IVF/ICSI-HOIDOT 2026

Pakko vielä jatkaa(/mainostaa), että tosi isoksi hyödyksi mulle on nyt tässä tokan ivf:n sekä työstressien kanssa paineskellessa ollut lukeminen! En oo viime vuosina oikein lukenut, siis ihan fyysisiä kirjoja, lähinnä kuunnellut äänikirjoja, jos niitäkään, ja kuluttanut viihdettä enemmän ruudulta, pahimmillaan lyhytvideoina, parhaimmillaan kdramoina. Mutta nyt otin sen tänä vuonna yheksi taivoitteeksi että parantaisi keskittymiskykyä ja palailisi tänkin harrastuksen pariin, ja vaikka aluksi takkusi niin on kyl tehnyt hyvää. Nytkin tuntuu siltä että tulipa huomenna vastaan mitä tahansa niin tämä päivä on mennyt ihanissa ja turvallisissa fantasiamaailmoissa ja huomenna voin palata sinne uudestaan, jos tarviin pakopaikkaa hetkeksi omasta elämästä. Ylipäätään tehnyt hyvää kun saanut irrottauduttua kännykästä ja että päivästä on vaan tietyt slotit sen selaamiselle. Meni aika off-topic mutta jotenkin vaan koen isoksi voimavaraksi just nyt hoitojen aikaan🥰

Mulle tuli hailura plussa tänään testiin dpo9/pp6 3 päiväisen alkion siirrosta 🤩🌈 Laitoin kuvan plussa vai ei ketjuun!
Mietin vaan eikai siellä enää ovitrelle voi näkyä, kun se laitettu 11 vrk sitten.. 🤔 No lähipäivät sen näyttää vahvistuuko 😊
Tänään on mun virallinen testipäivä ja plussa tuli! ❤️🌈 Vahvistui tämä hailura päivien mittaan 🥰

Tänään on mun virallinen testipäivä ja plussa tuli! ❤️🌈 Vahvistui tämä hailura päivien mittaan 🥰
Onneksi olkoon! 😍

Täällä ihan täpinöissä kun ei oo ainakaa tullu viestiä että soittoaika siirtyis. Toivotaan nyt että soitto tulis edes työajan puitteissa eikä klo 17.25 niinkuin tuo alkioiden määrä -puhelu 😂 Tässä tuu töiden teosta mitään tänään(kään) 😂

Whaaaaat ihan uskomaton määrä @Teekoo !!! Onnea!!! 😍😍😍 ja siis vielä noin monta kokonaan tervettä! Translokaatioissa ei sitä saa tietää onko kantaja vai kokonaan terve, toivoisin kyllä että olisi se mahis...

Onnea @Teekoo ! Hieno määrä alkioita!

Täälläkin tuli puhelu, ja tässä osoituksena se miten epävarmaa arpapeliä tämä alkiodiagnostiikka on. Meillä on nolla siirtokelpoista alkiota. Kuusi kantoi miehen sairautta ja kaksi olivat muuten kuraa. Kuulin heti puhelun alussa että nyt varmaan tulee muuten huonoja uutisia. No, jos ajattelen historian valossa että meiltä on kaikkineen tutkittu 16 alkiota niin tosiaan tasan 50% kantoivat sairautta (kuten oli tiedossa), esikoista tehdessä meillä oli vaan prosentit puolellamme. Nyt ei.

Täällä on kp 1, eli soittelen viimeistään ensi viikolla Ovumialle ja tehdään seuraava (viimeinen?) ivf yksityisellä ja lahjasiittiöillä. Oltiin jo etukäteen sovittu, että jos tulee nollatulos (mihin emme kyllä oikeasti kuitenkaan uskoneet), niin emme enää yritä omilla siittiöillä. Meilläkin menisi julkisella lääkärin arvion mukaan hoito kesän yli, eli ehkä punktio elokuussa ja jos olisi siirrettävää niin siirto aikaisintaan lokakuussa. Ei kiitos. Tosin eipä ehkä yksityiselläkään PASiin pääse heinäkuussa, mutta sentään ehtisi ehkä tehdä ivf-hoidon ennen kesää.

Ainoa hopeareunus asiassa on se, että nyt on "unelmakaava" tiedossa, eli mitään lääkitystä ei todellakaan kannata vaihtaa. Mutta onhan tämä sellainen pettymys, että saa tätä nyt hetken puhista, että pitikö vielä tämäkin kerätä yhdeksi luvuksi hoitohistoriaan.

Äh @Enkelinsiipi onpa tosi harmi, tiiän miten kurja tuo on kun yksikään ei osu vaikka pitäisi olla se 50% mahdollisuus... Oon pahoillani teidän puolesta😔 pelottaa myös tosi paljon että kuukauden päästä täällä taas sama tilanne..

Meiltä lähti nyt kuusi blastoa alkiodiagnostiikkaan! Eli yksi enemmän kuin viimeksi. Kun rupesi luettelemaan niitä juttujaan niin hoin vaan päässäni "kolme kolme kolme" kun aattelin et se sopivasti pessimismin ja optimismin välissä niin olipa iloinen yllätys! Nyt ei auta kun sitten ootella ja toivoa että tällä kertaa olisi parempi tuuri.

@Enkelinsiipi olen todella pahoillani huonoista uutisista ❤️‍🩹 Olin ihan varma että tuohon määrään olisi mahtunut siirtokelpoinen 😔

Eikö ovumialla siis tehdä edes siirtoja heinäkuussa? Näissä taitaa olla yksityistenkin välillä eroja kun felicitaksessa tehtiin ivf myös heinäkuussa. Dextrasta ei tietoa, ihan kun olisin jostain kuullut että hoitoja ei tehdä mutta siirtoja tehdään 🤔

Ei miten kurjaa @Enkelinsiipi , oon niin pahoillani 😔 Niin pitkä odotus ja sitten tommonen pommi. Onneks teillä jo selvät sävelet mitä seuraavaksi, niin pystyy samalla kun käsittelee uutista, lähtee jo edistämään asiaa (ja ehkä se helpottaa myös vähän edes). Niin epäreilua tämä todennäköisyyksiä vastaan pelaaminen välillä 😞

@Trieste jes mahtava et noin monta enemmän mitä odotti, nyt sormet ja varpaat ristiin et palautus hyviä uutisia. Harmi kyllä jos ei näe vain kantajia, semmoisen kun voisi hyvin vielä istuttaa (jos on sama mitä meillä eli resessiivinen homma ja vaatii geeniparin).

Mä huomenna soittelen omaan sairaalaan et onnistusko ultra ens viikolla, jos onnistuu nii sit ois mahis tähän kiertoon PAS Husissa. Toivotaan et kierto on ton kummallisen välikierron jälkeen normalisoitunut niin olis mahdollista omaan kiertoon...

@Enkelinsiipi olen todella pahoillani huonoista uutisista ❤️‍🩹 Olin ihan varma että tuohon määrään olisi mahtunut siirtokelpoinen 😔

Eikö ovumialla siis tehdä edes siirtoja heinäkuussa? Näissä taitaa olla yksityistenkin välillä eroja kun felicitaksessa tehtiin ivf myös heinäkuussa. Dextrasta ei tietoa, ihan kun olisin jostain kuullut että hoitoja ei tehdä mutta siirtoja tehdään 🤔
En tiedä, en uskalla toivoa. Ja voi olla muutenkin että jos tulee tällainen tyhjennysvuoto 8pv punktiosta ja päälle 35pv sekoilukierto, että en ite ees halua siihen siirtää. Ei ehkä ollu kovin selvä ovulaatio ja kierto oli muutenkin selvästi sellainen että keho toipui

Ei miten kurjaa @Enkelinsiipi , oon niin pahoillani 😔 Niin pitkä odotus ja sitten tommonen pommi. Onneks teillä jo selvät sävelet mitä seuraavaksi, niin pystyy samalla kun käsittelee uutista, lähtee jo edistämään asiaa (ja ehkä se helpottaa myös vähän edes). Niin epäreilua tämä todennäköisyyksiä vastaan pelaaminen välillä 😞

@Trieste jes mahtava et noin monta enemmän mitä odotti, nyt sormet ja varpaat ristiin et palautus hyviä uutisia. Harmi kyllä jos ei näe vain kantajia, semmoisen kun voisi hyvin vielä istuttaa (jos on sama mitä meillä eli resessiivinen homma ja vaatii geeniparin).

Mä huomenna soittelen omaan sairaalaan et onnistusko ultra ens viikolla, jos onnistuu nii sit ois mahis tähän kiertoon PAS Husissa. Toivotaan et kierto on ton kummallisen välikierron jälkeen normalisoitunut niin olis mahdollista omaan kiertoon...
Siis siinä näkee sen että onko terve vai sairas, mutta terveistä ei erota onko kantaja vai ei! Niin jos sen haluaa tietää niin vasta sit lapsivesinäytteestä tms. Mutta ei tosiaan voi ensin vaikka täysin terveitä siirtää tai sellaista.

Hei, ihan tuore käyttäjä täällä!

Molemmat ollaan himpun verran alle 30, yrittämistä takana kolme vuotta, välissä tauko lapsettomuuteen liittymättömän leikkauksen takia. Miehestä aiheutuva lapsettomuus, minulla monirakkulaisuutta, mutta oireet ei riitä diagnoosiin. Omat solut siis käytössä, miehen näytteet olleet kehnohkoja, mutta lääkärin mielestä ei syytä miksei luomuna ole onnistunut.

Yksi inseminaatio kerettiin tekemään omalla paikkakunnalla joulukuussa ennen kuin lopettivat lapsettomuushoidot kokonaan. Siitä nega, ja suoraan ivf jonoon. Stim alkoi 10.4. Ovaleap 125 ja ganirelix 150, irrotuspikki Gonapeptyl kun ultrassa oli +20 rakkulaa, freeze all hyperin riskin takia. Punktio oli keskiviikkona, 31 rakkulaa tyhjennettiin ja saatiin 15 munasolua ICSIin. KYSsissä pitävät ihan kunnolla jännityksessä kun eivät anna minkäänlaisia väliaikatietoja hedelmöittymisistä :Upside Down Face: Viikonlopun odottelevat ja maanantaina kerrotaan, että mitä pääsee (jos pääsee) pakkaseen asti.
Huh

Kovin on yksinäistä touhua tämä, en tiedä miten en ole löytänyt tänne foorumille aiemmin, mutta onneksi nyt edes :Relieved Face:

Olen lukenut alkupäästä tätä ketjua, eikä ole tullut juuri vastaan muita ovalepia käyttäneitä. Kiva olisi kuulla siitä kokemuksia, tai jos kellä on tietoa, että mitkä asiat vaikuttaa lääkkeiden valintaan?

Olen lukenut alkupäästä tätä ketjua, eikä ole tullut juuri vastaan muita ovalepia käyttäneitä. Kiva olisi kuulla siitä kokemuksia, tai jos kellä on tietoa, että mitkä asiat vaikuttaa lääkkeiden valintaan?

Mulla oli -24 stimulaatiossa Ovaleap 300, kuudesta kypsästä ja hedelmöittyneestä solusta saatiin yks tuoresiirtoon ja kaksi pakkaseen. Ekasta pakastealkiosta saatiin lapsi ja tokasta raskaus tällä hetkellä meneillään. Taustalla pitkä yritys, selittämätön lapsettomuus. En tiedä, millä perusteella oli Ovaleap valittu, mutta meille ainakin tuotti aika täydellisen tuloksen.

Mulla oli -24 stimulaatiossa Ovaleap 300, kuudesta kypsästä ja hedelmöittyneestä solusta saatiin yks tuoresiirtoon ja kaksi pakkaseen. Ekasta pakastealkiosta saatiin lapsi ja tokasta raskaus tällä hetkellä meneillään. Taustalla pitkä yritys, selittämätön lapsettomuus. En tiedä, millä perusteella oli Ovaleap valittu, mutta meille ainakin tuotti aika täydellisen tuloksen.
Ihana miten hyvät tulokset teillä! :red-heart: Aika konservatiivinen oli oma annos näköjään, mutta tähän asti kyllä hyvältä vaikuttaa. Kovin tietämätön olo kun on nin paljon mitä ei ymmärrä... Maanantaina sitten viisaampana, toivottavasti viikonloppu menee nopeasti

Tervetuloa foorumille @lottetti :Hugging Face: Ja teillä näytti olevan hyvä saalis punktiosta! On varmasti jännittävä viikonloppu nyt, toivottavasti tulee hyviä uutisia sitten maanantaina. Mikä sulla on ollut vointi punktion jälkeen?

Meillä vaikuttaa tilanteet hyvin samankaltaisilta, kun mulla PCOS ja male factor meillä kans. Tai meillä miehen tulokset selkeästi huonoja, ja mulla myös PCOS-diagnoosi. Tuolla salaisella puolella on oma miehestä johtuvien ketju, jos sinne kiinnostaa kurkkia :Smiling Face With Smiling Eyes:

Kiitos @*Ninni* !

Punktion jälkeen olo oli yhtäaikaa huonompi ja parempi kuin etukäteen arvelin :tears: Koko stimulaatiossa luulin henkisen puolen olevan raskaampi, mutta toisin oli ainakin itsellä. Punktio itsessään oli aika helppo ja nopea, mutta heti kun kipulääkkeet alkoi haihtumaan tuli ihan hirveät kivut ja oksetus päälle. Ihan perus panadol+burana yhdistelmällä puskin sen ekan illan ja kyllä sillä juuri ja juuri pärjäsi. Ei tullut veristä vuotoa minulla ollenkaan. Seuraavana päivänä aivan järjetön turvotus, kipulääkkeitä ei tarvinnut enää syödä. Ja tänään tosiaan hiukan kuukautiskipuja lievemmät kivut ja turvotus hyvin maltillinen. Olen sen verran fyysisessä työssä, että olin loppuviikon saikulla.

Pitää tutkiskella tuo salainen puoli 🤔

Voihan Menopur ja ruiskut!

Tänään leijuin iltapäivällä pilvissä kun selvisi, että neljä follikkelia on kasvanut, ja päästään maanantaina punktioon. Kaikki oli eri kokoisia joka itseä huolettaa.

Mutta, nyt kun iltapiston aika tuli, ei mun tarvinutkaan sekoitella uutta ampullia, vasn tuosta riitti just illan annos. Joka aiheutti paniikin. Koska ois pitäny jäädä vajaaksi.

Joten kysymys; muut jotka ootte käyttäneet 1200 IU sekotetta, ootteko huomanneet pullossa olevan enemmän mitä pitäisi? Vai olenko nyt onnistunut pistämään 10pv aikana liian vähän? 🫣 Mulla annos ollut 375/pv

Takaisin