IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olen hirmuisen pahoillani, Toiveissa pikkuinen :(

Jero, onnea uuteen hoitokiertoon!

Herukka, mulla oli AMH 2,5 kun se viime vuonna alkututkimusten vaiheessa mitattiin.

Larissa, toivotaan sen yhden olevan sinnikäs tapaus.

DB, onnea uuteen IVF-hoitoon! Itse olen jotenkin muuttunut passiivisemmaksi hoitojen osalta siinä mielessä, että en paljoa kysele tai selvittele asioita itsenäisesti, kun ei sellaisesta toiminnasta ole itselle tähän mennessä ollut hyötyä. Ajattelen samoin, että plussa tulee jos tulee. Tosin tilasin ajan funktionaaliselle lääkärille, kun läheinen oli siellä käynyt ja lääkäri oli suositellut lapsettomuuden jatkuessa tulemaan käymään. Ainakin kuulemma kannattaisi katsoa DHEA-arvo (jos muistan oikein). En tiedä, mitä meinaa, mutta ruokavalio- ja ravinnesuositukset otan mielelläni vastaan, jos niistä jotain hyötyä on. Onko joku muu käynyt funktionaalisella lääkärillä?

Kiitos kaikille tsempeistä. On tää aikamoisen surkeata. Täytyy sanoa, etten ole varmaan koko elämässäni itkenyt yhtä paljon kuin näiden hoitojen aikana.

Kookos mulla nyt 6+1 luulisin.

Kiitos kaikille vastauksista :) mulla on sama arvo kun sulla miselli. Hyvät varastot löytyvät :)

Mulle ei lääkäri määrännyt ollenkaan jarrupiikkiä? Onko kaikille määrätty? Ovitrelle tuli kyllä irrotukseen :)

Toiveissa pikkuinen: kävitkö päivystyksessä? Mikä tilanne :’( <3

Moikka DB :)

Larissa: siis mitä? Miten se noin voi laskea, tuo arvo :o

Herukka, onko sulla pitkä kaava? Mulla oli pitkässä ”jarruna” puolikas annos nenäsuihketta ja sit vaan irrotuspiikki lopussa. Molemmilla kerroilla näin.

Herukka, onko sulla pitkä kaava? Mulla oli pitkässä ”jarruna” puolikas annos nenäsuihketta ja sit vaan irrotuspiikki lopussa. Molemmilla kerroilla näin.

Hitto! Mulla menee sitä nenä sumutetta pistosten ohella yksi suihkaus per päivä punktioon asti. Ai että oon kyl hyvin perillä :D

Alkuun on 2x2 päivässä ja juu pitkä kaava tulossa :)

Herukka, mulla oli vasemmassa munasarjassa endometrioosia ja sitä jouduttiin leikkaamaan ja samalla varmaan vahingoittui osa munasarjasta. Mutta toi arvo on vähän sellainen että en siihen sokeasti tuijottaisi. Sen pitäisi muuttua iän myötä vain alas päin mutta mulla se on välillä myös noussut (3,2 --> 4,0) mikä ei pitäisi olla mahdollista. Alkututkimuksissa siis oli tuo 3,2, ennen leikkausta 4,0. Viimeisin arvo 0.55 otettiin 2 kk leikkauksesta, mutta mulla oli e-pillerit käytössä mikä laskee arvoa. Mutta joka tapauksessa, mulla munasarjareservi on alentunut eli hoidoissa munasoluja tulee huonosti. Endo varmaan tehnyt tuhoa ja leikkaus lisää. Luomu kiertoihin se ei vaikuta, sillä ovuloin ihan normaalisti. Sun arvo on ok eli vaste hoidoissa pitäisi olla normaali.

Toiveissa pikkuinen, en voi edes kuvitella sun surun määrää :(

Muokattu viimeksi:
Herukka, siis amh 3-4? Joo se on hyvä arvo mun ikäiselle, siksi huono vaste hoidoissa tuli yllärinä sekä mulle että lääkäreille. Eli folleja kasvaa 2-9 ja niistä saadaan 2-4 munasolua (jos punktioon päästään). Siirtoon on päästy vain kerran.

Herukka, siis amh 3-4? Joo se on hyvä arvo mun ikäiselle, siksi huono vaste hoidoissa tuli yllärinä sekä mulle että lääkäreille. Eli folleja kasvaa 2-9 ja niistä saadaan 2-4 munasolua (jos punktioon päästään). Siirtoon on päästy vain kerran.

Ompa kummallinen juttu :( mulla oli eilen kp 18. Lääkäri laski folleja joita oli vas. 8 ja oik 9. Ihan jännittää miten meidän käy. Vielä on aikaa miettiä :o

Oltaisiin päästy ens kierrosta jo yrittämään, mutta kun oltiin vietnamissa matkalla niin siellä on zika virusta, niin pitää ottaa varman päälle äh!

Mitenköhän jos luomu raskaus yllättäisi (mikä ei kuitenkaan tapahdu) pitäisikö se keskeyttää ton zika virus epäilyn vuoksi.. lääkäri sanoi että vahingoittaa sikiötä ja seurauksena on todella vammainen lapsi. Mulla ei lle kyllä ollut mitään oireita, eikä myös miehellä.

Onko lääkäri puhunut sulle limakalvon paksuudesta mitä sen tulisi olla? Mulla oli 9.5mm tuolla hetkellä..

Kiitos kaikille vastauksista :) mulla on sama arvo kun sulla miselli. Hyvät varastot löytyvät :)

Mulle ei lääkäri määrännyt ollenkaan jarrupiikkiä? Onko kaikille määrätty? Ovitrelle tuli kyllä irrotukseen :)

Toiveissa pikkuinen: kävitkö päivystyksessä? Mikä tilanne :’( <3

Moikka DB :)

Larissa: siis mitä? Miten se noin voi laskea, tuo arvo :eek:

En käynyt päivystyksessä. Itkenyt lähinnä vuorokauden. Täytyy huomenna soittaa klinikalle, että miten nyt edetään. Laitoin kyllä meilillä tilanteen, kun ei ollut voimia soittaa.

Sepä tais olla sit tässä. Hcg arvo tippunut puoleen viime viikosta. Plussa viivat ja hcg arvot vaihtuu pettymykseen. Miten niitä lapsia oikein tulee? Kun tuntuu että jos on mahdollista että joku menee mönkään, ni myös menee.
Periaatteessa siis 4/10 tulee raskaaksi ivf hoidolla. No tavallaan oltiin siinä 4 joukossa viel viime viikolla. Sit 1/4 se ei johda pidemälle ja se osu nyt sit meille. Usko on koetuksella enkä nyt tarkoita kristillistä uskoa .,........ Kuukautisia odotellessa.

Mä olen niin pahoillani, että toiveet tuntuu nyt murskautuvan tuolla tavalla, Toiveissa pikkuinen ja Imani32 :( Toivon teille voimia synkkiin hetkiin. Ajallaan valokin löytyy taas.

Surujen kohdatessa itse olen löytänyt lohdutusta Anna-Mari Kaskisen runoista. Ei näitä itkemättä voi lukea:

Äiti, minun täytyy jatkaa.
Joku kutsuu kulkemaan.
Täytyy taittaa taival matkaa,
vaikken tietä tunnekaan.

Siellä missä toisiansa
aallot vievät tansseihin,
siellä, veden loiskinassa,
siellä olen minäkin.

Siellä, missä korkealla
siintää pilvi sulavin,
siellä, sinipilven alla,
siellä olen minäkin.