IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Liittyykö tuo lahjasolujen tarjoamattomuus jonon pituuteen ja ikärajaan? Kun eikös lahjasoluhoitojakin kuitenkin tehdä julkisella? En ole siitä lueskellut, kun omalla kohdalla olisi varmasti iän vuoksi julkisella mahdotonta. Sinänsä yhtenä oljenkortena tullut sitäkin ajatusta jo prosessoitua, kun tässä on vaikea välttyä ajattelemasta asioiden edelle.
Aika epäyhdenmukaiselta tuntuu toiminta, sillä juteltiin myös biologin kanssa, joka otti esiin lahjasoluhoidot. Oli ihmeissään, kun kerroin lääkärin sanoneen, ettei sellaista palvelua heillä. Jos lahjasoluhoidot tulee meillä harkintaan, niin pitää selvitellä miksi näin erilaisia näkemyksiä yhdessä paikassa. Sekin kävi jo mielessä, että jos nykyään saa itse valita hoitopaikkansa, niin voisi katsoa tarjoaako muut alueet lahjasoluhoitoja ja mennä hoitoihin vaikkapa naapurikaupunkiin. Kaikenlaista sitä tulee mieleen (aivan ennen aikojaan).

Nyt kun tuli mainittua tuo limakalvo, niin sattuuko täällä olemaan ketään, jolla olisi kasvanut limakalvo liikaa tuoresiirtoa ajatellen? En ole tästä lääkärin kanssa jutellut mutta kiinnitin huomiota siihen, että limakalvo oli ollut punktion ajoituskäynnillä (vajaa vuorokausi ennen irrotuspiikkiä) jo 16 mm. Punktiossa ja siirrossa sitä ei mitattu. Englanniksi tuosta näytti löytyvän jonkin verran tietoa. Täytyy ehkä kysyä asiasta, jos mulle tulee toinen tuoresiirto. Luonnonkierron-PASseissa limakalvo ei varmaan noin vauhdilla kasvakaan, kai toi johtui stimulaatiosta. 🤔
Mulla ollut kolmessa inseminaatiossa limakalvo 8-12 mm. Siihen nähden tuo sinulta mitattu luku kuulostaa isolta. Terveyskylän sivuilla lukee, että alkion kiinnittymiselle otollinen limakalvon paksuus on vähintään 6-7 mm. En tiedä onko siihen olemassa mitään enimmäispaksuutta.

En muista mitattiinko itseltäni tässä hoidossa limakalvoa, mutta muistan, että päivystyksessä kirjattiin limakalvon paksuudeksi 5 mm. Olin hiukan ihmeissäni, että niin ohut useampi päivä munasolukeräyksen jälkeen. En tiedä jäikö kuukautiset tuon ohuen limakalvon vuoksi normaalia niukemmiksi. Kai oletin, että kun kroppaan piikitelty lääkkeitä ja kasvateltu iso määrä munasoluja, niin sen jäljiltä olisi normaalia runsaammat kuukautiset.

Muokattu viimeksi:
Onkos täällä ketään piinailijoita tällä hetkellä? Mulla tulee tänään viikko 2-päiväisen siirrosta ja alkaa seinät kaatua päälle 😄 Mitään oireita ei ole ja varmuus epäonnistumisesta on 98%. Testipäivä on vasta viikon päästä 11.6. Luomukierroissa en ole koskaan testannut etuajassa, nyt mietin että uskaltaiskohan sitä. Koen sen etukäteen testaamisen jotenkin kuluttavana, mutta sitten en tiedä josko siellä ois vaikka jotain yrittänyt tapahtua 🧐
Itse piinailen tällä hetkellä, tänään vasta pp2, ens vkon pe 13.6 testipäivä. Itselle iski tänään noista tukilääkkeistä cyclogest ja prolutex aivan sairas pahoinvointi, kokoajan on oksettava olo 🤮. Oireettomuus voi olla myös täysin normaalia vaikka plussa olisikin tulossa, tsemppiä jokatapauksessa odotteluun :).

Aiemmin yksi lääkäri sanoi, että kolmas hoito tehtäisiin elokuussa. Tänään toinen lääkäri sanoi, että elokuussa voi ilmoittautua, mutta että kesän takia voi olla tunkua, eikä mahduta mukaan. Meillä suunnitelmissa matka syyskuulle eli menisi sitten lokakuulle, jos ei mahduta elokuussa mukaan.

Lääkäri suosittelee tismalleen samaa stimulaatiota kuin viimeksi. Eli lyhyt kaava Gonalilla. Sanoi, että edellinen stimulaatio meni niin hyvin, ettei vaihtaisi lääkettä, vaikka kysyin perusteita miksi ei kokeilla Menopuria tai Pergoverista. Uutena tulee kalsiumaktivaatio, ja hiukan ihmettelen, ettei tässä välissä tehdä mitään lisäselvityksiä, vaan vain toivotaan, että tuo toisi meille ratkaisun. Lääkäri sanoi hiukan tylysti, ettei sen toimivuudesta ole mitään takeita. Toki tiedän, ettei mistään ole näissä hoidoissa takeita, mutta särähti korvaan ja tuli aika lannistunut olo. Sanoi, että tämä on viimeinen keino ja sen jälkeen vaihtoehtona enää lahjasoluhoidot, joita he eivät tarjoa. Se tietäisi siirtymistä yksityiselle, mutta haasteena, ettei tiedetä missä vika, eikä sitä tarvittaisiinko munasoluja vai siittiöitä.
Ikävää, että sinulle sanottiin tylysti, kun nämä on kuitenkin niin herkkiä asioita. Itse muistan erittäin hyvin, että viimein saamassani lääkkeellisessä kierrossa lääkäri totesi tylysti, että tämä ei ole välttämättä sitten ratkaisu mihinkään. Samainen lääkäri totesi varhaisultrassa ennen uä:tä, että verenvuotoni kuulostaa todella huonolle ja viittaa yleensä keskenmenoon, mutta lääkärin ilme oli kyllä näkemisen arvoinen, kun syke löytyi ja nyt tuo on jo kesällä 3v :). Mutta näiden asioiden kanssa kyllä toivoisi ystävällistä kohtelua. Tsemppiä kovasti :).

Mä oon myös samassa vaiheessa, paitsi aikaisemmassa, eli 5-päiväisen siirto oli nyt maanantaina. Oon yrittänyt lukea kuinka aikaisin plussa voisi näkyä ja tullut siihen tulokseen, että ehkä alkaisin testaamaan jo lauantaina tai sunnuntaina, vaikka silloin ei välttämättä mitään vielä näkyisikään. Tiedän loogisesti että mulla on aivan liian aikaista tuntea yhtään mitään kahden päivän jälkeen, mut silti rinnat aristi pms-tapaisesti tänä aamuna 😅
Tsemppiä piinailuun ja toivottavasti plussa tulee kun on testauksen aika 💕
Samassa veneessä mennään, itselleni iski valtava pahoinvointi tänään aamulla 😁

Nyt kun tuli mainittua tuo limakalvo, niin sattuuko täällä olemaan ketään, jolla olisi kasvanut limakalvo liikaa tuoresiirtoa ajatellen? En ole tästä lääkärin kanssa jutellut mutta kiinnitin huomiota siihen, että limakalvo oli ollut punktion ajoituskäynnillä (vajaa vuorokausi ennen irrotuspiikkiä) jo 16 mm. Punktiossa ja siirrossa sitä ei mitattu. Englanniksi tuosta näytti löytyvän jonkin verran tietoa. Täytyy ehkä kysyä asiasta, jos mulle tulee toinen tuoresiirto. Luonnonkierron-PASseissa limakalvo ei varmaan noin vauhdilla kasvakaan, kai toi johtui stimulaatiosta. 🤔
Mulla oli kerran oman kierron pasissa limakalvo 15 mm 🤔 Lääkäri totesi sen olevan muhkea, muttei sen enempää kommentoinut, joten kai se oli siirtoa ajatellen kuitenkin ok.

Mä kävin tänään aamulla tyksissä, kun kysyin omapolun kautta kesäksi hoitoa endon suhteen, kerta nyt ei siirtoon päästy.
Kerrankin tuntui siltä, että mut otettiin huomioon yksilönä ja mietittiin mikä olisi parasta. Päädyttiin Procren pistoksiin, alkaen seuraavista kuukautisista (ihan vaan varmistuksena, että jos sattuisikin luomu-ihme-plussa). Eka pistos siis ennen juhannusta ja seuraava heinäkuussa. Sen lisäksi Estradot laastarit aloitetaan kun toinen pistos vielä vaikuttaa ja siirtoon tähdätään elokuun lopulla. Omakannasta huomasin, että mulle oli myös määrätty 8 pakkausta cyclogestejä ja terolutia, en kyllä yhtään tiedä mihin/miksi. Ilmeisesti saan tarkemmat ohjeet omapolulle kun ilmoitan kuukautiset alkaneeksi.

Täällä tais jollain muullekin kokeiltu procren, millaisia kokemuksia oli ja määrättiinkö teille nuo muut jutut myös? Mihin kaikkeen terolutia määrätään? Pohdin että tehdäänkö seuraava siirto lääkkeelliseen kiertoon.

Sanoivat vielä, että jos oireet procrenista on pahat, sen ohella voi myös käyttää estrogenia, et sit pitää vaan olla yhteydessä heihin. Kuulemma kesälläkin on joku koko ajan töissä.

Kuulemma Procren on tehokkaampi, erityisesti kun on myös adenomyoosia. Tuntuu hyvältä, että vihdoin joku ottaa tosissaan endon kanssa kamppailun ja sen mahdollinen vaikutus kiinnittymisongelmiin. Harmittaa tietysti se, että miksei tätä hoitoa voitu tehdä jo vuosi sitten, kun odotettiin kesän yli hoitoihin pääsyä ja kärsin ihan hirveistä ulostuskivuista... Mut parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Mä pistin tuon procrenin pari viikkoa sitten. Mulla on samaan aikaan käytössä letrozol ja mercilon. En ole kokenut erityisemmin mitään oireita näistä. Mulla on tuo endon kuivattelu vain kuukauden, mistä oon vähän hämmentynyt kun olen kuullut vain pidemmistä ajoista muilta. En tiedä vaikuttaako se jotenkin, kun on repron mukaan se piilevä endo. En tajunnut tuota lääkäriltä kysyä.

Terolut ja cyclot mulla on ollut käytössä tukilääkkeinä, ne on aloitettu muutamia päiviä ennen siirtoa. Olen ymmärtänyt että olisivat erityisen tärkeitä jos on endo, tai että tärkeää olla progesteroni arvo tarpeeksi korkea. Eikö sulla ole siis ollut tukilääkkeitä ollenkaan käytössä siirtojen yhteydessä vaikka on endo?

Uskaltauduin muuten kysymään Omapolun (HUS) kautta alkioiden laadusta, ja näköjään vastasivat ihan mukavan informatiivisesti, eivät tosin mitään laatuluokituksia käyttäen.

Mua oli vaivannut ajatus, että tuoresiirrossa on laitettu paras (toki ei ole ehkä ole ollut sitä kromosomeiltaan) alkio, ja sitten joku seikka, esim. polyyppi tai liian paksu limakalvo, on voinut estää kiinnittymisen. Lohdullinen tieto oli, että kuulemma myös pakastealkiot ovat hyvälaatuisia ja ovat olleet siirtopäivänä lähes yhtä hyviä kuin tuoresiirretty alkio.

Mulla oli vastaavana päivänä limakalvo 18mm ! Kommentoin sitä itse siinä tutkimuspöydällä että oho kun on paksu, niin lääkäri vaan totesi että ei se haittaa. 🤷🏼‍♀️ Joten en kyllä tiedä sitten mikä olisi liian paksu, tuo ei ainakaan vielä ollut 😃

Täällä testattu täys nega tänään, virallinen testipäivä on toki vasta keskiviikkona. Eilen alkoi tuttu tiputtelu, josta arvasin tilanteen. Me ei saatu mitään pakkaseen, eli jatketaan uudella kierroksella syksyllä. Sillä aikaa selvittelen rautainfuusiota ja taidan myös bookata ensikäynnin Dextralle jotta saisin heidän mielipidettään hoitoihin. Julkisen hoidot on meillä nopeasti taputeltu jos tälläinen yhden alkion meno jatkuisi (toivottavasti ei) 😊

Meidän kolmas IVF-hoito on nyt hyvässä vauhdissa. Keskiviikkona kävin nolla ultrassa ja aloitimme Gonal-F piikittelyt. Ensi tiistaina ja perjantaina on seuraavat ultrat ja punktio todennäköisesti maanantaina 16.6. Vasen munasarja oli hyvä ja lepotilassa mutta oikeaan oli ilmestynyt maaliskuun punktion jälkeen 20 mm endometriooma :(, mikä nyt sitten selittääkin nämä äkkiä alkaneet kauheat kivut oikealle puolelle ala lantion seudulle. Arvasin että kaikki ei oo siellä kohdallaan.

Leikkauksen suunnittelukäynti on 6.8 ja leikkaus sitten joskus syksyllä.

Nyt piikittelyvaiheessa ei oo tullut vielä mitään lisäkipuja tuonne alueelle mikä on hyvä:) Lääkäri kuitenin sanoi, että endometriooma voi aiheuttaa sen, ettei siltä puolelta saada yhtään munasoluja talteen. Kai se jotenkin saattaa sit häiritä sitä munasarjan toimintaa ja solujen muodostumista... harmi juttu :/ Ollaan nyt laitettu vasemalle puolelle ne kaks piikkiä mitä ollaan keretty laittamaan, saa nähdä uskallanko tänään tuonne oikealle piikittää 😄

Toivottavasti saataisiin edes jotakin saalista kerättyä, vaan sen näkee sit just ennen juhannusta tai juhannuksen jälkeen. Riippuu kauan ne viljelee. Kahdella viime kerralla punktiot olleet maanantai, jolloin viljeltiin kolme päivää ja perjantai, jolloin viljeltiin kuusi päivää. Eli pakastuspäivä OYS:issä varmaan on sitten aina torstaina ehkä.

Pelottaa se syksyn leikkaus ja mihin ne sattuu osumaan, ja kuinka pitkä saikku tulee. Se lääkäri puhui jotakin että saattaahan se avannekin joillekin tulla..!! Olen opettaja niin ei hirveästi tekis mieli olla pois töistä, kun tietää, että oppilaat ei siihen hyvin suhtaudu ja siitä seuraa vaan kaaosta jos meidän luokkaan tulee vieraita aikuisia. Olisin halunnut leikkauksen jo nyt ennen tätä keräyskertaa niin olisin voinut olla lomalla ja sitten IVF-kierroskin olisi ollut todennäköisesti parempi. Vaan ei ne suostu aikaistamaan sitä. Oon soittanut asiasta jo kolme kertaa eikä mitään mahdollisuuksia; kesällä leikataan vaan syöpäpotilaat. Mulle voidaan kuitenkin määrätä IVF-hoitojen jälkeen endoa kuivattavaa hoitoa, varmaankin procrenia luulisin, ettei tilanne pahene ennen syksyä. Hankala olla töissä jos kivut on valtavat.

Oho kuulostaa rankalta @Saaruski ! Ja opekollegana ymmärrän ton alkusyksyn poissaolon vaikutuksen ja hankaluuden. Toivottavasti vasen puoli nyt rulettaa rakkulatehtaana!

Täällä olin tänään punktiossa, oma vasen puoli ei rulettanut, vähäisetkin rakkulat olivat hävinneet tai jääneet mineksi. Oikealta punktoitiin kolme tai neljä rakkulaa, en ole ihan varma, mutta kolme oli isoa ja kaikissa oli munasolu, mikä oli jeejee! Täällä ei saa tietää heti kypsien määrää, huomenna sitten kertovat sen ja hedelmöittymisen tilanteen. Viimeksi tuli tosiaan mursertava, ei yhtään hedelmöittynyttä-tulos, jos ainakaan sen huonommin ei voi mennä.

Asennoiduin tähän rundiin täysin pessimistinä ja päätin olettaa vain surkeinta tulosta. Hämmentävää onkin, kun ensi viikoksi varattiin alustava tuoresiirto, vaikka viime ultrassa kohdussa oli nestettä ja sanottiin, että tuoresiirto ei ole mahdollinen. No nyt ei ollut nestettä. Mietin että kun nyt on jo kp 20 ja yleensä ovulaatio mulla noin kp 12 niin miten tuoresiirto voi edes onnistua? Kun kierron vaihe on vähän väärä? Tiedän, että PAS olisi varmaan järkevämpi, mutta tekee mieli luottaa lääkäreihin ja sitäkin enemmän saada kierros taputeltua ja päästä rentoutumaan kesään vrt että mahdollinen PAS olisi vasta heinäkuussa.

Mä pistin tuon procrenin pari viikkoa sitten. Mulla on samaan aikaan käytössä letrozol ja mercilon. En ole kokenut erityisemmin mitään oireita näistä. Mulla on tuo endon kuivattelu vain kuukauden, mistä oon vähän hämmentynyt kun olen kuullut vain pidemmistä ajoista muilta. En tiedä vaikuttaako se jotenkin, kun on repron mukaan se piilevä endo. En tajunnut tuota lääkäriltä kysyä.

Terolut ja cyclot mulla on ollut käytössä tukilääkkeinä, ne on aloitettu muutamia päiviä ennen siirtoa. Olen ymmärtänyt että olisivat erityisen tärkeitä jos on endo, tai että tärkeää olla progesteroni arvo tarpeeksi korkea. Eikö sulla ole siis ollut tukilääkkeitä ollenkaan käytössä siirtojen yhteydessä vaikka on endo?
Kiitos vastauksesta! :red-heart: Mulla on ollut Cyclogest 2x400mg päivässä tukilääkkeenä, mut aiemmin sitä on määrätty vain 3 pakettia kerrallaan ja nyt oli määrätty KAHDEKSAN, niin siks ihmettelin et mikä juttu. Terolutia ei oo aiemmin ollut. Viime kierrossa kävin itse labrassa mittaamassa progesteroniarvot ja jos muistan oikein niin oli 71, kun ilmeisesti endon kohdalla suositellaan 75 paikkeilla. Lääkäri puhui vaan procrenista ja estrogen laastarista, joten en osannut kysyä noista muista mitään. Ehkä kysäisen asiaa varmuuden vuoksi, kun ilmoitan kuukautisista heille.

Mulle tehdään 2kk kuivatus, ihan jo kesätauon takia, mut ilmeisesti pääasiassa adenomyoosin ja aiemman keskenmenon ja kemiallisen takia. Lääkäri myös kuulosti vähän yllättyneeltä, kun teki sisätutkimusta, et ilmeisesti sitä kasvua olikin tunnusteltavissa enemmän kuin oli ajatellut. Mulla on ollut ihan hirveitä vatsa- ja ulostuskipuja vuosia, joihin oon käyttänyt säännöllisesti makrogolia ja magnesiumia, sillä muuten kuolen kipuun jos uloste on vähänkin kovalla. Silti tätä ennen kukaan ei ole ikinä ehdottanut mitään hoitoa tai edes epäillyt, että voisi olla endoon liittyvää. No nyt on ainakin tullut varmistun, että kohtu ja munasarjat on melko tiukasti kiinni toisissaan ja kaikki taakse kallellaan, joten melko todennäköisesti siellä on endokasvua suolistossa kiinni myös.

Jos vielä muilla kokemuksia procrenista, varsinkin pidemmällä aikavälillä, niin kuulen mielelläni! :smiling-eyes:

Mietin että kun nyt on jo kp 20 ja yleensä ovulaatio mulla noin kp 12 niin miten tuoresiirto voi edes onnistua? Kun kierron vaihe on vähän väärä? Tiedän, että PAS olisi varmaan järkevämpi, mutta tekee mieli luottaa lääkäreihin ja sitäkin enemmän saada kierros taputeltua ja päästä rentoutumaan kesään vrt että mahdollinen PAS olisi vasta heinäkuussa.
Varmasti kannattaa kysyä tästä. 🤔 Lääkäreilläkin käy joskus virheitä, joten ei varmasti ole haittaa että varmistaa heidän olevan tietoisia kierron päivästä ja menneen oviksen ajankohdasta. Ettei vaan mene yhtään alkiota vahingossakaan hukkaan.

Varmasti kannattaa kysyä tästä. 🤔 Lääkäreilläkin käy joskus virheitä, joten ei varmasti ole haittaa että varmistaa heidän olevan tietoisia kierron päivästä ja menneen oviksen ajankohdasta. Ettei vaan mene yhtään alkiota vahingossakaan hukkaan.
Kiitos ehdotuksesta! Kysyin asiaa ja sain vastaukseksi, että tämä kierto on lääkkeillä säädelty, joten ei ole tarpeen laskea kierron päiviä. Eli jos vaan on oikeassa kehitysvaiheessa oleva alkio niin siirto voidaan tehdä. Siinä onkin sitten monta jos-vaihetta sitä ennen....

Kiitos ehdotuksesta! Kysyin asiaa ja sain vastaukseksi, että tämä kierto on lääkkeillä säädelty, joten ei ole tarpeen laskea kierron päiviä. Eli jos vaan on oikeassa kehitysvaiheessa oleva alkio niin siirto voidaan tehdä. Siinä onkin sitten monta jos-vaihetta sitä ennen....
Hyvä että kysyit! Ei tarvitse ainakaan nyt miettiä, että onkohan sopiva aika siirrolle vai eikö 🙂 Pidetään peukkuja että kaikki sujuisi hyvin, ja siirto onnistuisi! 🤞

Kysyin digihoitopolulta, että uskaltaako oikealle piikittää ja vastaus oli, että pistokohdalla ei ole väliä. Eli varmaan vaikuttaa verenkierron kautta kumpaankin munasarjaan samalla tavalla :)

Oho kuulostaa rankalta @Saaruski ! Ja opekollegana ymmärrän ton alkusyksyn poissaolon vaikutuksen ja hankaluuden. Toivottavasti vasen puoli nyt rulettaa rakkulatehtaana!

Täällä olin tänään punktiossa, oma vasen puoli ei rulettanut, vähäisetkin rakkulat olivat hävinneet tai jääneet mineksi. Oikealta punktoitiin kolme tai neljä rakkulaa, en ole ihan varma, mutta kolme oli isoa ja kaikissa oli munasolu, mikä oli jeejee! Täällä ei saa tietää heti kypsien määrää, huomenna sitten kertovat sen ja hedelmöittymisen tilanteen. Viimeksi tuli tosiaan mursertava, ei yhtään hedelmöittynyttä-tulos, jos ainakaan sen huonommin ei voi mennä.

Asennoiduin tähän rundiin täysin pessimistinä ja päätin olettaa vain surkeinta tulosta. Hämmentävää onkin, kun ensi viikoksi varattiin alustava tuoresiirto, vaikka viime ultrassa kohdussa oli nestettä ja sanottiin, että tuoresiirto ei ole mahdollinen. No nyt ei ollut nestettä. Mietin että kun nyt on jo kp 20 ja yleensä ovulaatio mulla noin kp 12 niin miten tuoresiirto voi edes onnistua? Kun kierron vaihe on vähän väärä? Tiedän, että PAS olisi varmaan järkevämpi, mutta tekee mieli luottaa lääkäreihin ja sitäkin enemmän saada kierros taputeltua ja päästä rentoutumaan kesään vrt että mahdollinen PAS olisi vasta heinäkuussa.

Hyvä että kysyit vielä lääkäriltä ja sait vastauksia ja ehkä selvyyttä. Hahmottamista voisi myös auttaa jos miettii että punktiokiirrossa ovulaatio saadaan aikaan nimenomaan punktiopäivälle ja tuoresiirto lasketaan suoraan siitä. Sen suhtautumista omaan normaaliin kiertoon ei siis tosissaan tarvitse miettiä eikä se vaikuta. Ja sen aikaansaadun ovulaation ja sen jälkeen aloitetun progesteronituen avulla kroppa on tuoresiirron aikaan juuri oikeassa ajassa😊

Mulla ainakin aina stimulaation aikana on mitattu ja seurattu myös kohdun limakalvon kehittymistä, joka stimulaation edetessä on paksuuntunut.

Hyvä että kysyit vielä lääkäriltä ja sait vastauksia ja ehkä selvyyttä. Hahmottamista voisi myös auttaa jos miettii että punktiokiirrossa ovulaatio saadaan aikaan nimenomaan punktiopäivälle ja tuoresiirto lasketaan suoraan siitä. Sen suhtautumista omaan normaaliin kiertoon ei siis tosissaan tarvitse miettiä eikä se vaikuta. Ja sen aikaansaadun ovulaation ja sen jälkeen aloitetun progesteronituen avulla kroppa on tuoresiirron aikaan juuri oikeassa ajassa😊

Mulla ainakin aina stimulaation aikana on mitattu ja seurattu myös kohdun limakalvon kehittymistä, joka stimulaation edetessä on paksuuntunut.
Hei totta toi ovulaation aikaan saaminen lääkkeillä!

Hei, osaako kukaan sanoa onko normaali ettei OYSista ole ilmoitettu hedelmöittyneiden munasolujen määrää? Punktio tehty tiistaina 3.6 ja tuoresiirtoa ei tehty hyperstimulaatio riskin takia. Kauan yleensä on mennyt saada tieto hedelmöittyneiden määrästä? Munasoluja saatiin kerättyä 23kpl, ei tietoa monta kypsää.

@vierailija6 Ei OYS yleensä kerro hedelmöittyneiden määrää, omakantaan ilmestyy vain montako saatiin pakkaseen asti. Jos haluaa tarkemmin tietää niin pitää soittaa ja kysellä monen mutkan kautta.

Takaisin