IVF/ICSI-HOIDOT 2026

Pidetään kovasti peukkuja sinulle ettei ultrassa tule mitään ihmeellistä😍. Saako kysyä, että tuliko pas sinulle suoraan seuraavaan kiertoon punktiosta?
Kyllä, olin punktiossa 17.4. ja oltiin alunperin toivottu tuoresiirtoa mistään mitään tietämättöminä, kun oli eka IVF kierto, ja onneks ne klinikalta sanoi että toivu nyt vähintään seuraavaan kiertoon, tai jopa välikierto tähän. Kyllä keho oli punktion jälkeen eri tuntuinen! Nyt on kuitenkin jo uusi kuu uusi mä...

@Pikkuviikuna , pääsittekö kierrokselle mukaan? Ja olitko maininnut, että ootteko millä alueella hoidossa? :Smiling Face With Smiling Eyes:
Päästiin mukaan!! 😍😍 Ihanaa että tässä kävi näin hyvä tuuri. Ja husissa ollaan! Tieto tuli myös niin myöhään iltapäivästä että olin jo varma että ei. Sit pitikin lähteä liukkaasti lääkeostoksille 😄 eka pistos siis jo tänään!

@punktiopikkarit , tsemppiä ultraan. Mahtava kuulla, että
@Pikkuviikuna onnittelut kierrokselle mukaan pääsyyn.

On: täällä pp12 ja pettymys otettu vastaan tänään. Kotitesti oli kyllä täysin nega. Huomenna vielä verikoe, mutta enpä sen tuloksesta enää osaa paljon muuta odottaa 😭 samaan aikaan saa lukea uutisia aborttien lisääntyneestä määrästä, erityisesti toistuvien aborttien. (Ymmärrän, joissain tilanteissa olevan pakko, mutta tuota sen käyttämistä "ehkäisynä" en.) Tuntuu niin helvetin epäreilulta, että en tiedä miten tästä itsensä taas keräilee...

On: täällä pp12 ja pettymys otettu vastaan tänään. Kotitesti oli kyllä täysin nega. Huomenna vielä verikoe, mutta enpä sen tuloksesta enää osaa paljon muuta odottaa 😭 samaan aikaan saa lukea uutisia aborttien lisääntyneestä määrästä, erityisesti toistuvien aborttien. (Ymmärrän, joissain tilanteissa olevan pakko, mutta tuota sen käyttämistä "ehkäisynä" en.) Tuntuu niin helvetin epäreilulta, että en tiedä miten tästä itsensä taas keräilee...
Voi ei, olen tosi pahoillani sun puolesta 😔

Mä en ole vielä testannut, mutta tänään aamulla tuli progesteronin seassa ruskeaa ja pelkään pahoin että vuoto on alkamassa 😕 Tunteet kyllä vaihtelevat laidasta laitaan, eilen olin vielä aivan varma että plussa on tulossa. Meillä on yksi alkio pakkasessa, joten onneksi kaikki ei tällä kertaa ole tämän yhden kortin varassa vaikka jotenkin siltä silti tuntuu…

Päästiin mukaan!! 😍😍 Ihanaa että tässä kävi näin hyvä tuuri. Ja husissa ollaan! Tieto tuli myös niin myöhään iltapäivästä että olin jo varma että ei. Sit pitikin lähteä liukkaasti lääkeostoksille 😄 eka pistos siis jo tänään!

Onnea hoitoihin 🤩😍 ollaan siis suht samassa aikataulussa. Itse ilmottauduin eilen ja odotellaan vielä vastausta päästäänkö aloittamaan hoidot.

Voi, olen pahoillani negatiivisesta tuloksesta. Kyllä tuollaisesta aallonpohjasta kestää aina hetki päästä taas pinnalle. Pahin on just tuo päivä, kun testissä on tasan se yksi viiva vaikka sitä kuinka tiiraisi suurennuslasilla. Ainakin itselle ne ovat aina pahimpia päiviä.

Minulla on parikin ystävää, joilla on paha endometrioosi, ei lapsitoiveita, ja hormonaalisen epätasapainon takia tulevat raskaaksi kierukoista ym huolimatta. Läheisten tuskaa (ikäänkuin vaikea endo itsessään ei olisi tarpeeksi) sivusta seuranneena halusin vaan kertoa tämän, sillä totuus tilastojen takana voi olla tosinaan vähän monimutkaisempi. Mutta toki isolla osalla on ihan eri syyt abortille. Muuten olen ihan 100% samaa mieltä, että on kyllä epäreilua, että toiset tulevat raskaaksi helposti jopa silloin kun eivät halua. Voisiko tuollaista superhedelmällisyyttä saada itsellekin heiltä pienen siivun lisää??

@Haaveitako olen pahoillani teidän puolesta❤️‍🩹

@punktiopikkarit toivottavasti ultrassa oli hyviä uutisia ja saatte pian pikkuisen matkaan!

Onnea hoitoihin @Pikkuviikuna ja toivottavasti myös @Tiuhtiviuhti alkaa pian hoidot!

@Syreen tulisipa iloinen yllätys testissä, milloin sulla on testipäivä?

Omanapaa: Täällä vain odottelua. Olisi varmaan parempi pysyä palstoilta poissa ja keskittyä muuhun, mutta en osaa. Ei nyt onneksi vielä mikään piina, sen verran kaikkea muuta tässä. Meillä oli puolison kanssa tällä viikolla 11. vuosipäivä ja lähetään sen kunniaksi käymään kylpylässä, ja varasin mun veljen kanssa viikonloppureissun Keski-Eurooppaan kuun vaihteeseen, tilanteesta riippuen joko hukuttamaan suruja tai vähän löysäämään nutturaa ennen mahdollista siirtoa. Mietin kyllä että jos kierto nyt punktion jälkeen normaali niin osuu just ovulaatio siihen/sen jälkeen että pitää sitten siellä tikutella ja uskaltaako kauheasti paikallisia oluita (josta reissukohde tunnettu) maistella, voiko alkoholi vaikuttaa ovulaatioon huonosti (en tiedä mutta veikkaan että kyllä😅). No onneksi veli tietää näistä hoidoista jo kun ollaan läheisiä! Ja ihan mielelläni otan raittiin reissun ja siirron kun toisinpäin!

Ihanaa että kesä tulee ja on jo vähän suunnitelmia, vähentää jotenkin sitä, miten isolta asialta nämä hoidot tuntuvat omassa päässä. Suunnitelmat mukautuu kyllä sitten jos on tarvis, en jaksa lykätä koko ajan juttuja vain koska "jos olisinkin raskaana".

Ärsyttää kun viimeksi odotettiin tuloksia 1,5 kk joulutauon takia ja nyt olisi ollut torstaina soittoaika normaalisti mutta koska helatorstai niin vasta ensi viikolla... määh.

Noniin avautuminen ohi, ehkä tää odottelu kuitenkin polttelee enempi kuin myönnänkään kun pitää tälläsiä täällä käydä hölisemässä ajan kuluksi😅

Huhhei mikä määrä tietoa tuli eilisellä käynnillä. Vieläkin hieman pökerryksissä ja koittanut kaikkia ohjeita muistella. Fiilis on kaikin puolin hyvä ja odottavainen. Ensi viikolla siis aloitetaan Gonal-F:llä 🤗

Takaisin