IVF/ICSI kokemuksia

Dolcetti, isot pahoittelut :sad001 Rankka päivä olla töissä ajatuksineen :sad001

Junttura, tänään on klo 12.30-14.30 soittoaika ivf-hoitajalle ja silloin yritän saada häntä kiinni :)
 
Moikka kaikille! Ajattelin laittaa tänne viestiä,olen aiemmin kirjoitellut tuonne inseminaatio-ryhmään. Elikkäs olen 34-vuotias ja nyt lapsettomuutta takana n 2,5v. Syynä se että miehellä vähän hyvin liikkuvia simppoja. 3 inssiä takana ja nyt suunnitelmissa syksyksi eka ivf. Olen hoidossa julkisella joten nyt mietin ivf hoidon kustannuksia ja punktiota,pelottaa suoraan sanoen....
 
Floral, tervetuloa tälle puolelle! julkisella suurin kustannus on lääkkeet, kaikki käynnit menee polimaksulla joka on reilut 30€ :) eikä sitä punktioo kannata pelätä, siihen lääkitään kyllä hyvin, itsellä yksi kivuton kokemus takana :)
 
Missä summissa suunnilleen puhutaan noissa lääkkeissä,kun luin jostain et omavastuu on 600e? Ymmärsin että riippuen tapauksessa n 1000e?Minulla tehty inssit siis luonnonkiertoon ja kiinnittymisen tukena ollu luget eli en oo joutunu piikittää viel.kiva kuulla et punktio menny hyvin,se tässä on suurin jännityksen aihe kun inssitkin olleet kivuliaista.
 
Tervehdys Floral, onnea matkaan IVF:n kanssa!
Omalla kohdallani en ole kovin kipuherkkä, mutta punktiot ovat olleet jonkinmoista piinaa tiukkojen kudosten ja tehottoman puudutteen vuoksi (yksilöllistä tehoaako). Mutta kolmesti uskaltauduin IVF-prosessin läpikäymään omilla ennenkuin siirryimme luovuttajan munasoluihin. Vaihtoehto, että ei pääse edes yrittämään lasta on kyllä kivuliaampi, kuin mikään punktio. Itse arvostin, että mies oli kädestä pitelemässä aina, kun oli jokin operaatio tekeillä. Kuluista voinee joku muu kertoa paremmin, koska lääkityksiä olen ostanut itse viimeksi 2011. Kelan perusteet on muuttuneet monesti sen jälkeen :)
Tsemppiä ketjuun ja odotellaan hyviä uutisia!!
Katjusha rv. 10+5
 
Tervetuloa joukkoon Floral :) mulla on tulossa eka ivf ensi kuussa ja laskeskelin että lääkkeisiin menee kela-korvauksen jälkeen 300-600€ riippuen millaiset annokset tarvitaan. Tiedätkö jo, että tehdäänkö teille tuo operaatio pitkällä vai lyhyellä kaavalla?
 
En tiedä yhtään millä kaavalla tehdään,sovittiin vaan lääkärin kanssa että menen sopimaan asioista polin kesäloman jälkeen elokuun puolen välin jälkeen. Itsellä tosi säännöllinen kierto ja joka kk on kypsyny 1 munis,eli nyt ne on ne miehen simpat missä tökkää... kovat toiveet oli inssiin mut ei siitä ollu meille apua.
 
Julkisella tehdään yleensä pitkän kaavan mukaan. Jos on pco-taipumusta niin sitten saatetaan tehdä lyhyellä kaavalla. Teille saattaa myös icsi tulla kyseeseen jos miehellä on heikot simpat. Tsemppiä joka tapauksessa odotteluun!

Meillä on tulossa nyt ivf pitkällä kaavalla endon takia. Jos munasoluja saadaan tarpeeksi niin puolelle tehdään ivf ja puolelle icsi.
 
Minusta se pitkä kaava on ihan hyvä juttu siksikin, että siinä voi edes vähän suunnitella. Olisin kokenut stressaavammaksi, jos kaikki olisi ollut vain luojan kädessä, miten aikataulu meni. Olin siihen aikaan säännöllisesti reissussa työn puolesta, niin ihan suunnittelematta ei homma aina työn puolesta pelittänyt.
Pääasia, että tuloksia saadaan, joten onnea matkaan, Larissa ja kaikki, kenellä IVF pian käsillä.
Ai niin, kerroinko mä että puolisoni haaveilee luovuttavansa siittiöitä. Minusta kuulostaa hyvältä idealta. Varmaan istuttavat kuitenkin psykologin penkkiin ennen sitä :)
 
Moikka kaikille! Olen kirjoitellut tuolla pidempään yrittäneiden puolella ja inseminaatioryhmässäkin. Yritystä takana pian 2v, takana kaksi tuloksetonta inssiä. Minä 27v ja mies kohta 30v. Mulla endometrioosi ja miehellä hitaat ja vähänlaiset siittiöt. Ivf pitkällä kaavalla alkaa seuraavaan kiertoon, tätiä odottelen ensi viikolle. Siitä sitten uuden kierron kp 21 alkaa synarelat.

Loistavaa, että on tämmönen ketju! Moni tuttukin täällä näköjään turisemassa :)
 
Noista kuluista voisin sanoa, että meillä oli käytössä Synarela-sumute, menopur, pregnyl ja tukena lugesteron.
Maksukatto tuli kerrasta täyteen. Kaikenkaikkiaan lääkkeet maksoi yhteensä ilman kelakorvauksia noin 900€, josta kelan osuus oli jtn 620€. Loput jäi itselle maksettavaa.
Meillä tehtiin ICSI ja pitkä viljely ja niille hintaa tuli 2700€, sitten vielä päälle 2x PAS (719€/kerta)...
Kyllä on niin sairaan kallista touhua, mutta minkäs teet kun muitakaan vaihtoehtoja ei ole:banghead: ja ennenkaikkea jos sen toivotun lopputuloksen tällä saa...
Mies vitsailikin että muutamat polkupyörät jää ostamatta...
 
Haha, niin jäi - polkupyörät ja muut! Meillä olis asuntolainaa 50.000€ vähemmän jos ei olla kaikkia rahoja työnnetty lapsettomuushoitoihin :) !!
No, mitään täältä ei mukaansa saa. Ja ilman perillistä ei mitään järkeä kerätä omaisuuttakaan. Mulla on 430t km ajettu auto, jota mies parhaansa mukaan koittaa korjata pois ajokiellosta :wink
 
Suunnitelukäynniltä kotiuduttu, eli kaava lyhyt, lääke vaihtui. nyt sitten kp2 alkaen gonal f annoksella 225 (jessus!), cetrotide jarruna kp8 alkaen, eka vasteultra kp8 tai 9.

Sitä sitten odotellessa, nyt kp22 ja viikonloppuna käskettiin aloittaa varuiks Terokuuri ettei tää kierto venähdä ihan mahdottomasti (edellinen kesti 42päivää..) hyvillä mielin, jännittää vähän toi iso annos ja lääke mitä en oo ennen käyttänyt, mutta toivotaan ettei haittavaikutuksia tuu sen kummemmin ku ennenkään :)
 
Sulle tuli ninukki sitten ihan samat lääkkeet ku mullekin :) gonal f annostus mulla tosin 150 ja ensimmäinen seurantaultra kp6 ja ehkä jo sinä päivänä alotetaan tuo cetrotide.

Junttura kp28 (dpo8 ehkä), menkkoja ootan alkavaksi noin viikon päästä.
 
Takaisin
Top