IVF/ICSI-HOIDOT 2026

@R1mpukka mulla otettiin julkisella useampi testi verestä, ainakin tukostaipumus (? muistaakseni), mun ja miehen joku perus kromosomisetti, prolaktiini, keliakia ja kilppariarvot. Meillä oli siinä kohtaa pari vuotta yritystä ja keskenmenotausta. Toivottavasti tarjoavat myös julkisella niitä teille 😊

@punktiopikkarit mulla ainakin kaksi viimeistä päivää ennen punktiota vihloi ja jomotteli, alaselässä asti. Kaikki oli ihan hyvin silti.

Ja mulla oli ihan sama juttu: maaliskuun ivf turvotti paljon enemmän, vaikka saalis oli aika sama, paitsi että nyt stimulaatio oli pidempi. Maaliskuussa punktion jälkeisinä päivinä oli myös pari hetkeä, jolloin oikeasti mietin että onkohan tämä tukaluus vielä normaalia vai päivystykseen kuuluvaa. Silloin oli tosi tukalaa ekat 3 päivää.

Nyt tulen afterworkeilta työkavereiden kanssa ja nautin jopa pari lasia viiniä, ja punktio oli toissapäivänä. Oi onnea, kaiken tämän terveellisen elämän jälkeen vähän tissutella ja vielä arki-iltana! (PAS vasta elo-syyskuussa sitten joskus).

Eli summattuna: eri kierrokset ovat tosi erilaisia keskenään, eikä oireista voi päätellä lopputulosta.

@Enkelinsiipi Onhan nuo hoitotulokset varmasti monen tekijän summa, lisäravinteet, elämäntavat, lääkekombot ja aika. Hienoa, että nyt loksahti palaset kohdilleen! 🙏 En usko, että mikään on turhaa ollut.

@Pikkuviikuna Niin ihanaa, nauti tosiaan nyt tästä hetkestä! 😍 Toivottavasti nähdään täällä paljon uusia tuplaviivoja lähitulevaisuudessa! 🙏🌈

@punktiopikkarit Ei mulla ainakaan ollut mitenkään ylettömän tukala olo, vaikka munasoluja oli lopulta 25. Ja vihlominen vain varmaan tarkoittaa, että siellä kudokset venyy. Tsemppiä viimeisiin päiviin ennen h-hetkeä. 🙏

Te kaikki, jotka ehditte tänne ajatuksen kanssa kirjoittaa ja kaikkia erityisesti tsempata, ootte kultaa. 💛 Itsellä niin hektistä nyt töiden kanssa, että ei paljon ehdi kuin käydä kuikuilemassa. Kaikkien matkaa myötäeläen silti. ❤️Ja toivon paljon onnea matkaan! 💖

Ylihuomenna kuitenkin PAS käsillä ja toivottavasti sitten olisi jo pahin työkuorma takana... Ensi viikolle kyllä riittää rippeitä ja korjaamista, mutta onpahan silloinkin ainakin muuta(kin) ajateltavaa. 😅

Siis tottakai @Enkelinsiipi saa fiilistellä! Antaa toivoa synkimpänä hetkinä, että niitä hyviäkin juttuja tulee! Parasta että täällä voi vapaasti kertoa hyvät kun huonotkin uutiset.

Miten ihanaa @Pikkuviikuna💖🥹

Tsemppiä huomiseen @punktiopikkarit! Mullakin pyöri edellisenä päivänä kaaaaaaikki mahdolliset kauhuskenaariot päässä. Turvotuksesta ei tietoakaan ja alavatsassa oli paripäivää tuntunnu nippailuja niin olin varma että ne on karannu tiehensä. Ihan kaikki oli tallessa mitä ultrassa näkyi!

Kauheesti tsemppiä piinailuun @vanilj 🙏🏼 viikko on kyl pitkä aika varsinkin kun takana on pitkä tie. Teetkö testiä ennen virallista testipäivää? Pohdiskelen tässä mitä ite tekis. Mulla kans alkannut naama mennä tosi huonoon kuntoon, mut räjähtäkööt jos sieltä se plussa tulis.

Kiitos kaikille alkionsiirron pidättelyvinkeistä💪🏼😁 Menin taktiikalla 1,5 tuntia ennen vessaan ja puol litraa vettä naamariin. Hississä matkalla polille tuntu ihan tosi tuskaselta jo. Pääsin onneks melko nopeesti siitä siirtoon ja hätä vähän hellitti kun meni makaamaan (tai keskittyminen siirty siirron onnistumiseen). Selvitty siis ilman painajaista että pissin sinne tuolille! Nyt on mahassa alkio ja saatiin pakkaseenkin🙏🏼

Siis tottakai @Enkelinsiipi saa fiilistellä! Antaa toivoa synkimpänä hetkinä, että niitä hyviäkin juttuja tulee! Parasta että täällä voi vapaasti kertoa hyvät kun huonotkin uutiset.

Miten ihanaa @Pikkuviikuna💖🥹

Tsemppiä huomiseen @punktiopikkarit! Mullakin pyöri edellisenä päivänä kaaaaaaikki mahdolliset kauhuskenaariot päässä. Turvotuksesta ei tietoakaan ja alavatsassa oli paripäivää tuntunnu nippailuja niin olin varma että ne on karannu tiehensä. Ihan kaikki oli tallessa mitä ultrassa näkyi!

Kauheesti tsemppiä piinailuun @vanilj 🙏🏼 viikko on kyl pitkä aika varsinkin kun takana on pitkä tie. Teetkö testiä ennen virallista testipäivää? Pohdiskelen tässä mitä ite tekis. Mulla kans alkannut naama mennä tosi huonoon kuntoon, mut räjähtäkööt jos sieltä se plussa tulis.

Kiitos kaikille alkionsiirron pidättelyvinkeistä💪🏼😁 Menin taktiikalla 1,5 tuntia ennen vessaan ja puol litraa vettä naamariin. Hississä matkalla polille tuntu ihan tosi tuskaselta jo. Pääsin onneks melko nopeesti siitä siirtoon ja hätä vähän hellitti kun meni makaamaan (tai keskittyminen siirty siirron onnistumiseen). Selvitty siis ilman painajaista että pissin sinne tuolille! Nyt on mahassa alkio ja saatiin pakkaseenkin🙏🏼
Meillä siis taitaa @Tiana olla testipäivät melko lähekkäin. 😊 Minkä päivän sait? Itsellä oli 21.6. Nyt jo pientä stressiä siitä, että kuinka selittelee mökillä juhannusvieraille 🙈 Suurella todennäköisyydellä tämä ei tästä etene ja kun kolmannen kierroksen suhteenkin edelleen epävarmuus, niin ei haluaisi alkaa kertomaan mitään.

Joo täällä myös 21.6 @Fiore_41! Mietin teenkö juhannusaattona jo testin vai romahtaakohan fiilikset siitä kuinka pahasti jos selvä nega vai odottaako vaan sunnuntaihin. Ymmärrän kyllä ettei tossa vaiheessa uskalla ja halua vielä huudella mitään ja toi selittely on kyllä niin ikävää.

@HaaveistaTotta ei saada julkiselta ainakaan vielä. Kysyin tänään ja vasta kolmannen peräkkäisen keskenmenon jälkeen. Jää siis itse maksettaviksi, jos halutaan ottaa. Tai jos saan työterveyden puhutuksi, niin omani saisin sieltä. Tosi mälsää.

@punktiopikkarit tsemppiä huomiseen! Infoa miten meni kun jaksat.

Mä en ehtinyt vielä kertoa tämän päivän kuulumisia. Mulla oli siis tänään aika taysiin. Tässä kierrossa vielä ajatus inseminaatiosta ja sitä varten kontrolliultra. Eilen löydettiin 11mm johtofolli, mutta tänään lääkäri ei löytänyt kuin niitä pienempiä 9mm folleja. No perjantaina uudestaan ja sitten katsotaan. Mutta mihin se sieltä muka on hävinnyt? Toisaalta ihan jees jos nyt olisi vielä rauhallista, niin maanantai tai tiistai voisi olla vielä hyviä päiviä inssiin. Mä niin haluaisin, että se saataisiin nyt tähän kiertoon vielä. Sitten olisi kaksi inssiä takana ja voisi hyvin siirtyä ivf:ään. Mutta jännitys siis jatkuu vielä hetken aikaa.

@R1mpukka no höh, toivottavasti ainakin nuo keliakiat ja kilpparit hoituisi työterveyden kautta 😊 Ymmärtääkeni mikään ei ole pakollinen, ovat enemmän ongelmia poissulkevia testejä. Toivottavasti kadonnut johtotähti löytyy!

Kiitos kaikille jotka kirjoittelette täällä aktiivisesti! Luen kaikki tarkkaan ja elän tapahtumissa mukana, iloitsen positiivisista uutisista ja myötäelän karikkojen kohdalla vaikka vastailu ja erityisesti kirjoittajien tägäily tahtoo jäädä ajatuksen tasolle 🫣. Kyllä tällaiset vertaistuet ovat mittaamattoman arvokkaita ja niin paljon olen kaivellut vanhoista ketjuista tietoa, että pyrin itsekin kantamaan korteni kekoon ”jos joku on samassa tilanteessa” ajatuksella.

@Enkelinsiipi kuulostaa ihanalle, @Pikkuviikuna tarrasukkien onnea, @punktiopikkarit ja @”ninni tsemppiä punktioon, uusille tervetuloa!

@Tiana ja @Fiore_41 tarrasukkia, jännä juhannus tulossa 🌸 Itse olen vedonnut antibioottikuuriin pissatulehduksen takia (tätä ei voi kukaan todentaa,hah) tai juuri olleeseen vatsatautiin. Mulle ollut helpoin pysyä navan alapuolella, harva kehtaa niistä jatkokyssäreitä esittää 😁

Täällähän on ollut viestiralli miun nukkuessa. 😄

@Enkelinsiipi ja kaikki muutkin hehkuttajat, pliis hehkuttakaa vaan lisää! Täällä ollut taustalla ihan hirveät pari viikkoa. Synarela/hoidonkeskeytys -kakkamuusin lisäksi hajonnut auto, hajonnut jalka, tiskiallas tukkeutunut, ruoat palaneet pohjaan, oltu kaikki flunssassa, hirveä kiire töiden kanssa, lapsenvahti muutti toiseen kaupunkiin ja ottaa kaaliin itsekkäät ihmiset, joiden kanssa pitää työskennellä. Olen taas tällä viikolla uhonnut muuttavani johonkin erämökkiin susirajan taakse erakoitumaan.
Joten kaikki hyvät uutiset ovat oikein tervetulleita! Luo toivoa, että joskus tämä show helpottaisi meilläkin! 😄 Tai sitten tämä on joku maailmankaikkeuden tapa valmistella meitä kahden lapsen aiheuttamaan kaaokseen. 🌪 Toivotaan niin. 😌

Ja lisään vielä, että ei haittaa kertoa pettymyksistäkään, mutta kaikki valon pilkahdukset saavat paremmalle tuulelle tässä mielenmyllerryksessä. ☀️ Silloin kun itsellä on vaikeaa, niin ne hyvät uutiset jotenkin helpottavat oloa. Ja siinä mustuudessa ehkä vajoaa niistä huonoista uutisista ikävämpään fiilikseen, kun tulee olo, että kaikki epäonnistuvat niin ei mekään onnistuta. 🤔 Paremmalla tuulella sitten taas on helpompaa ottaa vastaan muiden huonoja uutisia, kun se oma hyvä olo kantaa.

@Tiana ja @Fiore_41 onpa kivaa, että teilläkin 21.6. Testipäivä, sillä niin on mullakin! Mä vähän mietin, jos testaisi jo perjantai aamuna, niin olisiko se tulos jo kuinka luotettava, helpottaisi sitten juhannuksen viettoa. Mulla ei kauhean vahva luotto olo onnistumiseen, mutta jos negatiivinen tulee, niin pettymys on silti valtava.. Toivotaan meille kaikille paljon tarrasukkia ❤️

Jatkan vielä äskeiseen, että mulle siirrettiin siis eilen 5pv alkio, joka ei ollut vielä valmis, mutta siirrettiin silti. Loput jatkoivat viljelyssä ja tänään 3 alkoita pakastettiin kuusipäiväisinä.

Me saatiin meidän ekalla kierroksellakin kolme 6pv alkiota, joten meidän alkiolla taitaa olla tapana olla hitaampia. Molemmilla kerroilla tehty icsi, mutta eri klinikoilla.

Liityn tännekin ketjuun, kun on ajankohtainen, kirjoitin jo 40+ ketjuun lyhyen esittelyn.

Mulla siis ikää 44 v, aivan liian myöhään näissä hommissa liikkeellä. Hoidot yksityisellä ilman Kela-korvauksia eli kallista lystiä. Takana tänä vuonna 2 x IVF/ICSI, ekasta 6 kypsää -> 4 hedelmöittyi -> 0 blastoa eli tyhjä arpa. Toisesta 10 kypsää -> 6 hedelmöittyi -> 3 blastoa, joista 1 tuoresiirto hyvälaatuisella blastolla ja 2 roskiin, koska niin heikkolaatuisia etteivät olleet pakastuskelpoisia. Testipäivä tulossa 16.6., en ole kovin toiveikas, kun todennäköisyys on surkea. Mitään oireita ei ole. Jos tämä tuottaa negatiivisen, pitää ehkä seuraavaksi miettiä vaihdetaanko lahjasoluihin.

Onnea ketjun plussanneille! 😍
Tsemppiä piinapäiviin @Tiana @Fiore_41 ja Kastepisara, teillä on jännä juhannus tiedossa. Mä oon niin tyytyväinen, että ehdin niellä todennäköisen pettymykseni ennen juhannusta. 😅

Onpa kiva @Kastepisara, että meitä on useampi samaan aikatauluun jännittämässä 🥰 Mä olen myös kovasti pohtinut tuota, että olisiko perjantain tulos jo kuinka luotattava. Tänään tein testin ihan sillä, että näin, onko Ovitrelle jo poistunut (sain viikko sitten keskiviikkona). Herkkästä testistä tuli nega tai jossakin valossa näkyi aavistus viivan paikasta/todella pieni haamu. Eli ainakin nyt tietää, ettei Ovitrelle enää näy, kun ilmeisesti voi joillakin näkyä melko pitkään. Maanantaina siirrettiin kolmipäiväinen 12-soluinen alkio eli aika samassa aikataulussa taidetaan olla. 😊 Niin ja ICSI meilläkin käytössä.

@Myrtha Tervetuloa! 😊 Mullakin tosiaan kahden kierroksen saldo on tämä yksi siirretty. Sillä erolla, että ensimmäisellä kierroksella ei tullut yhtäkään ja nyt yksi. Kaksi folliikkelia oli kyllä molemmilla kerroilla, mutta iso osa tyhjiä. Meille lääkäri suositteli 3kk DHEA-kuuria, jos haluaa syksyllä tehdä kolmannen kierroksen. Sen jälkeen suositteli lahjamunasoluihin siirtymistä. Olet kyllä onnekas, kun saat tiedon ennen juhannusta 😅

Onko @punktiopikkarit selvinnyt hyvin punktiopäivästä?

Paljon tsemppiä meille kaikille piinapäiviin ja toki kaikille muillekin! ❤️

Takaisin