IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Imani, tuo on kyllä epäreilua, voimia.

Kävin ultrassa. 5 munasolua löytyi (tähän väliin tuuletukset). Jatkan Menopurin ja Orgalutranin piikittämistä maanantaihin jolloin on seuraava ultra. Jos kaikki menee hyvin punktio on keskiviikkona.
Turvottaa nyt jo.

Täälläki ihan järkky turvotus ja jonkin verran, muta kasvavassa määrin vihlontaa, jomotusta ja kipuakin.. Oikealla ti ultran mukaan 10, vasemmalla 2 munasolua, mutta saattaa olla enemmänkin. Ja huomenna vielä varmistusultra (onko hyperiä, montako munasolua kaikenkaikkiaan jne). Ma sitten punktio, jaiks! Tsemppiä sinnekin lähes samassa siis mennään. :)

Otan osaa Imani :(

Liian paljon surua on nyt tässä ketjussa :'(

Muumuu ja DB, toivotaan hienoa saalista punktioon! <3 Itselle oli "hienoinen" pettymys, kun isompia folleja oli tällä kertaa jopa 7 ja niistä saatiin kuitenkin vain se 3 munasolua ja 1 alkio :/

Tsemppiä MuuMuu, toivottavasti saatte punktiossa hyvän saaliin.

Larissa, tuota minäkin pelkään, että kun siellä oli nyt "vain" 5 rakkulaa näkyvissä niin lopulta munasoluja saadaan vaan 2. Viimeksi meillä hedelmöittyi kaikki kerätyt, että siinä mielessä yksikin hyvä riittää... Mutta tosiaan, se yksikin voi riittää =)

Meillä on vähän vaihdellut suhde että paljonko on ollut rakkuloita, soluja ja hedelmöittyneitä. Ekassa hoidossa rakkuloita 5-6, soluja 4 ja 3 alkiota (siitä yksi siirto). Toisessa ei päästy punktioon (2 rakkulaa), kolmannessa taisi olla 5-6 rakkulaa, soluja 2, 2 alkiota, mutta ne kuolivat pitkässä viljelyssä (ei siirtoa). Nyt oli 7 rakkulaa keräyksessä, 3 solua, 1 normaalisti hedelmöittynyt. Eka kerta kun tuli yksi monitumainen. Nyt saa pelätä vielä huomisen että päästäänkö siirtoon.

Onpa liikaa huonoja kuulumisia täällä.. :( Voimia ja jaksamista jokaiselle.

Larissa ootko kysynyt/jutellut noista hoitokerroista lääkärin kanssa? Kun mä oon aina ollut siinä uskossa että tarjotaan kolme siirtoon johtanutta hoitoa. Toki jos vaste lääkkeille on heikko eikä heillä ole oikein enää aseita käytettävissä niin tilanne on varmasti hieman erilainen. Meinasin sanoa tuosta yksityisestä sen että voisiko ensin käydä juttelemassa tilanteesta ja jos heillä olisi vielä jotain taktiikoita mitä käyttää ennen lahjasolujen kokeilua, mutta jos siellä kerran on lähes samat lääkärit niin ymmärrän kyllä kantasi täysin. Kunpa nyt tämä kerta toisi teille sen onnen, nin pitkä odotus olisi jo syytä palkita! <3

Herukka, toivotaan että näillä arvoilla päästään pitkälle :) Toi zika-virusasia on kyllä tosi ikävä. Harmi että joudutte pitämään sen vuoksi taukoa, mutta parempi virsta väärää kuin vaaksa vaaraa.

Vastavirrassa, mulle tekivät selväksi että KYS:llä 3 punktiota on 3 hoitokertaa (päästiin siirtoon tai ei). Ja julkisellla ei kannata enempää käyttää resursseja tällaiseen tapaukseen, jossa munasoluja ei vaan saada tarpeeksi. Joka laitoksessa tuntuu olevan oma tulkintansa, olen kuullut että joissain paikoissa ei julkisella tarjota kuin 1-2 hoitoa jos on näin huono vaste. Me sentään ollaan saatu 4 yritystä (3 punktiota). Aiotaan kyllä ennen yksityiselle siirtymistä pyytää jonkinlainen loppukeskustelu sekä konsultaatio myös yksityisen päässä jos sinne päädytään. Ihan jo siitä syystä pitää keskustella hoitavan lääkärin kanssa, että miten mun endoa hoidetaan jatkossa jos kivut palaa tai kuka uusi kilpirauhashormoni-lääkkeen reseptin jne. Ja suin päin ei olla lahjasoluhoitoihin menossa, jos yksityisellä keksivät vielä jonkun hyvän lääkkeen/protokollan joka saisi jollain ilveellä tiristeltyä enemmän munasoluja punktioon. Mutta kiitos kommentista ja tsempistä :)

Miselli: totta turiset :) ihan hyvä ottaa varman päälle :)

Onko niin, että kelakorvattavista lääkkeistä saa (gonal-f 900IU) jo jotain hinnasta pois kun niitä ostaa? Katsoin että 317e maksaisi se kynä. Kuulin, että siitä saisi korvauksen jo siinä ja tulisi maksamaan alle 200 euroa?

Tosi rankkoja kohtaloita on nyt monella. Minultakin isot Tsempit ja jaksamista arkeen <3

Larissa: Mä oon miettinyt sitä, että kuinka isosta määrästä folleja voi olla munasolu vain muutaman sisällä? Eikö niitä kasvateta tarpeeksi vai miten se menee?

T. Hoomoilanen

Jaksamista surullisia uutisia saaneille, otan osaa <3

Herukka meillä kanssa meni eka yritysvuosi tuon zikaviruksen tumman pilven alla kun oltiin häämatkalla silloin suurimman epidemian aikaan (ekat uutiset asiasta luettiin just sillon reissussa). Pistoksia ei mielestämme tullut, mutta ei niitä välttämättä aina näy. Puoli vuotta oli nihkeää olla epätietoisuudessa :/

Noista munarakkuloista, niin kyllä niissä useammassa saattaa olla munasolu, mutta eivät välttämättä irrotuspiikistäkään huolimatta irtoa sinne rakkulanesteeseen, josta ne voitais imaista. En tiedä kävikö meillä juuri noin viimeksi, vai olivatko sitten suurinosa epäkypsiä, mutta saatiin 17 rakkulasta vain 4 munasolua...

Larissa: Harmi, kun niin lupaavalta vaikutti ja sitten kävi noin, mutta toivotaan että tämä yksi tuo teille sen pienen nyytin syliin asti. <3

DB: Toivotaan, että kaikki 5 ovat hyviä, kypsiä munasoluja, ja jospa sieltä löytyis punktioinnissa lisäylläreitä. ;)

Ite pelkään sitä, että vaikka olis se 12 follia, niin ei olis yhtäkään hyvää/kypsää/tms.. No sen määrän näkee huomenna ja maanantaina kai ollaan sit viisaampia. Ei auta, kun odottaa.

Isot pahoittelut murheellisista uutisista niitä saaneille :( Keskenmenoja kokeneena tiedän, kuinka rankkaa se on. Paljon voimia <3
Jotenkin erityisen ikävää on vielä pitkän yrityksen ja hoitojen jälkeen joutua kohtaamaan keskenmeno.

Vastavirrassa, miten se teidän lapsivesitilanne? Onko tullut enempää selvyyttä?

Larissa, onpa harmi, että saitte vain yhden alkion. Pidän sulle kaikki sormet ja varpaat pystyssä, että pääset huomenna siirtoon. Karua, jos pistävät jo nyt hanat kiinni julkisella :(
Muistat ehkä, että oon joskus kysellyt täällä endosta. Nyt mullakin on diagnoosi, mut vain oireiden/sisätutkimuksen perusteella. Laparoskopiaa eivät ala tekemään kuin vasta sitten, jos kivut voimistuu tosi koviksi. Nyt vaan edetään hoidoissa pikapikaa. Mulla kivut on toistaseks pääosin lieviä, vaikka lähes ympäri kierron on kaikenlaista kremppaa.

Tänään toteutui meidän eka pas. 2-päiväinen pallero siirrettiin :) Viime kuussa jäi väliin, koska ovisplussa tuli vääränä päivänä viikonloppuun nähden.

Moi.
Olen hengessä mukana kaikkien kanssa, tuli mitä tuli...

Mulla huomenna kontrollointia eli ikään kuin toinen suunnittelukerta. Tammikuun suunnittelussa tehdyssä ultrassa näkyi muutoksia munasarjoissa ja lääkäri kätevästi töksäytti, että voi olla syöpää tai voi olla muuta:blackeye: No huomenna sit tiedän, että miten jatketaan.
Toivon että voisin aloittaa pistämisen nyt heti alkavasta kierrosta. (Huomenna pitäis alkaa menkat...)
On tää touhua...:angry4

Kiitos kun kysyit Suvetar. Käytiin uudessa ultrassa ja lääkäri totesi että sitä on vähän, mutta pääasia että sitä on. Todennäköisesti veden määrää ja vauvan kasvua tullaan seuraamaan äitiyspoliklinikalla koko loppuraskauden ajan. Eivät osanneet sanoa mistä asia johtuu, kun mihinkään yleisimpiin syihin (mm vauvan munuaisvika) ei näkynyt mitään viitteitä.

Phuhhuh. Kontrolliultrassa käyty ja tuomio tuli. Näillä näkymin YLI 30 rakkulaa! Eli tuoresiirtoon ei päästä.. Vakava hyperin riski. No PAS ensi, -tai todennäköisemmin- sitä seuraavassa kierrossa. Jos siis kypsiä soluja mukana. Tai lähtevät hedelmöittymään. Tai tai tai..

Imani, pahoittelut, voimia!

Vastavirrassa, hyvä että tarkkailevat. Asiaan kun jouduin paremmin perehtymään, niin vähäisissäkin vesimäärissä ne pikkuiset kehittyy ja kuten se lääkärikin mainitsi, niin pääasia on että sitä vettä on edes vähän. Keuhkojen kehitys on nyt kiivaimmassa vaiheessa, jolloin sitä vettä erityisesti tarvitaan.

MuuMuu, valtavasti sulla folleja kasvamassa. Mulla oli sillon aikoinaan ihan ekassa hoidossa (varmaan 15 vuotta sitten) yli 20 follia molemmin puolin, mutta onneksi hyperiltä vältyttiin. Tsemppiä keräykseen ja parantele rauhassa ettei käy pahemmin.

Takaisin