IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minkä kokoisia sun follit oli nyt? Sain myös punktioajan torstaille ja huolettaa vähän, ehtivätkö (tai ehtiikö osa) jo happamiksi ennen sitä. Pitäisi osata jättää tuollainen asia lääkärien huoleksi.
Minkä kokoisia ja paljonko sinulla? Itselläni muistaakseni pienimmät 8 mm ja isoimmat 18 mm. Katsoin, että paperitulosteessa hiukan eri kirjaukset kuin tulostetussa lapussa. Mulla ollut inseminaatioissa muistaakseni 20 mm ja 23 mm eli noi kasvanee suunnilleen siihen kokoon.

Itseäni puolestaan huolestuttaa oliko oikea päätös, että 1,5 Ovitrelleä. Lääkärit siitä keskenään pitkään keskustelivat, että onko yksi vai puolitoista parempi.

Tänään vielä Gonal ja Fyremadel. Tiistaina pelkästään Ovitrelle. Keskiviikkona ei mitään ja torstaina keräys. Tuli ihan kiva fiilis, kun lääkäri sanoi, että nähdään torstaina operaatiossa. Aina aiemmin joka kerta vaihtuneet henkilöt, niin kiva, jos kerrankin sama. Varsinkin kun katsoin hoitohistoriasta, että hän teki keräyksen viimeksi ja silloin jo jäi hyvä kuva.

Minkä kokoisia ja paljonko sinulla? Itselläni muistaakseni pienimmät 8 mm ja isoimmat 18 mm. Katsoin, että paperitulosteessa hiukan eri kirjaukset kuin tulostetussa lapussa. Mulla ollut inseminaatioissa muistaakseni 20 mm ja 23 mm eli noi kasvanee suunnilleen siihen kokoon.

Mulla oli jo 17-21 mm ja yhteensä seitsemän kappaletta (pienempiä eivät vaikuta nyt laskevan, eli ne jäi varmaan ihan pieniksi, AFC oli 23). Aika isoja siis aikatauluun nähden mutta jospa ainakaan kaikki ei ehtisi överisuuriksi. Varmasti tietävät mitä tekevät. Ovitrellen otan huomenna klo 22.

Mulla oli tosiaan varmaan vähän varovainen lääkeannos, Gonal 150. Jospa tulisi laadukkaita sitten, mene ja tiedä. Ajatukset on kyllä jo vähän siinä, että näitä hoitoja tulee varmaan lisää. Tämä saattaa olla sellainen ensimmäinen harjoitushoito, josta saadaan toivottavasti hyödyllistä tietoa jatkoon. Olen onneksi voinut tosi hyvin, voisin stimuloitua vaikka ensi kierrossa uudestaan, jos se olisi mahdollista.

Kiitos kaikille niin paljon vastauksista koskien piikittämistä! En tiedä missä olisin ilman tätä foorumia 😄 Apteekin työntekijä oli opiskelija, niin en jotenkaan kokenut luontevaksi häneltä kysyä enempiä gonal-f käytöstä tai säilytyksestä ja mietin, että kyselen sitten täältä jos on epäselvyyksiä! Mutta olen nyt varmempi ja valmiimpi illan koitokseen eli ekaan 300 Gonal-f annokseen 🫶🤗

Tämä palsta on kyllä kiva kun niin aktiivista keskustelua😍 Ei toki helpota puhelimen käytön vähentämistä🤣

Mä olen ollut tänään tosi kiukkuinen meidän ivf:n tuloksesta, kun vkl olin vain tosi surullinen, kun yksikään munasolu ei hedelmöittynyt😭 Kiitos kaikille täältä saadusta myötätunnosta❤️

Nyt sit kun tuntuu kaikki vaan ärsyttävän niin ärsytti suunnattomasti, kun biologi vastasi labrasta, että joskus puolille soluista voidaan tehdä ivf ja puolille icsin, mutta silloin tarvitaan yli 10 solua. Tämä tuntui märältä rätiltä, kun juuri olin kertonut, että soluja on aina vähän ja AMH matala. Huomenna lääkärin puhelu, yksi vaihtoehto lienee, että ehdottaa icsiä, miten tähän pitäisi suhtautua? Onko siitä jotain haittaa? Aiemmissa ivf:ssä meillä hedelmöittymisprossa ollut sata! Joten vähän nyt heitti sitten sadasta nollaan... Toki voi olla sattumaa, kun soluja niin vähän. Harmittaa kun kaikki vaan nostelevat harteita ja rahaa kuluu.
Itsellä vain positiivisia kokemuksia nimenomaan Icsistä, meidän ainokainen syntyi myös Icsin jälkeen lääkkeellisestä siirrosta. Ensimmäisessä ivf:ssä yksikään ei hedelmöittynyt… Tietysti sulla eri tilanne kun ivf:ssä ennen hedelmöittynyt kaikki. Voimia kovasti surulliseen tilanteeseen…

Mulla oli jo 17-21 mm ja yhteensä seitsemän kappaletta (pienempiä eivät vaikuta nyt laskevan, eli ne jäi varmaan ihan pieniksi, AFC oli 23). Aika isoja siis aikatauluun nähden mutta jospa ainakaan kaikki ei ehtisi överisuuriksi. Varmasti tietävät mitä tekevät. Ovitrellen otan huomenna klo 22.

Mulla oli tosiaan varmaan vähän varovainen lääkeannos, Gonal 150. Jospa tulisi laadukkaita sitten, mene ja tiedä. Ajatukset on kyllä jo vähän siinä, että näitä hoitoja tulee varmaan lisää. Tämä saattaa olla sellainen ensimmäinen harjoitushoito, josta saadaan toivottavasti hyödyllistä tietoa jatkoon. Olen onneksi voinut tosi hyvin, voisin stimuloitua vaikka ensi kierrossa uudestaan, jos se olisi mahdollista.
Hienoa, että olet ollut hyvävointinen! Mulla Gonal annoksella 300 ja se kyllä tuntuu.

Itselleni oli yllätys, että huomenna laitetaan vain Ovitrelle, eikä lainkaan jarrua. Pitkässä kaavassa Synarelaa suihkutettiin vielä Ovitrelle-päivän aamuna ja iltana. Nyt tätä hoitoa jäljellä enää huomiset Ovitrellet ja aika huojentunut olo. Ikävä kyllä tämä on vasta alkua ja hoidon ensimmäinen vaihe, jossa yritetään saada jotain aluilleen ja tästä vielä pitkä matka lapsen saamiseen.

@Kaihonkukka voin toivottavasti kertoa icsi-kokemuksia pian. Meillä oli ekassa ivf, eikä yksikään hedelmöittynyt. Nyt tehdään icsi. Luin asiasta ja kyselin lääkäriltä ja biologilta mahdollisista riskeistä. Pelottaa toimiiko sekään meillä, että jos nyt paljastuu, että munasolut ei hedelmöity edes sillä. Mitäs sitten? Oliko se siinä?

Itsellä vain positiivisia kokemuksia nimenomaan Icsistä, meidän ainokainen syntyi myös Icsin jälkeen lääkkeellisestä siirrosta. Ensimmäisessä ivf:ssä yksikään ei hedelmöittynyt… Tietysti sulla eri tilanne kun ivf:ssä ennen hedelmöittynyt kaikki. Voimia kovasti surulliseen tilanteeseen…
Rohkaisevaa kuulla hyviä icsi-kokemuksia, kun se kokeilussa pian. Saitteko ikinä selitystä miksi eivät hedelmöittyneet ivf:llä? Meillä sperma todettu normaaliksi eli ei pitäisi olla siitä kiinni. Meillä biologi sanoi, että syytä ei tiedä, mutta ehkä icsissä selviää lisää.

Itseä alkoi hermostuttaa julkisen jonot ja tutkin yksityiselle vaihtamista, mutta kun selvisi, että tarvitaan icsi, niin vaihtohalut väheni. Sen verran iso hintaero ja icsi olisi ollut yksityisellä todella iso kulu.

Muokattu viimeksi:
Rohkaisevaa kuulla hyviä icsi-kokemuksia, kun se kokeilussa pian. Saitteko ikinä selitystä miksi eivät hedelmöittyneet ivf:llä? Meillä sperma todettu normaaliksi eli ei pitäisi olla siitä kiinni. Meillä biologi sanoi, että syytä ei tiedä, mutta ehkä icsissä selviää lisää.
Ei ikinä löytynyt mitään selitystä. Icsillä kaikki hedelmöittynyt aina :)

Hienoa, että olet ollut hyvävointinen! Mulla Gonal annoksella 300 ja se kyllä tuntuu.

Oih, tsemppiä viimeisiin päiviin ennen punktiota! Voi olla, että pääsen itsekin vielä tutustumaan noihin isompien annosten oloihin. 😬

Olin viime viikon ultran jälkeen melkeinpä pahana siitä, että laittoivat noin maltillisen annoksen keski-ikäiselle naiselle, mutta nyt olen miettinyt, että ehkä se ei ole niin yksioikoista. Voihan olla, että mun folleista valikoituivat kasvamaan ne, joilla oli siihen edellytyksiä. 🤔 Stressaavia päiviä ja ehkä viikkojakin tulossa, mutta mukavaa kuitenkin päästä asiassa eteenpäin, edes jollain tavalla. Se mitä tällä tavoitellaan tuntuu vielä hyvin kaukaiselta.

Ovitrellessä lukee, että säilytys jääkaapissa. Ei mitään, että pitäisi ottaa puoli tuntia aiemmin huoneenlämpöön (kuten Gonalissa). Oletteko pistäneet Ovitrellen jääkaappikylmänä? Oletteko saaneet asiaan ohjeistusta? Mulla ei ole mitään muistikuvaa kuinka tein viimeksi.

Ovitrellessä lukee, että säilytys jääkaapissa. Ei mitään, että pitäisi ottaa puoli tuntia aiemmin huoneenlämpöön (kuten Gonalissa). Oletteko pistäneet Ovitrellen jääkaappikylmänä? Oletteko saaneet asiaan ohjeistusta? Mulla ei ole mitään muistikuvaa kuinka tein viimeksi.
Mulle neuvoi IVF-hoitaja ottamaan ovitrellen huoneenlämpöön puoli tuntia ennen pistosta.

Mä oon pistänyt aina suoraan jääkaapista (tai siis valmistellut vaan kynän ja sit pistänyt). En oo saanut farmaseutilta ikinä mitään ohjetta ottaa lämpenemään. Mun mielestä ohjeessakaan ei sanota mitään sellaista, eli kylmänä pistäminen pitäisi siis olla mun ymmärryksen mukaan ihan ok.

Täällä ilmottaudutaan myös torstain punktioryhmään 🙋🏻‍♀️

Viimeinen tsekkaus oli aamulla. 14 mahdollista follia (15-21mm). En usko että kaikki ehtii kypsäksi mutta toivotaan että mahdollisimman moni. Ovitrelle tänään illalla ja muistelisin että aikaisemmin olen ottanut hetkeksi huoneenlämpöön ennen pistämistä.

Kiitos vastauksista! Taidan ottaa Ovitrellen illalla puoli tuntia aiemmin lämpiämään. Kymmeneltä sitten tämän hoidon vikat pistokset. Olo tukala, pahoinvoiva ja turvonnut, joten kiva päästä keräykseen. Nyt pitäisi olla viime kertaa pienempi tyhjennettävien follien määrä, niin toivottavasti toipuminen nopeampaa.

Täällä punktiossa käyty ja olihan hauska reissu! Henkilökunta oli ihan supermukavaa, heitettiin läppää melkein koko ajan, kun kuulivat mun työskentelevän hoitoalalla. 😁 Rauhoittava ja kipulääke humahti päähän sopivasti pienten päiväkännien verran. Toimenpide itsessään oli suht kivuton. Toki tuntui inhottavalle välillä, mutta ei mitään sellaista, mistä ei selviäisi. Jälkikäteen tulevat kuukautismaiset kivut tässä tuntuvat olevan ikävimmät. Onneksi oon kärsinyt aina kipeistä menkoista, joten tämäkään ei uutta ole. Pääsin nopeasti pois ja saldona oli 6 munasolua, nyt alkaa varsinainen jännääminen! 🤞

Ei tarvii, mut voi kirvellä vähemmän. Kaikilla ei siis kirvele 😊 T.farmaseutti

Mä oon pistänyt aina suoraan jääkaapista (tai siis valmistellut vaan kynän ja sit pistänyt). En oo saanut farmaseutilta ikinä mitään ohjetta ottaa lämpenemään. Mun mielestä ohjeessakaan ei sanota mitään sellaista, eli kylmänä pistäminen pitäisi siis olla mun ymmärryksen mukaan ihan ok.
Olen saanut apteekista vinkin, että kannattaa etsiä ohjevideo sellaiselta sivustolta kuin laakeohjeet.fi ja jos lääkkeelle ei löydy videota, niin kurkata vielä ruotsalaisversio sivustosta. Sieltä löytyy Ovitrellen ohjevideo, jonka mukaan lääke käytetään suoraan jääkaapista.

Alkoikin kuukautiset jo nyt 5 päivää punktiosta. 2 blastoa saatiin pakkaseen ja jännätään nyt pääseekö pas:iin kun letroilla se menisi näillä näkymin viikonloppuun 😬 Huomenna selviää meniskö sitten ilman letroja.
Jee, saatiinkin 5 pakkaseen ekasta ivf:sta, eiliset 2 kpl olikin 5pv ikäisiä ja tänään saatiin vielä 3 kpl 6pv ikäisiä 🤩

Takaisin