IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Se tulehdus näkyi juuri tuossa repro 4:ssa. Syy miksi se tulehdus on päässyt tulemaan selvisi sitten siinä endomissa koska sieltä läytyi se epätasapaino. Endometriittiin sain antibiootit ja kun kontrollissa ei ollut tulehdus poistunut niin sain vielä kahdet uudet antibiootit ja sen lisäksi meni crispatus rinnalla. Tiedän että on ollut tuota tulehdusta ilman että on ollut epätasapainoa ja että on ollut epätasapainoa ilman tulehdusta, mulla vaan sattui molemmat kohdalle.
Mitkä antibiootit sait?

Minulla todettu syvä endometrioosi. Tähystys leikkaus tulossa ja sitten vasta siirrot.

Saatiin perjantaina tietää, että pakkaseen meni 1 morulavaiheen alkio. Olo on aika tyhjä, toivoin niin kovasti parempaa tulosta kuin viimeksi, jolloin saatiin pakkaseen yksi kolmipäiväinen alkio, joka ei selvinnyt sulatuksesta. Yritän nyt pysyä luottavaisena tämän tuoresiirretyn alkion suhteen ja kiva, että on edes yksi pakkasessa, mutta silti päällimmäisenä on pettymys.

Saatiin perjantaina tietää, että pakkaseen meni 1 morulavaiheen alkio. Olo on aika tyhjä, toivoin niin kovasti parempaa tulosta kuin viimeksi, jolloin saatiin pakkaseen yksi kolmipäiväinen alkio, joka ei selvinnyt sulatuksesta. Yritän nyt pysyä luottavaisena tämän tuoresiirretyn alkion suhteen ja kiva, että on edes yksi pakkasessa, mutta silti päällimmäisenä on pettymys.

Oih, paljon optimistisia tuulia tuoresiirron tuloksen odotteluun. ❤️ Pakastettiinko alkio morulana sen vuoksi, että oli viikonloppu tulossa?

Jännityksellä odotan huomista puhelua alkioista. Kohdussa oleva ei ole (tietenkään) antanut vielä mitään merkkejä itsestään. Meillä saattaa jäädä tulos edellistä hoitoa vähäisemmäksi, mutta sitten täytyy vain toivoa mahdolliselle pakastealkiolle menestyksekästä sulatusta. 🙏

Oih, paljon optimistisia tuulia tuoresiirron tuloksen odotteluun. ❤️ Pakastettiinko alkio morulana sen vuoksi, että oli viikonloppu tulossa?

Jännityksellä odotan huomista puhelua alkioista. Kohdussa oleva ei ole (tietenkään) antanut vielä mitään merkkejä itsestään. Meillä saattaa jäädä tulos edellistä hoitoa vähäisemmäksi, mutta sitten täytyy vain toivoa mahdolliselle pakastealkiolle menestyksekästä sulatusta. 🙏
Kiitos! Toivotaan tosiaan, että tässä ei hetkeen mitään pakastealkiota tarvitakaan :Sparkles: Olen ymmärtänyt, että julkisella eivät biologit työskentele viikonloppuisin, joten lienee siksi perjantaina pakastettu morulana.

Jännittävä tilanne myös siellä! Toivon mahdollisimman hyvää tulosta ja pakastealkioille kestävyyttä :folded: Täälläkään ei kohdusta merkkejä ole tullut. Munasarjat on kyllä vielä sen verran hellät, että en varmaan niiden lisäksi muuta tuntisikaan :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Täällähän on jänniä hetkiä monella ja hienoja keruutuloksia.🥰 Tulee myöhässä, mutta oli ollut keskustelua, saako Gonalin laittaa uudelleen jääkaappiin. Sen mitä apteekista ja hoitaja ohjeistivat täällä päin, oli ettei sitä saa uudelleen enää jäähdyttää, jos huoneenlämpöiseksi ehtinyt. Eli jos huoneenlämpöinen jo on, säilyy sen 3kk huoneenlämmössä, ei enää jääkaappiin, tuolloin säilyy käyttökelpoisena.

Täällä koitetaan pehmennellä pudotusta, ettei siirto onnistunut.. olo ei ole yhtään sellainen että olisin raskaana..😞 menkkajomoja ollut, mutta kunnon tissikipu heltyi vain aavistuksenomaikseksi, huonoa oloa on, mutta johtuu todennäköisesti tukilääkkeistä. Muutoinkin juuri sellainen olo kuin odottelisi menkkoja. En tunne en yhtään olevani raskaana.

Tästä syystä tein jo testin (tai parikin) varmistaakseni oloni ja aina blankkoa näyttää, kun jättää klassiset kummittelevat viivanpaikat huomiotta. Tekisi mieli jo lopettaa tukilääkitys, että pääsisi uuteen kiertoon.. virallinen testipäivä vasta torstaina.😞

Tämähän se ongelma luomunakin, ettei ne vaan pääse tarttumaan kiinni. Aika takki tyhjä, ettei onnistu tukilääkkeilläkään.. Kohdun seinämässä ilmeisesti sen verran endometrioosia, ettei kiinnittyminen ole mahdollista.😭 En haluaisi tässä vaiheessa ruveta ensin kuivatukseen kun ikä tulee kohta vastaan. Juuri tätä ennakoiden olen yksityiselläkin yrittänyt ravata saadakseni hoitoa, mutta nyt vasta ensimmäisen kerran löytyi lääkäri joka otti tosissaan.

Pahoittelen omanapaisuutta tänään, ei vain ole ketään kenelle purkaa.😞 Olen vain niin turhautunut, jota lisää isännän kyky ymmärtää ja käsitellä asioita. Olen niin väsynyt jo tähän kaikkeen arkiseenkin vääntämiseen, että tekisi mieli jatkaa hoitoja itsellisenä naisena.. Tukea en ole saanut isännältä missään vaiheessa. Punktiopäivänäkin tuntui olevan kiire päästä lähtemään, kyseli milloin voidaan mennä ja huokaili jatkuvalla syötöllä, kun selvittelin päätäni lääkkeistä. Olisin halunnut rauhassa olla siinä hetkessä vielä senkin tarkkailun ajan. Elukan hoidossa oli lisäksi oltava ite jo seuraavana aamuna kivuista huolimatta, vaikka olin koko edellisen viikon toivottanut ja valmistellut, että hänen on hoidettava.

Moikka kaikki 👋🏾 Oon aikani kuluksi syksyn mittaan lukenut tän palstan alusta alkaen ja elänyt teidän poluilla mukana - ja vaikken nyt tähän jokaisen tilannetta erikseen kommentoi, niin haluan sanoa ootte kyllä ryhmä älyttömän vahvoja naisia! 💪🏽 Mieletöntä sitkeyttä, rohkeutta, tunteiden käsittelyä ja toivon vaalimista löytyy teistä ❤️

Nyt vihdoin käynnistyy homma meilläkin - saatiin IVF suunnittelukäynti HUSiin tälle viikolle 🤩 Ja lähes jokaisen ekaa kertaa kirjoittavan tapaan on mullakin heti alkuun omaa tilannetta koskeva kysymys 😅🙏🏽

Kysymys muille Tilkassa käyville: labrassa pitäisi vielä käydä ennen suunnittelukäyntiä, mutta en löydä labralähetteitä Maisasta, Omapolulta tai OmaKannasta. Kirjeessä kuitenkin mainitaan labrakäynti ja puhelimessa näihin ohjeistettiin. Osaisiko joku neuvoa mistä tarkat lähetteet näkee vai löytyykö vain sitten HUS labran kautta kun siellä käy? 🙏🏽

Muistan että täällä jollain oli labrassa jo ollessaan vasta huomattu puuttuvat lähetteet mutten nyt tähän hätään muista kuka ja milloin 🤔😅

Täälläkin alkaa tuoresiirto vaikuttaa negalta. Se olis sit viides siirto putkeen ilman edes mitään merkkejä mistään kiinnittymisyrityksestä. Alkaa vähitellen usko loppua, että tästä koskaan enää mitään tulee. Otan kaikki vinkit kaikista uskomushoidoistakin vastaan, jotta saisin pään uskomaan et seuraava siirto vois edes onnistua.

Toivottavasti muilla piinailijoilla onnellisempia tuloksia! :folded:

Kysymys muille Tilkassa käyville: labrassa pitäisi vielä käydä ennen suunnittelukäyntiä, mutta en löydä labralähetteitä Maisasta, Omapolulta tai OmaKannasta. Kirjeessä kuitenkin mainitaan labrakäynti ja puhelimessa näihin ohjeistettiin. Osaisiko joku neuvoa mistä tarkat lähetteet näkee vai löytyykö vain sitten HUS labran kautta kun siellä käy? 🙏🏽

Muistan että täällä jollain oli labrassa jo ollessaan vasta huomattu puuttuvat lähetteet mutten nyt tähän hätään muista kuka ja milloin 🤔😅
Labralähetteet eivät tietääkseni näy missään. Olen ottanut tavaksi heti näytteenottohuoneeseen mennessäni, että sanon selkeästi mitä näytteitä pitää ottaa. Ollut välillä epäselvyyttä eivätkä ole meinanneet tajuta mitä kaikkea pitää ottaa kerralla. Kerran puuttui lähete.

Muokattu viimeksi:
@Kumma liityn kanssasi tähän uskomus piiriin. Sitä tuntuu että on kaiken maailman napit ja keinot tullut kokeiltua näiden vuosien aikana, minkä vain allergioilta kykenee. Vieläköhän olisi jotain poppaskonsteja jäljellä?🤔

Täälläkin alkaa tuoresiirto vaikuttaa negalta. Se olis sit viides siirto putkeen ilman edes mitään merkkejä mistään kiinnittymisyrityksestä. Alkaa vähitellen usko loppua, että tästä koskaan enää mitään tulee. Otan kaikki vinkit kaikista uskomushoidoistakin vastaan, jotta saisin pään uskomaan et seuraava siirto vois edes onnistua.

Toivottavasti muilla piinailijoilla onnellisempia tuloksia! :folded:
Onpa tosi harmi kuulla 😔 voimia pettymyksen käsittelyyn!

Onko teillä tehty vielä mitään tutkimuksia mikä voisi selittää sitä että alkiot ei kiinnity?

Meillä on hyvin samanlainen tilanne, ekasta icsi-tuoresiirrosta lapsi ja sen jälkeen neljä negaa ilman yhtäkään kiinnittymisyritystä. Sama tilanne senkin suhteen että usko koko hommaan koetuksella.

Me oltiin suunniteltu jo että tehtäisiin nyt jotain tutkimuksia minulle ja sitten vasta viimeinen siirto mutta päätettiinkin että siirretään ensin jotta päästään julkisen jonoon. Nyt ollaan oltu yksityisellä. Mietitään tässä vielä että jos/kun tulee taas nega niin tehdäänkö yksityisellä tutkimuksia jonottaessa seuraavaan icsiin.

Huomenna 4 päivä keräyksestä (oli pe), pitäskö jo tulla tieto miten kävi?
Muistelen että olit kans kys:issä hoidoissa 🤔 mulle ainaki tuli vaan viesti omasavoon eka hedelmöittyneistä ja sitte vasta 7 päivää punktiosta tieto moniko meni pakkaseen 🫣 toki mulla ei ollu tuoresiirtoa ja osa alkioista oli blastoja vasta 6päiväsinä niin kertoivat vasta koko pakkasen saldon 😊 osasin kyllä jo sillon edellispäivänä arvailla että jotain on pakastettu ku joku oli käyny kannas muokkaamas sitä punktion tekstiä, vaikka mikään siinä tekstis ei ollu muuttunu 😊

Harmi, että useammalla vaikuttaa siltä, että tuoresiirto ei ole tärpännyt. 😔 Tämä on kyllä välillä lohduttoman vaikeaa. Erityisen vaikeaa varmasti löytää toivoa, jos on useampi negasiirto takana. Ekassa hoidossa myös toivoo, että sattuisi kuulumaan niihin onnekkaisiin, jotka saavat näistä rankemmista hoidoista avun kohtuullisen helposti. Vaikka jokainen hoito ja siirto voi olla ratkaiseva, helposti tulee mielessä sellainen kahtiajako, että tämä voi olla joko melko suora hoitopolku tai sitten aivan tuskaisen vaikeaa, ei siltä väliltä (vaikka monellahan on juuri siltä väliltä!).

@Elenam, kiva kun tulit juttelemaan ja tsemppiä ivf-taipaleelle! Tuo on ihan totta mitä sanoit, että täällä on joukko supernaisia - mua alkoi kerran (ehkä vähän hormonihuuruisena) itkettää, kun kuulin autoradiosta sen Kaija Koon biisin ja mietin näitä keskusteluja. 🥲 Ei varsinaisesti tapaistani, mutta näköjään niin kävi. 🤭

Akupunktio ei liene uskomushoito, mutta olen sitä nyt tähän hoitoon testaillut. Ainakaan stimulaatioon ja tuloksiin ei ollut kummempia selvästi havaittavia vaikutuksia, mutta käyn kyllä varmasti mahdollisessa seuraavassakin siirrossa (kävin edellisenä ja seuraavana päivänä, seuraavalla kerralla voisin harkita sopivani käynnit vielä tiiviimmin siirron molemmin puolin). Varovaisesti voisin suositella siihen tutustumaan, jos tuntuu että haluaa jotain uutta kokeilla. Mua se ainakin rentouttaa, ja tekee myös hyvää jutella hoitajalle näistä asioista.

Meillä tuli tänään tieto, että eilen oli pakastettu yksi 4AA-blasto. Kaksi muuta olivat tänään kuudennen päivän aamuna varhaisia blastoja, joten en odottele kummoisia, vaikka vielä huomiseen niitä seuraavatkin. Olen kuitenkin kiitollinen tuosta vitospäivän valioyksilöstä, joka saatiin talteen. ❤️ Jos tuoresiirto ei nappaa, jospa sen pääsisi siirtämään sitten alkuvuodesta. Ei määrällisesti kummoinen tulos, mutta olo on vähän valoisampi vaihteeksi varmaan siksi, että pari mahdollisuutta nyt on ja seuraavaan hoitoonkaan ei olisi varmaan kohtuutonta odotteluaikaa. Jospa tämä tästä sinnikkyydellä... 🙏

Muokattu viimeksi:
Muistelen että olit kans kys:issä hoidoissa 🤔 mulle ainaki tuli vaan viesti omasavoon eka hedelmöittyneistä ja sitte vasta 7 päivää punktiosta tieto moniko meni pakkaseen 🫣 toki mulla ei ollu tuoresiirtoa ja osa alkioista oli blastoja vasta 6päiväsinä niin kertoivat vasta koko pakkasen saldon 😊 osasin kyllä jo sillon edellispäivänä arvailla että jotain on pakastettu ku joku oli käyny kannas muokkaamas sitä punktion tekstiä, vaikka mikään siinä tekstis ei ollu muuttunu 😊
Voi vitsi, pitääkö tässä vielä loppuviikko kärvistellä 😅 Aattelin et tänään olis tullu jo tulos, kun aiemmat kerätty ma ja pakastettu pe moruloina ja blastoina.

Takaisin