Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kiva kuulla tuntemuksia sieltä @Ehtoo ! Toivon kovasti, että ne enteilee hyvääMulla on ollut tiistaista asti aika tiuhaan kohdussa kramppimaisia tuntemuksia ja jomotuksia. Oon pyrkinyt olemaan huomaamatta niitä, mutta väistämättä välillä mietin, että enteileekö ne vaan menkkoja vai voisko tällaisia tuntemuksia olla, jos kiinnittyminen ois onnistunut. Muuten olo on kyllä myös hyvin tavallinen, mutta tukilääkkeet tekee kovin väsyneeksi, herkäksi ja ärtyisäksi. Luulen, että testaan vasta sitten 11.12.
Onpas tosiaan yllättävä tuo Kelan linjaus alkiodiagnostiikasta. Onkohan se tapauskohtainen arvio mahdollista saada ennakkoon vai pitääkö vaan maksaa ensin itse ja toivoa parasta?
@Ehtoo kuulostas todella erikoiselta tuo ettei saisi Kela-korvausta hoidosta johon otettu alkiodiagnostiikka. Perusteliko lääkäri mitenkään mistä johtuu?
Hei! Mulla kyllä ensimmäisiä oireita oli juurikin tuo että Cyclogestin laitto tuntui erilselta. En sitten sitä sen ihmeemmin ajatellut, mutta näin jälkeen päin ajateltuna oli yksi selkeä merkki seOnko @Vieraana sulla ollut tuntemuksia tuoresiirtoon liittyen? Täällä ei kummempia. Muutamia kohtutuntemuksia alkuviikosta, ja olen tunnustellut olisiko Cycloja käyttäessä tuntuma (esim. kohdunsuu) vähän erilainen kuin aiemmissa siirroissa. Toiveikkuutta on vielä, mutta on kyllä harvinaisen tavanomainen olo. Hätähousuna tein yhden testinkin jo, ja se näyttää hailuraa, jolle voi olla niin monta eri syytä, että pitää varmasti vain odotella (mahdolliset syyt: Ovitrellesta 11 päivää, kökkö RFSU-viivanpaikkatesti, alkio on voinut hipaista muttei sen kummempaa jne. ) DPO on tänään käsittääkseni 9, joten malttia tarvitaan...
Omanapaista-asiaa: Saimme laskun hoidosta, ja se oli kokonaisuutena hieman yli 3000 € kelakorvausten jälkeen. Mahdollisesta pakastesiirrosta tulee sitten kulu erikseen.
Se tuli yllätyksenä, että ilmeisesti kelakorvauksia ei vähennetä suoraan, jos hoidossa tehdään alkiodiagnostiikkaa, vaan korvausta haetaan erikseen ja Kela arvioi tapauskohtaisesti. Tuntuu erikoiselta, että siitä mahdollisesti "rangaistaan", jos haluaa omakustanteisesti yrittää parantaa onnistumismahdollisuuksia. Meillä tuo ei nyt tullut ajankohtaiseksi mutta jos tulee vielä, pitäisi varmaan kysyä Kelasta tarkemmin.
Hieman myöhässä kommentti tähän mutta on pakko kommetoida:Täällähän on jänniä hetkiä monella ja hienoja keruutuloksia.Tulee myöhässä, mutta oli ollut keskustelua, saako Gonalin laittaa uudelleen jääkaappiin. Sen mitä apteekista ja hoitaja ohjeistivat täällä päin, oli ettei sitä saa uudelleen enää jäähdyttää, jos huoneenlämpöiseksi ehtinyt. Eli jos huoneenlämpöinen jo on, säilyy sen 3kk huoneenlämmössä, ei enää jääkaappiin, tuolloin säilyy käyttökelpoisena.
Täällä koitetaan pehmennellä pudotusta, ettei siirto onnistunut.. olo ei ole yhtään sellainen että olisin raskaana..menkkajomoja ollut, mutta kunnon tissikipu heltyi vain aavistuksenomaikseksi, huonoa oloa on, mutta johtuu todennäköisesti tukilääkkeistä. Muutoinkin juuri sellainen olo kuin odottelisi menkkoja. En tunne en yhtään olevani raskaana.
Tästä syystä tein jo testin (tai parikin) varmistaakseni oloni ja aina blankkoa näyttää, kun jättää klassiset kummittelevat viivanpaikat huomiotta. Tekisi mieli jo lopettaa tukilääkitys, että pääsisi uuteen kiertoon.. virallinen testipäivä vasta torstaina.
Tämähän se ongelma luomunakin, ettei ne vaan pääse tarttumaan kiinni. Aika takki tyhjä, ettei onnistu tukilääkkeilläkään.. Kohdun seinämässä ilmeisesti sen verran endometrioosia, ettei kiinnittyminen ole mahdollista.En haluaisi tässä vaiheessa ruveta ensin kuivatukseen kun ikä tulee kohta vastaan. Juuri tätä ennakoiden olen yksityiselläkin yrittänyt ravata saadakseni hoitoa, mutta nyt vasta ensimmäisen kerran löytyi lääkäri joka otti tosissaan.
Pahoittelen omanapaisuutta tänään, ei vain ole ketään kenelle purkaa.Olen vain niin turhautunut, jota lisää isännän kyky ymmärtää ja käsitellä asioita. Olen niin väsynyt jo tähän kaikkeen arkiseenkin vääntämiseen, että tekisi mieli jatkaa hoitoja itsellisenä naisena.. Tukea en ole saanut isännältä missään vaiheessa. Punktiopäivänäkin tuntui olevan kiire päästä lähtemään, kyseli milloin voidaan mennä ja huokaili jatkuvalla syötöllä, kun selvittelin päätäni lääkkeistä. Olisin halunnut rauhassa olla siinä hetkessä vielä senkin tarkkailun ajan. Elukan hoidossa oli lisäksi oltava ite jo seuraavana aamuna kivuista huolimatta, vaikka olin koko edellisen viikon toivottanut ja valmistellut, että hänen on hoidettava.
Hei pieni omanapailu -kyssäri: onko täällä ketään, joka on plussannut Synarelan käytön aikana? Tai muistaako / löytääkö kukaan omapolun syövereistä ohjeita tilanteeseen? Muistaakseni siellä oli jotain, mutta en löydä mistään.. Voiko Synarela antaa väärän plussan?
Mulla ei ole vielä virallisesti vuoto edes myöhässä, taustalla lukematon määrä kemiallisia, km, kkm taustalla, niin en oikeasti tiedä mitä ajatella aamun hailurasta. Ja viikonlopun vuoksi Tilkkaan ei saa yhteyttä.
Ihanaa ja onnittelut !!@Pepino, paljon tsemppiä tulosten odotteluun!Mahtava määrä hedelmöittyneitä, ja kiva että hoidon menetelmiä on säädetty.
@Lia87, kiitos rohkaisevasta kommentista! Tuo on kyllä jännä oire enkä tiedä tuleeko sitä kaikille, mutta jostain olin ymmärtänyt, että saattaisi olla yksi tapa tunnistaa. Sun kommentin luettuani tuli eilen sellainen olo, että joskohan... Ja nyt vaikuttaa, että meillä näyttäisi toisen hoidon tuoresiirretty alkio ainakin yrittävän kiinnittyä. Nyt dpo 11 näyttää Clearbluen viikkodigi (jonka olen ostanut joskus jemmaan sen varalta, että jossain siirrossa voisi odottaa positiivisempaa tulosta - ei onneksi sentään ollut ehtinyt vanhentua vielä) "raskaana 1-2". Myös Pregcheckin liuskatestissä oli eilisiltana dpo 10 hento viiva. Vieläkään en ole satavarma, ettei Ovitrelle voisi näkyä, mutta dpo 9 ja dpo 10 herkissä aamutesteissä oli vahvuusero. Tänään on 13. päivä Ovitrellen pistämisestä. (Pahoittelut tästä testisekoilusta ennen testauspäivää.)
On jännä, että ensimmäinen plussatulos lähes 2,5 vuoteen tuntuu todella varovaiselta ja ehkä jotenkin neutraaliltakin. Tai siis ei mitään tunnemylläköitä vaan sellainen hyvinkin varovainen olo, että mitenhän tässä käy, tiedostaen sen, ettei tuloksen pysyminen edes testipäivään ole selvää. Voi kun se pysyisi.![]()
Ihanaa ja onnittelut !!meilläkin meni kanssa juuri se n 2,5 vuotta ennen ensimmäistä plussaa! Ihan mahtava uutinen! Enkä uskoisi että se ovitrelle enään näkyisi..
Ja nyt niin toivon, että pienoinen pystyy mukanaOlisiko milloin virallinen testipäivä?
Tosiaan mulla ei ollut yhtään sellainen olo että olisi onnistunut paitsi se erilainen tuntemus Cyclogestiä laittaessa. Paikat vaan tuntui ihan erilaiselta kuin ennen ja Ajsttelin että voisiko tämä liittyä raskautumiseen.