IVF/ICSI-HOIDOT 2026

Pidetään kovasti peukkuja sinulle ettei ultrassa tule mitään ihmeellistä😍. Saako kysyä, että tuliko pas sinulle suoraan seuraavaan kiertoon punktiosta?
Kyllä, olin punktiossa 17.4. ja oltiin alunperin toivottu tuoresiirtoa mistään mitään tietämättöminä, kun oli eka IVF kierto, ja onneks ne klinikalta sanoi että toivu nyt vähintään seuraavaan kiertoon, tai jopa välikierto tähän. Kyllä keho oli punktion jälkeen eri tuntuinen! Nyt on kuitenkin jo uusi kuu uusi mä...

@Pikkuviikuna , pääsittekö kierrokselle mukaan? Ja olitko maininnut, että ootteko millä alueella hoidossa? :Smiling Face With Smiling Eyes:
Päästiin mukaan!! 😍😍 Ihanaa että tässä kävi näin hyvä tuuri. Ja husissa ollaan! Tieto tuli myös niin myöhään iltapäivästä että olin jo varma että ei. Sit pitikin lähteä liukkaasti lääkeostoksille 😄 eka pistos siis jo tänään!

@punktiopikkarit , tsemppiä ultraan. Mahtava kuulla, että
@Pikkuviikuna onnittelut kierrokselle mukaan pääsyyn.

On: täällä pp12 ja pettymys otettu vastaan tänään. Kotitesti oli kyllä täysin nega. Huomenna vielä verikoe, mutta enpä sen tuloksesta enää osaa paljon muuta odottaa 😭 samaan aikaan saa lukea uutisia aborttien lisääntyneestä määrästä, erityisesti toistuvien aborttien. (Ymmärrän, joissain tilanteissa olevan pakko, mutta tuota sen käyttämistä "ehkäisynä" en.) Tuntuu niin helvetin epäreilulta, että en tiedä miten tästä itsensä taas keräilee...

On: täällä pp12 ja pettymys otettu vastaan tänään. Kotitesti oli kyllä täysin nega. Huomenna vielä verikoe, mutta enpä sen tuloksesta enää osaa paljon muuta odottaa 😭 samaan aikaan saa lukea uutisia aborttien lisääntyneestä määrästä, erityisesti toistuvien aborttien. (Ymmärrän, joissain tilanteissa olevan pakko, mutta tuota sen käyttämistä "ehkäisynä" en.) Tuntuu niin helvetin epäreilulta, että en tiedä miten tästä itsensä taas keräilee...
Voi ei, olen tosi pahoillani sun puolesta 😔

Mä en ole vielä testannut, mutta tänään aamulla tuli progesteronin seassa ruskeaa ja pelkään pahoin että vuoto on alkamassa 😕 Tunteet kyllä vaihtelevat laidasta laitaan, eilen olin vielä aivan varma että plussa on tulossa. Meillä on yksi alkio pakkasessa, joten onneksi kaikki ei tällä kertaa ole tämän yhden kortin varassa vaikka jotenkin siltä silti tuntuu…

Päästiin mukaan!! 😍😍 Ihanaa että tässä kävi näin hyvä tuuri. Ja husissa ollaan! Tieto tuli myös niin myöhään iltapäivästä että olin jo varma että ei. Sit pitikin lähteä liukkaasti lääkeostoksille 😄 eka pistos siis jo tänään!

Onnea hoitoihin 🤩😍 ollaan siis suht samassa aikataulussa. Itse ilmottauduin eilen ja odotellaan vielä vastausta päästäänkö aloittamaan hoidot.

Voi, olen pahoillani negatiivisesta tuloksesta. Kyllä tuollaisesta aallonpohjasta kestää aina hetki päästä taas pinnalle. Pahin on just tuo päivä, kun testissä on tasan se yksi viiva vaikka sitä kuinka tiiraisi suurennuslasilla. Ainakin itselle ne ovat aina pahimpia päiviä.

Minulla on parikin ystävää, joilla on paha endometrioosi, ei lapsitoiveita, ja hormonaalisen epätasapainon takia tulevat raskaaksi kierukoista ym huolimatta. Läheisten tuskaa (ikäänkuin vaikea endo itsessään ei olisi tarpeeksi) sivusta seuranneena halusin vaan kertoa tämän, sillä totuus tilastojen takana voi olla tosinaan vähän monimutkaisempi. Mutta toki isolla osalla on ihan eri syyt abortille. Muuten olen ihan 100% samaa mieltä, että on kyllä epäreilua, että toiset tulevat raskaaksi helposti jopa silloin kun eivät halua. Voisiko tuollaista superhedelmällisyyttä saada itsellekin heiltä pienen siivun lisää??

@Haaveitako olen pahoillani teidän puolesta❤️‍🩹

@punktiopikkarit toivottavasti ultrassa oli hyviä uutisia ja saatte pian pikkuisen matkaan!

Onnea hoitoihin @Pikkuviikuna ja toivottavasti myös @Tiuhtiviuhti alkaa pian hoidot!

@Syreen tulisipa iloinen yllätys testissä, milloin sulla on testipäivä?

Omanapaa: Täällä vain odottelua. Olisi varmaan parempi pysyä palstoilta poissa ja keskittyä muuhun, mutta en osaa. Ei nyt onneksi vielä mikään piina, sen verran kaikkea muuta tässä. Meillä oli puolison kanssa tällä viikolla 11. vuosipäivä ja lähetään sen kunniaksi käymään kylpylässä, ja varasin mun veljen kanssa viikonloppureissun Keski-Eurooppaan kuun vaihteeseen, tilanteesta riippuen joko hukuttamaan suruja tai vähän löysäämään nutturaa ennen mahdollista siirtoa. Mietin kyllä että jos kierto nyt punktion jälkeen normaali niin osuu just ovulaatio siihen/sen jälkeen että pitää sitten siellä tikutella ja uskaltaako kauheasti paikallisia oluita (josta reissukohde tunnettu) maistella, voiko alkoholi vaikuttaa ovulaatioon huonosti (en tiedä mutta veikkaan että kyllä😅). No onneksi veli tietää näistä hoidoista jo kun ollaan läheisiä! Ja ihan mielelläni otan raittiin reissun ja siirron kun toisinpäin!

Ihanaa että kesä tulee ja on jo vähän suunnitelmia, vähentää jotenkin sitä, miten isolta asialta nämä hoidot tuntuvat omassa päässä. Suunnitelmat mukautuu kyllä sitten jos on tarvis, en jaksa lykätä koko ajan juttuja vain koska "jos olisinkin raskaana".

Ärsyttää kun viimeksi odotettiin tuloksia 1,5 kk joulutauon takia ja nyt olisi ollut torstaina soittoaika normaalisti mutta koska helatorstai niin vasta ensi viikolla... määh.

Noniin avautuminen ohi, ehkä tää odottelu kuitenkin polttelee enempi kuin myönnänkään kun pitää tälläsiä täällä käydä hölisemässä ajan kuluksi😅

Oon tosi pahoillani @Haaveitako :Broken Heart:

Ja sitten taas @Pikkuviikuna teidän puolesta tosi innoissaan! Toivon niin että @Tiuhtiviuhti mahtuisi mukaan myös! Jos siellä olisi tässä hetkessä jotenkin hyvä suvantovaihe jonossa? :Dizzy Symbol: Eli hyväksymistä seuraavana päivänä alkaa pistelyt? Oliko vaikeeta vai helppoa löytää lääkkeet?

Kiva @vanilj että teidän suunnittelukäynti sujui hyvin! Milläs alueella te ootte hoidoissa?

@Trieste Joo kyllä alkoholi voi pilata ovulaation! Tosin en tiiä millanen määrä... Jopa tulehduskipulääkkeet voi sössiä oviksen.
Mutta hei hyvää lomaa! Mun tarvis ottaa varmaan vähän kopioo sun läksyistä tässä, ja tehä kans kesäsuunnittelua enemmän ¨menemällä vaan¨ ja vähemmän ¨jos olisin raskaana¨ himmailulla. On muute juntti toi helatorstai, miten oikeesti kehtaa kaiken aikaa olla joku pyhä :D jengi koittaa lisääntyä täällä.

@vanilj Tsemppiä! GonalF:ssä on tosi pieni piikki, se oli mun mielestä helpoin pistettävistä. Haisee vähän kemialliselta ja maistuu mut muuten ok :D kysy vaan heti tääl foorumil jos on jotain, tossa tulee todellakin paljon uutta opittavaa kerralla! :) Ja sulle kans @Pikkuviikuna kirjottele kysymyksiä ja ajatuksia sitä mukaa, jos on jotain! :) Ihanaa kuulla et pääsitte mukaan! Tsemppiä!
@Tiuhtiviuhti toivotaan että oot kans pian kierroksen alussa!

@Haaveitako Voi ei!! :( voi toi negatiivisten kohtaamisen karu olo. Onks sulla mitään hyvää ruokaa tai katottavaa tai jotain lohdullista nyt tässä ees?

Noista aborttien määrästä, siellähän on tilastoituna sekaan myös keskeytyneiden keskenmenojen lääkkeellinen avustus. Eli myös paljon toivottuja raskauksia, jotka on menny kesken spontaanisti, mutta ei tyhjentyny kohtu. Noh, he ei varmaan selitä vuosivaihtelua. En tiedä, raskaita aiheita.

@Syreen toivottavasti tulee hyviä uutisia pian! Mutta olisin kans huolestunut tuossa kohtaa...

Omanapailut, joo olin ultrassa tänään, meni hyvin, kalvot on kunnossa ja valmiit, ei ollu vielä follikkeli posahtanu mut tänään irrotuspiikki nii eiköhän se siitä ratkea.

Mulla on siis hyvät uutiset, eli ensimmäinen alkionsiirto koskaan ens viikon tiistaille... mut mulla on ihan hirveä olo. Siis ihan semmonen että mä meen sinne ja ne sanoo että anteeks mutta et saa :D Tai tyyliin että niiden kylmätankit on räjähtäny ja alkiot vaan menny tai jotai.

En tiedä. Kaikki oli tänään tosi ihania, lääkäri joka ultras, mies joka oli puhelimessa paikalla hetken (työkiireitä), hoitaja joka selitti mulle et alkionsiirtoon tullaan ilman hajusteita yms kun ne on niin herkkiä ne minipienet - kaikki on selkeetä, ovitrellet cyclogestit gonapeptylit. Noi on jopa nyt tutuks tulleita lääkkeitä. Ei pitäs olla mikää hätänä ja silti mä tulin tänne kotiin itkemään ku dramaattinen vesiputous. Siis katoin mun sormeen juuttunutta tikkua johon on itseasiassa ilmestyny tulehdusta, että noniin nyt tää oli tässä, rip kehon immuunijärjestelmä, ei varmaan tuu siirrosta mitään kun on tulehdus. Siis yks ihmeen mini tikku jossa on vähemmän valkopäätä ku keskivertofinnissä :D

En oo just nyt edes millään lääkkeillä. Alkukuusta olin letroilla mut nekin on varmaan tähän mennessä haihtunu. Mitähän varten oon sit yhtäkkiä näin muusina?
Noh, laitan jonkun herkkupöydän euroviisusemifinaalien äärelle ja koitan mässäillä ja rentoutua.

@punktiopikkarit ooo hyviä uutisia todellakin! Ja uskon että mieli just nyt herkillä kun on niin h-hetki käsillä. Itsekin huomasin heti aamulla että panokset on koventuneet kun meinasin räjähtää työkaverille joka ilmestyi flunssaisena töihin. Nyt ei saakeli pilaa mun ivfää 😅 Semifinaalikatsomo kuulostaa ihanalta.

Kiitos kaikille tsempeistä alkavaan hoitoon 😍 @*Ninni* mä tein ilmoittautumisen jo sunnuntaina ni sain tiedon vasta ma ja nyt ti sit pistellään. Vähän mua jännittää kun mulla itellä alkukierto on sellaista ferrarimallia, varsinkin letroilla follikkelit kasvoi nopeaan ja limakalvokin aikaisin jo paksu että kai se suunniteltu kontrolliultra ehtii vielä mukaan? Sen ajoitus oli normioviksen kohdalla. Ja onhan siellä jarrulääke jo estämässä palloja karkaamasta. Kehittelin kauhuskenaarion jo että kontrolliultrassa torstaina follit oiskin jo valmiit ja sit niitä ei saada vielä pe kerättyä ja ma liian kaukana.. Ja itse asiassa mitäänhän en näistä tiedä 😄😄 mut silti sitä vaan huolehtii että voinko jotenkin tämän ryssiä. Jos jollain rauhoittavaa tietoa keräyksen ajoituksesta niin kuulen mielellään!

Lääkkeet löytyi ya:sta. Katsoin lääkehausta ja soittelin apteekkeihin ja yllättäen se jarrulääke fyrajotain oli vaikeampi löytää, yks farmaseutti jopa sanoi että tukusta loppu mikä nosti hien pintaan hetkeksi. Mut sit keskustan ya:sta no problem!

@punktiopikkarit on tosi ymmärrettävää että tulee tunnekuohuja näissä jutuissa ja etenkin niissä kohdissa missä asiat liikahtaa suuntaan tai toiseen. Musta ainakin tuntuu että välillä joutuu vähän alitajuisestikin patoamaan jotain juttuja, kun on vaan sitä tuskastuttavaa odottelua ja sitten voi purkautua yllättävillä hetkillä. Ja nyt kun teillä niin lähellä iso askel, niin tosi luonnollista että tulee olo että mitä jos viime hetkillä meneekin pieleen kun pitkä matka tänne asti kuljettu. Semifinaalikatsomo kuulostaa tosi kivalta! Me ajateltiin finaalissa pitää kunnon katsomo:smiling face with heart-eyes:

Takaisin