IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nennu, mitä nyt kokemuksia lukenut, ei ne vissiin kovin luotettavia olekkaan. :D no mutta raskaana teksti tuli nopeasti, joten eiköhän tässä raskaana olla.

Klinikalle yritin soittaa, sieltä soitellaan takaisin jossain vaiheessa. Se on vaan sitten kesken työpäivän otettava se puhelu vastaan ja etittävä joku paikka missä muut ei kuule puhetta...

Nennu, meillä niitä A-tyyppejä ei ole joko ollut näytteissä yhtään tai sitten pesun jälkeen on ollut tyyliin 2%. B-tyyppejä on ollut n. 25% mutta eipä auta kun määrä on niin vähäinen..viimeisimmässä näytteessä oli muistaakseni noin 400 000 kun pitäisi olla kevyesti miljoonia. Tuolla heikoimmalla näytteellä kuitenkin saatiin ICSIstä 3 hedelmöittynyttä alkiota! Voisiko olla että laatu on parantunut nyt tässä? Aina on toivoa, pidetään kovasti peukkuja:happy:

Nennu, vaikka meillä olisi siis ollut niitä eteenpäin liikkuvia, niin silti tehtiin icsi. Eikä ne alkiot siltikään jatkaneet kehitystä. Ei mullakaan kovin korkealla toiveet ole...

Paljon halauksia ja rutistuksia kaikille plussanneille ja tsemppirutistukset negan testanneille sekä niille joilla km....niin paljon on tullut tänne taas viestejä että tipahtaa kärryiltä mikä tilanne kenelläkin on. Itse olen hetken aikaa ollu taka-alalla,oottelen marraskuun alkua jolloin eka pas,tuoresiirtoa kun ei voitu tehdä. Aika pohjamudissa ollut oma mieliala,2 parasta ystävää jää tänään äippälomalle ja järkkään toiselle ensi viikolla babyshowerit. En halua kuulostaa katkeralle,olen toki onnellinen ystävien puolesta mutta jotenkin tuntuu niin epäreilulle. Molemmilla ystävillä jo toiset lapset syntymässä ja toisella tärppäs ekasta kierrosta (ja juuri tämä ystävä +hönen miehensä koko ajan hokee mulle että älä stressaa niin kyllä sä sit tulet raskaaksi)..itellä kun ei oo ikinä ollu plussan plussaa tässä kohta 3 v:n aikana...puuh sori avautuminen mut niin raskasta välillä....

Floral :Heartred tiedän, miltä susta tuntuu. Mullakin tällä hetkellä kaksi ystävää, joista toisen laskettu aika on ihan näinä päivinä ja toisen kuukauden päästä... *huokaus*

Isot pahoittelut negan testanneille. Oli taas tullut niin paljon tekstiä ketjuun, että en enää muista, kuka / ketä oli kyseessä. Anteeksi, kun tulee tämmöisiä ympäripyöreitä pahoitteluviestejä!

Itse kävin tänään hoitosuunnittelussa ja uusi yritys lähdetään tekemään pitkällä kaavalla. Synarelan sumuttelu alkaa ensi viikolla. Nyt jo jännittää, että mitähän sivuoireita siitä tulee :nailbiting: Lääkäri oli sitä mieltä, että kun ensimmäinen yritys meni ihan pipariksi ja jos tästä toisesta saadaan parempia tuloksia, niin sitten sitä ekaa kertaa ei laskettaisi mukaan kolmeen yrityskertaan ollenkaan. No katsellaan. Itse oon tosi skeptisellä fiiliksellä edelleen. Mites muuten teille muille on perusteltu pitkän ja lyhyen kaavan käyttöä? Mulle lääkäri kertoi, että otettaisiin pitkä kaava siitä syystä, kun lyhyellä kaavalla kävi niin, että munarakkuloita kyllä kehittyi, mutta niiden sisällä ei ollut mitään ja myös osa munasoluista ei ollutkaan vielä kypsiä, kun punktoitiin. Pitkässä kaavassa kaikki lähtee ns. samalta viivalta ja sen perusteella ajattelevat, ettei tulisi sitä, että munasolut olisi niin eri vaiheissa kypsymisen suhteen.

Sagi kp 15

IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura
, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5., soluja 25kpl => 17hedelmöittyi, yksi top siirrettiin =>nega, pakkasessa 9 huurunenää, PAS syksyn aikana toivottavasti
Pisama 3.ivf, lyhyt kaava. Alkionsiirto 26.9. Testi 10.10. Pakkaseen ei mitään.
Helmilotta, 1.ivf 1/2016, tuoresiirto nega, 4 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 5/2016 nega, 2. PAS yritetään lääkkeelliseen kiertoon syyskuussa 2016
Kaakao, lyhyt kaava, punktio 7.6. -> soluja 11 kpl, 7 hedelmöittyi, tuoresiirrosta plussa ja samantien km, 1. PAS 23.8. -> nega, 2. PAS 19.9 -> nega, 3. PAS 10/2016
Larissa, 1. IVF pitkä kaava, punktio 8.6. --> soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS 7.9. --> nega
Hileinen, pitkä kaava, punktio 20.6, 1 solu, se hedelmöittyi ja siirto 22.6., 4.7. kotitesti nega, 2. ICSI lyhyt kaava: 1 solu. Punktio 17.8, siirto 19.8. Testi 2.9.
Birita, lyhyt kaava, punktio 17.6., 5 solua ja 2 hedelmöittyi, testi 1.7.
Hopsan, ICSI, lyhyt kaava, punktio 2.9. Ei tuoresiirtoa 1.PAS marras/joulukuu?
Ninukki 3.ivf vko45
Auringonkukka!, 1 icsi, pitkä kaava, punktio 9.9., tuoresiirto 12.9., r-testi 23.9.
Dansku, 1. IVF 5/2016, tuoresiirto nega, 3 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 12.9.
Maleen77, Lyhyt kaava 3. ICSI, punktio 15.8., tuoresiirto 17.8.
Floral2 , lyhyt kaava,ICSI punktio vk 38
Frostino 1.icsi lyhyt kaava, punktio 5.9, 10 solua, joista 6 hedelmöittyi. 2 siirrettiin 8.10, pakkaseen 4. Plussa pp11.
Toivonkipinä, 1ivf lyhyt kaava, punktio 14.9., tuoresiirto 16.9, 29.9 Nega. 3kpl pakkasessa, pas 11/16.
Sagi, 1. ivf lyhyt kaava, punktio 14.9., tuoresiirto nega. 2. ivf / 1. icsi marraskuussa. Punktio arviolta vk 46.
Tipu82, 2.icsi, pitkä kaava, punktio 19.8., 7 solua, joista 2 hedelmöittyi. Yksi selvisi siirtoon 22.8, joka 1.9 valui pois. 3.icsi tammi/helmikuu.
_Minkki_, pitkä kaava, punktio 12.9., 10 solua
kaneli87, ICSI, lyhyt kaava. Punktio 16.9, josta seitsemän hedelmöittyi. Tuoresiirto 19.9. Tyhjä pakkanen. Rt 2.10.
nennu90, Icsi, lyhyt kaava. Tuore siirto 12.9., nega, pakkanen tyhjä. Vk 47 punktio.
Miuku88, 2. ICSI, pitkä kaava. Synarela aloitus 24.9. UÄ 7.10. Punktio arviolta vk 42.
Kattika 1. ICSI/IVF(2014) 3. PAS joulukuussa, pitkän kaavan mukaan. Pakkasessa tällä hetkellä 4 alkiota.
Siirisi ICSI. punktio 8/16 pakkaseen 3 alkiota. ultra 21.10 jonka jälkeen pas seuraavalla viikolla. pakkaseen jää 1 alkio (ehkä)
Rive ICSI. Punktio 8/16, plussa 24.8, kkm havaittu 9.10. Pakkasessa 2 alkiota. PAS parin loppuvuodesta/alkuvuodesta?

Plussanneet:

PikkuTikku
Mustikk4
, 1.ivf/tuoresiirto plussa 20.6.
Aawa 1. ivf tuoresiirto, plussa 20.8.
Frostino 1.icsi tuoresiirto, plussa 19.9
Dansku 1. IVF:n 1. pas, plussa 26.9
'muurahainen' 1. ivf tuoresiirto, plussa 6.10

Meillä on töissä ollut sellainen vauvabuumi että oksat pois. Ihan varmaan on kohta joku mies paksuna ennen kuin minä :hilarious:

Tein eilen huvikseni ovistestin(r-testejä ei ollut..) ihan vaan että näkisi että mikä on tilanne hcg:n kanssa. 7.11 olisi labra-aika varattuna ja silloin toivon mukaan ei ole mitään enää. Eilen oli niin kirkuva viiva että ei mitään rajaa..täytyy vaikka viikon välein testailla että kuinka käyttäytyy. Onko muilla kokemuksia siitä kuinka nopeasti hcg laskee km jälkeen?

En hetkeen ole myöskään päässyt kommentoimaan ja nyt flunssa vei sängyn pohjalle päiviksi.

Rive - Tiedän, ettei välillä mitkään sanat riitä, mutta olen niin pahoillani. Se tunne, kun ultrassa todetaan, että pikkuisen sydän ei enää lyö. Sitä en todella toivo kenelläkkään. Hienoa kuulla, että käsittelet asiaa kuitenkin järjellä ja tollaisella asenteella. Muista kuitenkin, että paska fiilis saa olla ja juuri niin pitkään, kun se on sulle tarvis. :Heartred:Heartred
Mulla kesti hcg hormonin poistumine todella kauan, vaikka mulla lopulta meni kkm kaavintaan. Varmaan pari viikkoakin kaavinnan jälkeen tein positiivisia raskaustestejä, vaikka kohtu oli tarkastuksessa tyhjä. Kai se on todella yksilöllistä miten hormoni laskee. Mutta hyvä, jos sinulle tehdään jälkitarkastus, ettei ainakaan kohtuun ole sitten jäänyt raskausmateriaalia.

Muurahainen - Olin ihan panikiissa niiden Clearblue testien kanssa. En ikinä saanut 3+ viikkoa niihin. Nyt kuitenkin verikokeissa hcg reilusti yli 10 000 ja utrassa kaikki hyvin, joten älä tee niitä testejä enää. Ne aiheuttaa vaan päänvaivaa! :smiley-ashamed008:Heartred

Rive, mulla on jokaisen kohdun ulkopuolisen sekä keskenmenon jälkeen mennyt noin kuukausi, kun hcg -arvo on ollut alle 7. Mutta on varmasti yksilöllistä, että miten laskee.

Sagi, se on hyvä että teillä kokeillaan eri tekniikkaa kuin viimeksi. Minulla ainakin lääkäri perustelee niin, että kun joku toimii niin tehdään sillä ja jos joku ei toimi niin vaihdetaan tyyliä. Jostain pitää aloittaa ja todeta välillä että ei toimi. Kaikki ollaan yksilöitä myös tämän suhteen. Yksi toimii yhdellä ja toinen toisella. Se on toisaalta lohduttavaa, toisaalta pelottavaa (ainakin silloin kun ei vielä tiedä mikä itsellä toimii). Toisille Synarelasta ei tuu mitään oireita, mutta minulla oli aivan järkyttävät mielialan vaihtelut. Ei onneks niitä vaihdevuosia kuiten.

Ja itsehän valittelin myös että huonolta näyttää meidän positiivinen PAS-rivi tässä ketjussa, mutta minähän olen myös plussannut lääkkeellisestä passista. Kyllä nämäkin on niin yksilöllisiä juttuja. Toisaalta toivoisi että voisi verrata muihin ja lohtuahan se tuo. Mutta silti pitää muistaa, että yksilöitä ollaan. Kaikille oikein paljon tsemppiä taas kaikkiin vaiheisiin, on se sitten hoitojen kanssa tai odottamista tai alkuraskauden pelottavaa aikaa (toiselle pelottavaa ja toiselle huoletonta) <3 <3 <3

Tottakai kaikki ollaan yksilöitä ja eri juttuja pitää kokeilla, että löytää sen toimivan. Onhan se ihan selvä, että ei heti ekalla kertaa välttämättä löydy juuri se oikea tapa tehdä tätä asiaa. Ihan vaan siis mielenkiinnosta kyselin, että mites muiden kokemukset pitkä vs. lyhyt kaava on ollut ja mitä lääkäri on niistä jutellut.

Rive, mulla näytti negaa 3 viikon päästä tyhjennyksestä, molemmat pc:n ovis ja r-liuskat. Rfsu:ssa saatto ehkä oikein tihrustaen nähdä jonkun haamujen haamun. 4 viikon jälkeen nega oli siinäkin jo selkee. Ja näin siitä huolimatta että siellä edelleen oli joku istukan jämäpala. Km jälkeen vaan ei saa julkisella mitään jälkitarkastus-ultraa että onko kohtu oikeesti tyhjä :( mulle ei laitettu edes hcg labraa.

Itellä kyllä suuremmat odotukset pas:ien suhteen, niistä tullu ainoat hoitojen plussat. Tuoresiirrot (4 kpl ja yht. 7 alkioo) aina negoja. Pas:eja tehty 5 kertaa ja niissä siirretty yht. 6 alkioo ja niistä (blastoista luomukiertoihin) siis 2 x +.
3 ekaa hoitoo oli pitkillä kaavoilla, mutta viimesin lyhyt (josta siis loppuun saakka onnistuminen) koska on jo sen verran ikää ettei kuulema kannata omaa toimintaa täysin enää lamauttaa.

muurahainen, tosiaan, älä niitä digejä enää tee.. ei niihin viikkoihin oo luottamista! Oon lukenu vaikka kuinka paljo juttuja noista että näyttää surkeemmat rv:t vaikka sit hcg ollu verikokeessa täysin normaali. Ite en mitään digejä oo viittiny koskaan edes ostaakaan.
Viivatesteissäkin tulee jossain vaiheessa vastaan se kun hcg on jo niin korkee että testin "ymmärryskyky" ylittyy ja alkaa näyttää siks hailumpaa (oon todennu käytännössä).

Aika hajontaa on tuossa hcg:n häviämisessä. Ei auta kuin odotella siis :) Miulle määrättiin kk päähän sekä verikoe että lopputarkastus..tänään soittivat siitä tarkastuksesta. Olin varma että tulee jotain huonoja uutisia kuten pakastin hajosi ja kaikki alkiot on mennyttä..hieman negatiiviset on olleet tuntemukset tänään. Onneksi mies tulee huomenna kotiin ja pääsee kainaloon:Heartred

Sagi, tuo oli minun surkea lohdutusyritys, kun sanoit että on skeptinen olo :sorry: uskon että teilläkin vielä onnistuu.

Täällä on jälkivuoto lakannut melkein kokonaan:bored: Hyvä homma tietty että ei vuotaisi viikkotolkulla mutta en uskonut että näin pian vähenee. Eilen kyllä ennen kotiin lähtöä ultrattiin eikä kohdussa ollut enää mitään.

Helpottavaa kuulla PASsien onnistumisista. Katsoin myös meidän plussalistaa ja totesin että tuoresiirroilla on moni onnistunut.

Sagi: Meilläkin oli eka hoito lyhyellä kaavalla, josta saatiin vaan ne kaksi solua ja kkm. Nyt samasta syystä kuin sullakin, menossa toka hoito pitkällä kaavalla. Lääkäri oli sitä mieltä, et kokeillaan tätä näin nyt, kun ei edellinen antanut parasta mahdollista vastetta. Synarela sai mulla aikaan ekalla viikolla aikamoisia mood swingejä, mut ne kesti kyl, ku oli etukäteen miehen kans keskustellu ja varautunu niihin. Kannatta teidänki tehdä suunnitelma, et mies tietää, miten toimia, jos flippailet. :grin Sit se onneks tasottu ja nyt ku pistoksia ollu viikon ja Synarelan annos puolittunu, oon voinut taas hyvin. Toivottavasti meillä molemmilla tää hoitosuunnitelman muutos auttaa!!

Rive: Mulla kesti runsaampi vuoto 4-5 päivää ja siitä vielä yhtä monta päivää semmosta jämävuotoa, yhteensä kymmenen päivää vuoti. Menkat tuli 38 päivää tyhjennyksestä, et just sen jälkivuodon päätyttyä oli alkanut uusi oma kierto, kun normisti mulla on 27-29 päivää kierrot. Testailin 3vk tyhjennyksestä ovistestiin kaks viivaa, mut siitä viikon päästä ei enää näkynyt. Klinikalta sain ohjeeksi juurikin tuon neljän viikon päästä tehdä testin. Jälkitarkastus oli siinä samalla viikolla, 1kk tyhjennyksestä. Onneks sai sen jälkitarkastuksen, kun ilmeisesti kaikissa paikoissa sitä ei rutiinisti tarjota!

ON: Pistoksia mennyt nyt kuusi päivää. Pinkeä olo hieman vaihtelee. Välillä ei pysty mahallaan nukkumaan tai olemaan kyykyssä, mut välillä ei tunnu juuri mitään! Mut jonkinlaista tuntemusta lantiossa on. Keskiviikkona kävin labrassa ja katsottiin estradioli, ilmeisesti kaikki oli kuiten pitää, kun klinikalta ei tullut puhelua perään.

Oon täl viikol potenu kolme kertaa migreeniä, mikä ei oo tyypillistä mulle. Kerran otin siihen lääkkeen, kunnes tajusin, ettei välttämättä oo hyväks juuri nyt kun kasvatan munasoluja. :wideyed: Mul on hyvin selkeesti hormonaalista toi migreeni näköjään.

Jännittää kyllä se maanantain tuleva ultra, kun määritetään punktiopäivä. :nailbiting: Tää on loppupelissä menny tosi nopeesti!! Kunpa siellä olis edes yksi solu!! Välil mietin, et kasvaaks tuol ees mitään, ku jäi siitä ekasta hoidosta vähän kummittelemaan. Silloin tunsin oloni kovin pinkeäksi ja kuvittelin, et iso määrä soluja tulossa, ni kaksi vain.

Nyt oon ehkä alitajuisesti jarrutellut itseäni ja tää hoito on menny muun arjen ohella. Ekassa hoidossa elin vahvasti niin, et oon kohta raskaana ja tein vauvan peiton ja piponki jo ennen punktioo. :sorry: Koitan saada nyt täs viikonlopun aikana semmosta positiivista hykertelyä. Ehkä sitä jotenki suojelee itseään, kun viimeksi tippui kovaa keskenmenon jälkeen.

Miuku88, 7. pistospäivä tänään, ensi viikolla punktio

Takaisin