IVF/ICSI-HOIDOT 2026

Pakko vielä jatkaa(/mainostaa), että tosi isoksi hyödyksi mulle on nyt tässä tokan ivf:n sekä työstressien kanssa paineskellessa ollut lukeminen! En oo viime vuosina oikein lukenut, siis ihan fyysisiä kirjoja, lähinnä kuunnellut äänikirjoja, jos niitäkään, ja kuluttanut viihdettä enemmän ruudulta, pahimmillaan lyhytvideoina, parhaimmillaan kdramoina. Mutta nyt otin sen tänä vuonna yheksi taivoitteeksi että parantaisi keskittymiskykyä ja palailisi tänkin harrastuksen pariin, ja vaikka aluksi takkusi niin on kyl tehnyt hyvää. Nytkin tuntuu siltä että tulipa huomenna vastaan mitä tahansa niin tämä päivä on mennyt ihanissa ja turvallisissa fantasiamaailmoissa ja huomenna voin palata sinne uudestaan, jos tarviin pakopaikkaa hetkeksi omasta elämästä. Ylipäätään tehnyt hyvää kun saanut irrottauduttua kännykästä ja että päivästä on vaan tietyt slotit sen selaamiselle. Meni aika off-topic mutta jotenkin vaan koen isoksi voimavaraksi just nyt hoitojen aikaan🥰

Mulle tuli hailura plussa tänään testiin dpo9/pp6 3 päiväisen alkion siirrosta 🤩🌈 Laitoin kuvan plussa vai ei ketjuun!
Mietin vaan eikai siellä enää ovitrelle voi näkyä, kun se laitettu 11 vrk sitten.. 🤔 No lähipäivät sen näyttää vahvistuuko 😊
Tänään on mun virallinen testipäivä ja plussa tuli! ❤️🌈 Vahvistui tämä hailura päivien mittaan 🥰

Tänään on mun virallinen testipäivä ja plussa tuli! ❤️🌈 Vahvistui tämä hailura päivien mittaan 🥰
Onneksi olkoon! 😍

Täällä ihan täpinöissä kun ei oo ainakaa tullu viestiä että soittoaika siirtyis. Toivotaan nyt että soitto tulis edes työajan puitteissa eikä klo 17.25 niinkuin tuo alkioiden määrä -puhelu 😂 Tässä tuu töiden teosta mitään tänään(kään) 😂

17 alkiosta KYMMENEN siirtokelpoista 😭😭😭🙏🏻🙏🏻🙏🏻 Kuus kokonaan tervettä ja neljä kantajaa.

Nyt viel selvittävät onnistusko jo tähän kiertoon, riippuu pitkälti myös oman sairaalan tilanteesta et ehditäänkö täällä ens viikolla ultrata 🙏🏻 Voi mikä helpotus tuo tulos, vielä pieni jännitys sit tuon ekan PAS ajankohdan suhteen 😁

Whaaaaat ihan uskomaton määrä @Teekoo !!! Onnea!!! 😍😍😍 ja siis vielä noin monta kokonaan tervettä! Translokaatioissa ei sitä saa tietää onko kantaja vai kokonaan terve, toivoisin kyllä että olisi se mahis...

Onnea @Teekoo ! Hieno määrä alkioita!

Täälläkin tuli puhelu, ja tässä osoituksena se miten epävarmaa arpapeliä tämä alkiodiagnostiikka on. Meillä on nolla siirtokelpoista alkiota. Kuusi kantoi miehen sairautta ja kaksi olivat muuten kuraa. Kuulin heti puhelun alussa että nyt varmaan tulee muuten huonoja uutisia. No, jos ajattelen historian valossa että meiltä on kaikkineen tutkittu 16 alkiota niin tosiaan tasan 50% kantoivat sairautta (kuten oli tiedossa), esikoista tehdessä meillä oli vaan prosentit puolellamme. Nyt ei.

Täällä on kp 1, eli soittelen viimeistään ensi viikolla Ovumialle ja tehdään seuraava (viimeinen?) ivf yksityisellä ja lahjasiittiöillä. Oltiin jo etukäteen sovittu, että jos tulee nollatulos (mihin emme kyllä oikeasti kuitenkaan uskoneet), niin emme enää yritä omilla siittiöillä. Meilläkin menisi julkisella lääkärin arvion mukaan hoito kesän yli, eli ehkä punktio elokuussa ja jos olisi siirrettävää niin siirto aikaisintaan lokakuussa. Ei kiitos. Tosin eipä ehkä yksityiselläkään PASiin pääse heinäkuussa, mutta sentään ehtisi ehkä tehdä ivf-hoidon ennen kesää.

Ainoa hopeareunus asiassa on se, että nyt on "unelmakaava" tiedossa, eli mitään lääkitystä ei todellakaan kannata vaihtaa. Mutta onhan tämä sellainen pettymys, että saa tätä nyt hetken puhista, että pitikö vielä tämäkin kerätä yhdeksi luvuksi hoitohistoriaan.

Äh @Enkelinsiipi onpa tosi harmi, tiiän miten kurja tuo on kun yksikään ei osu vaikka pitäisi olla se 50% mahdollisuus... Oon pahoillani teidän puolesta😔 pelottaa myös tosi paljon että kuukauden päästä täällä taas sama tilanne..

Meiltä lähti nyt kuusi blastoa alkiodiagnostiikkaan! Eli yksi enemmän kuin viimeksi. Kun rupesi luettelemaan niitä juttujaan niin hoin vaan päässäni "kolme kolme kolme" kun aattelin et se sopivasti pessimismin ja optimismin välissä niin olipa iloinen yllätys! Nyt ei auta kun sitten ootella ja toivoa että tällä kertaa olisi parempi tuuri.

@Enkelinsiipi olen todella pahoillani huonoista uutisista ❤️‍🩹 Olin ihan varma että tuohon määrään olisi mahtunut siirtokelpoinen 😔

Eikö ovumialla siis tehdä edes siirtoja heinäkuussa? Näissä taitaa olla yksityistenkin välillä eroja kun felicitaksessa tehtiin ivf myös heinäkuussa. Dextrasta ei tietoa, ihan kun olisin jostain kuullut että hoitoja ei tehdä mutta siirtoja tehdään 🤔

Ei miten kurjaa @Enkelinsiipi , oon niin pahoillani 😔 Niin pitkä odotus ja sitten tommonen pommi. Onneks teillä jo selvät sävelet mitä seuraavaksi, niin pystyy samalla kun käsittelee uutista, lähtee jo edistämään asiaa (ja ehkä se helpottaa myös vähän edes). Niin epäreilua tämä todennäköisyyksiä vastaan pelaaminen välillä 😞

@Trieste jes mahtava et noin monta enemmän mitä odotti, nyt sormet ja varpaat ristiin et palautus hyviä uutisia. Harmi kyllä jos ei näe vain kantajia, semmoisen kun voisi hyvin vielä istuttaa (jos on sama mitä meillä eli resessiivinen homma ja vaatii geeniparin).

Mä huomenna soittelen omaan sairaalaan et onnistusko ultra ens viikolla, jos onnistuu nii sit ois mahis tähän kiertoon PAS Husissa. Toivotaan et kierto on ton kummallisen välikierron jälkeen normalisoitunut niin olis mahdollista omaan kiertoon...

@Enkelinsiipi olen todella pahoillani huonoista uutisista ❤️‍🩹 Olin ihan varma että tuohon määrään olisi mahtunut siirtokelpoinen 😔

Eikö ovumialla siis tehdä edes siirtoja heinäkuussa? Näissä taitaa olla yksityistenkin välillä eroja kun felicitaksessa tehtiin ivf myös heinäkuussa. Dextrasta ei tietoa, ihan kun olisin jostain kuullut että hoitoja ei tehdä mutta siirtoja tehdään 🤔
En tiedä, en uskalla toivoa. Ja voi olla muutenkin että jos tulee tällainen tyhjennysvuoto 8pv punktiosta ja päälle 35pv sekoilukierto, että en ite ees halua siihen siirtää. Ei ehkä ollu kovin selvä ovulaatio ja kierto oli muutenkin selvästi sellainen että keho toipui

Takaisin