IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu hauska juttu :). Kiitos sulle myös onnea. Todennäköisesti on, yleensä ollu tasan 2vkoa siirrosta. Ajattelin testata vasta virallisena päivänä, jotenkin helpompi silloin pettyä tarvittaessa kun jäädä jossittelemaan että mitäs jos olisikin positiivinen et olis liian aikaisin testannut, mites sä? :). Nyt vielä testipäivä sattuu olemaan vapaa ja seuraava päivä, niin aikaa toipua hetki, jos tulos olisi negatiivinen. Nyt saan ekan kerran siirron yhteydessä Gonapeptylin, toivottavasti tulisi toivottu tulos ☺️
Mä luulen että testaan jo aikasemmin, ehkä viikon päästä ekaa kertaa, kun oon niin malttamaton. Meillä on tehty alkiodiagnostiikka.
Siirto meni tosi helposti ja nyt on kyydissä yksi 5-päiväinen. Sit vaan odotellaan kaikkia kuvitteellisia ja vähemmän kuvitteellisia oireita 😄

Omanapailua luvassa. Kävin tänään ultrassa ja oli kyllä taas ankea kokemus... En tunnu saavan yksityiseltä yhtään sen parempaa kohtaamista kuin julkiseltakaan. En oikein tiedä, mitä kaipaan, mutta jotain toivoa ja lohtua. Nyt ultrassa näin jo itsekin, että ei hyvältä näytä, kun lähes mitään rakkuloita ei ollut kasvanut isoista lääkemääristä huolimatta. Lääkäri ei paljon mitään sanonut, muuta kuin tosiaan että ei hyvältä näytä, otetaan punktio perjantaille, mutta alkiodiagnostiikan ja tuoresiirron voi unohtaa.

Siinä sit itkun keskeltä kyselin, että onko tässä mitään järkeä, kun tuntuu niin tuuripeliltä, kun kokoajan vaihtuu lääkkeet ja lääkärit ja tulokset vain huononevat, mutta tonnit ja taas tonnit euroja kuluvat. Lääkäri sanoi, että ei tässä tuurilla pelata vaan lääkkeillä on eri vaikutuksia, joita harkitaan jne., mutta sanoi myös, että tämän hoidon jälkeen pitää sitten miettiä sitä, että onko järkeä. Tämä toki oli masentavaa, kun vielä ennen tätä hoitoa sama lääkäri sanoi, että vielä on hyvät mahdollisuudet onnistua.

Mä luulen että testaan jo aikasemmin, ehkä viikon päästä ekaa kertaa, kun oon niin malttamaton. Meillä on tehty alkiodiagnostiikka.
Siirto meni tosi helposti ja nyt on kyydissä yksi 5-päiväinen. Sit vaan odotellaan kaikkia kuvitteellisia ja vähemmän kuvitteellisia oireita 😄
Nimenomaan :). Meillä
muuttukin testipäivä, onkin jo ens pe 13.6, alkio oli kuulema kehittyny niin hyvin :). Nyt kaikki peukut ristiin et molemmat saadaan toivottu tulos ☺️

@Kaihonkukka olen todella pahoillani ❤️ Niin siitä miltä ultrassa näytti ja siitä miten sut kohdattiin. Nää hommat on muutenkin tosi raskaita ja jos ei osata kohdata empaattisesti ja hienotunteisesti niin se on sellainen negatiivinen kirsikka kakun päälle. Saanko kysyä että missä ootte hoidossa?

Oon pahoillani @Kaihonkukka 😖 muistelenko oikein että sulla oli kokeilussa myös estrogen priming tällä kertaa? Tosi ikävä kuulla ettei kasvua ole ollut tarpeeksi ja myös huonoista empatiataidoista lääkärillä.

Eli käytännössä tuliko tuohon kvtessiin mitään muutosta, kun eikö aikaisemminkin punktiosta ole saanut sairauslomatodistuksen ja voinut olla palkallisena vapaana. Meillä ensimmäinen ivf tulossa elokuussa. Infotkaa jos joku saa tästä lisätietoa esihenkilöiltä.😊 Itsellä hoitopaikkaan 360km matkaa yhteen suuntaan niin ei välttämättä yksi vapaapäivä riitä edes sairaalakäyntiin saati työpäivän lomassa pysty käymään.

Voi ei, itse julkisella ollessa 6v hoidossa muistan kyllä liiankin hyvin, miten turhauttavaa oli kun koki et ketään ei kiinnosta onnistutaanko vai ei. Voisitkohan saada lääkärille soittoaikaa tms. jossa voisi keskustella voisiko endometrioosia hoitaa jotenkin. Julkinen on kyllä omankin kokemuksen mukaan todella nihkeä mihinkään ylimääräiseen hoitoon/kannanottoon yms. Koita kuitenkin nauttia kesästä, tsemppiä kovasti tulevaan :).
Laitoin endosta viestiä erikseen, niin vastasivat että laittoivat asian huomiselle lääkärille. Veikkaan että vaan katsovat mun tiedot ja antavat jonkun hoidon tai on antamatta. En ees tiedä jaksanko pyytää soittoaikaa, kun oon vaan niin kertakaikkisen pettynyt kaikkeen... Pyysin keskusteluapua, sillä alan olemaan ihan loppu ja parisuhdekin on alkanut rakoilemaan pahasti osittain lapsettomuuden/hoitojen takia.
Meillä oli tarkoitus että mennään yksityiselle kysymään mitä he suosittelisivat, mutta en jotenkin jaksaisi yrittää etsiä jotakuta joka oikeasti ottaisi meidät tosissaan ja olis kiinnostunut. En halua et päädytään jollekin hälläväliä tyypille, koska sit hyppään sillalta alas.

Jos jollakulla on erityisen hyviä suosituksia, niin otetaan lämpimästi vastaan!

Eli käytännössä tuliko tuohon kvtessiin mitään muutosta, kun eikö aikaisemminkin punktiosta ole saanut sairauslomatodistuksen ja voinut olla palkallisena vapaana. Meillä ensimmäinen ivf tulossa elokuussa. Infotkaa jos joku saa tästä lisätietoa esihenkilöiltä.😊 Itsellä hoitopaikkaan 360km matkaa yhteen suuntaan niin ei välttämättä yksi vapaapäivä riitä edes sairaalakäyntiin saati työpäivän lomassa pysty käymään.
Aiemmin, jos sairaslomatodistuksessa on lukenut syynä lapsettomuushoidot (tai joku vastaava), niin sairasloma on ollut palkatonta. Nyt muutoksen jälkeen sairasloma on palkallista. Tästä syystä itse olin omalla ilmoituksella (meillä saa olla 7pv) ja sanoin vaan esihenkilölle, että olen sairaana.

@Kaihonkukka olen todella pahoillani ❤️ Niin siitä miltä ultrassa näytti ja siitä miten sut kohdattiin. Nää hommat on muutenkin tosi raskaita ja jos ei osata kohdata empaattisesti ja hienotunteisesti niin se on sellainen negatiivinen kirsikka kakun päälle. Saanko kysyä että missä ootte hoidossa?
Kiitos❤️ Me ollaan Dextralla. Tiedän että moni saanut siellä hyvää (parasta?) hoitoa ja ollut tyytyväinen. En oikein ymmärrä, miten mun kohdalla ei tunnu oma lääkäri -asia toimivan, koko ajan vaihtuu ja kaikki silti kyselevät, että kuka on sun oma lääkäri. Ihan sama oli kolme vuotta sitten ja nyt alussa sanoin, että haluaisin pysyvyyttä. No ei tunnu kymppitonnillakaan saavan mitään pysyvyyttä. Myös vastaavasti esim. Mehiläisessä kuullut sekä hyviä että huonoja kokemuksia. Mun mies sanoo, että selvästi liian vähän kilpailua, kun voivat toimia vähän sinne päin. Alkoi jo laskeskella bisneskeissiä aiheesta hedelmöityshoitoklinikan perustaminen😛
Oon pahoillani @Kaihonkukka 😖 muistelenko oikein että sulla oli kokeilussa myös estrogen priming tällä kertaa? Tosi ikävä kuulla ettei kasvua ole ollut tarpeeksi ja myös huonoista empatiataidoista lääkärillä.
Kiitos❤️ Joo kokeiltiin sitä estrogen primingia, ehti kyllä kestää vain alle viikon, kun kuukautiset jo alkoivat. En tiedä, kuinka kauan yleensä niitä vedetään. Se aloitettiin vähän lennosta, kun lääkärin puhelussa suunniteltiin hoito ja sanoi silloin, että aloita tänään.

Ennen vanhaan punktion sairauslomasta sai palkan, jos se oli omassa ammattisopimuksessa niin sovittu, mutta yleensä sairaslomat oli palkattomia. Olen kuullut, että jotkut lääkärit ovat yksityisellä suostuneet kirjoittamaan dg alavatsakipu yms, jonka perusteella palkan on tällöin saanut. Ymmärtääkseni muutos on se nyt, et nykyisin punktion sairauslomasta saa palkan tai jos hoidon aikana kirjoitetaan sairauslomaa jostain hoitoon liittyvästä ongelmasta.

Laitoin endosta viestiä erikseen, niin vastasivat että laittoivat asian huomiselle lääkärille. Veikkaan että vaan katsovat mun tiedot ja antavat jonkun hoidon tai on antamatta. En ees tiedä jaksanko pyytää soittoaikaa, kun oon vaan niin kertakaikkisen pettynyt kaikkeen... Pyysin keskusteluapua, sillä alan olemaan ihan loppu ja parisuhdekin on alkanut rakoilemaan pahasti osittain lapsettomuuden/hoitojen takia.
Meillä oli tarkoitus että mennään yksityiselle kysymään mitä he suosittelisivat, mutta en jotenkin jaksaisi yrittää etsiä jotakuta joka oikeasti ottaisi meidät tosissaan ja olis kiinnostunut. En halua et päädytään jollekin hälläväliä tyypille, koska sit hyppään sillalta alas.

Jos jollakulla on erityisen hyviä suosituksia, niin otetaan lämpimästi vastaan!
Kovasti voimia ja tsemppiä tilanteeseensa. Toivottavasti saisitte apua kuitenkin lääkäriltä, joka miettisi mitä voisi endolle tehdä kesän aikana :).

@Kaihonkukka me myös Dextralla hoidossa ja ollaan saatu kyllä ihan superpavelua ja meillä omalääkäri on toiminut tosi hyvin. Meilläkään ei oo tosiaan mennyt nappiin nää keräykset tähän mennessä ja meidän lääkäri on kyllä aina ollut se joka on viime kädessä tsempannut ja uskonut ja ottanut ylimääräiset stepit meidän eteen ja meidän hoito on ollut todella räätälöityä. Onpa tosi harmillista kuulla että sielläkin voi olla sitten noin iso heitto palvelussa. Mulla on punktio keskiviikkona joten ihan ei olla samaan aikaan siellä😅

Kiitos❤️ Me ollaan Dextralla. Tiedän että moni saanut siellä hyvää (parasta?) hoitoa ja ollut tyytyväinen. En oikein ymmärrä, miten mun kohdalla ei tunnu oma lääkäri -asia toimivan, koko ajan vaihtuu ja kaikki silti kyselevät, että kuka on sun oma lääkäri. Ihan sama oli kolme vuotta sitten ja nyt alussa sanoin, että haluaisin pysyvyyttä. No ei tunnu kymppitonnillakaan saavan mitään pysyvyyttä. Myös vastaavasti esim. Mehiläisessä kuullut sekä hyviä että huonoja kokemuksia. Mun mies sanoo, että selvästi liian vähän kilpailua, kun voivat toimia vähän sinne päin. Alkoi jo laskeskella bisneskeissiä aiheesta hedelmöityshoitoklinikan perustaminen😛

Kiitos❤️ Joo kokeiltiin sitä estrogen primingia, ehti kyllä kestää vain alle viikon, kun kuukautiset jo alkoivat. En tiedä, kuinka kauan yleensä niitä vedetään. Se aloitettiin vähän lennosta, kun lääkärin puhelussa suunniteltiin hoito ja sanoi silloin, että aloita tänään.

Todella ikävä kuulla, että olet saanut huonoa palvelua Dextralla. Mikäli tämä hoito ei tuo toivottua tulosta, niin suosittelen soittamaan heidän asiakaspalveluun ja vaatimaan omaa lääkäriä. Meidän lääkäri sanoi ensikäynnillä ihan suoraan, että voimme miettiä kotona ja palata asiaan, haluammeko hänet omaksi lääkäriksemme. Itsellä ollut yhtä siirtoa lukuunottamatta aina sama lääkäri (oli hiihtolomavko) kun olen soittanut asiakaspalveluun niin aina ovat kysyneet kuka on omalääkäri ja hänelle on varattu ajat. Mielestäni tuo on todella törkeää kyllä, että maksatte tuhansia euroja ja palvelu on huonoa. Kovasti voimia ja tsemppiä tilanteeseenne ❤️

Kiitos kommenteista @Kuuttituutti ja @Angel88 ❤️ Jos vinkata jotain Dextran lääkäriä nimellä niin saa heittää inboxiin! Nämä kolme, jotka mulla lähinnä olleet, ovat toki varmasti myös lääkäreinä hyviä. Toki saattaa olla että matkamme tyssääkin kohta, jos lääkärit alkaa olla sitä mieltä😱 Ja mun tosiaan ollut vaikea hahmottaa, mistä on tässä palvelutasossa on kyse. En ole ollut erityisen valikoiva edes lääkäriaikojen suhteen, esim. näinä kahtena vikana ivf-rundina olen suostunut kaikkiin ehdotettuihin aikoihin. Aina jos sanon lääkäreiden vaihtumisesta, on selitys joku loma tai saikku tai kesä tms yleistä. Olen aika halki-poikki-pinoon-tyyppi ja mielestäni kaikin tavoin aika helppo asiakas, löytyisikö sitä sympatiaa enemmän, jos itkeä vollottaisin oikein kunnolla tai parempaa palvelua, jos enemmän polkisin jalkaa ja suuttuisin. Mene ja tiedä. Mutta hyvä tietää, että asiakaspalvelu on se, mihin voisi olla yhteydessä.

Kiitos vastauksista liittyen punktiota koskevaan sairauslomaan. Onhan toi nyt sentään jotain, että saa nyt palkallisena sairauslomana punktion jälkeiset päivät.

Mulla ei nyt tullut IVF ajankohtaiseksi ylläriplussan takia, mut kommentoin tänne väliin että mulle lääkäri sanoi että kirjoittaa sairaslomatodistuksen alavatsakivulla punktiosta. 🤔 En siis edes kysynyt vaan itse totesi suoraan näin (mähän olin kuvitellut että punktiosta ei tarvitse mitään saikkua 😅).

Mulla on ultra perjantaina ja silloin varmaan tehään suunnitelma siitä milloin pikku matkustaja laitetaan kyytiin. Mua jännittää ihan hirveästi. Meillä on vain yksi hedelmöittynyt pakkasessa ja jotenkin tämä tuntuu semmoselta ainoalta mahdollisuudelta.

Milloin olette alottaneet ovistestit ja mitä testejä olette käyttäneet? Olen aikaisemmin käyttänyt jotain halpoja liuskoja, mutta niiden kanssa on tosi vaikea saada ovista kiinni. Nyt ostin näitä digitaalisia, koska niitä voi ymmärtääkseni tehdä mistä virtsasta vaan.

Mutta niin.. tuntuu että kaikki tunteet myllertää yhtäaikaa koko ajan. Pakko purkaa tänne kun on niin hankala olla.

Mulla on ultra perjantaina ja silloin varmaan tehään suunnitelma siitä milloin pikku matkustaja laitetaan kyytiin. Mua jännittää ihan hirveästi. Meillä on vain yksi hedelmöittynyt pakkasessa ja jotenkin tämä tuntuu semmoselta ainoalta mahdollisuudelta.

Milloin olette alottaneet ovistestit ja mitä testejä olette käyttäneet? Olen aikaisemmin käyttänyt jotain halpoja liuskoja, mutta niiden kanssa on tosi vaikea saada ovista kiinni. Nyt ostin näitä digitaalisia, koska niitä voi ymmärtääkseni tehdä mistä virtsasta vaan.

Mutta niin.. tuntuu että kaikki tunteet myllertää yhtäaikaa koko ajan. Pakko purkaa tänne kun on niin hankala olla.
Nyt yksityisellä mulla ohjeena ollut aloittaa Letrotzol kp 2-6 ja sitten ollut ohjeena aloittaa ovistestit kp 9. Ultra ollut kp 10 ja silloin jos kaikki ok, niin sit silloin illalla olen pistänyt ovitrellen ja siitä vkon päästä ollut siirto (6. päiväisiä alkioita). Riippuu yleensä siitä tehdäänkö siirto lääkkeelliseen, luonnolliseen vai hormonituettuun kiertoon. Silloin julkisella piti aloittaa ovistestit muistaaksen kp 8, sitten oli ultra joskus kp 10-11 ja sitten vain tikutettiin ovista ja toivottiin että plussa ei tulis ma tai ti, koska silloin ei päässy siirtoon. Plussan tultua siirto oli 5.pvän päästä. Molemmissa hoitopaikoissa on suositeltu Clearbluen digitaalisia ovistestejä, koska ne on kaikista helpoimmin luettavissa, kun ilmestyy pysyvä hymynaama. Ovat kyllä kalliita, mutta esim raskauskeijulla niitä on saanu halvemmalla. Aamuvirtsaa on molemmilla klinikoilla suositeltu.

Nyt yksityisellä mulla ohjeena ollut aloittaa Letrotzol kp 2-6 ja sitten ollut ohjeena aloittaa ovistestit kp 9. Ultra ollut kp 10 ja silloin jos kaikki ok, niin sit silloin illalla olen pistänyt ovitrellen ja siitä vkon päästä ollut siirto (6. päiväisiä alkioita). Riippuu yleensä siitä tehdäänkö siirto lääkkeelliseen, luonnolliseen vai hormonituettuun kiertoon. Silloin julkisella piti aloittaa ovistestit muistaaksen kp 8, sitten oli ultra joskus kp 10-11 ja sitten vain tikutettiin ovista ja toivottiin että plussa ei tulis ma tai ti, koska silloin ei päässy siirtoon. Plussan tultua siirto oli 5.pvän päästä. Molemmissa hoitopaikoissa on suositeltu Clearbluen digitaalisia ovistestejä, koska ne on kaikista helpoimmin luettavissa, kun ilmestyy pysyvä hymynaama. Ovat kyllä kalliita, mutta esim raskauskeijulla niitä on saanu halvemmalla. Itsellä suositeltu aina aamuvirtsaa kuitenkin.

Dextrasta: minullakin oli viime kesänä siellä inseminaatioita (luovutetut siittiöt), sekä aukiolotutkimus, mutta kesälomien takia minullakin oli kolme eri lääkäriä, yksi kyllä teki varmaan puolet käynneistä eli hän oli varmaan se omalääkäri? Halusin vaan edetä hoidoissa mahdollisimman nopeasti. Itseäni se vaihtuvuus ei haitannut, sillä inssi nyt on vaan inssi. Ymmärrän kyllä todella hyvin sen, että jos laittaa rahaa pöytään paljon enemmän ja on ns vaativampaa hoidon tarvetta niin asia häiritsee. Itse arvostin sitä, että toiveitani lääkkeiden suhteen ja aiempia kokemuksia esim ivf-hoidoista ja arvioita munisten kypsyydestä hyödynnettiin, eli tuntui siltä, että palvelu tehdään yksilöllisesti.

Asiasta toiseen: onko kellään tietoa KYSin kesäsulusta? Täällä on viimeiset piinapäivät inseminaation suhteen, ja olisi kiva tietää koska hoitoja pääsee jatkamaan (taas olen aallonpohjalla eikä ole toiveikkuutta piinapäivinä)

Takaisin