IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin se on kurjaa kun ihmiset eivät tiedä ja silti kertovat mielipiteitään. Oon viimeaikoina ollut kyllä tosi herkillä asioiden suhteen. Kaikessa. Porasin eilen koko x factor finaalin läpi kun Saaralla on niin kaunis ääni ja hän sai niin ihania kommentteja.

Ihanaa että teillä on vahva pieni ihme ♡ Olet sen ansainnut!

Voi apua Nennu ja Muurahainen mitä kommentteja :eek: Niin se vaan on että tyhmyys ja tahdittomuus ovat sellaisia luonnonvaroja joita ihan varmasti riittää liiaksikin. Täytyy koittaa miettiä että täytyy ihmisellä on vaikeaa kun tuollaisia suustaan päästelee. Uskotaan Nennu siihen että teki vielä oman pienen saatte :Heartred

Ihme kommenttia Nennu ja muurahainen ootte saaneet - oon täällä ihan huuli pyöreenä järkytyksestä!

Hyvä saalis Pisamalla - toivottavasti huomenna tulee iloisia uutisia!

Hileiselle onnea huomiseen ultraan :)

Minä puolestani olen koko päivän ihmetellyt saamaani tietoa: 11 hedelmöittyneestä munasolusta on nyt tullut 11 alkiota :smiley-bounce005! En tajunnu sitten kysyä yhtään mitään muuta. Nyt saavat oleskella rauhassa keskiviikkoon ja siirrossa saan sitten tarkempia lisätietoja. Koko päivän on ajatukset nyt sitten risteillyt siinä, että miksi ihmeessä sitä vauvaa ei ole sitten tähän mennessä tullut ja/tai aikooko ne nyt kaikki kupsahtaa keskiviikkoon mennessä ja/tai onko se kiinnittyminen sitten se ongelma ja ja ja ja... :smiley-ashamed005

Olikos se muuten niin, että Luget siirtää kuukautisten alkua? Mulla on Luget määrättynä nyt iltaan 23.12. asti ja testipäivä on 26.12. Ilman Lugeja mun kuukautiset alkaisi 21.-22.12. Täytyy toki _koittaa_ muistaa lekurilta kysyä keskiviikkona ohjeet Lugejen käyttämiselle ja a) ja b) suunnitelma raskaustestin tuloksen mukaan. Toisaalta olen aina testannut hyvissä ajoin, mutta en kyllä tiedä onko se kiva saada huonoja uutisia ennen joulua. Sen verran tuttuja "raskausoireita" on Lugeista, että niiden perustella ei voi päätellä mitään. Toisaalta JOS sieltä tulisikin hyviää uutisia niin... No, mä kyllä kerkiin miettii tätä asiaa varmaan vielä noin 20.000 kertaa :D

Nuuskamuikku, 1. IVF, pp3

Nuuskamuikku, ai että siun pitäs lopettaa luget ennen testiä? :o Vai että saat jatkoreseptin vasta siirrossa? Yleensä ohje on ollut jatkaa testiin asti ja positiivisen testin kohdalla joko lopettaa vaiheittain tai jatkaa vielä jopa raskausviikolle 12. No, eiköhän gyne tarkenna ohjetta! :) Upea saalis kyllä! Nyt tsemppiä että mahdollisimman moni jatkaa kehitystä keskiviikkoon asti. Tuostahan on jo varaa käydä vähän katoakin, vaikken sitä toki toivo!

Minuu jännittääääääää... Yritän muistaa kysellä jo valmiiksi punktion lääkityksestä. Viimeksi laattasin koko päivän punktion jälkeen, enkä haluaisi samaa lääkettä uudelleen :D Ekassa punktiossa ei näin käynyt. Tulen kertomaan kuulumiset sitten huomenna.

Nuuskamuikku loistavaa. Meilläkin on aina hedelmöittyminen tapahtunut hyvin, mutta jossain vaiheessa solut sitten vaan hyytyy.

Äsken soittivat klinikalta ja tosiaan 2 on hedelmöittynyt normaalisti. Monta oli raakaa ja muut ei jostain syystä hedelmöittynyt. Nyt vaan touvon että edes toinen jaksaa sinne siirtoon asti.

Hileiselle tsempit! Kuulimisia odotellessa.

Nyt napailen törkeästi! Kuulkaa melkein lottovoitto! Oikea munasarja on herännyt henkiin! Vaste vasemmalla 5 ja oikealla 3! Iha hurjia lukuja ku aiemmin ollut vain 3 vasemmalla ja yksi solu :D :D Punktio on torstaina ja siirto ma tai ti. Toivon että edes jotain pakkaseenkin :) Tänään pregnyl. Olen niiiiiiiiiin yllättynyt ja iloinen!

Hileinen 3. Ivf/icsi

Anteeksi, nyt tulee törkeää omanapailua....pakko jonnekin tätä elämäntuskaa purkaa.

PP12: yksin kotona, hirvee pissahätä (ainakin 4h pidätys), kaksi testiä kaapissa.... tekisi mieli testata, MUTTA en vaan uskalla :arghh::arghh:
Ja miehellekin lupasin testata vasta virallisena päivänä, eli ylihuomenna?.. voi että alkaa olla tuskaa :hungover::banghead:

Minulla on vaan sellainen kuin pieni ilmapallo tuolla alavatsalla. Kiristää välillä....jos ajattelen liikaa asiaa, niin toiveet nousee kovin isoiksi. Sit puota mätkähetää hirmu korkeelta ja sattuu kahta kovemmin :dead:

Hileinen: _Jos_ nyt oikeen tajusin lääkärin puheet niin sanoi, että tuoresiirrossa ja ei-lääkkeellisessä PASissa riittää kahden viikon Luget, mutta sillon en vielä huomannu, että testipäivä on tapojen mukaan pp16. Mutta huomenna on eri lääkäri niin katotaan onko hänellä eri mielipide :D. Oon kanssa lueskellu, että joillain on jatkunu nt-ultraan asti... Ihania uutisia teillä vasteultrassa!

Toivotaan tosiaan Pisama, että ainakin toinen (mielummin molemmat!) jaksaa siirtoon asti.

Kattikalla on just pahat ajat menossa. Mullaki aina prakaa kantti tossa pp12 kohdalla (tai no joskus jo pp10...)!

Täällä odottelen jo kuumeisesti huomisia uutisia ja toki siirtoakin. On vähän alkanu tulla sellanen olo, että kun nyt kaikki on mennyt näin "hyvin", niin joku pommi on nurkan takana odottamassa...

Nuuskamuikku, 1. IVF, pp4

Nuuskamuikku: Ei lääkkeellinen pas ja just täss pikkuhiljaa lopettelen lugeja. Käytännössä ne on mulla käytössä tuohon 9. viikolle.

Olitte keskustelleet noista mitä ihmiset päästää suustaan, niin kyllähän se vähän korvaan särähti kun neuvolaan ensimmäistä aikaa varatessani sotun jälkeen täti kyselee, että onko tämä nyt sitten ihan toivottu?

En sitten tiedä pitikö mua vanhana vai onko oikeasti tuo se ensimmäinen raskauteen liittyvä kysymys. Vai onko tämä parkkiintunut nahka sitten vain muuttumassa herkemmäksi :)

Pisama, hieno saalis punktiossa, harmi että vain kaksi lähtenyt jakautumaan, mutta onneksi yksikin riittää :)

Hileinen mahtavia uutisia ja saalista tulossa!

Nuuskamuikullakin hienoja uutisia, voi kun kaikki lähtis hienosti jakautumaankin. :) Olit laittanut kirjoituksesi alle pp4, korjatkaa muut jos oon väärässä, mutta eikös piinapäiviä lähdetä laskemaan vasta siirron jälkeen?

ON: mulla on hyvä (raskautunut) olo :) Rinnat sairaan kipeet ja välillä heikkoa oloa ja vatsa turvonneen tuntunen. Sunnuntai on virallinen testipäivä, mutta meinasin jo perjantaina testata... Jos nää ei ookaan the oireita niin tipun kyllä korkeelta.

Takaisin