IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rankkisankkis ja Kyfi, tääl myös piinailu menossa. Nyt pp 7 PAS:n jälkeen eikä juurikaan oloja suuntaan tai toiseen. Ehkä hiukan rinnat painavat ja arat, mut otaksun Lugeista johtuvan. Oloja häiritsee kova flunssa joka alkoi jo ennen siirtoa ja jatkuu edelleen, ja siitä johtuen toivo tärppiin on olematon. Lääkäri kylläkin sanoi ettei flunssalla ole vaikutusta. Itsellä kuitenkin semmoinen olo, ettei tällaisessa räkötaudissa voi mikään napata kiinni... Plääh... :hungover:
Toivottavasti teillä muilla on positiivisemmat vibat! :)
Blanca, mites siellä? :)
 
Tervetuloa minunkin puolestani juupasjaapas :) Jännäilen myös nennun tilannetta!

Mukavaa kuulla toisten samassa tilanteessa olevien kuulumisia ja ajatuksia Kyfi ja Miumau. Meistä ei kukaan kuulosta olevan kovin positiivisella mielellä kiinnittymisen suhteen. Ei kuitenkaan heitetä vielä hanskoja käsistä. Pitää yrittää ajatella positiivisesti ja luottaa, että joskus voisi olla omakin vuoro.

Omasta mielestäni tämä piinailuvaihe on hoidon inhottavin osuus. Itselläni aika menee nopeasti siirtoon asti. Pistelyt sujuu rutiinilla eikä niitä oikeastaan ajattele sen kummemmin. Punktiota odottaa kovasti ja sitten kuuleekin nopeasti miten on tilanne alkioiden suhteen. Mutta sitten tulee siirto ja aika tuntuu pysähtyvän. En tiedä miten paljon nuo Luget aiheuttavat myös tälläistä negatiivisuutta vai onko se sitä, että yrittää suojella itseään pettymykseltä niin kovasti ettei anna iloita onnistumisen mahdollisuudesta.

Tänään joka tapauksessa pp. 6 ja hääpäivä :hug003
 
Heipparallaa kaikille! Tsemppiä piinapäiviin ja Nennulle erityisesti peukut pystyyn että olisi varma plussa. :)

Täällä on vietetty hiljaiseloa ja käyty todella tiiviisti töissä. Vkl pistäydyttiin jopa vähä reissussa. Menkat on vihdoin alkaneet. Harmitus on pikkuhiljaa väistyny ja katseet luotu eteenpäin. Suunnittelin hommaavani ubikinonia ja sitten tuota inofolicia. Onko kellään siitä kokemusta. Mullahan on vähä viitteitä pco:hon (mikä aiheutti varmaan myös runsaan rakkulamäärän) vaikka sitä ei diagnoosiksi voidaan määrittää. Oon myös ollu aina hoikka mutta mahan kohdalla on rengas. Luin että tuosta inofolicista saattais olla apua.
 
Aida-Leena, mulla on ollut nyt viikon verran inofolic käytössä. Toivottavasti vaikuttaa munasolujen laatuun laatua parantavasti :) olen ehkä ollut nyt hivenen vähemmän väsynyt (kunnon "koomaoloja" ollut pitkin kevättä ja kesää), muuten en vielä osaa muuten sanoa onko ollut vaikutusta. Mulla ei ole pco:ta, mutta munasoluvarasto on vähissä, sillä leikattiin endometrioosia munasarjasta maaliskuussa. Eli sitä suuremmalla syyllä pitää saada vähistä munasoluista laatua aikaiseksi.

Kannattaa muuten tilata inofolic ulkomailta, Suomessa se on ihan hiton kallista! Ja ota ubikinonia tarpeeksi, muuten siitä ei ole tarvittavaa hyötyä.

Sain ivf-hoitajan kiinni ja hoitosuunnitelma tulee postissa :)
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on ollu nyt pari viikkoo käytössä Inofolicia vastaava, juuri kesäkuun alussa Suomenkin markkinoille tullu Donaferty. Se on siis melkein puolet halvempaa kun Inofolic. Sisältönä on myo-inositolia, D-chiro-inositolia ja foolihappoa. On siis jauheena joka sekotetaan lasilliseen vettä 2 kertaa päivässä, hiukan makeahkoo. Oisko vähän ummetusta tullu mut ei muuta sivuoiretta.. naamaan kylläkin tullu muutamia näppyjä mut se varmaan johtuu dhea:sta. Ubikinonit myös ollu käytössä viime kuun alusta.

Niin ja täälläpäin muuten ei pääse neuvolan kautta hcg-verikokeeseen. Ei raskauden alettua eikä km:n jälkiseurantanakaan.
 
Hei meillä on paljon piinaajia täällä!! Toivottavasti pian yhtä monta plussaa! <3

Tänne ei uutta. Huomenna yritän päästä ostaan pcn. Mies on lomalla enkä sille ole viitsinyt näistä viivasista puhua kun ei se ikinä mitään edes näe :D Turha siltä on kysyä paitsi jos viiva on lähes musta. Enkä kyllä halua tuottaa sille pettymystä jos tää onkin ollut joku vikaerä testeissä tms...
 
Millä annoksella olette ubikinonia ottaneet? Ootteko suoraan ottaneet sen annoksen vai pikkuhiljaa lisänneet?

Otin nyt aamusta ensimmäisen 100mg. Oon tosi arka kokeilemaan kaikkea tällaista joten varovaisesti yritän alotella.
 
Millasia määriä foolihappoo syötte? Mulle lääkäri määräsi reseptillä foolihappoa kun kerroin ettei kokeilemani oikein sopineet mun vatsalle. Hain sen apteekista ja yllätyin kun se on vahvuudeltaan 1mg. Vielä ne odottaa sopivaa hetkeä kokeilulle.. :D
 
Mulle tuli mieleen aihe liikunta, etenkin punktion jälkeinen. Miten te olette toimineet? Miten pitkän tauon olette pitäneet ja minkälaista liikuntaa ylipäätään harrastatte?

Itse olen yrittänyt käydä salilla 3 x viikossa. En ole mikään liikkujatyyppi, mutta olen nyt onnistunut tämän rytmin normioloissa pitämään. Kuntokin on parantunut ja painoakin pitäisi saada alas. Itselläni oli punktio viime viikon maanantaina ja taisin käydä salilla viimeksi viikko ennen punktiota. Alkoi tuntua vatsassa kurjalta. Eli taukoa on ollut jo viikko ennen punktiota, punktioviikko ja nyt on jo kolmas viikko menossa keskiviikkopäivässä. En ole uskaltanut tehdä mitään.

Miksi sitten en ole mennyt jo salille vaikka olen toipunutkin ja kumartelut eivät ole tuntuneet pahalta. No pelkään, että munasarjat menevät kieroon vieläkin!! Pelkään, että en uskalla tehdä kyykkyjä kun mitä alkiolle tapahtuu. Pelkään kaikkea, mikä voisi vahingoittaa tilannetta. Voihan siellä muutakin tehdä, mutta kun olen saliohjelmani orja :anyone Miten te siis liikutte?
 
Minä tyttö oon lomailemassa nämä piinapäivät Barcelonassa! Pikkasen menee helpommin päivät kun edellisissä piinailuissa. Haha! Kaveri asuu täällä ja otettiin äkkilähtö tänne kun nyt tuntui että tarvii vähän irtiottoa. Miumau hyvin menee siis, pp8 se taitaa olla menossa ja mullakin rinnat vähän erilaiset ja menkkavihlontaa ajoittain. Mulla myös tosi pitkään kestävä yskä päällä! Perjantaina meen suomessa labraan. Ajattelin että en tee testiä ennen sitä kotona. Jos vaan pystyn olla tekemättä. En ehkä pysty. :p
Nennulle on peukut ja varpaat pystyssä !! Voikun viiva vahvistuisi!
tsemppiä kaikille piinailjoille ja eri vaiheissa olijoille! :Heartred
 
Muokattu viimeksi:
Moikka!

Oli tässä taukoa kirjoittelussa kun taukoa ja hiljaiseloa muutoinkin. Ekan siirron jälkeen ollut jo 2x menkat ja seuraava pas siirto menee elokuulle kun labra oli harmiksi rempassa. Mutta ehditäänpä tässä välissä vielä lomareissuunkin! :)

Onko tullut plussia kellään sitten viimeisen kuukauden sisään? En ehdi kaikkia viestejä kahlata läpi, joten kyselen tässä.

Nennu90 pidän peukkuja! :wink Ja tervetuloa Juupasjaapas! :greet025

Hirmusti tsemppiä kaikille teille, toivo elää vahvana! :Heartbigred
 
Muokattu viimeksi:
Rankkisankkis, itse olen liikkunut omaa kroppaa ja oloa kuunnellen. Liikkumalla et voi saada alkiota vahingoitettua tai keskenmenoa aikaiseksi ;) poikkeus toki lajit, joissa voi tulla iskuja vatsaan. Jos kyykyt pelottaa niin jätä ne tekemättä ja tee muuta.

Valtavirrassa, mulla tulee monivitamiinista foolia 400ug ja inofolicissa on muistaakseni saman verran per annospussi (otan yhden päivässä) eli 800ug tulee vitskuista.

Aida-Leena, ubikinonilla ei ole todettu olevan haittavaikutuksia joten sitä voi ottaa aika huoletta. Itse otin pienempää annosta ensin, mutta maaliskuussa luin tutkimuksia ubikinonin vaikutuksesta munasolujen laatuun ja niissä oli todettu että annoksesta 600 Mg tai yli on hyötyä. Eli nyt otan tuon 600mg.

Blanca, ihanaa lomaa :) ja toivotaan että saat labrasta hyviä uutisia!

Nennu, joko hait testin? ;)
 
Muokattu viimeksi:
Larissa juu hain heti kunnon kasan niin on sitten seuraavallekin kerralle :D Yritän odottaa aamuun. Tai ainakin useamman tunnin pidättelyllä. Ilmoittelen kyllä ;)

Rankkisankkis itse liikuin punktion jälkeen ihan olon mukaan. Pari päivää menee aina niin ettei tule edes mieleen lähteä lenkille. Mutta sit helpottaa aika nopeasti. Kun vain muistaa juoda tarpeeksi. Tosiaan siirron jälkeen olen liikkunutkin sit jo ihan normaalisti :)

Blanca olen kade!! Mäkin halun lämpöseen!!
 
Kiitti Larissa infosta! Täytyy sitten siihen nostaa.

Mites menkat negan jälkeen? Viimeks oli tosi runsaat kuukautiset. Nyt taas oudon niukat. Vaikka luulis kun limakalvot on kasvatettu paksuksi että sieltä tulis vuotoa reilusti.
 
Joskus kysyin tosta gyneltä, että miksi on niukat menkat vaikka limis on ollut erinomainen niin kuulemma joillakin vain on näin. Eli ei kannata huolestua, menkkojen runsaus tai niukkuus ei kerro limiksestä kuulemma
 
Mulla ubikinonia 150mg joka toinen pv 2 kpl ja joka toinen 3.. luin että joillain klinikoilla sanottu että vähintään 400mg eli pitäs riittää (kö?!) ja juuri tota määrää ainakin hoidon aikaan suositeltu. Enimmäissuositus paketissa oli se 300 mutta tuskin se haittaa jos jonkin aikaa menee "yliannosta" ja nostais vielä siihen 600kin...
Foolihappoo on donafertyssä 500mkg ja monivitamiinissa 200, eli yht. nyt 700. Jossain luki kai että 800 ois enimmäissuositus mutta liekö siitäkään mitään haittaa vaikka ylittyiskin..
Niin ja ainakin jossain nettikaupoissa Inofolicin hinta näyttäs tippuneen puolet halvemmaks, mitä ilmeisimmin ton uuden vastaavan valmisteen takia.
 
Foolihapon suositeltu yläraja purkista on 1mg ja se on vesiliukoinen, joten periaatteessa ylimääräinen tulee pissan mukana ulos.

Ubikinonille ei löydy haulla suomeksi tai englanniksi yliannostusrajaa, joten kyllä sitä varmaan muutaman kuukauden uskaltaa syödä isommalla annostuksella kun valmistautuu hoitoon. Haittavaikutuksia sillä ei juuri ole (ellei käytä jotain sydän/verenpaine tms lääkkeitä samanaikaisesti). Luulisi, että siitä olisi yleiset saantisuositukset, jos yliannostus on todennäköistä, kuten joillain vitamiineilla. Mutta jos epäilyttää niin kannattaa jättää ottamatta. Varmaan se 400mg vaikuttaa jo enemmän munasoluihin kuin se 50-100mg mitä monissa kapseleissa on. :)
 
97b7c52e460ac9f1c6420b15caa40ff0

Tässä tämän aamuinen pc. Tuoreeltaan kuvattu. Itse en näe kuin viivanpaikan. Taidan jäädä odottelemaan vain niitä menkkoja :(
 
Takaisin
Top