IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä keväällä käytettiin Primolutia, mutta syksyllä enää ei. Hoidot on lähisairaalan ja KYSin yhteistyönä. Ymmärsin, että siitä oltaisiin laajemminkin luovuttu.

Onko @Vieraana sulla ollut tuntemuksia tuoresiirtoon liittyen? Täällä ei kummempia. Muutamia kohtutuntemuksia alkuviikosta, ja olen tunnustellut olisiko Cycloja käyttäessä tuntuma (esim. kohdunsuu) vähän erilainen kuin aiemmissa siirroissa. Toiveikkuutta on vielä, mutta on kyllä harvinaisen tavanomainen olo. Hätähousuna tein yhden testinkin jo, ja se näyttää hailuraa, jolle voi olla niin monta eri syytä, että pitää varmasti vain odotella (mahdolliset syyt: Ovitrellesta 11 päivää, kökkö RFSU-viivanpaikkatesti, alkio on voinut hipaista muttei sen kummempaa jne. ) DPO on tänään käsittääkseni 9, joten malttia tarvitaan...

Omanapaista 🤑-asiaa: Saimme laskun hoidosta, ja se oli kokonaisuutena hieman yli 3000 € kelakorvausten jälkeen. Mahdollisesta pakastesiirrosta tulee sitten kulu erikseen.

Se tuli yllätyksenä, että ilmeisesti kelakorvauksia ei vähennetä suoraan, jos hoidossa tehdään alkiodiagnostiikkaa, vaan korvausta haetaan erikseen ja Kela arvioi tapauskohtaisesti. Tuntuu erikoiselta, että siitä mahdollisesti "rangaistaan", jos haluaa omakustanteisesti yrittää parantaa onnistumismahdollisuuksia. Meillä tuo ei nyt tullut ajankohtaiseksi mutta jos tulee vielä, pitäisi varmaan kysyä Kelasta tarkemmin.

Muokattu viimeksi:
Kiva kuulla tuntemuksia sieltä @Ehtoo ! Toivon kovasti, että ne enteilee hyvää 🥰 Mulla on ollut tiistaista asti aika tiuhaan kohdussa kramppimaisia tuntemuksia ja jomotuksia. Oon pyrkinyt olemaan huomaamatta niitä, mutta väistämättä välillä mietin, että enteileekö ne vaan menkkoja vai voisko tällaisia tuntemuksia olla, jos kiinnittyminen ois onnistunut. Muuten olo on kyllä myös hyvin tavallinen, mutta tukilääkkeet tekee kovin väsyneeksi, herkäksi ja ärtyisäksi. Luulen, että testaan vasta sitten 11.12.

Onpas tosiaan yllättävä tuo Kelan linjaus alkiodiagnostiikasta. Onkohan se tapauskohtainen arvio mahdollista saada ennakkoon vai pitääkö vaan maksaa ensin itse ja toivoa parasta?

Kiva kuulla tuntemuksia sieltä @Ehtoo ! Toivon kovasti, että ne enteilee hyvää 🥰 Mulla on ollut tiistaista asti aika tiuhaan kohdussa kramppimaisia tuntemuksia ja jomotuksia. Oon pyrkinyt olemaan huomaamatta niitä, mutta väistämättä välillä mietin, että enteileekö ne vaan menkkoja vai voisko tällaisia tuntemuksia olla, jos kiinnittyminen ois onnistunut. Muuten olo on kyllä myös hyvin tavallinen, mutta tukilääkkeet tekee kovin väsyneeksi, herkäksi ja ärtyisäksi. Luulen, että testaan vasta sitten 11.12.

Onpas tosiaan yllättävä tuo Kelan linjaus alkiodiagnostiikasta. Onkohan se tapauskohtainen arvio mahdollista saada ennakkoon vai pitääkö vaan maksaa ensin itse ja toivoa parasta?

Lupaavalta kuulostaa sielläkin! Oi, olisipa nyt meidän vuoro. 🙏 Kärsivällisyys testaamisessa on varmasti järkevää. Mulla on kova polte saada pienimmätkin hailurat näkyviin, kun tuntuisi hyödylliseltä tietää, jos alkio edes yrittää kiinnittyä. Tuntuu myös, että testisekoilu kaikessa stressaavuudessaankin tuntuu siltä ikään kuin ovi sulkeutuisi hiljakseen eikä paiskauksella nenän edestä. Se tuntuu sopivan itselle. Ovitrelle tekee kyllä oman sävynsä näihin hailuratilanteisiin, mutta perustelin aamuisen testin sillä, että saan sellaisen lähtötason, josta hailura ei ainakaan voi enää vahvistua pelkän Ovitrellen toimesta.

Jos tuo alkiodiagnostiikkatarve tulisi vielä vastaan, yrittäisin ehkä pyytää Kelalta tietoa siitä, miten vastaavissa tilanteissa on aiemmin linjattu, jos se olisi mahdollista. Itse diagnostiikasta ei saa korvausta, mikä on ymmärrettävää, mutta tuo koski hoidon muita osia, esim. ultria, punktiota ja siirtoja. Jos joku on hakenut diagnostiikan sisältävästä hoidosta Kela-korvausta, olisi kiva kuulla kokemuksia. 🤔

@Ehtoo kuulostas todella erikoiselta tuo ettei saisi Kela-korvausta hoidosta johon otettu alkiodiagnostiikka. Perusteliko lääkäri mitenkään mistä johtuu?

Ilmeisesti korvauksen voi mahdollisesti saada mutta sitä ei jostain syystä voida vähentää suorakorvauksena niin, että se olisi huomioitu jo klinikan potilaalle lähettämässä laskussa. 🤔 Olisi kyllä hyvä löytää tästä joku yleinen ohje. Toivottavasti en ainakaan laita mitään väärää huhua liikkeelle. 🙏

Olen klinikalla puhutusta ja keskusteluista täällä ymmärtänyt, että nämä kelakorvausasiat ovat jotenkin hakeneet muotoaan vielä, liittyy varmaan siihen, että ovat nykyisessä muodossaan olleet käytössä vasta reilut puoli vuotta.

Muokattu viimeksi:
@Ehtoo ja @Vieraana Peukut pystyssä, että teillä nyt tärppäisi!

Täällä on punktio ohi, saatiin 7 hedelmöittynyttä munasolua. ❤️ Rakkuloita oli vähemmän kuin viimeksi ja joku oli ehtinyt karatakin, mutta onneksi hedelmöittyneitä soluja kuitenkin saatiin silti vain yksi vähemmän kuin viimeksi. Punktio oli vähän vaikeampi kuin viimeksi, mutta sain hyvät lääkkeet. Nyt piina on käynnissä. Tuoresiirtoon ei päästä, koska verenpainelääkitys ei ole tasapainossa. Mietityttää ja surettaa paljon, onko se verenpaineen syytä, että edellinen satsi meni huonosti ja onko tämäkin satsi jo sen takia pilalla. Niin kovasti toivon, että tällä kertaa saataisiin pakkaseen alkioita. Lääkityksen hion toki nyt kuntoon samantien.

Meille tehtiin nyt PICSI maljahedelmöityksen sijaan. Hyvä fiilis siitä, että kokeillaan uutta ja oli iso positiivinen yllätys, että julkisella ylipäätään tehdään PICSIä!

Muokattu viimeksi:
Onko @Vieraana sulla ollut tuntemuksia tuoresiirtoon liittyen? Täällä ei kummempia. Muutamia kohtutuntemuksia alkuviikosta, ja olen tunnustellut olisiko Cycloja käyttäessä tuntuma (esim. kohdunsuu) vähän erilainen kuin aiemmissa siirroissa. Toiveikkuutta on vielä, mutta on kyllä harvinaisen tavanomainen olo. Hätähousuna tein yhden testinkin jo, ja se näyttää hailuraa, jolle voi olla niin monta eri syytä, että pitää varmasti vain odotella (mahdolliset syyt: Ovitrellesta 11 päivää, kökkö RFSU-viivanpaikkatesti, alkio on voinut hipaista muttei sen kummempaa jne. ) DPO on tänään käsittääkseni 9, joten malttia tarvitaan...

Omanapaista 🤑-asiaa: Saimme laskun hoidosta, ja se oli kokonaisuutena hieman yli 3000 € kelakorvausten jälkeen. Mahdollisesta pakastesiirrosta tulee sitten kulu erikseen.

Se tuli yllätyksenä, että ilmeisesti kelakorvauksia ei vähennetä suoraan, jos hoidossa tehdään alkiodiagnostiikkaa, vaan korvausta haetaan erikseen ja Kela arvioi tapauskohtaisesti. Tuntuu erikoiselta, että siitä mahdollisesti "rangaistaan", jos haluaa omakustanteisesti yrittää parantaa onnistumismahdollisuuksia. Meillä tuo ei nyt tullut ajankohtaiseksi mutta jos tulee vielä, pitäisi varmaan kysyä Kelasta tarkemmin.
Hei! Mulla kyllä ensimmäisiä oireita oli juurikin tuo että Cyclogestin laitto tuntui erilselta. En sitten sitä sen ihmeemmin ajatellut, mutta näin jälkeen päin ajateltuna oli yksi selkeä merkki se 😊🌟

Täällähän on jänniä hetkiä monella ja hienoja keruutuloksia.🥰 Tulee myöhässä, mutta oli ollut keskustelua, saako Gonalin laittaa uudelleen jääkaappiin. Sen mitä apteekista ja hoitaja ohjeistivat täällä päin, oli ettei sitä saa uudelleen enää jäähdyttää, jos huoneenlämpöiseksi ehtinyt. Eli jos huoneenlämpöinen jo on, säilyy sen 3kk huoneenlämmössä, ei enää jääkaappiin, tuolloin säilyy käyttökelpoisena.

Täällä koitetaan pehmennellä pudotusta, ettei siirto onnistunut.. olo ei ole yhtään sellainen että olisin raskaana..😞 menkkajomoja ollut, mutta kunnon tissikipu heltyi vain aavistuksenomaikseksi, huonoa oloa on, mutta johtuu todennäköisesti tukilääkkeistä. Muutoinkin juuri sellainen olo kuin odottelisi menkkoja. En tunne en yhtään olevani raskaana.

Tästä syystä tein jo testin (tai parikin) varmistaakseni oloni ja aina blankkoa näyttää, kun jättää klassiset kummittelevat viivanpaikat huomiotta. Tekisi mieli jo lopettaa tukilääkitys, että pääsisi uuteen kiertoon.. virallinen testipäivä vasta torstaina.😞

Tämähän se ongelma luomunakin, ettei ne vaan pääse tarttumaan kiinni. Aika takki tyhjä, ettei onnistu tukilääkkeilläkään.. Kohdun seinämässä ilmeisesti sen verran endometrioosia, ettei kiinnittyminen ole mahdollista.😭 En haluaisi tässä vaiheessa ruveta ensin kuivatukseen kun ikä tulee kohta vastaan. Juuri tätä ennakoiden olen yksityiselläkin yrittänyt ravata saadakseni hoitoa, mutta nyt vasta ensimmäisen kerran löytyi lääkäri joka otti tosissaan.

Pahoittelen omanapaisuutta tänään, ei vain ole ketään kenelle purkaa.😞 Olen vain niin turhautunut, jota lisää isännän kyky ymmärtää ja käsitellä asioita. Olen niin väsynyt jo tähän kaikkeen arkiseenkin vääntämiseen, että tekisi mieli jatkaa hoitoja itsellisenä naisena.. Tukea en ole saanut isännältä missään vaiheessa. Punktiopäivänäkin tuntui olevan kiire päästä lähtemään, kyseli milloin voidaan mennä ja huokaili jatkuvalla syötöllä, kun selvittelin päätäni lääkkeistä. Olisin halunnut rauhassa olla siinä hetkessä vielä senkin tarkkailun ajan. Elukan hoidossa oli lisäksi oltava ite jo seuraavana aamuna kivuista huolimatta, vaikka olin koko edellisen viikon toivottanut ja valmistellut, että hänen on hoidettava.
Hieman myöhässä kommentti tähän mutta on pakko kommetoida:
Sama tunne oli yhdessä vaiheessa mulla, jopa ennen kaikkia näitä ivf-tilanteita. Minä jouduin tekemään työtä koska mun vartalo ei toimi ja siihen että tyhjä tankki ois koko hommaan. Ehkä juuri se että oikea lääkäri löytyi antoi taas toivoa. Henkisesti mieheni on ollut tukena, mutta eihän ne ymmärrä miten paljon tämä vaikuttaa henkisesti kun eivät itse laita kroppaa likoon. Lääkärini sanoi miehelleni suoraan, että hän ei saa nostaa eikä mitään fyyfista kahden ekan päivän aikana, ja kolmas päivä saa lähtee rauhassa kävelemään, mieheni piti tästä aika selkeästi kiinni molemmilla kerroilla nyt. Kaverini on hoidoissa itsellisenä naisena vaikka hänellä on joku poikaystävä tällä hetkellä, joten onhan se mahdollista. Tämä hoito on valitettavasti monelle kovin stressaavaa, miehet eivät välttämättä osaa tukea naisia siinä kun eivät ymmärrä sitä? Mutta jos hän ei elukkaa hoitanut edes tämän aikana, miten sitten lapsen hoidoissa käy? Vaikeita kysymyksiä, tsemppiä!

@Pepino, paljon tsemppiä tulosten odotteluun! 🌈 Mahtava määrä hedelmöittyneitä, ja kiva että hoidon menetelmiä on säädetty. 🤩

@Lia87, kiitos rohkaisevasta kommentista! Tuo on kyllä jännä oire enkä tiedä tuleeko sitä kaikille, mutta jostain olin ymmärtänyt, että saattaisi olla yksi tapa tunnistaa. Sun kommentin luettuani tuli eilen sellainen olo, että joskohan... Ja nyt vaikuttaa, että meillä näyttäisi toisen hoidon tuoresiirretty alkio ainakin yrittävän kiinnittyä. Nyt dpo 11 näyttää Clearbluen viikkodigi (jonka olen ostanut joskus jemmaan sen varalta, että jossain siirrossa voisi odottaa positiivisempaa tulosta - ei onneksi sentään ollut ehtinyt vanhentua vielä 🤭) "raskaana 1-2". Myös Pregcheckin liuskatestissä oli eilisiltana dpo 10 hento viiva. Vieläkään en ole satavarma, ettei Ovitrelle voisi näkyä, mutta dpo 9 ja dpo 10 herkissä aamutesteissä oli vahvuusero. Tänään on 13. päivä Ovitrellen pistämisestä. (Pahoittelut tästä testisekoilusta ennen testauspäivää.)

On jännä, että ensimmäinen plussatulos lähes 2,5 vuoteen tuntuu todella varovaiselta ja ehkä jotenkin neutraaliltakin. Tai siis ei mitään tunnemylläköitä vaan sellainen hyvinkin varovainen olo, että mitenhän tässä käy, tiedostaen sen, ettei tuloksen pysyminen edes testipäivään ole selvää. Voi kun se pysyisi. 🙏❤️

Muokattu viimeksi:
Hei pieni omanapailu -kyssäri: onko täällä ketään, joka on plussannut Synarelan käytön aikana? Tai muistaako / löytääkö kukaan omapolun syövereistä ohjeita tilanteeseen? Muistaakseni siellä oli jotain, mutta en löydä mistään.. Voiko Synarela antaa väärän plussan? 🫣

Mulla ei ole vielä virallisesti vuoto edes myöhässä, taustalla lukematon määrä kemiallisia, km, kkm taustalla, niin en oikeasti tiedä mitä ajatella aamun hailurasta. Ja viikonlopun vuoksi Tilkkaan ei saa yhteyttä.

Hei pieni omanapailu -kyssäri: onko täällä ketään, joka on plussannut Synarelan käytön aikana? Tai muistaako / löytääkö kukaan omapolun syövereistä ohjeita tilanteeseen? Muistaakseni siellä oli jotain, mutta en löydä mistään.. Voiko Synarela antaa väärän plussan? 🫣

Mulla ei ole vielä virallisesti vuoto edes myöhässä, taustalla lukematon määrä kemiallisia, km, kkm taustalla, niin en oikeasti tiedä mitä ajatella aamun hailurasta. Ja viikonlopun vuoksi Tilkkaan ei saa yhteyttä.

Oi, ihana kuulla hailurasta. 🌈 Mä olen kysellyt tosta molemmilla kerroilla kun käytin, ja ohje oli tehdä raskaustesti, jos tyhjennysvuotoa ei kuulu, ja lopettaa lääke positiiviseen testiin. Kinkkinen tilanne, ja mietin itsekin tuollaista skenaariota, kun ihan tosissaan yritettiin hyödyntää ovulaatio niissäkin kierroissa, joissa Synarela tuli mukaan. Periaatteessa lääke ei varmaan voi olla kovin haitallinen varhaisessa vaiheessa, koska ei kehotettu testailemaan mitenkään aiemmin. 🤔 Tuosta ohjeesta tuli ehkä fiilis, ettei olisi haittaa, jos lopettaisi vasta ihan selkeään testiin.

Kuinka pitkä aika sulla on nyt ovulaatiosta? Jos lopettaisit lääkkeen ja tulisikin kemiallinen, voisikohan hoitokaavan muuttaa lyhyeksi.

@Ehtoo onnea plussasta! 😍 kyllä siellä jotain selvästi tapahtuu, etenkin jos viivat ovat tummenemaan päin. Jos olisi ovitrellen rippeitä, niin pitäisi haalentua tai edes pysyä samana. Toivotaan, että tyyppi pysyy matkassa 😍 Samaistun tuohon ekan plussan neutraliuteen - ei jotenkin uskalla olla ihan innoissaan ja onnessaan 😆 Tai itse olin eniten innoissani siitä että jotain tapahtuu ja plussa on ylipäätään mahdollinen. Tosi vaikea ajatella, että tämä on ”oikea raskaus” joka voisi päättyä synnytykseen. Ajatus tuntuu jotenkin absurdilta 😅

Kiitos @Ehtoo , itse en ole tajunnut tuollaisia kysellä 😅 Tein vielä CB:n digitestin, ja se näytti 1-2vk. Naistenklinikalta suosittelivat lopettamaan sumuttelut, ja sit ma hoitotaholta tarkempia ohjeita. Järkeilin itse, että jos ny osoittautuu kemialliseksi tms., niin pahinta mitä voi käydä on, että hoitojakso siirtyy hieman eteenpäin.

Ovista en tässä kierrossa testaillut, kun halusin yhden huolettoman kierron ennen hoitojakson alkamista 😅

Ihan superpaljon tsemppiä ja hyvää fiilistä myös sinne testien kanssa jännittäessä, tummeneminen on kyllä erittäin lupaava merkki 💕 Ja samoin @Ness , on niin ihanaa lukea myös plussatuulista -ei voi kun toivoa, että tarraisivat kiinni ☺️

@Pepino, paljon tsemppiä tulosten odotteluun! 🌈 Mahtava määrä hedelmöittyneitä, ja kiva että hoidon menetelmiä on säädetty. 🤩

@Lia87, kiitos rohkaisevasta kommentista! Tuo on kyllä jännä oire enkä tiedä tuleeko sitä kaikille, mutta jostain olin ymmärtänyt, että saattaisi olla yksi tapa tunnistaa. Sun kommentin luettuani tuli eilen sellainen olo, että joskohan... Ja nyt vaikuttaa, että meillä näyttäisi toisen hoidon tuoresiirretty alkio ainakin yrittävän kiinnittyä. Nyt dpo 11 näyttää Clearbluen viikkodigi (jonka olen ostanut joskus jemmaan sen varalta, että jossain siirrossa voisi odottaa positiivisempaa tulosta - ei onneksi sentään ollut ehtinyt vanhentua vielä 🤭) "raskaana 1-2". Myös Pregcheckin liuskatestissä oli eilisiltana dpo 10 hento viiva. Vieläkään en ole satavarma, ettei Ovitrelle voisi näkyä, mutta dpo 9 ja dpo 10 herkissä aamutesteissä oli vahvuusero. Tänään on 13. päivä Ovitrellen pistämisestä. (Pahoittelut tästä testisekoilusta ennen testauspäivää.)

On jännä, että ensimmäinen plussatulos lähes 2,5 vuoteen tuntuu todella varovaiselta ja ehkä jotenkin neutraaliltakin. Tai siis ei mitään tunnemylläköitä vaan sellainen hyvinkin varovainen olo, että mitenhän tässä käy, tiedostaen sen, ettei tuloksen pysyminen edes testipäivään ole selvää. Voi kun se pysyisi. 🙏❤️
Ihanaa ja onnittelut !! 😍😍 meilläkin meni kanssa juuri se n 2,5 vuotta ennen ensimmäistä plussaa! Ihan mahtava uutinen! Enkä uskoisi että se ovitrelle enään näkyisi..
Ja nyt niin toivon, että pienoinen pystyy mukana ❤️ Olisiko milloin virallinen testipäivä?
Tosiaan mulla ei ollut yhtään sellainen olo että olisi onnistunut paitsi se erilainen tuntemus Cyclogestiä laittaessa. Paikat vaan tuntui ihan erilaiselta kuin ennen ja Ajsttelin että voisiko tämä liittyä raskautumiseen.

Ihanaa ja onnittelut !! 😍😍 meilläkin meni kanssa juuri se n 2,5 vuotta ennen ensimmäistä plussaa! Ihan mahtava uutinen! Enkä uskoisi että se ovitrelle enään näkyisi..
Ja nyt niin toivon, että pienoinen pystyy mukana ❤️ Olisiko milloin virallinen testipäivä?
Tosiaan mulla ei ollut yhtään sellainen olo että olisi onnistunut paitsi se erilainen tuntemus Cyclogestiä laittaessa. Paikat vaan tuntui ihan erilaiselta kuin ennen ja Ajsttelin että voisiko tämä liittyä raskautumiseen.

Kiitos. ❤️ Nyt on DPO 12, testipäivä on perjantaina eli DPO 17. Mulla ei ole ollut yhtään kemiallista todennettuna (vaikka olen testannut varhain luvattoman paljon, toki en sentään kaikissa yrityskierroissa), joten en osaa omalla kokemuksella yhtään arvioida tilannetta vaan olen vain jotenkin puulla päähän lyötynä. Tietty hormoni nousee varmasti eri tilanteissa eri tahtiin. Syyskuun PASissa (ei Ovitrellea) oli päivän parin ajan aavistus hailuraa mutta hyvin epämääräisesti ja lyhytaikaisesti, eli se saattoi olla jonkinlainen hipaisu.

Joka tapauksessa nyt tulos on ihan hyvin vahvistunut, eli pitää varmaan vain mennä päivä kerrallaan. Olen miettinyt, onko tämä vain lisästressiä, mutta luulen että mun luonteella se testipäivän odottamisen kuumotus olisi pahempi. Mutta tuon Ovitrellenkin huomioiden ymmärtää kyllä tosi hyvin, miksi ne testipäivät annetaan, ja vahvistumisen odottelu on varmasti helposti hyvin altista tarpeettomallekin jännitykselle.

@HaaveistaTotta, oltiin siis eilen testisamikset! Tosi hyvä, että sait Naistenklinikalta selkeän toimintaohjeen. Ihan mahtava juttu kyllä luomuylläriplussa, toivon kovasti, että se pysyy. 💕

@HaaveistaTotta kiitos❤️ toivotaan, että tämä pysyy matkassa 🙏 Ja isot onnittelut plussasta! Varmasti tuntuu ihanalta ja uskomattomalta, että juuri ennen hoitojaksoa tuli tämmöinen ylläri! Toivottavasti sielläkin pysyy matkassa ❤️❤️

@Ehtoo ihana kuulla, että testi kuitenkin vahvistuu ja jos olet saanut jo varhaisessa vaiheessa plussan! Se luo aina lisää toivoa, kun on kiinnittynyt oikeaan aikaan eikä tarvitse stressata myöhäisestä kiinnittyjästä. Tää on kyllä tosi raastavaa aikaa odotella ja toivoa että vahvistuu… mulla alkaa vasta nyt dpo22 olla testit melkein tasavahvat 😅

@Pepino Hienolta kuulostaa hedelmöittyneiden määrä siellä! Ja huippua kuulla, että PICSI on ollut julkisella käytössä! Oon kuullut tuosta joskus, mutta en muistanut, että tuollainen menetelmä on olemassa. Nyt kun vähän sitä googlasin, niin alkoi mietityttää voisiko siitä olla meillekin apua. Hedelmöittyminen on siis tapahtunut meillä ihan ok, mutta jakautuminen tyssää nopeasti. Perusteltiinko teille, miksi PICSI valittiin?

@Ehtoo Ihana kuulla, että plussaa on tullut ja vahvistunutkin 😍 Alkoi omatkin testit poltella kaapissa, mutta ehkä maltan vielä hetken!

@HaaveistaTotta Huippu yllätys ja hyvä että sait jo vähän ohjeita ammattilaisten suunnalta 😊

Mulla on ollut viikonlopun aikana aivan järkyttävän kovia kipuja alavatsalla kohdun paikkeilla. Kova kipu ei oo onneks jatkuvaa, mutta useamman kerran päivässä tulee. Jatkuvasti vaan mietityttää onko se hyvä vai huono merkki 🫣

Takaisin