IVF/ICSI-HOIDOT 2026

@*Ninni* neljän viikon loma. Niukka vuoto alkoi juhannuspäivänä eli silloin oli 5+6. Vuoto kesti maanantaihin saakka. En tiedä tarkalleen missä main alkion kehitys on loppunut, mutta ehkä se pyörii sit tuossa 5+6-6+1. Kävin HCG mittauksissa ja silloin heti maanantaina se oli 374 ja keskiviikona 197. Progetestin tulos tuli siinä välissä tiistaina ja oli vain 30, kun ennen siirtoa se oli 89..

Tänään tein raskaustestin ohjeiden mukaan ja edelleen haalea, mutta silmällä nähtävä viiva tuli..

Leikkauspäinä viikot olivat 6+1. Edellisenä torstaina alko haalea verinen vuoto, jota jäi pyyhittäessä paperiin ja välillä kramppasi vatsaa. Kävin silloin jo päivystyksessä, jossa sanottiin, että uhkaava keskenmeno ja lähdin kotiin odottelemaan raskausmateriaalin ulostulemista. Tätä ei vaan ei koskaan tullut vain ainostaan ihan pientä haaleaa vuotoa, kunnes alkoi kivut, jotka meinasivat viedä tajun. La taas päivystykseen ja siitä suoraan päivystävälle gynekologille, joka ultratessa heti sanoi, että täytyy leikata välittömästi. Siinä ajatukset eivät enää pysyneet kasassa ja en tiennyt, mitä tapahtuu. Tunnin sisällä olin jo salissa, klo 3 yöllä heräsin heräämöstä. Osastolla olin 1.5vrk kotiohjeiksi tikkienpoisto 10krt päästä, joka viikko verikokeet niin kauan kun raskaushormoni on poistunut kehosta. To päivän lääkäri ei epäillyt ollenkaan kohdunulkoista, mikä oli myös la leikanneen gynekologin mielestä outoa jo pelkkien oireiden perusteella.

Jatkoa ajattelen pelonsekaisin tuntein. Minulla tukilääkityksenä oli ainostaa terolut 3xpäivässä. Aiheuttaako tämä lääkitysmuutosta tuleviin siirtoihin. Jääkö seuraavakin kohdunulkoiseksi. Vasenta munatorvea ei enää ole, mutta vaarana on alkion kiinnittyminen myös arpikudoksiin.

OYSssa kesäsulku tällähetkellä, niin varmaan turha kysellä vielä jatkosta, miten tehdään.

Kiitos kaikille myötäelämisestä ❤️

@Mystinen Voi, mikä kokemus siellä. 😥 Jättää varmasti jälkensä, mutta toisaalta ajattelisi, että vielä pienemmät todennäköisyydet tapahtuman uusiutumiselle. Paljon voimia sinne toipumiseen, niin henkiseen kuin psyykkiseen. ❤️

@Salma_ Osanottoni, tunteet menneet vuoristorataa ylös ja alas, ja karu tapa lopettaa loma. 💔 Toivottavasti saat seuraavaan siirtoon tarvittavat lisätuet. 🙏

@Sukkula Onnittelut plussasta! 😍 Hyvä merkki ainakin, että on vahvat viivat. 🌈

@Haaveitako En kestä tuota sun sympatiaitkeskelyä.. Mielessäni kuvittelin tuon lokkitilanteen. 🥹😅 Toivottavasti olot tasaantuu nopeasti. 🙏

@*Ninni* Sinne myös tsemppiä tilanteen selviytymiseen, ikävää kun pitkittyy. ♥️

Mä sain biologilta soiton tänään. Seuraavana siirtojonossa olisi aikalailla samat ennusteet omaava alkio, viimeinen vähän pienempi (mutta ulkoisesti huippuluokkainen). Että jonkinlaiset mahkut noillakin on.. Nyt vaan pitäisi päättää, satsataanko ja optimoidaanko todennäköisyydet ja ajankäyttö. Asia on prosessissa...

Hei, voisin jakaa oman tarinani alkuun. Olemme mieheni kanssa yrittäneet toista lasta kolme vuotta. Ensimmäinen lapsi tuli helposti sen enempää yrittämistä, mutta toinen ei millään. Aloitimme lapsettomuus hoidot viime vuonna. Kävimme kolmesti inseminaatiossa, tuloksetta. Nyt ensimmäinen IVF hoito menossa. Minulla taisi juuri kuukautiset alkaa, vielä suht. Niukat, mutta tuntuu että oma keho on tullut aika tutuksi näinä vuosina, eli aika varma olen että tulokseton tämä ensimmäinen kerta. Raskaustesti täytyy tehdä vasta perjantaina. Harmitus on suuri tietenkin.

Olen pahoillani kaikille joille tämä hoito ei tuottanut toivottua tulosta ❤️‍🩹
Sekä todella onnellinen niiden puolesta kenellä asiat menneet oikeaan suuntaan❤️

Tsemppiä kaikille ja kiitos paljon vertaistuesta jo ennakkoon!

Minäkin hyppään tänne mukaan. Hoidoista ei ole tullut puhuttua oikeastaan kenellekään.

Ensimmäinen hoito keväällä yksityisellä. Yksi saatiin siirrettyä, mutta pakkaseen ei saatu mitään. Kiinnittyminen ei onnistunut ja vuoto alkoi päivä kaksi ennen virallista testaamispäivää. Henkisesti todella rankka, epäilen osaksi lääkkeitä ja hormoneita syyksi.

Nyt toinen hoito tehtynä, lauantaina oli siirto. Maanantaina pitäisi tehdä testi. Tästäkään punktiosta ei yhtään saatu pakkaseen. Pelon sekaisin tuntein kohti maanantaina.

@Miims Oliko siellä uuden kierron alku niin kuin ounastelit? Olen pahoillani, että (jos) tähänastiset hoidot eivät vielä ole tuottaneet tulosta. Menikö teillä blastoja pakkaseen?

@Onnenhippu91 Toivottavasti sekä pääsisitte mukaan, että ei tulisi ikäviä taloudellisia yllätyksiä. 🙏

@Tiuhtiviuhti Paljon tsemppiä ja onnen toiveita huomiseen testaukseen! 💖

@Kyfi8482260 Sinne myös toivon plussatuulia!

Takaisin