Voi kiitos teille rohkaisusta ja kannustuksesta

! Lämminttää kovasti mieltä ! Ihmettelin itsekin alkuun että punktion jälkeen jo heti siirretään tuorealkio, että ehkä vähän olisi kaivannut pientä sellaista taukoa ja lomaa jännityksestä. Mutta toisaalta se toi sitä toiveikkuutta! Että entä
Jos nyt se onnistuisi oikein kesäloman kunniaksi. On niin raskas hyväksyä nämä pettymykset ja samalla nauttia kesästä ja lomasta. Me olemme selittämättömiä ja mulla on ovis ja kuukautiset hyvin säännölliset. Välillä
Oon miettinyt onko jotain kuitenkin jäänyt huomaamatta. Miehellä välillä siittiömäärät vaihdelleet. Juuri se plussattomuus tuntuu oudolta, ei haamuakaan ikinä. Toki olisi sekin pettymys jos ilmestyy haamu ja sitten katoaa.
Tosi ikävä kuulla, pystyn hyvin samaistumaan tuohon, kun yhtään plussaa ei ole ikinä tullut, edes haamua. Se voi ladata enemmän tunteita/odotuksia hoitoon. Toivottavasti tuskin kuitenkaan kyse sen vakavammista rakenteellisista viosta. Oletko tarkistuttanut ferritiinin? En tiedä millaiset onnistumistodennäköisyydet 3 pv tuoresiirroissa on mutta joku on tainnut mainita myös täällä, että tuoresiirroissa voi stimulaation aiheuttama "hormonihässäkkä" olla haitaksi. Teillä onneksi on pakkasessa monta pidemmälle kehityksessä päässyttä alkiota PASia varten. Pidän sormet ristissä

Onko suunnitteilla luonnonkiertoon?
Kiitos

! Ai teillä on sama ettei plussaa ole vielä ilmestynyt.

ehkpä tuo ferritiinin tarkistaminen on paikallaan. Olleet joskus aika alhaiset. Kiitos vinkistä

! No mietin kyllä juuri tuota että kaiken sen punktion ynm hormonien jälkeen suoraan tuoresiitoon on ollut kyllä
Kova juttu. Tosiaan seuraava Pas tehdään luonnon kiertoon. Ja tuli ohjeet jo ilmottautumiseen. Taitaa osua elo/ syyskuulle. Miten onko teillä milloin Pas suunnitelmissa ja onko luonnon kierto?
Toivon niin teillekin plussaa

!
Voimia
@Lia87 pettymykseen.

Tuttu kokemus valitettavasti itsellekin parin kuukauden takaa. Jälkikäteen ajatellen jopa mietin, olisiko järkevämpää säästää alkiot pakastesiirtoihin, mutta ehkä nuo tuoresiirrot ovat julkisella tehokas tapa toimia. Olin myös tavallaan ihan tyytyväinen, että pääsin tuoresiirtoon, sillä se tuntui luontevalta ja hieman toiveikkuutta lisäävältä jatkumolta suht kuormittavalle prosessille ja mahdollisti sen, että edes yksi siirto toteutui vuoden sisällä hoitoon hakeutumisesta. Tuoresiirto tuli kyllä myös jotenkin niin "pian" että olisin varmaan ollut aika pöllämystynyt, jos siitä olisi raskaus alkanut. Meillä tulee nyt juuri täyteen kaksi vuotta ilman plussan hailuraakaan, vaikka useimmat tutkitut asiat ovat "kuin oppikirjoissa" (toki ikää kohta 39).
Kiitos!

tuota ihan samaa mietin silloin jo että jos kaikki säästäisi 5 päivän alkioiksi ja pakastaisi, mutta sitten tuli sellainen iloinen jännitys että entä jos juuri tämä tuorealkio olisi se joka onnistuisi

. Täällä sama juttu ettei plussan plussaa ja tuntuu että kaiken pitäisi toimia hyvin. Ja tosiaan kaksi vuotta yritystä takana tulee täyteen. Toivon sinnekin plussatuulia
Itselläkään ei kymmenen vuoden (väliin enemmän ja väliin vähemmän) yrityksen aikana yhtään plussaa tullut ja ivf tuoresiirrosta aikanaan nega. Olin ihan varma, että jotain vikaa mussa on, mutta sit se oli ensimmäinen pas, josta ensimmäinen plussa ikinä tuli. Nyt plussa jo 8 kk ikäinen vauva. Julkisella hoidoissa ei myöskään maalailtu välttämättä kovin toiveikasta kuvaa meille pitkän yrityksen jälkeen, mutta niin ihmeitäkin taphtuu. Tsemppiä ❤
Voi miten paljon rohkaisee tämä

! Kiitos kun jaoit!

täytyy toivoa että
Pakasteessa se ihme odottelee

! Oliko jo ennen testin tekoa sellainen olo että voisi ollakin plussa kun siitä puhutaan että sen tietää kun on raskaana? Mulla on ollut vahvasti olo nyt aina ettei ole onnistunut.
Muakin vähän inhottaa, että julkisella helposti hassataan se yksi alkio tuoresiirtoon, kun itsellä ainakin oli kroppa ihan täysin toipumisvaiheessa stimulaatiosta. Tietty olisi myös harmittanut, jos ei olisi mitään siirretty ja nyt olisi oltu kesäsulun yli ihmettelemässä. Tää on vähän siis kaksiteräinen miekka, kuten myös edellä on mainittu. Vielä on onneksi kolme alkiota pakkasessa ja PASeja odottaessa, jotka mulla tehdään luonnonkiertoon. Jos sattuisin raskautumaan, haluan pitää suunnitellut tupla-Cyclot (jos nekään riittävät) sinne RV10 asti ihan vaan tuon naftin progen takia. Toivottavasti asiasta ei joudu hirveästi tappelemaan. Näin juuri 39 v. täyttäneenä ei kiinnostele ottaa turhia riskejä, vaan kaikki keinot käyttöön!
No joo! Sitä kovasti ihmettelin myös tai ehkä nyt enemmän että kuitenkin se on kolmen päivän ikäinen alkio eli ei niin hyvät mahdollisuudet. Ja vielä kroppa ihan rasittuneessa tilassa

. Hyvä että teilläkin on kolme odottelemassa pakkasessa

! Onko siirto suunniteltu milloin? Joo tässä on tosiaan sellainen olo että jokainen alkio on kultaakin arvokkaampi ja niitä ei halua tuhlata

voisikohan pyytää juuri tuota tupla clycot pidemmälle jos raskaus? Mulla oli määrätty ne testiin asti.