IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
5-päiväinen (toinen ainoasta kahdesta alkiosta, jotka lopulta saatiin seitsemästä kehittymässä olleesta) siirretty ja sunnuntaina 20.7. testipäivä. Normi kierronpituuden mukaan kk pitäisi alkaa pe.

Aloitin juuri loman ja ajattelin, että sitten on kaikki toimenpiteet ohi ja voi rentoutua mutta ei tämä kauhean rentouttavalta tunnu. Fiilikset vaihtelee ihan optimismista täyteen epätoivoon koko lastensaannin mahdollisuutta kohtaan ja oon yrittäny suunnitella kaikkea ohjelmaa tälle viikolle, että saisi ajatukset pois tästä 😄 olo ei eroa normaali luteaalivaiheesta ja kaiken mahdollisesti poikkeavan voinee myös laittaa toipuvien munasarjojen piikkiin, joten yritän olla analysoimatta, vaikka se on paljon pyydetty 🙈
Ei oo enää montaa päivää, että pääset testaamaan! Toivottavasti tulee hyviä uutisia! 🥰 Mulla vaihtelee myös fiilikset päivästä ja hetkestä toiseen, mut oon huomannut että helpottaa tosi paljon kun on kaikkea muuta kivaa tekemistä, eikä ihan koko ajan pakkomielteisesti lue aiheesta tai mieti siihen liittyviä juttuja. Mä oon itse asiassa ajatellut itse testata ensimmäisen kerran myös sunnuntaina 20.7. vaikka se onkin vielä monta päivää virallisesta testipäivästä. Jostain luin että yhdeksäntenä päivänä siirron jälkeen HCG-tasot voisi periaatteessa olla tarpeeksi korkeat testille. Ja viime siirron jälkeen koin sen ehkä kuitenkin vähän pehmeämmäksi kolaukseksi, kun ensimmäisten testien jälkeen oli vielä toivon kipinä olemassa, jos se vaikka muuttuisikin vielä ja sitten kun se ei muuttunut niin oli silti jotenkin vähän jo prosessoinut asiaa.

Nyt on piinat menossa. Kolmen päivän ikäinen alkio siirretty 3.7 ja raskaustesti pitää tehdä 16.7. Jännittää! Luteaalitukena Cyclogest. Menkat olisivat alkaneet 13.7 mutta Cyclogest voi niitä siirtää ellei raskaus.

Joo! Tähän lomailuun tulee omat jännitykset. Onko sulla joku luteaalin tukena. Mulla on Cyclogest. Tosiaan ke 16.7 saa tehdä testin ja 3.7 on siirretty 3-päivän ikäinen tuorealkio 🥲.
Tsemppiä vikojen päivien odotteluun ja onnea testiin! Kunpa tyyppi olisi tarttunut matkaan 💕

Täällä kans tähdätään elokuun siirtoon 🥰kyselinki jo PAS ketjussa mutta onko kokemusta et pääseekö mahollisesti siirtoon jos ilmottaa oviksen (ehkä pe-su) akselilla ja klinikka aukee kesätauolta vasta maanantaina. Niin pääseekö siitä sit siirtoon? Meillä taitaa olla 5 tai 6 päivänen mitä ne kasvatteli tän epäonnistuneen passin aikana🥰 ihanaa kesätaukoa kaikille ja piinapäoväilijöille tsemppiä 🧡
Mä en oikeen ”normi” kierrokssa ovista tikuttele, mennään fiiliksen mukaan ni tuntuu et alkaa ressaan seki taas et saako sen kiinni. Edellisessä passissa sain sen illasta kiinni ku oli aamunen viel nega 😆 vieläkin usko ja toivo on luomuplussaan mutta onneksi myös pas kohta 🤣💪🏽 niin kova usko ei kuitenkaan kesätauon tuomaan plussaan 😜

Itsellä kirpaisi se, kun ollaan menossa sukujuhliin ja nyt viime viikolla yksi sukulainen ilmoitti omasta raskaudestaan. Oltais varmaan menty aika samoissa, jos ei olis tullut keskenmenoa keväällä. Tuli jotenkin ihan sellainen fiilis, etten haluaisi jutella aiheesta ja yrittää olla onnellinen heidän puolestaan. Jos ei oltais ilmottauduttu, en tiedä menisinkö. Olisin niin kovasti myös halunnut kantaa meidän onnea ja jakaa sen sukulaisten kanssa. Sen sijaan täällä alkoi tänään menkat. Procrenista nyt 11 päivää ja 2,5vko kuluttua sit seuraava. Sinänsä syyskuun siirto on ajallisesti loistava, kun sit ei pitäisi vaikuttaa ensi kevään yhteishakuun ja pääsykokeisiin, jos kävisi niin onnellisesti, että tärppäisi. Pelkään jotenkin niin paljon sitä, et mitä jos mikään ei auta ja me ei saadakaan meidän lapsilukua täyteen.

Kylläpä ne menkat sieltä alkoivat ja näemmä luteaalivaihe on sitä 9-10 päivää eli auttamatta liian lyhyt. Taitaa kulkea käsi kädessä naftin progen ja limiksen kanssa. Eli aika turhalta kyllä tuntuu yrittää luomuna yhtään mitään. Toisaalta nyt sitten tämä uusi kierto on taas aikaa tutkailla oviksen ajankohtaa kierrossa, jotta saa raportoitua parin kierron tapahtumat lääkärille, kun hoidot sitten elokuussa taas jatkuvat. Jotenkin kyllä inhottaa, ettei ole käytännössä mitään tsäänssiä onnistua ilman apuja. Jos tämän faktan olisi tiennyt aiemmin, varmasti oltaisiin hoitoihin hakeuduttu myös aikaisemmin. Mutta turhapa tässä on pyllistellä, leukaa vaan rintaan ja eteenpäin!

Nyt oli sitten raskaustestin teko ja negatiivinen eli kolmen päivän tuorealkio ei sitten kehittynyt/ kiinnittynyt. Oli pettymys. Pientä vuotoa olikin jo joten vähän arvelin, ettei ehkä onnistunut. Nyt on harmistunut olo kyllä ja harmittaa se ettei ole vielä yhtäkään plussaa tässä elämän aikana nähnyt. 😐 Että mietin voiko kohdussa jotain vikaa olla. Nyt on sitten Pas edessä.

Nyt oli sitten raskaustestin teko ja negatiivinen eli kolmen päivän tuorealkio ei sitten kehittynyt/ kiinnittynyt. Oli pettymys. Pientä vuotoa olikin jo joten vähän arvelin, ettei ehkä onnistunut. Nyt on harmistunut olo kyllä ja harmittaa se ettei ole vielä yhtäkään plussaa tässä elämän aikana nähnyt. 😐 Että mietin voiko kohdussa jotain vikaa olla. Nyt on sitten Pas edessä.
Tosi ikävä kuulla, pystyn hyvin samaistumaan tuohon, kun yhtään plussaa ei ole ikinä tullut, edes haamua. Se voi ladata enemmän tunteita/odotuksia hoitoon. Toivottavasti tuskin kuitenkaan kyse sen vakavammista rakenteellisista viosta. Oletko tarkistuttanut ferritiinin? En tiedä millaiset onnistumistodennäköisyydet 3 pv tuoresiirroissa on mutta joku on tainnut mainita myös täällä, että tuoresiirroissa voi stimulaation aiheuttama "hormonihässäkkä" olla haitaksi. Teillä onneksi on pakkasessa monta pidemmälle kehityksessä päässyttä alkiota PASia varten. Pidän sormet ristissä ❤️ Onko suunnitteilla luonnonkiertoon?

Voimia @Lia87 pettymykseen. 💕 Tuttu kokemus valitettavasti itsellekin parin kuukauden takaa. Jälkikäteen ajatellen jopa mietin, olisiko järkevämpää säästää alkiot pakastesiirtoihin, mutta ehkä nuo tuoresiirrot ovat julkisella tehokas tapa toimia. Olin myös tavallaan ihan tyytyväinen, että pääsin tuoresiirtoon, sillä se tuntui luontevalta ja hieman toiveikkuutta lisäävältä jatkumolta suht kuormittavalle prosessille ja mahdollisti sen, että edes yksi siirto toteutui vuoden sisällä hoitoon hakeutumisesta. Tuoresiirto tuli kyllä myös jotenkin niin "pian" että olisin varmaan ollut aika pöllämystynyt, jos siitä olisi raskaus alkanut. Meillä tulee nyt juuri täyteen kaksi vuotta ilman plussan hailuraakaan, vaikka useimmat tutkitut asiat ovat "kuin oppikirjoissa" (toki ikää kohta 39).

@Snowwie meillä näemmä samat päivät, kävin viime pe hakemassa PAS-kyytiläisen, ja testipäivä pe 25.7.

Välillä unohdan koko asian, välillä oon ihan varma ettei napannu ja välillä ei malttais odotella testaamista 😅 Mites siellä piinailu on lähtenyt?

Itselläkään ei kymmenen vuoden (väliin enemmän ja väliin vähemmän) yrityksen aikana yhtään plussaa tullut ja ivf tuoresiirrosta aikanaan nega. Olin ihan varma, että jotain vikaa mussa on, mutta sit se oli ensimmäinen pas, josta ensimmäinen plussa ikinä tuli. Nyt plussa jo 8 kk ikäinen vauva. Julkisella hoidoissa ei myöskään maalailtu välttämättä kovin toiveikasta kuvaa meille pitkän yrityksen jälkeen, mutta niin ihmeitäkin taphtuu. Tsemppiä ❤

Kysymys kaikille plussanneille. Kuinka pitkälle raskautta ootte käyttänyt luteaalitukea esim Teroluttia tai Cyclogestia?🤔
Mun käskettiin polilta jatkaa "ensimmäiseen raskausultraan asti". Kyseessä ovulaationinduktioon tehty siirto. Testipäivänä proge 145 tmv ja se kai on hyvä, mut kukaan hoitopaikasta ei oo soittanut asiasta koska kesäsulku, niin oon nyt sit jatkanut cyclogestia kun käskettiin. Eipä kai siitä haittaakaan ole, mut ite uskon, et on vähän turha omassa tilanteessa.

Muakin vähän inhottaa, että julkisella helposti hassataan se yksi alkio tuoresiirtoon, kun itsellä ainakin oli kroppa ihan täysin toipumisvaiheessa stimulaatiosta. Tietty olisi myös harmittanut, jos ei olisi mitään siirretty ja nyt olisi oltu kesäsulun yli ihmettelemässä. Tää on vähän siis kaksiteräinen miekka, kuten myös edellä on mainittu. Vielä on onneksi kolme alkiota pakkasessa ja PASeja odottaessa, jotka mulla tehdään luonnonkiertoon. Jos sattuisin raskautumaan, haluan pitää suunnitellut tupla-Cyclot (jos nekään riittävät) sinne RV10 asti ihan vaan tuon naftin progen takia. Toivottavasti asiasta ei joudu hirveästi tappelemaan. Näin juuri 39 v. täyttäneenä ei kiinnostele ottaa turhia riskejä, vaan kaikki keinot käyttöön!

Voi kiitos teille rohkaisusta ja kannustuksesta ❤️! Lämminttää kovasti mieltä ! Ihmettelin itsekin alkuun että punktion jälkeen jo heti siirretään tuorealkio, että ehkä vähän olisi kaivannut pientä sellaista taukoa ja lomaa jännityksestä. Mutta toisaalta se toi sitä toiveikkuutta! Että entä
Jos nyt se onnistuisi oikein kesäloman kunniaksi. On niin raskas hyväksyä nämä pettymykset ja samalla nauttia kesästä ja lomasta. Me olemme selittämättömiä ja mulla on ovis ja kuukautiset hyvin säännölliset. Välillä
Oon miettinyt onko jotain kuitenkin jäänyt huomaamatta. Miehellä välillä siittiömäärät vaihdelleet. Juuri se plussattomuus tuntuu oudolta, ei haamuakaan ikinä. Toki olisi sekin pettymys jos ilmestyy haamu ja sitten katoaa.
Tosi ikävä kuulla, pystyn hyvin samaistumaan tuohon, kun yhtään plussaa ei ole ikinä tullut, edes haamua. Se voi ladata enemmän tunteita/odotuksia hoitoon. Toivottavasti tuskin kuitenkaan kyse sen vakavammista rakenteellisista viosta. Oletko tarkistuttanut ferritiinin? En tiedä millaiset onnistumistodennäköisyydet 3 pv tuoresiirroissa on mutta joku on tainnut mainita myös täällä, että tuoresiirroissa voi stimulaation aiheuttama "hormonihässäkkä" olla haitaksi. Teillä onneksi on pakkasessa monta pidemmälle kehityksessä päässyttä alkiota PASia varten. Pidän sormet ristissä ❤️ Onko suunnitteilla luonnonkiertoon?
Kiitos❤️! Ai teillä on sama ettei plussaa ole vielä ilmestynyt.😞 ehkpä tuo ferritiinin tarkistaminen on paikallaan. Olleet joskus aika alhaiset. Kiitos vinkistä ❤️! No mietin kyllä juuri tuota että kaiken sen punktion ynm hormonien jälkeen suoraan tuoresiitoon on ollut kyllä
Kova juttu. Tosiaan seuraava Pas tehdään luonnon kiertoon. Ja tuli ohjeet jo ilmottautumiseen. Taitaa osua elo/ syyskuulle. Miten onko teillä milloin Pas suunnitelmissa ja onko luonnon kierto?
Toivon niin teillekin plussaa ❤️!
Voimia @Lia87 pettymykseen. 💕 Tuttu kokemus valitettavasti itsellekin parin kuukauden takaa. Jälkikäteen ajatellen jopa mietin, olisiko järkevämpää säästää alkiot pakastesiirtoihin, mutta ehkä nuo tuoresiirrot ovat julkisella tehokas tapa toimia. Olin myös tavallaan ihan tyytyväinen, että pääsin tuoresiirtoon, sillä se tuntui luontevalta ja hieman toiveikkuutta lisäävältä jatkumolta suht kuormittavalle prosessille ja mahdollisti sen, että edes yksi siirto toteutui vuoden sisällä hoitoon hakeutumisesta. Tuoresiirto tuli kyllä myös jotenkin niin "pian" että olisin varmaan ollut aika pöllämystynyt, jos siitä olisi raskaus alkanut. Meillä tulee nyt juuri täyteen kaksi vuotta ilman plussan hailuraakaan, vaikka useimmat tutkitut asiat ovat "kuin oppikirjoissa" (toki ikää kohta 39).

Kiitos! ❤️ tuota ihan samaa mietin silloin jo että jos kaikki säästäisi 5 päivän alkioiksi ja pakastaisi, mutta sitten tuli sellainen iloinen jännitys että entä jos juuri tämä tuorealkio olisi se joka onnistuisi 🥲. Täällä sama juttu ettei plussan plussaa ja tuntuu että kaiken pitäisi toimia hyvin. Ja tosiaan kaksi vuotta yritystä takana tulee täyteen. Toivon sinnekin plussatuulia ❤️

Itselläkään ei kymmenen vuoden (väliin enemmän ja väliin vähemmän) yrityksen aikana yhtään plussaa tullut ja ivf tuoresiirrosta aikanaan nega. Olin ihan varma, että jotain vikaa mussa on, mutta sit se oli ensimmäinen pas, josta ensimmäinen plussa ikinä tuli. Nyt plussa jo 8 kk ikäinen vauva. Julkisella hoidoissa ei myöskään maalailtu välttämättä kovin toiveikasta kuvaa meille pitkän yrityksen jälkeen, mutta niin ihmeitäkin taphtuu. Tsemppiä ❤
Voi miten paljon rohkaisee tämä ❤️! Kiitos kun jaoit! ❤️ täytyy toivoa että
Pakasteessa se ihme odottelee 💙❤️! Oliko jo ennen testin tekoa sellainen olo että voisi ollakin plussa kun siitä puhutaan että sen tietää kun on raskaana? Mulla on ollut vahvasti olo nyt aina ettei ole onnistunut.

Muakin vähän inhottaa, että julkisella helposti hassataan se yksi alkio tuoresiirtoon, kun itsellä ainakin oli kroppa ihan täysin toipumisvaiheessa stimulaatiosta. Tietty olisi myös harmittanut, jos ei olisi mitään siirretty ja nyt olisi oltu kesäsulun yli ihmettelemässä. Tää on vähän siis kaksiteräinen miekka, kuten myös edellä on mainittu. Vielä on onneksi kolme alkiota pakkasessa ja PASeja odottaessa, jotka mulla tehdään luonnonkiertoon. Jos sattuisin raskautumaan, haluan pitää suunnitellut tupla-Cyclot (jos nekään riittävät) sinne RV10 asti ihan vaan tuon naftin progen takia. Toivottavasti asiasta ei joudu hirveästi tappelemaan. Näin juuri 39 v. täyttäneenä ei kiinnostele ottaa turhia riskejä, vaan kaikki keinot käyttöön!
No joo! Sitä kovasti ihmettelin myös tai ehkä nyt enemmän että kuitenkin se on kolmen päivän ikäinen alkio eli ei niin hyvät mahdollisuudet. Ja vielä kroppa ihan rasittuneessa tilassa 🥲. Hyvä että teilläkin on kolme odottelemassa pakkasessa ❤️! Onko siirto suunniteltu milloin? Joo tässä on tosiaan sellainen olo että jokainen alkio on kultaakin arvokkaampi ja niitä ei halua tuhlata ❤️ voisikohan pyytää juuri tuota tupla clycot pidemmälle jos raskaus? Mulla oli määrätty ne testiin asti.

@Lia87 Mulla kanssa on nuo alkiot kolmipäiväisiä. Ilmeisesti tuli viikonloppu hankalasti tielle ja saalis kun ei ole mikään päätä huimaava ja ikää on, niin näillä spekseillä taitavat noita kolmipäiväisiä suosia. Alkiolle kuitenkin paras paikka on kohtu, missä kehittyä. Mulla on tosiaan tuo spontaani raskaus ja km taustalla alkuvuodesta. Aloin vuotamaan heti alusta lähtien, vaikka plussa vahvistui ja epäilen tuota alhaista progea syyksi, mikä nyt varmistui. Tämän takia aion vaatia tuon tuplatun luteaalituen jatkumista pidemmälle, kun ei omat varannot taida riittää. Aina jännittää, miten lääkäreiden kanssa joutuu vääntämään, mutta oma kyllä vaikuttaa hyvin järkevältä ja ymmärtää sen faktan, että itsellä on nyt ihan viimeiset mahdollisuudet tähän hommaan ihan jo suht matalan AMH-arvokin takia. Todennäköisesti eka PAS tehdään jo elokuussa, jos vaan ovis osuu oikeaan ajankohtaan. Poli aukeaa elokuun alussa ja sillä viikolla pitäisi myös menkkojen alkaa. 😇 Toivottavasti säkin pääsisit mahdollisimman nopeasti uuteen siirtoon! 🫶 Toki kropan on hyvä toipua stimulaatiosta ensin, mutta siihen taitaa yksi kierto riittää.

@Snowwie meillä näemmä samat päivät, kävin viime pe hakemassa PAS-kyytiläisen, ja testipäivä pe 25.7.

Välillä unohdan koko asian, välillä oon ihan varma ettei napannu ja välillä ei malttais odotella testaamista 😅 Mites siellä piinailu on lähtenyt?

Kiitos, ihan hyvin on lähtenyt. Tällä kertaa en oo oikeen huomannut mitään oireita väsymystä lukuunottamatta, mut viimeks kaikki oireet johtuikin progetuesta eikä plussasta, eli yritän olla ylianalysoimatta tätä(kään). Tosi malttamattomana odotan sitä että pääsis testaamaan, mut toisaalta nyt voi elää vielä toivossa. Ollaan sovittu puolison kanssa että tehdään eka testi nyt sunnuntaina, mut voi olla että lykätään sittenkin. Meillä on mun veli käymässä seuraavat 1,5 viikkoa, joka ei tiedä näistä hoidoista mitään, eikä haluttaisi kertoakaan kuin vasta paljon myöhemmässä vaiheessa. Mietitään siis vähän ajoitusta ehkä lähtökohtaisesti mun tunteilun kannalta, oli tulos mikä tahansa.

Ootko sä ajatellut odottaa ihan testipäivään saakka?

@Lia87 oon tosi pahoillani sun negasta :( toivottavasti pystyisit nyt tässä välissä nauttimaan kesästä ja saamaan ajatuksia vähän muihin juttuihin. Ja sit elo-syyskuussa nappaisi 💕

Olen pitkään seurannut tätä keskustelua. Omaa lapsettomuusmatkaa on takana neljä vuotta ja sinä aikana on mm. Tehty endometrioosileikkaus ja yksi ihan tulokseton IVF. (Yksi hedelmöittynyt alkio joka hajosi viidentenä päivänä)

Ehdittiin keväällä tehdä HUSissa vielä toinen IVF joka tuntui itsestäni ihan ajan haaskaukselta ja turhalta piinalta. En ollut ollenkaan optimistinen kun eka hoito oli mennyt pieleen. Tästä viimeisimmistä hoidosta tuli kolme alkiota, joista yksi siirrettiin kolmen päivän ikäisenä. Tänään näkyi varhaisultrassa syke.

Halusin vain kirjoittaa että vaikka joskus tuntuisi ettei tule mitään ja haluaisi luovuttaa niin silti asiat voivat mennä hyvin.

Takaisin