IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos vastauksesta. Minulla oli arvo viimeksi 0,31 ja nyt vain hieman korkeampi 0,35. Tässä kierroksessa gonalin tilalla menopur, joka myös isommalla annostuksella alusta alkaen. Vähän jäi vaivaamaan, kun viimeksi annostusta olisi ilmeisesti pitänyt nostaa😅 Loppuviikosta tulossa ultra ja punktion ajoitus.
Minulla nostettiin Gonal-annosta ultran jälkeen ja sillä samalla isommalla annoksella mentiin myös koko toinen hoito. Kukaan ei kuitenkaan ole sanonut, että ensimmäisessä olisi pitänyt/kannattanut aloittaa heti isommalla tai että annosmuutos olisi pitänyt tehdä aikaisemmin.

Tuliko sinulla viimeksi vähänlaisesti follikkeleita ja munasoluja? Itselläni oli ensimmäinen hoito pitkällä kaavalla ja sen jälkeen totesivat, että lyhyt saattaa toimia yhtä hyvin ja sillä toteutettiin toinen hoito. Tuo vaihto kyllä pelotti ja arvelutti.

Muokattu viimeksi:
Huutelen tähän väliin että ei kannata pelätä jos hoitotaho haluaa kokeilla lyhyttä kaavaa pitkän jälkeen.

Itselläni oli niin että ensimmäinen IVF HUSilla tehtiin pitkällä kaavalla ja vaikka 16 follia tyhjennettiin niin saatiin vain 4 munasolua josta 3 kypsää (2alkiota). Sen jälkeen tehty lyhyellä kaavalla jolloin saatiin 9 kypsää (4alkiota) ja 8 kypsää (5alkiota), eli paljon paremmin toimi minulla 🤗

Välillä ensimmäinen hoito on kokeilua ja lääkärit voi tehdä melko radikaalejakin muutoksia 🙏

Minulla nostettiin Gonal-annosta ultran jälkeen ja sillä samalla isommalla annoksella mentiin myös koko toinen hoito. Kukaan ei kuitenkaan ole sanonut, että ensimmäisessä olisi pitänyt/kannattanut aloittaa heti isommalla tai että annosmuutos olisi pitänyt tehdä aikaisemmin.

Tuliko sinulla viimeksi vähänlaisesti follikkeleita ja munasoluja? Itselläni oli ensimmäinen hoito pitkällä kaavalla ja sen jälkeen totesivat, että lyhyt saattaa toimia yhtä hyvin ja sillä toteutettiin toinen hoito. Tuo vaihto kyllä pelotti ja arvelutti.
Viimeksi kerättiin 12 follikkelia, joissa vain 2 munasolua (1 kypsä). Kuulostaisi kyllä itselläkin hurjalta vaihtaa lyhyeen kaavaan. Jos kolmannelle kierrokselle joutuu, niin täytyy vaatia suunnittelukäyntiä tai puhelua. Nyt lääkemuutokset oli vain kirjattu, mutta en ole niistä jutellut lääkärin kanssa, joka tuntui myös oudolta😄.

Viimeksi lääkäri, joka jälkikäteen sanoi että olisi pitänyt nostaa gonalia, oli myös sitä mieltä että follikkelit kasvoivat hyvin eri tahtiin/alkoi myöhemmin kasvaa uusia, vaikka synarelan pitäisi estää se? Jostain syystä ei ole kauhean optimistinen olo tämän kierroksen suhteen.

Kiinnostava tuo estradioliarvon mittaus. Mulla ei mainittu siitä mitään, mutta voisin ehkä kysellä mahdollisella seuraavalla kerralla. Se olisi saattanut auttaa tilanteeseeni, jossa hoito tehtiin pienellä annoksella (150 iu) ja muistaakseni kuuden pistelypäivän jälkeen huomattiin, että yli 20:stä follista oli lähtenyt kasvamaan vain 7. Siinä vaiheessa todettiin, että pienet eivät enää ehdi mukaan, ja mentiin samalla annostuksella loppuun saakka. Kuten @Pupsis sanoi, kokeilua taitaa usein olla eka kierros. Toivon sulle @linatella tuottoisaa uutta kierrosta. 💕

Täällä vaihtui uusi kierto tosi lyhyeksi jääneen kierron jälkeen, ja täytin jälleen PAS-ilmoittautumisen. On valitettavasti taas merkkejä ilmassa siitä, että siirtoajankohta osuisi viikonlopulle ja siirto peruuntuisi. Jaksaa jaksaa...

Onko kenelläkään ollut sellaista tilannetta, että luteaalistimulaatiossa yhdeksännen piikityspäivän jälkeen follit ei olis kasvaneetkaan hirveesti? Mulla ensimmäistä kertaa tällainen hoito Pergoveriksella, aluksi sain myös Elonva-piikin, letrozolia 5pv ja terolut 1+1.

Jos on, kasvoiko ne follit lopulta? Mulla oli 9 x piikin jälkeen se tilanne, että isoin folli 11mm, 2x 9-8mm, 2x7mm ja mini 4mm. Ikää mulla on ja siksi follejakin vähän, mutta pelottaa, että jääkö tää kesken. Perjantaina meen uudelleen Dextraan. Viime vuonna mulla oli Menopur. Help? Ahdistaa aika lujaa.

Onko kenelläkään ollut sellaista tilannetta, että luteaalistimulaatiossa yhdeksännen piikityspäivän jälkeen follit ei olis kasvaneetkaan hirveesti? Mulla ensimmäistä kertaa tällainen hoito Pergoveriksella, aluksi sain myös Elonva-piikin, letrozolia 5pv ja terolut 1+1.

Jos on, kasvoiko ne follit lopulta? Mulla oli 9 x piikin jälkeen se tilanne, että isoin folli 11mm, 2x 9-8mm, 2x7mm ja mini 4mm. Ikää mulla on ja siksi follejakin vähän, mutta pelottaa, että jääkö tää kesken. Perjantaina meen uudelleen Dextraan. Viime vuonna mulla oli Menopur. Help? Ahdistaa aika lujaa.
Muistan yhden Menopur-kierroksen, kun pistelin muistaakseni kaksi viikkoa jos en ylikin ja punktioon lopulta päästiin. Tsemppiä!

Mulla Elonva-rundeilla follit lähtivät hitaasti kasvamaan, kun rinnalla vain pienet annokset eka Menopuria tai Pergoverista, sit ekasta ultrasta lähtien isot annokset ja normaali kasvu. Punktiot oli ekasta pistosta 14 ja 16 päivän jälkeen, tosin annosnosto jo jossain päivän neljä hujakoilla. Nostettiinko sulla Pergoveriksen annosta?

Mulla nyt pelkkä Menopur 375 iu ja viisi follia oli pe (tosin kaksi minejä), toivottavasti huomenna ois samat kaverit vielä geimeissä.

Mulla Elonva-rundeilla follit lähtivät hitaasti kasvamaan, kun rinnalla vain pienet annokset eka Menopuria tai Pergoverista, sit ekasta ultrasta lähtien isot annokset ja normaali kasvu. Punktiot oli ekasta pistosta 14 ja 16 päivän jälkeen, tosin annosnosto jo jossain päivän neljä hujakoilla. Nostettiinko sulla Pergoveriksen annosta?

Mulla nyt pelkkä Menopur 375 iu ja viisi follia oli pe (tosin kaksi minejä), toivottavasti huomenna ois samat kaverit vielä geimeissä.
Mulla oli aluks 150 x2pv, 300, ja nyt 3 pv ollut 350, sillä mennään nyt sit pe asti. Perjantaina oon sit pistäny 13 päivää, kun pistän illalla aina. Pitää nyt vaan toivoa parasta… Vähän kyllä on huoli, että miten käy.
Toivottavasti sulla kasvaa follit hyvin! 🤞🏻 Mun lääkäriä harmitti kun ei ollu enempää folleja 😃 mut ei niitä vaan oo :(

Ultrassa vain kaksi hyvän kokoista follia, lisäksi pieniä. Kuulinkin että meillä ICSI, eikä kalsiumaktivaatiota. Lisähaasteena kohdun nesteily, jolle pitää kuulemma tehdä jotain, jos jatkuu... Eli kerää nestettä sisäänsä ja sillon ei toki siirtoja voi tehdä ja tätä nyt ollut usein. Aika masentavaa sen kantilta, että ajattelin että sitten jos siirrytään lahjasoluihin niin olisi helppo nakki, mutta tämähän vesittää senkin onnistumista... Täällä sitä rämmitään, onneksi ei ole suuremmin oireita. Jostain pitäisi keksiä hakija, kun yksin ei saa lähteä kotiin ja mies muualla päivän... Dextrasta sai lähteä itse...

Ultrassa vain kaksi hyvän kokoista follia, lisäksi pieniä. Kuulinkin että meillä ICSI, eikä kalsiumaktivaatiota. Lisähaasteena kohdun nesteily, jolle pitää kuulemma tehdä jotain, jos jatkuu... Eli kerää nestettä sisäänsä ja sillon ei toki siirtoja voi tehdä ja tätä nyt ollut usein. Aika masentavaa sen kantilta, että ajattelin että sitten jos siirrytään lahjasoluihin niin olisi helppo nakki, mutta tämähän vesittää senkin onnistumista... Täällä sitä rämmitään, onneksi ei ole suuremmin oireita. Jostain pitäisi keksiä hakija, kun yksin ei saa lähteä kotiin ja mies muualla päivän... Dextrasta sai lähteä itse...

Paljon voimia rämpimiseen - milloin punktio onkaan? Onko sulla muuten ollut nesteilyä muutenkin kuin stimulaatiokierroissa? Mullakin käsittääkseni oli silloin mutta ongelma hävisi ennen tuoresiirtoa.

@Sandra84, paljon myötätuulta huomiseen ultraan ❤️

Mun pitäisi ehkä siirtyä PAS-ketjuun siirron ajoituksen tuskailujeni kanssa, mutta näköjään osaan kirjoittaa vain tähän yhteen ketjuun vaikka seuraankin monia keskusteluja. 🤭 Täällä tuli jostain syystä lyhyen kierron päätteeksi runsaimmat kuukautiset, joihin olen koskaan yli 25 vuoden aikana törmännyt. 😬 Ihme juttu. Tein dpo 10 ja 13 PC:n täysin negat testit, joten tuskin oli mikään kemiallinenkaan. Google ehdotti myoomaa tai esivaihdevuosia... Onneksi käyn näköjään kahden viikon välein gynellä, niin ei jää ainakaan huomaamatta, jos on jotain erikoista meneillään. 😆 Pian siis taas seuraava kontrolliultra tulossa, mutta voi olla, että hymynaama katselee mua testistä juuri kielletyllä ma-ti-akselilla.

Paljon voimia rämpimiseen - milloin punktio onkaan? Onko sulla muuten ollut nesteilyä muutenkin kuin stimulaatiokierroissa? Mullakin käsittääkseni oli silloin mutta ongelma hävisi ennen tuoresiirtoa.

@Sandra84, paljon myötätuulta huomiseen ultraan ❤️

Mun pitäisi ehkä siirtyä PAS-ketjuun siirron ajoituksen tuskailujeni kanssa, mutta näköjään osaan kirjoittaa vain tähän yhteen ketjuun vaikka seuraankin monia keskusteluja. 🤭 Täällä tuli jostain syystä lyhyen kierron päätteeksi runsaimmat kuukautiset, joihin olen koskaan yli 25 vuoden aikana törmännyt. 😬 Ihme juttu. Tein dpo 10 ja 13 PC:n täysin negat testit, joten tuskin oli mikään kemiallinenkaan. Google ehdotti myoomaa tai esivaihdevuosia... Onneksi käyn näköjään kahden viikon välein gynellä, niin ei jää ainakaan huomaamatta, jos on jotain erikoista meneillään. 😆 Pian siis taas seuraava kontrolliultra tulossa, mutta voi olla, että hymynaama katselee mua testistä juuri kielletyllä ma-ti-akselilla.
On ollut nesteilyä muutenkin, just heinäkuussa suunnittelukäynnillä. Mutta myös nyt aina stimulaatioissa. Tammikuussa pakastetun siirtoa ennenkin oli, mutta hävisi ennen siirtoa. Huomenna on punktio, saas nähdä kuinka turhauttavaa on... Nyt turhauttaa eniten aamuherätys🤣

Minulla näkyi ekaa kertaa nestettä toukokuussa punktion jälkeen. Puhuivat, että pieni nestetasku, joka pikkuhiljaa lähtee pois. Nyt elokuussa ei enää onneksi näkynyt.

Tsemppiä kaikille nyt hoidoissa oleville ja erityisesti punktioon meneville!

Mun varmaan pitäisi kanssa tuonne siirtyä, mutta en oo vielä saanut aikaiseksi, vaikka oon siellä käynyt lueskelemassa viestejä. 😅 Piti olla ens viikolla PAS, mutta ovulaatio halusi tapahtua kolme päivää normaalia aikaisemmin ja se juna meni siinä, kun siirto olisi osunut sunnuntaille. Että voi ärsyttää. 💩 Ei oikein olisi tässä 39 v. iässä aikaa odotella, mutta ei se auta. Katsotaan sit jos vaikka ens kuussa onnistuisi. Toivottavasti sulla ovis osuu hyvään ajankohtaan! 😍

Lannistunut olo 😣 Keräys oli viime pe, soluja saatiin 14 joista normaalisti hedelmöittyi 8 (+ yksi seurattava). Eilen eli keskiviikkona soittivat että on vain yksi blasto, ja 4 hitaasti kehittyvää morulaa. Tänään tuolle blastolle tehtiin biopsia, ja muutamaa vielä viljellään huomiseen.. tänään siis käsitykseni mukaan päivä 6, huomenna olisivat jo päivän 7 blastoja, jos joku selviää sinne 😔 Pettynyt olo!

Ikää 40v, lokakuussa jo 41v. Teen uuden stimulaation heti perään; ei ole tuohon yhteen tarpeeksi luottoa…

Mun varmaan pitäisi kanssa tuonne siirtyä, mutta en oo vielä saanut aikaiseksi, vaikka oon siellä käynyt lueskelemassa viestejä. 😅 Piti olla ens viikolla PAS, mutta ovulaatio halusi tapahtua kolme päivää normaalia aikaisemmin ja se juna meni siinä, kun siirto olisi osunut sunnuntaille. Että voi ärsyttää. 💩 Ei oikein olisi tässä 39 v. iässä aikaa odotella, mutta ei se auta. Katsotaan sit jos vaikka ens kuussa onnistuisi. Toivottavasti sulla ovis osuu hyvään ajankohtaan! 😍

Tuttu tunne! ❤️ Mulla osuu nyt ma-ti kiertopäiviksi 8-9, jolloin mulle kyllä ihan hyvin voi tulla ovisplussa aikaisimmillaan. Jos osuu niihin, siirto menee viikonlopulle ja peruuntuu. Toivon todella, että täällä kertaa menisi edes päivälle 10. Nyt takana on kolme täyttä kiertoa punktion jälkeen ilman siirtoja. Jos siirto ei onnistu tässäkään kierrossa, jää jo neljäs väliin. Hankala vaihe tämäkin: hieman toiveikas, toisaalta ei jaksaisi odotella ja asia pyörii aika paljon päässä. Eikä voi tehdä oikein mitään edistääkseen asiaa, kun ennen noiden korttien kääntämistä ei "käynnistetä tuotantolaitosta" uudelleen. Tsemppiä ja mahdollisimman nopeasti kuluvia viikkoja!

Mikä on ollut teidän linjaus alkoholiin hoitojen aikana? Meillä on tulossa sellainen tapahtuma jossa ihmiset juo, ja mietin uskallanko ottaa ruuan kanssa lasin tai kaksi viiniä. Siitä noin viikon päästä mulla olisi jo punktio jos sinne asti päästään. Voi olla että jätän kyllä alkoholit kokonaan väliin koska mietityttää liikaa miten vaikuttaa, mutta kysynpä nyt kuitenkin miten te olette toimineet.

Mikä on ollut teidän linjaus alkoholiin hoitojen aikana? Meillä on tulossa sellainen tapahtuma jossa ihmiset juo, ja mietin uskallanko ottaa ruuan kanssa lasin tai kaksi viiniä. Siitä noin viikon päästä mulla olisi jo punktio jos sinne asti päästään. Voi olla että jätän kyllä alkoholit kokonaan väliin koska mietityttää liikaa miten vaikuttaa, mutta kysynpä nyt kuitenkin miten te olette toimineet.

Omapolun ohjeissa (tai jossain HUS:in paperiohjeessa) muistaakseni "kiellettiin" päihteiden käyttö ja valvominen (tämä on mulle vaikeampi rasti! 🙈) ivf-hoidon aikana molemmilta osapuolilta, joten oltiin se aika molemmat nollalinjalla. Meillä normaalisti puoliso käyttää satunnaisesti yhden annoksen, itse olen muutenkin käytännössä absolutisti. Siitä on ollut se etu, että alkottomuus ei esimerkiksi työtilaisuuksissa kiinnitä mitään huomiota.

Takaisin