IVF/ICSI-HOIDOT 2026

Onko kenelläkään kokemuksia Pergoverista, että onko ollut parempi kun esim GONAl-F?
Mitä tarkoittaa parempi? Jokainen hoito on oireineen ja tuloksineen erilainen ja voi johtua todella monesta eri asiasta.

Oma kokemukseni on, että julkisella ei helposti vaihdeta lääkettä, kun taas yksityisellä kokeillaan erilaisia lääkkeitä ja hoitomuotoja. Meille tehtiin julkisella kolme Gonalilla, vaikka kysyin jokaisen suunnittelussa pitäisikö vaihtaa Menopuriin tai Pergoverikseen. Yksityisellä sitten heti vaihdettiin Pergoverikseen, mutta otettiin muitakin keinoja käyttöön, kuten estrogen priming.

Gonalissa on yhtä hormonia ja Pergoveriksessa kahta. Voi joillakin vaikuttaa oireisiin ja tuloksiin.

Niin ehkä siinä, että onko auttanut paremmin isompaan munasolujen määrään tai laatuun?

Minulla ei myöskään julkisella vaihdettu kolmessa hoidossa toiseen, vaikka myös pyysin. Yksityisellä nyt sitten kokeillaan tuota Pergoverista. Mikäs tuo estrogen priming on?

Mulla täällä on muuten kaikki hyvin, mutta toinen munasarja on kohdun takana, kuulemma voi olla että keräyspäivänä pitää lävistää kohtu :S Lääkäri varoitteli että voi käydä niin että se saadaan vain osittain tyhjennettyä, tai ei kokonaan - hyvä tuuri tässä kyllä kävi siinä mielessä, että siinä paremmassa asennossa vapaana hengailevasta munasarjasta on lähteny paremmin kasvamaan ne follikkelit!

Missä olis resursseja joita lukea kohdun lävistyksestä, onks jossain muiden kokemuksia? Kuulostaa yököttävältä, toivottavasti oon aivan kuutamolla lääkkeistä siinä kohtaa. Ja ei kai ne harkitsis tommosta jos siitä tulis riskejä mahdolliselle raskaudelle? Sen samanen kohtu sais mun puolesta pian päästä töihin...

Täällä taitaa todennäköisesti jäädä alkion siirto väliin tälle kuulle. Ovis on yleensä kp 12-14, viimeksi oli kp13. Jos osuis kp12 niin siirto olis sit todennäköisesti perjantai päivä jos siirto tehdään 6 päivää ovulaatiosta. Jos osuu kp13-14 ni sit olis lauantai ja sunnuntai ja julkisellahan ei viikonloppuisin olla duunissa. Höh. @StellaMom ja @Kirppuliini ompa ikäviä uutisia kummallekin, virtuaalihali🩷 on varmasti paljon käsiteltävää, toivottavasti löytyisi vielä keinoja, joita kokeilla.

Mulla täällä on muuten kaikki hyvin, mutta toinen munasarja on kohdun takana, kuulemma voi olla että keräyspäivänä pitää lävistää kohtu :S Lääkäri varoitteli että voi käydä niin että se saadaan vain osittain tyhjennettyä, tai ei kokonaan - hyvä tuuri tässä kyllä kävi siinä mielessä, että siinä paremmassa asennossa vapaana hengailevasta munasarjasta on lähteny paremmin kasvamaan ne follikkelit!

Missä olis resursseja joita lukea kohdun lävistyksestä, onks jossain muiden kokemuksia? Kuulostaa yököttävältä, toivottavasti oon aivan kuutamolla lääkkeistä siinä kohtaa. Ja ei kai ne harkitsis tommosta jos siitä tulis riskejä mahdolliselle raskaudelle? Sen samanen kohtu sais mun puolesta pian päästä töihin...
Ei ihan sama asia, mutta minulle tehtiin keskenmenon takia kaksi hysteroskopiaa kun viimeinen pala istukkaa ei irronnut. Jälkimmäisessä hysteroskopiassa puhkaistiin vahingossa kohtuun reikä, mutta ne kuulemma paranee nopeasti. Ja niin kävikin, sillä 3vk päästä tarkistusultrassa reikä oli täysin parantunut ja seuraavaan kiertoon tehtiin jo inseminaatio.

@kattohaikara92 Kuulostaa hurjalta, mutta onko välttämättä sen kummempi asia kuin lapsivesipunktion otto, mennään vain kaksi kertaa kohdun seinästä läpi. Multa on otettu se ja se ei kyllä tuntunut miltään, kun kohdun seinämän läpi pistettiin. Lähinnä tuntui paineen tunne. Eiköhän se rutiinia heille ole, kun sellaista ehdottavat.

@kattohaikara92 Kuulostaa hurjalta, mutta onko välttämättä sen kummempi asia kuin lapsivesipunktion otto, mennään vain kaksi kertaa kohdun seinästä läpi. Multa on otettu se ja se ei kyllä tuntunut miltään, kun kohdun seinämän läpi pistettiin. Lähinnä tuntui paineen tunne. Eiköhän se rutiinia heille ole, kun sellaista ehdottavat.
Tai varmaan vaan yhden kerran läpi!

Joo, kyselin että onko tää jotain, joka tulee niille sentään toisinaan edes vastaan, niin kuulemma ei harvinaista.

Takaisin