IVF/ICSI kokemuksia

Ihanaa, Auringonkukka!! :happy093

Floral, kamala, mikä järkytys ollu lääkäriin mennessä. :sad001 Onneks siellä pakkasessa kuitenkin kolme, jospa saisit jouluksi jonkun niistä kytiin!

Onko muita tässä lokakuun porukassa? Piinailijoita taitaa olla täällä useampi nyt. Toivon suuresti plussa-onnea jokaiselle!! :love7:Heartred:Heartred:Heartred

ON: Mä oon lähdössä kohta apteekkiin ostamaan Synarelat. :nailbiting: Jänskättää, että millaset vibat niistä tulee! Kuulostaa niin hurjalta, et oma hormonitoiminta ajetaan alas.. :confused: Onks teil muilla miten kroppa reagoinut Synarelaan?

Keväällä oli pelkät piikit, niiden kans meni onneks hyvin. Jännittää, et miten keho reagoi ja millainen vaste täl uudel lääkityksel tulee. Keväällä oli ekassa hoidossa 8pv ajan 150IU Gonal-F:ää ja neljänä päivänä Orgalutrania. Silloin näkyi ultrassa 4+3 isoa follia ja muutama pienempi. Näistä punktoitiin neljä ja vain kahdessa solu. Nyt annos ois 200-300IU Gonalia ja kestoltaan pidempi aika myös kuin viimeksi. Toivottavasti siinä ehtis sit useampi rakkula soluineen mukaan ja saatais pakkaseenkin jäämään jotain, jos ei tuoresiirto onnistu. :sorry: Mua valmiiks jo ahdistaa, jos tääkin hoito menee mönkään. Sit meil ei olis enää kuin yksi kerta jäljellä. Ja jos sekään ei onnistu, oliko tää tässä.. Tiedän, et ajattelen liian pitkälle, mutku en voi omille aivoille aina mitään. :bored: :dead: Koitan ottaa positiivisen asenteen ja mennä vaihe kerrallaan.
 
Auringonkukka, onpa huojentavaa kuulla, että teillä on siellä pieni huurunenä blasto odottamassa! :)

Oma olo on nyt ihan jees, pientä vihlontaa silloin tällöin alavatsalla. Mä jo säikähdin, että joko mulla on hyperi tai sitten vähintäänkin umpisuoli tulehtunut. Mutta ehkäpä tosiaan selvisin säikähdyksellä tällä kertaa.
 
Niin ja Floral, oon tosi pahoillani sun puolesta! :Heartred

Kylläpä noita hypereitä ja niiden epäilyjä on nyt ollut täällä, vaikka pitäisi olla harvinaista...!!!
 
Floral, voi itku! :sad001 olen pahoillani!

Larissa, kuulostaa suunnitelmalle! :)

Auringonkukka, menispä kierto äkkiä! :)

Sagi, samaa pohdin minäkin kun aika monella täällä ollu hyperi ja meidän lääkäri sanoi, että se on tosi harvinainen...
 
Voi ei floral, mutta ehkä se oli viisainta. aika peestä tää hyperi on. ja paremmalla onnella sitte huurunenä kyytiin myöhemmin.

Kotiin päästy, ihanaa olla kotona :Heartred nyt vaan vettä ja lepoa..muista oloista ei osaa sanoa. testi näytti nyt pp6 negaa, eli ei ainakaan pregnyl enään näy. toki pissa on pikkasen laimeeta, kun tänäänkin nestettä on juotu yli 3litraa. Eilen meni n 5litraa. pikkasen alkaa jo tökkiin. Ens keskiviikkoon saikkua ja kontrolli ja sit katotaan jatkoa.
 
Ompa tosiaan täällä monta hyperiä, ei kiva.
Floralille tsemppiä ja ajatukset seuraavaan siirtoon kun olosuhteet on paremmat.

On: mulla huomenna siirto ja olo sellainen että tekis mieli mennä pönttöä halailemaan.
Ja voi että mä inhoon tätä tavaran määrää ja sotkua mitä alakerrasta tulee kokoajan. Kun tietää että tää on "pakollista" että saadaan tulosta(ehkä) kestän tän.
Mies lähti lenkille kun kuulemma olen "hankala" suututtaa tuollainen syyttelykin. Vaikka tietää että tää on esiaste 2 seuraavalle viikolle kun hormoonit alkaa oikein hyrräämään. Eli kotoa ei tukea tule kamalasti tai ainakaan ymmärrystä.
Taysin lääkärit yhtä lukuunottamatta on super kivoja ja hoitajat kyllä kaikki huippu tyyppejä, jaksavat selittää.

Kp17
 
Ei ole kyllä helppoa tämä lasten saaminen ei... Itellä monella kamulla jo 2 lasta tai vähintään toinen tulossa. Pitäs jaksaa kaikkien näiden hoitojen keskellä järkätä kamulle baby showeritkin. Kiitollinen olen kun hoitoihin päästy,mutta tuntuu joskus niin epäreilulle. Osaako kukaan sano että onko onnistumis% pienempi jos on PAS kuin tuoresiirrossa? Vieläkin niin harmittaa kun voitu tänään tehä siirtoa. Meillä tosiaan 13 munasolusta 11 oli kypsiä,joista hedelmöitty vaan 4 ja joista 3 lähti kehittymään. Kuulema 2kpl 1 luokkaa ja 1kpl kakkosta. Pelkään et miten kestävät sit sulatuksen
 
Miuku mulla ei tullu synarelasta mitään muuta oiretta kuin kuivat limakalvot. Päänsärky on kuulemma myös aika normaali oire, mutta sitä ei onneksi minulla ollut. Mä vedin kanssa gonalia 300 IU annoksella ja siitäkään ei mitään huomattavaa hormonimyrskyä päässyt valloilleen :)

Toivonkipinä kiva kun pääsit kotiin!

On: Vuoto on ollu ihan järkyttävän runsasta. Lääkkeellisen IUI:n jälkeen oli ihan sama. Onko muilla ollu näin?

Auringonkukka, välikierto, kp2
 
Floral: Ei sun todellakaan tarvii mitää vauvakutsuja alkaa järkkäilemään!!! :wtf: Siis jos tuntuu, ettei huvita. Mä oon kieltäytyny jopa kaikista tuttujen lapsenhoito-hommistakin, jopa kummilasten hoidosta, ainoostaan oman sisaruksen lasta hoidan mielelläni. :Heartblue (Siis toki näen heitä ja leikitään ym. mutta yksin en kykene jäämään tässä tilassa näiden lasten kanssa.. :sad001)Ennen myös tykkäsin tehdä tutuille lapsille villasukkia ym. Nyt mulla päätös, että yksiäkään pikku sukkia en tee, ennenkuin oon saanu omalle vauvalle sukat jalkaan.
Meil kans sama, et tokaa ja kolmatta tulee kaveripiirissä, siinä ajassa meil vaa yks kkm. :sorry: Ei tunnu todellakaan hyvältä. Välil ahdistaa ja pelottaa, että keneltä kuuluu seuraavaksi uutisia.

Auringonkukka: Kiitos tiedosta! Toivottavasti mulla sama homma sit! :woot: Mä en muista, millaista vuoto oli inssin jälkeen.. Todennäköisesti samaa, kuin aikasemmin, mulla siis niukkaa. Mut luulis, et on normaalia toi runsas vuoto, kun lääkkeet vahvistaa limakalvoa. :joyful:
 
Toivonkipinä: hienoa että pääsit kotiin toipumaan! Aikamoisia nestemääriä olet kyllä saanut kiskoa, ei ihmekään jos alkaa hieman tökkiä..

Siirisille tsempit siirtoon! Meillä on kanssa vähän vastaava tilanne kotona kun mies ei oikein ymmärrä että hormonit voi saada pään hieman sekaisin..se on kuulemma yleensä vaan sellaista naisten vouhotusta että saa kiukuta :hilarious: Tästä on keskusteltu aika tiukasti ja kyllä se mielipide on pikkuhiljaa muuttunut, varsinkin sen jälkeen kun näki miten monta piikkiä hoidon aikana tuikattiin mahanahkaan. Huoh, miehet. Luget on aika inhottavat mutta kuten kirjoitit, jos se auttaa asiassa eteenpäin niin kyllä sen kestää. Ilmoittele sitten miten siirto meni!

Auringonkukka: miullakin oli inseminaatioiden jälkeen runsaat menkat. Tuntui että alvariinsa sai olla ramppaamassa vessassa ja vaihtamassa suojaa..

Floral: onpas hankala paikka, itselle oli riittävän hankala tilanne olla baby showereilla saatika sitten jos olisin niitä joutunut järkkäämään. Voitko millään luistaa vetovastuusta? Inhottava tilanne kun haluaisi olla iloinen ystävän puolesta mutta mielessä koko ajan kummittelee se oma tilanne ja epävarmuus :sad001
 
Sait just tiedon että meidän pakkanen on tyhjä. Yksikään alkio ei kasvanut blastoksi asti. Heittää vähän (aika paljonkin) epätoivoa, että miksi tuo siirrettykään olisi jatkanut jakaantumistaan.
 
Kaneli: uskosin kyllä että kohdussa alkiolla on paremmat olosuhteet jatkaa jakautumistaan, tsemppiä!!
Itse en tajunnut ottaa tuota ollenkaan huomioon kun eilen lääkäri vain sanoi että meidän 3 alkiota pakastetaan (ei puhunut mitn blastoista tms enkä älynnyt kysyä)....
Yhtä miettimistä ja stressaamista nämä hoidot kyllä...ja sit kun joskus saa sen pitkään toivotun plussan niin sut varmasti jännittää et kestääkö kyydissä loppuun saakka :O kyllä näistä pitäs saada joku mitalli kun saa terveen lapsen maailmaan
 
Pikainen oma napa:

Sain verikokeen tulokset ja hcg oli alle 1. Ollaan taas jonossa uuteen ivf-hoitoon, mutta se saattaa mennä ensi vuoden puolelle. Siirryn taas foorumitauolle/taustalle tuulettelemaan päätäni. Tsempit kaikille!
 
IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5., soluja 25kpl => 17hedelmöittyi, yksi top siirrettiin =>nega, pakkasessa 9 huurunenää, PAS syksyn aikana toivottavasti
Pisama 3.ivf, lyhyt kaava. Puregon piikitys alkoi 14.9.
Helmilotta, 1.ivf 1/2016, tuoresiirto nega, 4 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 5/2016 nega, 2. PAS yritetään lääkkeelliseen kiertoon syyskuussa 2016
Kaakao, lyhyt kaava, punktio 7.6. -> soluja 11 kpl, 7 hedelmöittyi, tuoresiirrosta plussa ja samantien km, PAS 23.8. kotitesti nega
Larissa, 1. IVF pitkä kaava, punktio 8.6. --> soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS 7.9. --> nega
Hileinen, pitkä kaava, punktio 20.6, 1 solu, se hedelmöittyi ja siirto 22.6., 4.7. kotitesti nega, 2. ICSI lyhyt kaava: 1 solu. Punktio 17.8, siirto 19.8. Testi 2.9.
Birita, lyhyt kaava, punktio 17.6., 5 solua ja 2 hedelmöittyi, testi 1.7.
Hopsan, ICSI, lyhyt kaava, punktio 2.9. Ei tuoresiirtoa 1.PAS marras/joulukuu?
Ninukki 2.ivf 2.pas 12.9., testi 26.9.
Auringonkukka!, 1 icsi, pitkä kaava, punktio 9.9., tuoresiirto 12.9., r-testi 23.9.
Dansku, 1. IVF 5/2016, tuoresiirto nega, 3 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 12.9.
Maleen77, Lyhyt kaava 3. ICSI, punktio 15.8., tuoresiirto 17.8.
Floral2 , lyhyt kaava,ICSI punktio vk 38
'muurahainen' Lyhyt kaava ICSI punktio vk 38-39, ultra 21.9.
Frostino 1.icsi lyhyt kaava, punktio vk 36
Toivonkipinä, 1ivf lyhyt kaava, punktio 14.9., tuoresiirto 16.9, testipvä 30.9.
Sagi, 1. ivf lyhyt kaava, punktio 14.9., tuoresiirto 16.9, testipäivä 30.9.
Tipu82, 2.icsi, pitkä kaava, punktio 19.8., 7 solua, joista 2 hedelmöittyi. Yksi selvisi siirtoon 22.8, joka 1.9 valui pois. 3.icsi tammi/helmikuu.
_Minkki_, pitkä kaava, punktio 12.9., 10 solua
kaneli87, IVF lyhyt kaava, punktio 16.9.
nennu90, Icsi, lyhyt kaava. Tuore siirto 12.9., pakkasessa 3, plussaa odotellaan.
Miuku88, 2. ICSI, pitkä kaava. Synarela aloitus 24.9. UÄ 7.10. Punktio arviolta vk 42.

Plussanneet:

PikkuTikku
Mustikk4, 1.ivf/tuoresiirto plussa 20.6.
Aawa 1. ivf tuoresiirto, plussa 20.8.
Rive 1.icsi tuoresiirto, plussa 24.8
 
Rupesin tässä miettimään, että jos näyttää julkisen hoito menevän ensi vuoden puolelle (eli olisi taas edessä uusi lääkekatto), niin voisi kyllä kokeilla yhden kierroksen ivf:ää yksityisellä... Halvin täällä päin on 2000€ (josta lähtee vielä kelakorvaus), lääkkeet saisi sen 2,50€ kpl. Mihin muuhun olen rahaa säästänyt, jos en tähän? Olisi myös vähemmän stressiä työvuorojen sumplimisen suhteen, kun olisi tarjolla ilta/viikonloppuaikojakin. Ehkä soittelen asiasta, jos ensi kuussa käy ilmi, että ei kunnalliselle olla ihan heti pääsemässä.
 
Larissa, pahoittelut verikoetuloksesta :sad001
Yksityisessä on kyllä etunsa ja jos lääkkeet saatte edullisesti, mikäpä ettei lähtisi tuohon! Hinta vaikuttaa ihan "kohtuulliselta" vaikka järkyttävä tukku rahaahan se on. Kyllä onnistuminen palkitsee ruhtinaallisesti ja tiedätte, että ootte paljon yrittänyt!
 
Niinpä Katjusha, onhan se iso raha, mutta toisaalta tämä on sellainen unelma, johon tuon summan olisin valmis käyttämään. Kela-korvaus on klinikan sivujen mukaan vähän vajaa 500€ eli 1500€ tulisi laskua. Pistän tuonne klinikalle viestiä ja laitan asian harkintaan :)
 
Voi ei Larissa. Mä en jotenkin ymmärrä julkisella tota että joutuu taas jonittamaan ellei eka kerta onnistu. Systeemin pitäis olla jotenkin sellanen että ne jotka kerran ovat jo jonottaneet hoidetaan sen kolme ivfn verran nopealla aikataululla.
Toi kyllä kuulostaa hyvältä ajatukselta mennä yksityiselle vielä kun kerran lääkkeet on melkein ilmasia. Mites kaikki hormoonitestit ym saavatko tiedot julkiselta ettei niitä vaan tarvii uudestaan tehdä?

Kaneli toivotaan että siirretty tyyppi on nyt sit just se sitkein tapaus. Tsempit piinailuun.

Täällä nyt siis punktio ohi ja 7 solua saatiin. Huomenna kuulee miten ovat lähteneet hedelmöittymään. Oli kyllä niin erilainen kerta. Aiemmin ollut todella kivuton punktio,nyt ilmeisesti olivat jotenkin vaikeammin saatavissa niin pikkasen oli epämielyttävämpi nyt. Mutta kivut sen jälkeen ei ollut kyllä ollenkaan sitä luokkaa kuin edellisissä. Johtuu varmaan pienemmästä follimäärästä. Toivottavasti en nyt sitten turpookaan niin paljoa

Ai niin ja pregnyl pystyttiin nyt pistämään joten ma pääsee siirtoon, jos siirrettävää on.
 
IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5., soluja 25kpl => 17hedelmöittyi, yksi top siirrettiin =>nega, pakkasessa 9 huurunenää, PAS syksyn aikana toivottavasti
Pisama 3.ivf, lyhyt kaava. Puregon piikitys alkoi 14.9. Punktio 23.9. Alkionsiirto 26.9.
Helmilotta, 1.ivf 1/2016, tuoresiirto nega, 4 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 5/2016 nega, 2. PAS yritetään lääkkeelliseen kiertoon syyskuussa 2016
Kaakao, lyhyt kaava, punktio 7.6. -> soluja 11 kpl, 7 hedelmöittyi, tuoresiirrosta plussa ja samantien km, PAS 23.8. kotitesti nega
Larissa, 1. IVF pitkä kaava, punktio 8.6. --> soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS 7.9. --> nega
Hileinen, pitkä kaava, punktio 20.6, 1 solu, se hedelmöittyi ja siirto 22.6., 4.7. kotitesti nega, 2. ICSI lyhyt kaava: 1 solu. Punktio 17.8, siirto 19.8. Testi 2.9.
Birita, lyhyt kaava, punktio 17.6., 5 solua ja 2 hedelmöittyi, testi 1.7.
Hopsan, ICSI, lyhyt kaava, punktio 2.9. Ei tuoresiirtoa 1.PAS marras/joulukuu?
Ninukki 2.ivf 2.pas 12.9., testi 26.9.
Auringonkukka!, 1 icsi, pitkä kaava, punktio 9.9., tuoresiirto 12.9., r-testi 23.9.
Dansku, 1. IVF 5/2016, tuoresiirto nega, 3 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 12.9.
Maleen77, Lyhyt kaava 3. ICSI, punktio 15.8., tuoresiirto 17.8.
Floral2 , lyhyt kaava,ICSI punktio vk 38
'muurahainen' Lyhyt kaava ICSI punktio vk 38-39, ultra 21.9.
Frostino 1.icsi lyhyt kaava, punktio vk 36
Toivonkipinä, 1ivf lyhyt kaava, punktio 14.9., tuoresiirto 16.9, testipvä 30.9.
Sagi, 1. ivf lyhyt kaava, punktio 14.9., tuoresiirto 16.9, testipäivä 30.9.
Tipu82, 2.icsi, pitkä kaava, punktio 19.8., 7 solua, joista 2 hedelmöittyi. Yksi selvisi siirtoon 22.8, joka 1.9 valui pois. 3.icsi tammi/helmikuu.
_Minkki_, pitkä kaava, punktio 12.9., 10 solua
kaneli87, IVF lyhyt kaava, punktio 16.9.
nennu90, Icsi, lyhyt kaava. Tuore siirto 12.9., pakkasessa 3, plussaa odotellaan.
Miuku88, 2. ICSI, pitkä kaava. Synarela aloitus 24.9. UÄ 7.10. Punktio arviolta vk 42.

Plussanneet:

PikkuTikku
Mustikk4, 1.ivf/tuoresiirto plussa 20.6.
Aawa 1. ivf tuoresiirto, plussa 20.8.
Rive 1.icsi tuoresiirto, plussa 24.8[/QUOTE]
 
Takaisin
Top