Omanapa: Täällä tuli sitten kesälomaa IVF hoitojen suhteen

Eli meidän molemmat solut hedelmöityivät viime viikolla, toinen epänormaalisti, kumpikaan ei jaksanut loppuun asti kuten lääkärimme arveli ainakin toiselle. Surullista mutta taisin tuolla toisessa ryhmässä jo arvailla että näin varmaan tapahtuu koska kaikki oli niin vaikeaa ja ei mitään muutettu protokollassakaan. Eka AFC näytti hyvältä, toka UÄ oli pettymys, lääkäri sanoi tänään että ei haluaisi tehdä toista puntiota joka olisi noin vaikea, kuudesta sai vain kaksi solua jotka sitten olivat molemmat heikkoja. Keskusteltiin just lääkärin kanssa että se endometrioosi varmaan on ärtynyt tässä ja tarvitsee lepoaikaa. Myös nämä PAS-kierrokset kaikkine hormooneineen ovat varmasti vaikuttaneet.
Suunnitelma on nyt se että otan supressiolääkettä 3 kk, kolmannen kuukauden kohdalla jälkitarkastus jolloin nähdään tämän tulosta. Tiesin ettei tästä matkasta tule helppo mutta kyllä välillä riipasee kun tulee näitä "odotuksia" kun kuun alkupuolella melkein suunnitteli kahden solun siirtoa (koska olin niin paljon tehnyt että olisi parempaa munasolulaatua, mutta voihan se olla että ilman sitä ne ois molemmat lopettaneet kehitystä kesken jo aikaisemmin.) Taidan tässä pitää "kesätaukoa" ryhmästäkin, jolloin ehkä saisi vähän muuta ajateltua, mutta saatte mielellään kertoa kokemuksia. Tämä lääke oli nimeltä Endovelle, se kuulemma on helpompi kuin menopaussia aiheuttavat lääkkeet (lääkärin mukaan, mulla ei ole kokemuksia kummastakaan). Kiva maksaa tuo +3000€ lasku kaikesta kun jäi tyhjin käsin

vähän huumoria täytyy heittää kehiin.
Tämän aikana aion taas keskittyä terveyteen, eli salille kuntoilemaan, ruokailu taas terveelliseksi ja katsoa saisiko tää stimulaatiopöhnä pois helposti (+4 kg varmaan). Miehelle kirjoitin asiasta jo aikaisemmin tänään, hänellä varmaan vähän kädetön olo tällaisissa tilanteissa. Arvelen että jos tämän vuoden aikana ei tule omia onnistuneita tuloksia niin ollaan siinä vaiheessa että lahjasoluja pitäisi ajatella. Niiden kannalta olen vähän 50/50 vieläkin.