IVF/ICSI-HOIDOT 2026

Noniin 5 päiväinen pakastealkio siirretty, katsoin että alkio 3BB, ensimmäinen onnistunut raskaus oli 4AB. En ymmärrä noista luokituksista, mutta ilmeisesti bb on huonompi? Huomenna gonapeptyl ja illalla aloitan cyglogestit.
Joo, BB on huonompi. Mutta on tutkimuksia, joiden mukaan aikaisempi blasto on parempi kuin myöhempi laadukkaammin luokiteltu blasto. ☺️

Noniin 5 päiväinen pakastealkio siirretty, katsoin että alkio 3BB, ensimmäinen onnistunut raskaus oli 4AB. En ymmärrä noista luokituksista, mutta ilmeisesti bb on huonompi? Huomenna gonapeptyl ja illalla aloitan cyglogestit.
BB on edelleen hyvä! Meille siirrettiin 4BB ja hyvin on mennyt tähän saakka, toivotaan syntyväksi marraskuussa. Paljon tsemppiä piinailuun 💓

Tulin päivittelemään omaa tilannetta tänne. Eilen oli munasolukeräys, ja kerättiin 14+11 joista 16 oli munasolu.. no nyt lääkäri soitti, että jtn häikkää on.. huomenna tulee lisää tietoa, että 3 siellä oli mistä ei voi vielä sanoa vaan katsovat huomiseen asti, mut on mahdollista ettei yhtään tullut nyt tästä.. :/ kyllä todella harmittaa ja surettaa.. et kuulemma pitää nyt miettiä et halutaanko sitten ICSI siirtyä.
Meille tosiaan hedelmöitystä seuraavana päivänä kerrottiin että kahdeksasta munasolusta vain kaksi olisi hedelmöittynyt normaalisti, mutta muista ei voinut tietää, toivoivat että jokunen niistä ehtisi mukaan. Lopulta 7 niistä kuitenkin hedelmöittyi ja 6 selvisi hyvälaatuiseksi blastoksi, niin toivotaan että teillä käy hyvin ja tosiaan tarkasteluhetki oli vain epäsuotuisa 💓

Isot pahoittelut ja voimia! Joskus voi olla, että keräyksen jälkeisenä päivänä ei vielä nähdä normaalia hedelmöittymistä, mutta lähtevät kuitenkin kehittymään. Prosessia seurataan varovaisesti ja vain tiettyinä hetkinä, jotta saavat olla rauhassa. Joskus voi olla, että juuri katseluhetkellä ei näy toivottua asiaa, koska etenevät eri tahtiin.

Meillä tuli ensimmäisessä ivf:ssä tieto, ettei yksikään hedelmöittynyt. Siitä icsi on seuraava ja paljon käytetty. Luin aikanaan, että se auttaisi noin 98 % tapauksista. Meillä sekään ei toiminut, mutta toivottavasti te olette todennäköisyyksien toisella puolella. Jos icsikään ei auta, niin senkin jälkeen on vielä muita keinoja, joita voi kokeilla kuten kalsiumaktivaatio ja Zymot.

Icsissä valitaan parhaat siittiöt, joten on työläämpi ja siksi yksityisellä kalliimpi. Julkisella tuolla ei ollut mitään vaikutusta hintaan.
Kiitos ihanasta viestistä ja tsempeistä!
Itelle eka IVF tämä, ja toivotaan nyt että lähtisi joku niistä 3 kasvamaan.. eiköhän tänään aamulla saa kuulla 😊

Okei, no todella harmi kuulla! :/ saako kysyä onko teillä lapsi nyt saatu jollain muulla hoidolla, tai onko nyt käynnissä sitten joku muu hoito? En oo itse ennen kuullutkaan noista kahdesta mitä laitoit.

@Merenneito Voi että, toivottavasti saat mielenrauhaa ennen alkionsiirtoa.. Tottakai se jännittää erityisesti, kun viimeinen alkio siirretään, mutta toisaalta se on 1/3 ja todennäköisyydet on melko hyvät kokonaisuuteen nähden. 🙏

@Aida91 Paljon tarrasukkia pienelle alkiolle! 💖

@Puputupu Hienoa, onnea matkaan! 🤗 Mulla oli sama lääkekombo ja toimi hyvin!

@MiuMarja Toivotaan niin kuin @Kirppuliini ja @Tiukuna kirjoitti, että vielä voi olla toivoa. Meillä mentiin suoraan Icsiin Zymotin läpi ja lopputulos oli jotain mitä en olisi edes uskonut. Toki ei olla kokeiltu edes maljahedelmöitystä. Lääkäri katsoi sperman silloisen laadun mukaan suoraan, että ICSI. Siinä siis injektoidaan valikoitu siittiö munasolun. Ja ZyMot auttaa karsimaan parhaat uimarit (uivat jonkinlaisen putken läpi).

Meillä siis ZyMot + ICSI tuotti huipputuloksen.. 30 munasolusta 25 oli kypsiä ja 23 hedelmöittyi normaalisti. En ikipäivänä villeimmissä unissakaan olisi tuollaisia lukemia osannut toivoa saatikka odottaa. 😳😭💖 Tänään sitten kuulee 2pv tilanteen.

Mulla sama, eka onnistunut raskaus 4AB ja nyt 3BB kyydissä mukana, ainakin varhaisultrassa asti kaikki hyvin. Toivottavasti sullakin onnistaisi!

Onko sulle siis lääkäri ohjeistanut, ettei omega 3 saa käyttää punkition aikaan? Kauanko ennen punktiota se olisi hyvä lopettaa. Mulle lääkäri ei ole sanonut mitään, mutta toisaalta en ole sanonut sitä syövänikään..
Sori että kesti vastaa; Joo lääkäri sanoi että omega-3 voi aiheuttaa sitä että punktion jälkeen vuoto ei tyrehdy muistaakseni. Itse syön sen takia mieluummin vain kalaa tms. ja korvaa sitä sillä. Mulla ei myöskään ole ollut puutosta! Täällä muutkin ovat samaa kertoneetkin jo mutta vahvistanpa vaan että näin mun lääkäri 30 vuoden kokemuksella varoitteli!

Muokattu viimeksi:
Eilen tuli omakantaan vähän tietoa.. mutta itse en ymmärrä näitä termejä täysin.. mitä nyt tottakai googletin asiaa..

Mutta tosiaan 3 munasolua olleet pvä1 0PN2PB, nyt eilen pvä2 niin näistä on 2 lähtenyt jakautumaan..
Onko jollain tietoa täs 0PN2PB, kun mitä nyt tietoa löysin niin onko ihan turhaa haaveilla että näistä nyt mitään kasvaisi tai mitään raskautta voisi tulla?

Takaisin