Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kyllä tosiaan olin oikeassa, liian pieni annos. Tänään alkaa sit 250 IU perjantaihin asti ( 200 sijaan.) Gyne katsoi, että folleja kasvamassa aika vähän; oikeassa 4 ja vasemmassa 1. Limakalvo näytti hyvältä niinkuin aina. Siinä munasarjassa missä endometriooma on, eli oikealla, kasvaa enemmän folleja, joten se ei ainakaan oo vaikuttanut määrään.
Äh voi ei mikä tuuri@Pumpulipilvi
Kyllä tosiaan olin oikeassa, liian pieni annos. Tänään alkaa sit 250 IU perjantaihin asti ( 200 sijaan.) Gyne katsoi, että folleja kasvamassa aika vähän; oikeassa 4 ja vasemmassa 1. Limakalvo näytti hyvältä niinkuin aina. Siinä munasarjassa missä endometriooma on, eli oikealla, kasvaa enemmän folleja, joten se ei ainakaan oo vaikuttanut määrään.
Yleensä kuulema aloitetaan isommalla annoksella ja pienennetään jos tarvis, eikä toisinpäin, koska on tarkoitus saada ne munasolut siellä kasvamaan, niinku saada alku startti niille. Mulla menee nyt sit just toisinpäin. Eli...joo...follien koot välillä 8 mm-13mm. Todennäköisesti punktio ei ole maanantaina vaan ehkä keskiviikkona, että saadaan kasvatettua kunnolla munia.
Sanoi, että voidaan tehdä neljäs IVF-kierros kun tässä on meillä ollut niin paljon näitä vastoinkäymisiä (viime kerralla solut karkasi, tuli endometriooma ja nyt tämä lääkitys oli pielessä) Olin aivan yllättynyt tästä, olin varautunut kolmeen kierrokseen ja et tää on vika. Ja sit päästään leikkaukseen, mut jos me tehdään neljäs IVF niin sit kaikki venyy taas. Pitää harkita tätä, riippuu siitä paljonko me saadaan pakkaseen tällä kertaa. Toivottavasti tää nyt ei triggeröi ketään et meille ollaan luvattu jo neljäs hoito. Toivottavasti kaikki onnistutaan![]()
@Ehtoo
Joo on meillä vaihdelleet, KAKS:illa on ollut 4 eri gyneä nyt IVF-hoitojen aikana. Ja OYS:issä kaksi eri punktioijaa. Saattaa olla, että lääkkeitä määrännyt lääkäri on vielä eri koska en tiedä kuka suunnitelman hoidoista laati. Pitää muuten mielenkiinnosta katsoa omakannasta näkyykö siellä mitään merkintää kuka lääkäri on mulle aloittanut lääkehoidon suunnittelun.:)
Edit: Löysin omakannasta reseptien kohdalta kuka on määrännyt lääkkeet ja se on ollut aina sama henkilö. Joten nyt todellakin ihmetyttää miksi mulle tehtiin tämmöinen ratkaisu. (Kaikille tiedoksi siis, että määrättiin aluksi vain 200 IU / pv ja 1800 IU kokonaismäärä, vaikka aiemmissa IVF-hoidoissa lääkemäärä yli 2000 IU) (sori aiempaan viestiin tuli virhe niin poistin sen ja nyt se näkyy tossa yläpuolella ja laitoin siihen pisteen :D )
Lääkäri on määrännyt päiväannoksen ja ihan mielenkiinnosta laskin itse paljonko tuli yhteensä Gonalia ekassa ja tokassa yrityksessä. Ekassa aloitettiin annoksella 250 ja nostettiin ultran jälkeen kolmeen sataan. Tokassa mentiin koko aika 300. Tokassa olo oli selkeästi huonompi ja lääkkeen vaikutuksen huomasi selkeämmin. Kolmanteen yritykseen suunniteltu taas Gonal 300 ja odotan hiukan kauhuissani alkaako huono olo taas jo kuuden pistelypäivän jälkeen ja siitä punktioon vielä kuusi päivää kärvisteltävää.Niin kuin aiemmin sanoin niin en itse ole ikinä laskenut noita kokonaismääriä. Oliko tuo aloitettu päiväannos siis myös pienempi kuin aiemmin? Onko lääkäri ihan puhunut tuosta kokonaisannoksesta vai oletko/oletteko itse laskeneet sitä?