IVF/ICSI-HOIDOT 2026

Mäkin hyppään teidän seuraan. Oon jonkun aikaa lueskellut ja juuri halunnut kauhoa tietoa ivf:stä ja mitä kaikkea kiertoon kuuluu. Nyt luulen, että ollaan aika lähellä myös itse joutua sinne tielle, joten voi tuoda itsensä esille.

Meillä siis tilanne sellainen että kohta kaksi vuotta ollaan toivottu raskautta ja vauvaa. Saatiin lähete hoitoihin vuosi sitten, kun mentiin gynelle tarkastukseen ja samalla myös sperma tutkittiin. Sieltä löytyi alentunut siittiöiden määrä ja saatiin jo allen vuoden yrittämisellä lähete. Mulla myös pmos-tyyliset munasarjat olleet aina.

Viime elokuussa saatiin plussa, mutta sitten tulikin kkm. Saatiin aika ensikäynnille lokakuuhun, mutta jouduin siirtämään sitä ja uusi aika tuli vasta joulukuulle. Loppujen lopuksi tämä oli onni, kun vielä siirtovaiheessa ei ollut raskaudesta tietoa ja sitten tälle uudelle ajalle oli jo tyhjennys tehty ja kierto alkanut. Sovittiin, että aloitetaan ovulaation induktiot ja inseminaatiolla hoidot. Eka inssi toi meille myös plussan, mutta se oli ehkä tuulimuna tyylinen mikä loppujen lopuksi sieltä löytyi. Tämä oli siis erikoinen, eikä sitä meille nimetty suoraan. Mutta kohdista löytyi kolme pientä tyhjää sikiöpussia. Tämän jälkeen hoito pysyi samana, mutta nyt ei olla päästy kahteen viimeiseen kiertoon inssiin ollenkaan, koska ovis osunut viikonlopulle. Ja siis nämä on tullut ihan luonnostaan ilman irrotuspiikkiä. Eli kun kerrot ja gonal kasvattaa tarpeeksi rakkulaa, niin se irtoaa ihan itsekseen. Tämä on turhauttanut niin hirveästi. Viikonloppuna alkoi uusi kierto ja lääkkeet. Ei sitten mitään tietoa oviksesta, kun se on vaihdellut kp 13-16. Eli tosi vaikea arvioida päästäiskö nyt vielä inssi kokeilemaan vai ei.

Ensi viikolla kontrolli taysissa ja sitten saadaan suunniltelmaa milloin voisi ehkä tehdä. Mennään myös ti yksityiselle ensikäynnille ja hoidon suunnitteluun. Mennään kesäksi yksityiselle, jotta ei tule mitään kesätaukoa. Tähän ollaan ajateltu, että taidetaan toivoa ivf:ää siellä ja siihen ollaan myös rahan puolesta varauduttu. Joten ehkä kesäkuun lopulla ollaan mekin tässä samassa veneessä.

Mulla ikää 35 ja miehellä 46. Mulla myös kolme lasta aikaisemmasta liitosta, miehellä ei yhtään.

Tulipas pitkä selostus ja historia hoidoista. Mutta kiva tulla höpöttelemään ja kertomaan miten omat käynnit menee, sekä jännäämään teidän muiden rinnalle. Jotenkin toisaalta vaikka inf jännittää, niin tuo myös sellaista rauhaa, että voisiko sitten oikeasti onnistua ja että edes jotakin kättä pidempää. Eikä vain kierrosta toiseen, että valitettavasti nyt näin, mutta olkaa kotona kuitenkin yhdynnässä. 😖

Voi @R1mpukka , on teilläkin ollut monenlaista vaihetta :red-heart: Tervetuloa mukaan kuitenkin! Uskon että on tavallaan ihan helpottava tunne, jos nyt olisi siirtyminen IVF:ään ja sitä kautta sitten suuremmat todennäköisyydet onnistua :Smiling Face With Smiling Eyes: Ja onpas tosi kiva jos asiat etenisi jo kesällä! Onkohan taysissa kuinka pitkät ivf-jonot tällä hetkellä?

Me tehtiin kans just noin kuten @Kohtiuutuuksia sanoi , että Felicitaksen ensikäynnillä pyydettiin lähete HUS:iin. Se ei kuitenkaan siinä kohden vielä yhtään määritä sitä, että missä hoidot lopulta tekee. Haluttiin kuitenkin ottaa lähete jo siinä kohtaa, ja päästä ensikäyntiin jonolle, niin oli sitten se julkisenkin vaihtoehto mahdollinen. Eikä esim. niin, että sitten kun / jos budjetti loppuu, niin alkaisi miettiä julkisen vaihtoehtoa.

Ja niin mielenkiintoista vertailla näitä vaiheita @punktiopikkarit ! Tosin nyt mua alko mietityttää, että voikohan olla, että me ei vielä ensi viikolla päästäisi edes punktioon, kun lauantaina alkaa vasta jarru :Face Without Mouth: Olin niin asennoitunut että ensi viikolla punktioidaan :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Ehkä näitä on turha spekuloida - vaihe vaiheelta vaan. Nyt manifestoin munarakkuloille vauhdikasta kasvua!

Niin.. Tosiaan täällä on nyt kolmannen ivfn punktio takana, ja aika syvissä vesissä mennään.. Tuntuu että koko lapsihaave on karkaamassa vain kauemmaksi, ainakin jos katsoo menneitä kierroksia ja munasolumääriä 🥺 Ekalla kiekalla 7 munasolua, tokalla 4 ja nyt vain 2. Toki ei tässä munasoluja tavoitella vaan niitä alkioita, mutta silti tuo kehitys laittaa mielen matalaksi ja nostaa pelot pintaan. Saatiin sentään hyviä uutisia ja molemmat munasolut on hedelmöittyneet. Tässä nyt eletään piinaviikkoa ja varmaan perjantaina tai maanantaina saa tietää miten heille lopulta kävi 🥺 ovat menossa siis pakkaseen odottelemaan siirtoa jos kaikki menee hyvin.

Tämä meidän kolmas ivf päättyi siten että kumpikin hedelmöittynyt munasolu pysähtyi neljäntenä päivänä 🥺 eli tyhjin käsin jäätiin 😭 en tiedä mitä seuraavaksi. Nyt odotellaan vieläkö meille tarjotaan hoitoa, vai oliko tämä tässä 💔

@R1mpukka tervetuloa mukaan ja ihanaa että pääsette yksityiselle ja ivf voisi olla siellä kiikarissa. Luulisi että siellä asiat voisi edetä aika vauhdikkaastikin, ainakin julkiseen verrattuna. 🤩

@Anisiina voi, olen pahoillani. Kaikkea lempeää ja parantavaa teille sinne ❤️ mun käsitys on että alkion siirtoon johtaneet kierrot laskettaisiin yrityskerroiksi jolloin teillä olisi ehkä vielä mahis julkiselle? Mutta toiseenkin suuntaan oon kuullut täällä kokemuksia, tosin en ihan tiedä mikä kaikki vaikuttaa hoidon tarjoamiseen. Toivon niin paljon että saatte vielä yhden kierroksen! 🌈🙏

Ja niin mielenkiintoista vertailla näitä vaiheita @punktiopikkarit ! Tosin nyt mua alko mietityttää, että voikohan olla, että me ei vielä ensi viikolla päästäisi edes punktioon, kun lauantaina alkaa vasta jarru :Face Without Mouth: Olin niin asennoitunut että ensi viikolla punktioidaan :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Ehkä näitä on turha spekuloida - vaihe vaiheelta vaan. Nyt manifestoin munarakkuloille vauhdikasta kasvua!
Kyllä teillä saattaa olla punktio ens viikolla! :) Mulla kiire jarrujen alotteluun tuli follikkelien kokoerojen takia. Ei voi päästä ketään karkaamaan tai varsinkaan pilaamaan koko pottia...

Vaihe vaiheelta! Mun isoimmat follikkelit vois lähettää kasvuenergioita sun katraan suuntaan :D
Nyt sit viikonlopun yli, ja sen tuolla puolen ultrat ja lisätietoja..

@Anisiina voi ei, olen niin pahoillani ❤️‍🩹 hirmuisesti voimia 🫂

@Lilanka hienoa jos ehditte vielä ennen kesätaukoa 🤍

@*Ninni* toivotaan sinne vauhdikasta kasvua💪🏻

@R1mpukka tervetuloa mukaan 🤍

@Bessem teevetuloa myös mukaan 🤍
Tuo on kyllä pakosti aina mielessä, että miten paljon sitä rahaa kaiken kaikkiaan menee ja mihin kaikkeen olisi hyvä varautua. Kuulostaa hyvin samalta teidän hoitopolku tutkimusten osalta ainakin.

@Enkelinsiipi hienoa, että työhaastattelu meni hyvin. Tsemppiä odotteluun 🤗

@punktiopikkarit toivottavasti säästyt kohtuläväriltä ja munasarja sieltä oikenisi 🤍

Meillä stimulaatiovaihe kesti hieman pidempään kuin alun perin oli suunniteltu. 12 päivää kasvateltiin ja 8 päivää jarruteltiin. 13 follikelista viisi munasolua, joista 4 oli kypsiä. Näistä 3 lähti hedelmöittymään ja eilen siirrettiin kyytiin kolmipäiväinen alkio🤍 2 muuta jäi vielä kasvamaan ja niiden kohtalo selviää testipäivänä✨
Pitkät kaksi viikkoa edessä. Onneksi tässä nyt on vielä muistettavaa cyclogestien ja Gonapeptylin kanssa. Kaikellalailla on tähän koittanut valmistautua, mutta ei kyllä osannut varautua näin voimakkaaseen tunteiden vuoristorataan🥹

Takaisin