IVF/ICSI-HOIDOT 2026

@R1mpukka mulla otettiin julkisella useampi testi verestä, ainakin tukostaipumus (? muistaakseni), mun ja miehen joku perus kromosomisetti, prolaktiini, keliakia ja kilppariarvot. Meillä oli siinä kohtaa pari vuotta yritystä ja keskenmenotausta. Toivottavasti tarjoavat myös julkisella niitä teille 😊

@punktiopikkarit mulla ainakin kaksi viimeistä päivää ennen punktiota vihloi ja jomotteli, alaselässä asti. Kaikki oli ihan hyvin silti.

Ja mulla oli ihan sama juttu: maaliskuun ivf turvotti paljon enemmän, vaikka saalis oli aika sama, paitsi että nyt stimulaatio oli pidempi. Maaliskuussa punktion jälkeisinä päivinä oli myös pari hetkeä, jolloin oikeasti mietin että onkohan tämä tukaluus vielä normaalia vai päivystykseen kuuluvaa. Silloin oli tosi tukalaa ekat 3 päivää.

Nyt tulen afterworkeilta työkavereiden kanssa ja nautin jopa pari lasia viiniä, ja punktio oli toissapäivänä. Oi onnea, kaiken tämän terveellisen elämän jälkeen vähän tissutella ja vielä arki-iltana! (PAS vasta elo-syyskuussa sitten joskus).

Eli summattuna: eri kierrokset ovat tosi erilaisia keskenään, eikä oireista voi päätellä lopputulosta.

@Enkelinsiipi Onhan nuo hoitotulokset varmasti monen tekijän summa, lisäravinteet, elämäntavat, lääkekombot ja aika. Hienoa, että nyt loksahti palaset kohdilleen! 🙏 En usko, että mikään on turhaa ollut.

@Pikkuviikuna Niin ihanaa, nauti tosiaan nyt tästä hetkestä! 😍 Toivottavasti nähdään täällä paljon uusia tuplaviivoja lähitulevaisuudessa! 🙏🌈

@punktiopikkarit Ei mulla ainakaan ollut mitenkään ylettömän tukala olo, vaikka munasoluja oli lopulta 25. Ja vihlominen vain varmaan tarkoittaa, että siellä kudokset venyy. Tsemppiä viimeisiin päiviin ennen h-hetkeä. 🙏

Te kaikki, jotka ehditte tänne ajatuksen kanssa kirjoittaa ja kaikkia erityisesti tsempata, ootte kultaa. 💛 Itsellä niin hektistä nyt töiden kanssa, että ei paljon ehdi kuin käydä kuikuilemassa. Kaikkien matkaa myötäeläen silti. ❤️Ja toivon paljon onnea matkaan! 💖

Ylihuomenna kuitenkin PAS käsillä ja toivottavasti sitten olisi jo pahin työkuorma takana... Ensi viikolle kyllä riittää rippeitä ja korjaamista, mutta onpahan silloinkin ainakin muuta(kin) ajateltavaa. 😅

Siis tottakai @Enkelinsiipi saa fiilistellä! Antaa toivoa synkimpänä hetkinä, että niitä hyviäkin juttuja tulee! Parasta että täällä voi vapaasti kertoa hyvät kun huonotkin uutiset.

Miten ihanaa @Pikkuviikuna💖🥹

Tsemppiä huomiseen @punktiopikkarit! Mullakin pyöri edellisenä päivänä kaaaaaaikki mahdolliset kauhuskenaariot päässä. Turvotuksesta ei tietoakaan ja alavatsassa oli paripäivää tuntunnu nippailuja niin olin varma että ne on karannu tiehensä. Ihan kaikki oli tallessa mitä ultrassa näkyi!

Kauheesti tsemppiä piinailuun @vanilj 🙏🏼 viikko on kyl pitkä aika varsinkin kun takana on pitkä tie. Teetkö testiä ennen virallista testipäivää? Pohdiskelen tässä mitä ite tekis. Mulla kans alkannut naama mennä tosi huonoon kuntoon, mut räjähtäkööt jos sieltä se plussa tulis.

Kiitos kaikille alkionsiirron pidättelyvinkeistä💪🏼😁 Menin taktiikalla 1,5 tuntia ennen vessaan ja puol litraa vettä naamariin. Hississä matkalla polille tuntu ihan tosi tuskaselta jo. Pääsin onneks melko nopeesti siitä siirtoon ja hätä vähän hellitti kun meni makaamaan (tai keskittyminen siirty siirron onnistumiseen). Selvitty siis ilman painajaista että pissin sinne tuolille! Nyt on mahassa alkio ja saatiin pakkaseenkin🙏🏼

Siis tottakai @Enkelinsiipi saa fiilistellä! Antaa toivoa synkimpänä hetkinä, että niitä hyviäkin juttuja tulee! Parasta että täällä voi vapaasti kertoa hyvät kun huonotkin uutiset.

Miten ihanaa @Pikkuviikuna💖🥹

Tsemppiä huomiseen @punktiopikkarit! Mullakin pyöri edellisenä päivänä kaaaaaaikki mahdolliset kauhuskenaariot päässä. Turvotuksesta ei tietoakaan ja alavatsassa oli paripäivää tuntunnu nippailuja niin olin varma että ne on karannu tiehensä. Ihan kaikki oli tallessa mitä ultrassa näkyi!

Kauheesti tsemppiä piinailuun @vanilj 🙏🏼 viikko on kyl pitkä aika varsinkin kun takana on pitkä tie. Teetkö testiä ennen virallista testipäivää? Pohdiskelen tässä mitä ite tekis. Mulla kans alkannut naama mennä tosi huonoon kuntoon, mut räjähtäkööt jos sieltä se plussa tulis.

Kiitos kaikille alkionsiirron pidättelyvinkeistä💪🏼😁 Menin taktiikalla 1,5 tuntia ennen vessaan ja puol litraa vettä naamariin. Hississä matkalla polille tuntu ihan tosi tuskaselta jo. Pääsin onneks melko nopeesti siitä siirtoon ja hätä vähän hellitti kun meni makaamaan (tai keskittyminen siirty siirron onnistumiseen). Selvitty siis ilman painajaista että pissin sinne tuolille! Nyt on mahassa alkio ja saatiin pakkaseenkin🙏🏼
Meillä siis taitaa @Tiana olla testipäivät melko lähekkäin. 😊 Minkä päivän sait? Itsellä oli 21.6. Nyt jo pientä stressiä siitä, että kuinka selittelee mökillä juhannusvieraille 🙈 Suurella todennäköisyydellä tämä ei tästä etene ja kun kolmannen kierroksen suhteenkin edelleen epävarmuus, niin ei haluaisi alkaa kertomaan mitään.

Joo täällä myös 21.6 @Fiore_41! Mietin teenkö juhannusaattona jo testin vai romahtaakohan fiilikset siitä kuinka pahasti jos selvä nega vai odottaako vaan sunnuntaihin. Ymmärrän kyllä ettei tossa vaiheessa uskalla ja halua vielä huudella mitään ja toi selittely on kyllä niin ikävää.

Takaisin