IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilen katsoin sitä hoitokaaviota ja tajusin, että mitä hittoa, rakkuloiden koko oli PIENENTYNYT nollaultrasta. Miten se on mahdollista? Eri ultraaja oli, mutta konehan ne mittaa. Nollaultrassa ne olivat 6-9 millisiksi merkittyjä ja kontrollissa vain 5 millisiä! Ovatkohan huomenna surkastuneet kokonaan😞
Luulisin, että lääkäri olisi kommentoinut asiaa ja tehnyt jonkin muutoksen lääkitykseen, jos olisivat pienentyneet. Voisiko kyse olla lääkäreiden välisestä erosta, että osa mittailee tarkasti ja osa vaan toteaa yleisesti, että follit ovat pieniä. Itselläni vaihdellut ainakin paljon mitä puhuttu ääneen vastaanotolla ja mitä sitten kirjattu tietoihin. Toivottavasti kyse tuosta ja follit kasvussa!

Minusta kaikista jännittävintä ovat ultrat, kun ihan tietämättömänä (ns. sokkona) menee paikalle ja sitten tilanne selviää minuuteissa. Itseäni ainakin jännittää miten kroppa reagoi ensimmäiseen lyhyen kaavan hoitoon ja voiko käydä niin, että follimäärä ihan eri kuin pitkässä kaavassa. Olisi kivempi, että olisi useampi välitsekkaus, jotta tietäisi missä mennään. Ilmeisesti julkisella ei vaan ole tarpeeksi aikoja kaikille ja vain yksi tsekkausultra kuuluu hoitosuunnitelmaan.

Muokattu viimeksi:
Moi taas kaikille ja tsemppiä paljon pistoksiin 💪

Meillä ensimmäinen Pas epäonnistui ja eilen oli aika synkkä testailupäivä. Miten tästä pitäisi vaan aloittaa viikko kun ei mitään olisi käynyt... Varattiin soittoaika lääkärille missä haluaisin kysyä mahdollisuudesta aloittaa uusi ivf/icsi kesäkuussa. Viime kierros oli maaliskuussa niin mitä mieltä olette onnistuisiko jo? (Ollaan siis yksityisellä.)

Epäilyttää se että oikealle pistelee nyt ja minulla on lääkärin tekstin mukaan "Joitakin hemorragisia rakkuloita vielä, suurin oik 22 mm." mitkä tulivat siis edellisestä punktiosta maaliskuussa.

Myös en ole nähnyt paljon puhuttavan cyglogestin sivuoireista, onko kenelläkään muulla? Mulla oli nyt paha väsymys, itkuisuus, alavatsaoireet, päänsäryt. Todella toivoin että edes joku oireista olisi selittynyt raskaudella mutta ei. Terolut aiheutti myös pahoja masennusoireita, joten toivon etten joutuisi noita enää käyttämään. Luulen myös että proge arvo oli tosi korkea lopussa, koska ennen siirtoa jo 92.

@Ixia86 mä pistin kans fyremadelin reiteen, musta oli helpompi laittaa toinen piikki reiteen ja toinen vatsaan niin ei mene samaan paikkaan kahdesti kun on "tilaa" pistää.

@kirppulii Fyremadel on aina 5 pakkauksessa, mulla tuli tilanne että tarvitsin kuusi piikkiä, niin se yksi paketti ostettiin vain yhden piikin takia. Vähän tympeetä mutta onneks se ei oo kalleimpia lääkkeitä :)

@kirppulii Fyremadel on aina 5 pakkauksessa, mulla tuli tilanne että tarvitsin kuusi piikkiä, niin se yksi paketti ostettiin vain yhden piikin takia. Vähän tympeetä mutta onneks se ei oo kalleimpia lääkkeitä :)
Kyllä apteekit voi tilata niitä myös yksittäisinä. Mulle ne ainakin tilas 3 yksittäistä piikkiä, kun en halunnut kaikkia viittä.

Mulla oli selkeitä tuntemuksia vasta kahtena keräystä edeltävänä päivänä. Silloin olo oli turvonnut, eikä liikunta maistunut. Folleja kerättiin muistaakseni 19, mutta hyperiä ei onneksi tullut.
Kiitos vastauksista. Tänään oli ultra ja oli siellä jotain kasvanut oireettomuudesta huolimatta. Vain 10 selkeää follia näkyi, eli ei mikään huima tulos kuitenkaan. Isoimmat 16mm, pienimmät vasta 11mm. Vähän harmittaa. Toivottavasti niistä riittäis edes yks tuoresiirtoon ja joku pakkaseenkin olis kiva saada.
Perjantaina punktio ja ens viikolla toivottavasti siiten tuoresiirto. Hyprin riskiä ei nyt ainakaan ole, joten todennäköisesti tuoressirtoon pääsen, se tässä on positiivista!

Luulisin, että lääkäri olisi kommentoinut asiaa ja tehnyt jonkin muutoksen lääkitykseen, jos olisivat pienentyneet. Voisiko kyse olla lääkäreiden välisestä erosta, että osa mittailee tarkasti ja osa vaan toteaa yleisesti, että follit ovat pieniä. Itselläni vaihdellut ainakin paljon mitä puhuttu ääneen vastaanotolla ja mitä sitten kirjattu tietoihin. Toivottavasti kyse tuosta ja follit kasvussa!

Minusta kaikista jännittävintä ovat ultrat, kun ihan tietämättömänä (ns. sokkona) menee paikalle ja sitten tilanne selviää minuuteissa. Itseäni ainakin jännittää miten kroppa reagoi ensimmäiseen lyhyen kaavan hoitoon ja voiko käydä niin, että follimäärä ihan eri kuin pitkässä kaavassa. Olisi kivempi, että olisi useampi välitsekkaus, jotta tietäisi missä mennään. Ilmeisesti julkisella ei vaan ole tarpeeksi aikoja kaikille ja vain yksi tsekkausultra kuuluu hoitosuunnitelmaan.
Kiitos kommentista!
Lääkäri kyllä ihmetteli, että ovat vielä niin pieniä, vaikka lääkettä oli jo mennyt, mutta toisaalta ei sanonut mitään siitä, että olivat peräti pienentyneet, tajusin itsekin asian vasta eilen. Molemmilla kerroilla ultralla mittailivat halkaisijoita, näin itse... Toivon kovasti, että huomenna olisi parempi tulos... Ja hyvin kyl sanoitit tota ultraa! Todella jännää, kun tilanne selviääkin heti. Joskus kun olen erehtynyt menemään hyvillä mielin paikalle, onkin löytynyt joku yllätyskysta tai outo limakalvo tms... Että paree pysyä vaan pessimistinä🤣

Kiitos vastauksista. Tänään oli ultra ja oli siellä jotain kasvanut oireettomuudesta huolimatta. Vain 10 selkeää follia näkyi, eli ei mikään huima tulos kuitenkaan. Isoimmat 16mm, pienimmät vasta 11mm. Vähän harmittaa. Toivottavasti niistä riittäis edes yks tuoresiirtoon ja joku pakkaseenkin olis kiva saada.
Perjantaina punktio ja ens viikolla toivottavasti siiten tuoresiirto. Hyprin riskiä ei nyt ainakaan ole, joten todennäköisesti tuoressirtoon pääsen, se tässä on positiivista!
Mahtava kuulla! Ei se määrä aina kerro koko totuutta 🥰 voi olla paljon folleja joista ei sit munasolua esim löydy tai sit vaan muutama folli ja niistä löytyykin kakkista munasolut🥰 tsemppiä kasvatteluun!

Nuo ehtivät kasvaa ennen perjantaita vielä useamman millin. Kasvuvauhti on käsittääkseni noin kaksi milliä per päivä eli kai on mahdollista, että pienemmätkin ehtivät vielä mukaan. :folded: Haasteena kai yleensä on, että follit kasvavat hiukan eri tahtiin. Milloin on sitten sopiva hetki irrottaa ja kerätä, että mahdollisimman moni olisi sopivan kypsä?

Sain Omapolulle vastauksen, että Fyremadel pistetään vatsaan. Eivät sanoneet mitään pistotavasta (kulmasta). Tuntuu, että aika monesti vastaavat vain yhteen asiaan tai viestissä ei varsinaisesti vastata esittämääni kysymykseen.

Muokattu viimeksi:

Meillä ensimmäinen Pas epäonnistui ja eilen oli aika synkkä testailupäivä. Miten tästä pitäisi vaan aloittaa viikko kun ei mitään olisi käynyt... Varattiin soittoaika lääkärille missä haluaisin kysyä mahdollisuudesta aloittaa uusi ivf/icsi kesäkuussa. Viime kierros oli maaliskuussa niin mitä mieltä olette onnistuisiko jo? (Ollaan siis yksityisellä.)

Epäilyttää se että oikealle pistelee nyt ja minulla on lääkärin tekstin mukaan "Joitakin hemorragisia rakkuloita vielä, suurin oik 22 mm." mitkä tulivat siis edellisestä punktiosta maaliskuussa.
Ikävä kuulla, osanotot. Mitä olen täältä lueskellut, niin joillekin tehty hoitoja perättäisiin kiertoihin. Julkisellakin tarjottiin, että uuden hoidon voisi aloittaa yhden välikierron jälkeen, jos hoidosta toipuminen sujunut hyvin. Voit(te) sitä mielestäni ainakin klinikalta kysyä ja sanovat sitten onko mahdollista.

Ikävä kuulla, osanotot. Mitä olen täältä lueskellut, niin joillekin tehty hoitoja perättäisiin kiertoihin. Julkisellakin tarjottiin, että uuden hoidon voisi aloittaa yhden välikierron jälkeen, jos hoidosta toipuminen sujunut hyvin. Voit(te) sitä mielestäni ainakin klinikalta kysyä ja sanovat sitten onko mahdollista.
Kiitos vastauksesta 🫶 mielenkiinnolla odotan olisiko tuo oikeasti mahdollista

@Kumma Joo, mullekin puhuttiin siitä, että fydemadelia saa yksittäin mutta kun kävin hakemassa ne apteekista niin piti ottaa se koko viiden satsi. Olisi kai pitänyt tilatessa jo sitten pyytää jotain yksittäisiä piikkejä. Mulle oli määrätty uusi 5:n piikin satsi, niin ne ei kai sit tilanneet muuta eikä siitä paketista voinut niitä erikseen irrottaa. En tiedä millä respalla saa yksittäin niitä tai voiko 5:n respalla saada apteekista tilattua vaikka vain yhden.

Mulla on nyt jääkaapissa sitten 4 fyremadelia. Mitäs niille 😃 ainakaan seuraavaan IVF:n niitä ei voi käyttää, et jos joskus määrätään uusi lyhyen kaavan hoito niin sitten ehkä :D

@Kumma Joo, mullekin puhuttiin siitä, että fydemadelia saa yksittäin mutta kun kävin hakemassa ne apteekista niin piti ottaa se koko viiden satsi. Olisi kai pitänyt tilatessa jo sitten pyytää jotain yksittäisiä piikkejä. Mulle oli määrätty uusi 5:n piikin satsi, niin ne ei kai sit tilanneet muuta eikä siitä paketista voinut niitä erikseen irrottaa. En tiedä millä respalla saa yksittäin niitä tai voiko 5:n respalla saada apteekista tilattua vaikka vain yhden.

Mulla on nyt jääkaapissa sitten 4 fyremadelia. Mitäs niille 😃 ainakaan seuraavaan IVF:n niitä ei voi käyttää, et jos joskus määrätään uusi lyhyen kaavan hoito niin sitten ehkä :D
Mullakin resepti oli sellanen mikä vaikutti siltä et on viiden paketti. Kysyin tilatessa et mitä jos en haluu niitä kaikkia, kun ekassa hoidossa en tarvinnu ku kolme. Sanoi et voidaan tilata yksittäisinä ja tarvittaessa myöhemmin loput. 😊

Oletteko pitäneet Gonapeptyliä huoneenlämmössä ennen pistämistä vai voiko sen kylmänä laittaa? Ei lue pakkausselosteessa mainintaa tästä 🤔

Mullakin resepti oli sellanen mikä vaikutti siltä et on viiden paketti. Kysyin tilatessa et mitä jos en haluu niitä kaikkia, kun ekassa hoidossa en tarvinnu ku kolme. Sanoi et voidaan tilata yksittäisinä ja tarvittaessa myöhemmin loput. 😊
Yliopiston apteekista mä oon ainakin aina saanut yksittäiset fyremadelit. Ja ilman mitään ongelmia. Ei oo tarvinnu tilata mitään erikseen. Tämä toki Töölön YA missä varmasti käy paljon porukkaa Tilkan vastaanottojen jälkeen.

Meille sanottiin yksityisellä että toinen ivf voidaan tehdä heti perään, jos mitään suurempia oireita ei tule. Halusin kuitenkin yhden välikierroksen, joten toinen ivf aloitetaan seuraavasta kierrosta, jos ei ultrassa näy mitään esteitä.

Alkiodiagnostiikkahoitoja tarjotaan tosiaan julkisella ainoastaan Helsingissä, toki voidaan tehdä yhteistyönä oman lähisairaalan kanssa, kuten meillä, mutta punktio ja siirrot käsittääkseni tehdään vain Tilkassa. Ja tosiaan kriteerinä alkiodiagnostiikkahoidoille on, että parilla on enintään yksi yhteinen terve lapsi.

@Mangusti<3 ei ole ollut varhaisultraa vielä, ensi viikolla olisi se vihdoin vuorossa. Jotenkin en osaa sitä edes jännittää sen kummemmin, toivottavasti tulisi hyviä uutisia💛 meidän geenivirheen periytyvyys on 50% (pojista puolet saa tämän hengenvaarallisen taudin ja tytöistä puolet on taudin kantajia) ja täytyypä sanoa, ettei meidän kohdalla ole valitettavasti mennyt näillä prosenteilla vaan isommilla😔 Toivotaan siis, että meillekin alkiodiagnostiikan kautta nyt terve lapsi saataisiin🤍
Toivottavasti teillä, Lillanna menisi kaikki nyt putkeen! 💕 Kävin äsken viestejä läpi ja huomasin, että ainakin varhaisultrasta olitte saanu hyviä uutisia! 🤩😍 Tosi kiintoisaa myös tietää, että sairastumisprosentit ei oo teilläkään ollu ihan suhteessa. Toi teiän sairauden periytymistapa on mulle lähinnä tuttu kavereiden Menkes-tapauksista ja kyseisen sairauden periytymisestä.

Myös en ole nähnyt paljon puhuttavan cyglogestin sivuoireista, onko kenelläkään muulla? Mulla oli nyt paha väsymys, itkuisuus, alavatsaoireet, päänsäryt. Todella toivoin että edes joku oireista olisi selittynyt raskaudella mutta ei. Terolut aiheutti myös pahoja masennusoireita, joten toivon etten joutuisi noita enää käyttämään. Luulen myös että proge arvo oli tosi korkea lopussa, koska ennen siirtoa jo 92.
Pahoittelut negatestistä!

Mulla on saattanut olla PAS perään yksi kierto, jonka loppupuolella aloitettu estrogen priming ja sitten alkanut suoraan stimulaatio. Viimeisimmän PAS perään siirrettiin kuukautisia ja sit aloitettiin suoraan stimulaatio, niin ettei pääsiäinen aiheuttanut ongelmia. Eli ei ole yksityisellä ainakaan mulla ollut ongelma aloittaa ”heti perään” uutta kierrosta.

Täällä pp6 tuoresiirrosta. Kohdunnupukka tuntuu aika alhaalla - samanlaiselta musta kun muissa epäonnistuneissa siirroissa. Oon siis aika varma, ettei tääkään onnistunut. Toisaalta joku toivo elää ja kuvittelen että ehkä kuitenkin. Hirmuisesti tekisi mieli testata, mutta sit taas en tiedä jaksanko pettyä jo nyt.

Sinänsä tilanne on ihan huippuhyvä, me saatiin 6 blastoa pakkaseen. Joka tuntuu ihan uskomattomalta, mutta samalla en tiedä että miksi niistäkään onnistuisi jos nää 9 edellistä siirtoa ei oo tuottanut tulosta. Nyt vähän harmittaa ettei pyydetty diagnostikkaa. Ihanaa, että on siirrettävää, mutta samalla siirtojen jälkeen oon jo yli 38, joten en tiedä onko järkevää uuteen keräykseen enää lähteä jos ei vähän nuoremmilla soluilla oo onnistunut. Voi olla että sitten on aika siis luovuttaa, vaikkei sekään hyvältä tunnu

On tämä mieli muuten jännä, kun nyt jo miettii tuollaista. Kai se on sitä pettymykseen varautumista ja mielen suojelua

Oletteko pitäneet Gonapeptyliä huoneenlämmössä ennen pistämistä vai voiko sen kylmänä laittaa? Ei lue pakkausselosteessa mainintaa tästä 🤔
Mä oon pistänyt aina jääkaappikylmänä. En siis oo nostanut huoneen lämpöön lämpenemään ennen pistämistä.

Yliopiston apteekista mä oon ainakin aina saanut yksittäiset fyremadelit. Ja ilman mitään ongelmia. Ei oo tarvinnu tilata mitään erikseen. Tämä toki Töölön YA missä varmasti käy paljon porukkaa Tilkan vastaanottojen jälkeen.
Kiitos tiedosta! Kysyin Töölöstä ja heillä myynnissä Fyremadelia myös yksittäin.

Takaisin