IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko täällä synarelan käyttäjiä? Oon nyt kolme päivää suihkinut ja odottelen vuotoa. Hoitaja sanoi että voi kestää tai alkaa hups vaan yhtä äkkiä. Kuinka teillä on kestänyt? Entä millaisia oireita olette saaneet?

Nennu: aloitin Synarelan kp21 ja kp28 alkoi menkat silleen aika kertalaakista, ei tiputellut. Pari päivää oli kova vuoto ja kovat kivut mutta sitten helpotti. Pikkuvuoto jäi päälle sinne saakka kun puolitin annoksen kun kasvattelut alkoivat. Tiputtelu on kuulemma normaalia. Oireet tulivat vähän jälkijunassa..päänsärkyä ja alakuloisuutta. Tsemppiä hoitokiertoon :)

Kaakao voi ei, olen niin pahoillani.. :(

Pisama miltä ultrassa näytti?

Vivian noi on varmaan niin pitkiä ja piinaavia päiviä..

Giselle oon miettinyt tuota punaviiniä.. Minkä verran? Kuinka pitkään?

DB tsemppiä piinailuihin!

Miten voikaan olla taas tauon jälkeen niin vaikeeta tuo pistäminen! Helposti menee 10-15 min piikki toisessa ja vatsamakkara toisessa kädessä.. "Ei vielä...no nyt...eeeei vielä.."

Vivian's story, mä olin maidoton, gluteeniton ja sokeriton, kun oli tää kuudes IVF käsillä. Lisäksi kävin akupunktiossa kahden viikon välein - siihen tuli 5-6 kk "kuuri", kunnes saatiin se lahjamunasolualkio ja raskaus sitten alkoi siitä. Kävin akupunktiossa rv 36 asti.
Katjusha ja tyttö 4 kk

Moikka pitkästä aikaa kaikille!

Pahoittelut negoista!

Mulla oli hiljaista joten ei ollut tarvetta kirjoitella, nyt on kuitenkin suunnittelukäynnit takana ja piikitys alkaa ihan lähipäivinä kunhan menkkavuoto ilmestyy. Kohti elämäni ekaa ivf:rundia menossa siis! Lääkitys on ihan sama kuin insseissä oli, eli Decapeptyl ja Gonal F, mutta tietysti suuremmat annokset ja pidempään. Eli pitkän kaavan mukaan mennään ja luulen et parempi niin. Lääkäri sanoi myös, että jos eka ivf ei onnistu hedelmöittymään, tehdään automaattisesti icsi perään kahteen seuraavaan. Ja mulla on aika hyvä munasolutuotanto ja miehellä simpat, joten kaipa niitä pakkaseenkiin saadaan. Never know silti. Vielä ei jännitä tms, eiköhän se sitten lähempänä ala tutisuttaa kun tulee ultrat, punktiot jne.

Tsempit piinailijoille ja hirmusti jaksuja kaikille!

Vastavirrassa mä join sellasen normaalin lasillisen/annoksen viiniä siirtopäivästä eteenpäin varmaan vähän reilun viikon. Siirto oli torstaina ni siitä seuraavana perjantaina tai lauantaina taisin juoda vikan. Ajattelin että ei siitä nyt ainakaan haittaa ole koska ainakin itse olen sitä mieltä että siinä kohtaa tuolla määrällä ei voi mitenkään alkiota vielä vahingoittaa kun ei ole omassa verenkierrossa.

Tuon viinin lisäksi mä myös kovasti juttelin sille joka päivä ja perustelin miksi meillä olisi pikkuisen tosi hyvä asua :-D

Giselle1: Meillä pas kierto meneillään, oon itekkin harkinnut tota punaviiniä :D Vaikka vähän hassua olisi hörppiä päivittäin, käytän muuten alkoholia tosi vähän.

BlueTerranova: Toivotaan että menkat alkaa pian, niin pääset pistopuuhiin! Tsemppiä rundiin, toivottavasti on tuotteliaat munikset ja hedelmöitymisonnea :)

Onko kellään Progynovan käyttäjällä ollut pahoinvointia? Mulla meinaa oksu lentää aamuisin muutama tunti lääkkeen ottamisen jälkeen... :/

Vastavirrassa siellä oli oikealla hyvän kokoinen folli. Pistettiin varmuudeks pregnyl ja pe on siirto. Nyt sitten kauhulla odotan selviikö sulatuksesta ja miten jatkaa jakautumista. Oli joku hieman nopeempi tapaus ollu.

Ei ihme että ovis veny kun ei näköjään munikset osannu päättää kummalta puolelta folli tulee. Ensin näytti siltä että oikealta, seuraavassa ultrassa oikean puoleinen oli oudon näköinen ja vasemnalle oli hyvää vauhtia kasvanu toinen ja nyt se vasemmanpuoleinen olikin hyytyny ja oikealla oli hyvän näköinen folli. Limis oli 6,5' Toivotaan että pe on sen 7mm.

Onnea kaikille piinailijoille! Toivottavasti tulisi mahdollisimman monia onnistumisia.

Kaakaolle pahoittelut!

Kosmos: mulla ei tullut Progynovasta mitään oireita. Letrozolista tuli kyllä aikanaan huono olo ja päänsärky.

Omanapa: tänään tuli kontrollista tulokset ja nyt hcg oli laskenut alle 1. Joten sain luvan lopettaa lääkkeet ja nyt vaan odotellaan vuodon alkamista. Nyt on vuorossa pieni tauko yrittämisestä, nimittäin taloyhtiössä alkaa putkiremontti. En halua kokea lääkerumbaa tai mahdollista alkuraskautta niin ettei pääse vessaan kotona. Joten hoidot jatkuu taas rempan jälkeen syksyllä sillä siellä on pakkasessa 3 alkiota odottamassa. Vetäydyn täältä foorumilta nyt hetkeksi.

Kosmos mulle tuli aluksi pahoinvointia progynovasta ja lääkäri totesikin sen olevan aika yleistä. :depressed: Mutta siis helpotti kyllä varmaan 2(?) viikon kuluessa.

Moikka kaikille! Oon pitäny vähän taukoo ja seuraillu vaan sivusta kun on ollu hoidotkin tauolla.
Tänään ois se ensimmäinen ivf-suunnittelukäynti klinikalla ja jännittää vielä enemmän kun sillon se ensimmäinen käynti syksyllä. Jotenkin sillon meni vähän sellasella liian itsevarmalla asenteella, mutta nyt on alkanu oikeesti pelottaan että mitä tapahtuu jos mitään ei tapahdu?
Kierto pitäis alkaa ihan näinä päivinä joten aika nopeesti toivottavasti saadaan sit hommat liikkeelle, vähän vaan nyt alko pelottaan kun lääköri oli laittanu arvion punktiosta viikolle 18 ja meillä ois lomareissu viikolla 16, taitaa tulla noita seurantakäyntejä siihen ja loma ainakin mun osalta jäädä välistä.

Joku kyseli vitamiineista? Mä kävin apteekissa tutkimassa valikoimaa ja kaikki ne raskausvitskut on aika isoja ja nieltäviä, mä otin sellasia lasten pureskeltavia ja saan ottaa niitä 2 päivässä vaikka ohjeessa on että 1 päivässä. Tärkeintä on että siinä valmisteessa ei oo A-vitamiinia.

Jihuu menkat! Siis kuulostaa ehkä hullulta, enkä olekaan koskaan aiemmin näin iloinnut kivusta ja vuodosta, mutta nyt se lähtee IVF vihdoin kehiin!

Oon jotenkin 50:50 fiiliksellä ja pyrin välttämään turhaa stressaamista ja panikointia ym negatiivista. Oon myös muuttanut ruokavaliota terveellisempään suuntaan ja painoakin pudotellut sopivan kivasti vaikkei sitä liikaa onneksi paljoa ole, pari kiloa. Kaikin puolin haluan valmistautua näihin uusiin koitoksiin ja pitää pään pystyssä sekä kropan kunnossa. Tänään siis aloitan pistokset ja huomenna tutustumiskäynti toiseen klinikkaan, jossa tulee sekä hedelmöitys että mahdollinen alkion siirto tapahtumaan.

Tsempit teille jokaiselle ja toteutuvia toivonkipinöitä mieliinne! :)

Heippa kaikille pitkästä aikaa! Tsemppiä piinailijoille ja piikittelijöille, pahoittelut pettymyksiä kohdanneille.

Tänään kävin gynellä, kohti toista ivf:aa lähdetään. Pistän sunnuntaina Procren nimisen piikin, se on jarru ja vaikutus tuosta yhdestä piikistä kestää n. 5 viikkoa. Ei tarvii sumutella! Onko kellään tosta lääkkeestä kokemuksia?

Nennu kyseli synarelasta, alotin kp 20 ja vuoto alko kp 30, oli vähän normia runsaammat ja kivuliaammat, ei haittoja:)

Takaisin