Meidän kolmas IVF-hoito on nyt hyvässä vauhdissa. Keskiviikkona kävin nolla ultrassa ja aloitimme Gonal-F piikittelyt. Ensi tiistaina ja perjantaina on seuraavat ultrat ja punktio todennäköisesti maanantaina 16.6. Vasen munasarja oli hyvä ja lepotilassa mutta oikeaan oli ilmestynyt maaliskuun punktion jälkeen 20 mm endometriooma

, mikä nyt sitten selittääkin nämä äkkiä alkaneet kauheat kivut oikealle puolelle ala lantion seudulle. Arvasin että kaikki ei oo siellä kohdallaan.
Leikkauksen suunnittelukäynti on 6.8 ja leikkaus sitten joskus syksyllä.
Nyt piikittelyvaiheessa ei oo tullut vielä mitään lisäkipuja tuonne alueelle mikä on hyvä:) Lääkäri kuitenin sanoi, että endometriooma voi aiheuttaa sen, ettei siltä puolelta saada yhtään munasoluja talteen. Kai se jotenkin saattaa sit häiritä sitä munasarjan toimintaa ja solujen muodostumista... harmi juttu :/ Ollaan nyt laitettu vasemalle puolelle ne kaks piikkiä mitä ollaan keretty laittamaan, saa nähdä uskallanko tänään tuonne oikealle piikittää
Toivottavasti saataisiin edes jotakin saalista kerättyä, vaan sen näkee sit just ennen juhannusta tai juhannuksen jälkeen. Riippuu kauan ne viljelee. Kahdella viime kerralla punktiot olleet maanantai, jolloin viljeltiin kolme päivää ja perjantai, jolloin viljeltiin kuusi päivää. Eli pakastuspäivä OYS:issä varmaan on sitten aina torstaina ehkä.
Pelottaa se syksyn leikkaus ja mihin ne sattuu osumaan, ja kuinka pitkä saikku tulee. Se lääkäri puhui jotakin että saattaahan se avannekin joillekin tulla..!! Olen opettaja niin ei hirveästi tekis mieli olla pois töistä, kun tietää, että oppilaat ei siihen hyvin suhtaudu ja siitä seuraa vaan kaaosta jos meidän luokkaan tulee vieraita aikuisia. Olisin halunnut leikkauksen jo nyt ennen tätä keräyskertaa niin olisin voinut olla lomalla ja sitten IVF-kierroskin olisi ollut todennäköisesti parempi. Vaan ei ne suostu aikaistamaan sitä. Oon soittanut asiasta jo kolme kertaa eikä mitään mahdollisuuksia; kesällä leikataan vaan syöpäpotilaat. Mulle voidaan kuitenkin määrätä IVF-hoitojen jälkeen endoa kuivattavaa hoitoa, varmaankin procrenia luulisin, ettei tilanne pahene ennen syksyä. Hankala olla töissä jos kivut on valtavat.