IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Gonal f kynästä ja nestepisarasta!

Eilen, kun aloitin pistokset, pisaraa ei tullut neulaan neulaa laittaessa, noh lopulta pisara saatiin, mutta ilmakupla on edelleen kynässä.

Eli kuuluisiko se saada kokonaan pois?

Aiemmissa hoidoissa tullut aina pisara, kun olen laittanut neulan kynään. Yritin vielä äsken poistaa ohjeen mukaan ilmaa kynästä, mutta siellä se on ja pysyy. Katselin vanhoja kyniä, niin niissäkin on kuplat. Mietin tässä vain, että voiko kynästä mennä ilmaa lääkkeen sijaan 😒

Eilen, kun aloitin pistokset, pisaraa ei tullut neulaan neulaa laittaessa, noh lopulta pisara saatiin, mutta ilmakupla on edelleen kynässä.

Aiemmissa hoidoissa tullut aina pisara, kun olen laittanut neulan kynään. Yritin vielä äsken poistaa ohjeen mukaan ilmaa kynästä, mutta siellä se on ja pysyy. Katselin vanhoja kyniä, niin niissäkin on kuplat. Mietin tässä vain, että voiko kynästä mennä ilmaa lääkkeen sijaan 😒
Mulla ei ollut yhdessäkään Gonalissa valmiina pisaraa, vaan aina piti tehdä se "lataus", jossa meni lääkettä hukkaan. Muistaakseni alussa piti tsekata, että lääke kirkasta, eikä ole hiutaleita tms. Tein aina sen "alkulatauksen" ja sen jälkeen toimi hyvin. Olettaisin, että kaikki kunnossa, jos sieltä lääkettä tulee.

Minulla myös on ollut ilmakupla näkyvillä ja kynää on monesti pitänyt hitusen painaa että tulee pisara. En ole käytössä huomannut tästä haittaa.

Sanottakoon että en kuitenkaan ole kovin syvällisesti perehtynyt asiaan..

Meillä mies on ottanut 200mg annosta päivittäin, kun hänen testeissä oli vähän poikkeavuuksia. Itse otin parin kk ajan samaa, nyt laitoin tauolle kun hoitojakso alkoi. Itsekin koitin aikoinaan etsiä tietoa mikä olisi hyvä määrä, mutta netti on niin täynnä tietoa, että on vaikea seuloa sieltä faktoja. Täällä tais lähiaikoina joku jakaa pari linkkiä aiheesta?

Kysyin myös lääkäriltä, mutta hän naurahti koko ajatukselle ja totesi, että eihän niitä ole testattu kuin rotilla 😁 Sen jälkeen sain hetkisen keskustella miehen kanssa, että jatkaa niiden syömistä 😉
Itse lueskelin netistä, että ubikinonia käytetty migreenin hoidossa. Itsellä ollut aina paljon päänsärkyjä, niin halusin senkin takia kokeilla, josko siitä löytyisi samalla apu säryttömämpään elämään. Tutkimuksissa migreenipotilaat ottaneet 100-400 mg, eikä tutkimuksissa ole havaittu sivuoireita. Ajattelen, että tuon määrän voi siis hyvin ottaa päivittäin.

@Teijukka onnea hienosta alkio-tuloksesta! @Hertta7 ja @Pumpulipilvi toipumisia punktiosta ja voimia tulosten odotteluun sekä @MTTK ja @Kaihonkukka tsemppiä piinapäiviin!

@Ninnnnni Isoja pohdintoja ❤‍🩹 Vitsi kun ois kristallipallo josta katsoa, mitä tulevaisuus milläkin ratkaisulla tuo.

@ElinaHelmi Olen pahoillani kokemastasi endometrioosin suhteen ☹️ Niin paskaa, ettei sitä (edelleenkään?) kunnolla tutkita ja se pääsee leviämään aiheuttaen ongelmia.

@Kohta35vtyhjäsyli Tsempit pistelyihin, miullakin alkoi eilen. Meilläpäin tuota afc:tä ei katsota ollenkaan 🤔 Ois tavallaan ihan mielenkiintoista tietää, minullakin matala AMH. Miksi saat myös kortisonia? En usko, että saat kynästä ilmaa lääkkeen sijaan varsinkin jos tarkkailet, että ilmakupla on eri päässä kuin neula silloin kun pistät 😉 Mulle lri sanoi, ettei pisaran houkuttelua edes tarvitsisi tehdä 🤷🏻‍♀️ Ei pitänyt kauhean merkityksellisenä.

@Kirppuliini Helpottiko kivut kun kuukautiset alkoi? Miulla heti ekassa hoidossa Gonal-F annos 300 ja nyt toisessa Pergoveris myös maksimilla 300. Uskon, että liittyy matalaan AMH:n. Ovitrelleä ollut aina 1 annos, en kyllä tiedä onko kyniä eri annoksilla 🤔

@HaaveistaTotta Onko lri sanonut että ubikinoli pitää tauottaa hoitojakson ajaksi? Miulla alkoi pistelyt eilen, pitäisköhän miunkin laittaa se tauolle 🤔

Täällä ollut paljon pohdintaa lahjasoluista. Itselle asia tuntuu vielä vieraalta, ehkä toivo omilla onnistumisesta on vielä niin vahvasti läsnä. Vaikea sanoa, pystyisikö hoidot kuitenkaan lopettamaan tuloksettomina ennen kuin lahjasolu-korttikin on käännetty.. Lahjamunasoluilla edes miehellä olisi mahdollisuus biologiseen lapseen.

Ferritiini-arvosta: Keväällä -24 lapsettomuus-tutkimusten yhteydessä tulos 26. Nyt 10 kk kuuliaisen raudan popsiminen jälkeen arvo huimat 34 😂 Itkiskö vai nauraisko. Oletteko saaneet ferritiini-arvojanne nousemaan rautatableteilla, jos niin millä valmisteella? Minulla ollut käytössä Ainoa Rauta 100 mg + C-vitamiini 100 mg 1 kaps. joka toinen päivä, kuulemma imeytyy paremmin niin. Onko kukaan saanut rauta-infuusiota lapsettomuuteen, jos niin millä ferritiiniarvolla?

Täällä tosiaan toiselle IVF-kierrokselle hypätty eilen. Aikataulu meinas helmikuun lopun reissu-viikonlopun vuoksi mennä tiukaksi, kun menkat ei taskaan keltarauhastuen lopettamisen jälkeen meinanneet millään alkaa (meni reilu 7 vrk). Punktio ehdittäneen hyvin tehdä ennen reissua, tuoresiirron suhteen epävarmempaa. Tuntuu, että aina kun yrittää jotain muuta elämää suunnitella tän lapsettomuus-shaiban keskelle ni tulee rangaistus aikataulujen jännäämisen muodossa 😓

Tuosta Gonal-F kynästä lääkäri sanoi mulle että niissä on aina vähintään 50 annosta ylimääräistä, ja se kannattaa tökätä kokonaan. Joskus käy niin että ei viimeistä kynää tarvitse edes ostaa koska nuilla ns. ylimääräisillä on kurottu se kaula kiinni. Eli jos vaikka näyttää että kynässä jäljellä 250 ja sun annoskoko on 300 nii laittaa annosvalitsimeen sen 300 ja pistoksen jälkeen kattoo onko siinä annosvalitsimessa jotain jäljellä vai onko kynässä kuitenkin ollut riittävästi ja valitsimessa näkyy nolla. Mulla kävi juuri näin nyt viimeisellä kynällä eikä uutta tarvinnut. Lääkäri siis sanoi että ei tarvii ostaa uutta, että vaikka viimeinen annon jäisikin vähän vajaaksi niin siinä vaiheessa ei enää väliä tökkäänkö nyt 250 vai 300 annosta. Ei kuitenkaan jäänyt vajaaksi vaan siellä oli tosiaan reilusti ylimääräistä! Tämä varmasti toki kannattaa omalta lääkäriltä varmistaa ettei haittaa jos käykin niin että jäisi viimeinen vajaaksi, mutta mulle sanottiin kahdelta taholta (LKS ja OYS) että ei haittaa.

@Teijukka onnea hienosta alkio-tuloksesta! @Hertta7 ja @Pumpulipilvi toipumisia punktiosta ja voimia tulosten odotteluun sekä @MTTK ja @Kaihonkukka tsemppiä piinapäiviin!

@Ninnnnni Isoja pohdintoja ❤‍🩹 Vitsi kun ois kristallipallo josta katsoa, mitä tulevaisuus milläkin ratkaisulla tuo.

@ElinaHelmi Olen pahoillani kokemastasi endometrioosin suhteen ☹️ Niin paskaa, ettei sitä (edelleenkään?) kunnolla tutkita ja se pääsee leviämään aiheuttaen ongelmia.

@Kohta35vtyhjäsyli Tsempit pistelyihin, miullakin alkoi eilen. Meilläpäin tuota afc:tä ei katsota ollenkaan 🤔 Ois tavallaan ihan mielenkiintoista tietää, minullakin matala AMH. Miksi saat myös kortisonia? En usko, että saat kynästä ilmaa lääkkeen sijaan varsinkin jos tarkkailet, että ilmakupla on eri päässä kuin neula silloin kun pistät 😉 Mulle lri sanoi, ettei pisaran houkuttelua edes tarvitsisi tehdä 🤷🏻‍♀️ Ei pitänyt kauhean merkityksellisenä.

@Kirppuliini Helpottiko kivut kun kuukautiset alkoi? Miulla heti ekassa hoidossa Gonal-F annos 300 ja nyt toisessa Pergoveris myös maksimilla 300. Uskon, että liittyy matalaan AMH:n. Ovitrelleä ollut aina 1 annos, en kyllä tiedä onko kyniä eri annoksilla 🤔

@HaaveistaTotta Onko lri sanonut että ubikinoli pitää tauottaa hoitojakson ajaksi? Miulla alkoi pistelyt eilen, pitäisköhän miunkin laittaa se tauolle 🤔

Täällä ollut paljon pohdintaa lahjasoluista. Itselle asia tuntuu vielä vieraalta, ehkä toivo omilla onnistumisesta on vielä niin vahvasti läsnä. Vaikea sanoa, pystyisikö hoidot kuitenkaan lopettamaan tuloksettomina ennen kuin lahjasolu-korttikin on käännetty.. Lahjamunasoluilla edes miehellä olisi mahdollisuus biologiseen lapseen.

Ferritiini-arvosta: Keväällä -24 lapsettomuus-tutkimusten yhteydessä tulos 26. Nyt 10 kk kuuliaisen raudan popsiminen jälkeen arvo huimat 34 😂 Itkiskö vai nauraisko. Oletteko saaneet ferritiini-arvojanne nousemaan rautatableteilla, jos niin millä valmisteella? Minulla ollut käytössä Ainoa Rauta 100 mg + C-vitamiini 100 mg 1 kaps. joka toinen päivä, kuulemma imeytyy paremmin niin. Onko kukaan saanut rauta-infuusiota lapsettomuuteen, jos niin millä ferritiiniarvolla?

Täällä tosiaan toiselle IVF-kierrokselle hypätty eilen. Aikataulu meinas helmikuun lopun reissu-viikonlopun vuoksi mennä tiukaksi, kun menkat ei taskaan keltarauhastuen lopettamisen jälkeen meinanneet millään alkaa (meni reilu 7 vrk). Punktio ehdittäneen hyvin tehdä ennen reissua, tuoresiirron suhteen epävarmempaa. Tuntuu, että aina kun yrittää jotain muuta elämää suunnitella tän lapsettomuus-shaiban keskelle ni tulee rangaistus aikataulujen jännäämisen muodossa 😓
Ferritiinistä, Sideral on käsittääkseni paras valmiste mitä imeytymiseen tulee. Se imeytyy vasta ohutsuolessa joten kellonajalla tai sillä mitä syöt sen kanssa ei ole mitään väliä. Itselle tämä kaikkein paras vaihtoehto! Sideral on myös vatsaystävällisin kun tosiaan imeytyy vasta ohutsuolessa. Toki kaikki reagoi omalla tavallaan ja jollekin joku toinen sopii paremmin!

Mulla ferritiini nousi ainoastaan Vahva rauta + c-vitamiini joka päivä otettuna. Sitä saa ainakin isommista marketeista 100tbl/n.10€. Sitä on moni kaverikin kokeillut ja niilläkin on ollut toimivampi ku moni kalliimpi valmiste.

Kiitos tsempeistä @pääskyläinen ❤️ Viime yön pyörin valveilla ja kroppa kävi ihan kierroksilla. Sitäkin ajattelin jo raskausoireeksi, kun viimeksi plussan jälkeen vastaavaa oli ehkä viikon. Mutta eiköhän nyt ja silloinkin mennyt vaan jännityksen piikkiin. Tänään ollut myös vähän paha olo, mutta se selittyy toki tuolla valvomisella, vaikka muuta haluaisin kuvitella. No huomenna saan helpotusta piinaan, kun teen ekan testin (pp7). Negatesti varmasti vahvistaa pessimistin oletuksia ja harmittaa, vaikka vielähän siinä jää pieni toivo elämään, mutta vähän sit jakaa pettymystä muutamalle päivälle, eikä lopullinen nega enää varmaan tunnu niin pahalle. Jos taas posi niin oishan se huikeaa ja voisi sitten alkaa panikoida kaikkea🤣 Tänään päivä aivan täynnä ohjelmaa, joten paljon ei enää ehdi piinailla.

Kiitos kaikille vastauksista! ❤️ Tajusin itsekin, ettei kupla millään voi neulaan joutua, kun nousee ylös pistettäessä 😆

Prednisolonia sain nyt käyttöön, koska 3 siirtoa olleet neg ja epäily, että minulla olisi endometrioosi (joku siihen liittyvä varjostuma näkyi eilen ultrassa). Kokeillaan nyt tämäkin kortti 🙂

Onko kellään ollut aspiriinia käytössä, missä vaiheessa aloitus ja mikä määrä? Mietin myös tätä korttia.....

Mullakin suunnitteilla seuraavaan hoitoon Gonal annoksella 300. Se hiukan mietityttää, kun on kuulemma maksimimäärä. Mulla oli ensimmäisessä hoidossa alkuun 250 ja nostettiin loppupäiviksi 300. Liittyyköhän tuo suuri annosmäärä amh:n pienuuteen? Mulla oli amh viime mittauksessa 1,27. Täytyy toivoa, että tuo Gonalin enimmäismäärä tehoaa, koska määrää ei voi sitten ainakaan enää nostaa. Ajattelin jo, että kuinkahan kalliiksi hoitokierros tulee, mutta nyt lääkekatto täynnä, niin ei vaikutusta kuinka suurta Gonal-annosta käyttää.

Oletteko aina ottaneet Ovitrelleä sen yhden piikin verran? Lääkäri mainitsi, että ensi kerralla voisi olla 1,5 Ovitrelleä. Onko sitäkin eri kokoja/vahvuuksia? Siinä esitäytetyssä kynässä ei muistaakseni ollut annosasteikkoa, vaan se tuikattiin kokonaan.
Ovitrellessa on tiettyjä mitta-asteikkoja, siis ns naksautuksia. Olisiko ollut jopa puolivälissä joku merkki, kun sitä pyöritteli ja kuului niitä naksautuksia. Olen siis kerran ottanut ovitrellea pari päivää etukäteen aina jonkun yksi tai kaksi naksautusta, määristä ei haisuakaan (ohje saatu Dextralta kerran).

Mulla ferritiini nousi ainoastaan Vahva rauta + c-vitamiini joka päivä otettuna. Sitä saa ainakin isommista marketeista 100tbl/n.10€. Sitä on moni kaverikin kokeillut ja niilläkin on ollut toimivampi ku moni kalliimpi valmiste.
Mulle taas ei käy mikään minkä otto pitää ajoittaa syömisten kans just oikeeseen aikaan! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ei vaan ikinä löytynyt sopivaa rakoa ottaa, tai sillon kun ois voinu niin en sitten muistanut. Mulla kaikki mitä kokeilin niin nosti jonkin verran varastoja että varmaan mikä vaan toimis kun ottais joka päivä, eikä mahakaan juonitellut, mutta tosiaan Sideral tuon syömishomman takia. Ja mulla menee kilpparilääke myös aamuisin ja magnesiumia lisäravinteena päivällä niin rautaa ei vissiin niittenkään kans suositella ottaa, kun häiritsevät toistensa imeytymistä (en muista kuka näistä häiritsee ketä) eli siinäkin rajoituksia. Meni liian vaikeaksi!:No Evil Monkey:

Gonaleissa on tosiaan ilmeisesti aina ylimääräistä, koska "alkulatauksen" hukkaan menneestä lääkkeestä huolimatta lääkettä jäi kynään aina enemmän kuin piti. Lopulta mulla oli vikalle illalle laskujen mukaan 250 ja kysyin lääkäriltä riittäisikö se, kun ohjeen mukaan piti laittaa 300. Sanoi, että tiristä lääke loppuun ja 250 riittää. En siis ostanut uutta ja ilokseni siitä saikin 275.

Rautaa otin alkuun suusuihkeena, kun luki, että imeytyisi helposti suun limakalvoilta. Sen annosmäärä alkoi kuitenkin vaikuttaa aika pieneltä ja aloin epäilemään riittääkö, niin siirryin Ferrodan-tabletteihin, joissa 100 mg rautaa ja lisäksi c-vitamiinia. Olen ottanut noin joka toinen päivä ja koittanut pitää ennen ja jälkeen ottamisen taukoa syömisestä, jotta imeytyisi paremmin. Ohjeissa ei lue pitäisikö ottaa tyhjään vatsaan, mutta apteekin henkilö suositteli pitämään ruokataukoa ennen ja jälkeen. Lisäksi olen yrittänyt syödä joka aterialla c-vitamiinia, jotta ruoan rauta imeytyisi paremmin. Olen myös juonut teetä enää aamuisin, kun sekin ilmeisesti haittaa raudan imeytymistä. Mulla hemoglobiiniarvo pysynyt samana, mutta ferritiini noussut hyvin. Ostin myös Sideralia, mutta en ole sitä vielä kokeillut, kun tuo Ferrodan todella paljon edullisempi ja on tuntunut sopivalta.

Aikamoista palapeliä kaikkien lääkkeiden, vitamiinien ja lisäravinteiden kanssa. Itsellänikin on kilpirauhaslääkitys, joka otetaan aamulla, eikä heti perään saa syödä, eikä moneen tuntiin ottaa vitamiineja. Jätin kaikki lisäravinteet pois, kun hoito alkoi ja olin ihan hukassa, kun koko ajan tuntui, että joku kapseli ottamatta. Olin puoli vuotta aina miettinyt minkä voi ottaa minkäkin kanssa ja mikä haittaa minkäkin imeytymistä, niin yhtäkkinen vapaus tuntui vaikealta.

Muokattu viimeksi:
Punktio ohi ja nyt täällä jo kotona toivutaan. Aukaisin työkoneenkin ja aion ainakin seurailla ja ehkä koittaa saada jotain pientä myös aikaiseksi, vaikka aion kyllä myös nukkua päiväunet jos siltä tuntuu. Soluja tuli onneksi ihan ok määrä, meillä tosin on isoin kato käynyt aina tässä hedelmöittymisvaiheessa, että siitä nyt ei voi mitään johtopäätöksiä vetää, mutta on toki hyvä alku.

Mun ymmärtääkseni kaikissa noissa pistettävissä annosteltavissa lääkkeissä (Menopur/Gonal) on jonkun verran ylimääräistä siellä kynässä (menopurissa oli myös silloin kun se sekoitettiin itse) ja mä ainakin aina käytön yhden kynän loppuun ennen seuraavan aloitusta. Osana pistospäivistä joutuu sitten vaan pistämään kahdesta kynästä ja laskemaan paljonko uudesta pistää. Ja on tosiaan tilanteita joissa vikana päivänä voi pistää vaan jäljellä olevan. Menopurissa se annostus aina myös pyörii vaan sinne saakka mitä lääkettä on pistettävissä. Ja niin taisi gonalkin toimia (se on ollu vaan kerran niin en niin muista)

Mä oon suonut rautana Maltoferiä, ja samalla C-vitamiinia. Arvot sillä nousee (onneksi), mutta onhan se hidasta. Sideral on paljon kehuttu mutta on vielä paljon kalliimpaa niin en oo raaskinut siihen vaihtaa kun rahaa menee muutenkin kaikkeen niin paljon.

En nyt muista ketä kirjoitti ja mitä.

Ilmakuplia kynässä mulle sanottiin et on niin pieni määrä ilmaa mitä menee nii ei oo vahingollista. Sit semmoiset ruisku malliset nii niissä oon laittanut neulan ylös päin kopauttanu kevyesti ja työntänyt vähä ruiskua et kupla tulee ylös ja pihalle.

Mulla on itsellä ollu aina huonot rauta arvot.. HB 100 tietämillä ja olisiko ferri ollu viimeksi joku 12.
Tuntuu ettei mikään rautavalmiste sovi ja kaikki heittää mahan sekaisin. Ihan sama onko joku sideral vaiko halppis.
Oon sitä leikkinyt hippiä ja syönyt esim Frantsilan aurinkovoima viherjauhetta ja nokkostippoja

Koska voisi tehdä raskaustestin.. nimimerkillä 11.2 asti pitäis odottaa ja nyt pp6

Ai niin Sideralista vielä, oon tilannu nettiapteekista aina kolme pakettia kerrallaan ja se tulee huomattavasti halvemmaksi kuin suoraan apteekista osto! :smiling-eyes: Jos joku sitä siis harkitsee niin suosittelen samaa taktiikkaa:thumbs-up:
Punktio ohi ja nyt täällä jo kotona toivutaan. Aukaisin työkoneenkin ja aion ainakin seurailla ja ehkä koittaa saada jotain pientä myös aikaiseksi, vaikka aion kyllä myös nukkua päiväunet jos siltä tuntuu. Soluja tuli onneksi ihan ok määrä, meillä tosin on isoin kato käynyt aina tässä hedelmöittymisvaiheessa, että siitä nyt ei voi mitään johtopäätöksiä vetää, mutta on toki hyvä alku.

Mun ymmärtääkseni kaikissa noissa pistettävissä annosteltavissa lääkkeissä (Menopur/Gonal) on jonkun verran ylimääräistä siellä kynässä (menopurissa oli myös silloin kun se sekoitettiin itse) ja mä ainakin aina käytön yhden kynän loppuun ennen seuraavan aloitusta. Osana pistospäivistä joutuu sitten vaan pistämään kahdesta kynästä ja laskemaan paljonko uudesta pistää. Ja on tosiaan tilanteita joissa vikana päivänä voi pistää vaan jäljellä olevan. Menopurissa se annostus aina myös pyörii vaan sinne saakka mitä lääkettä on pistettävissä. Ja niin taisi gonalkin toimia (se on ollu vaan kerran niin en niin muista)

Mä oon suonut rautana Maltoferiä, ja samalla C-vitamiinia. Arvot sillä nousee (onneksi), mutta onhan se hidasta. Sideral on paljon kehuttu mutta on vielä paljon kalliimpaa niin en oo raaskinut siihen vaihtaa kun rahaa menee muutenkin kaikkeen niin paljon.

Menikö punktio hyvin?
Gonalissa pystyy vääntämään valitsinta yli kynässä jäljellä olevan verran, siihen näyttöön vaan sitten jää se lukama paljonko jäi puuttumaan niin ei tarvitse ite laskea mitään. Laittaa sen puuttuvan sitten tarvittaessa toisesta kynästä.:smiling-eyes: Menopurista en tiiä kun ei ole kokemusta, onko se muuten samanlainen kynämallinen?

Mä oon nyt henkisesti siirtynyt odottelemaan sitä meidän ensimmäistä PASsia! Ajallisesti se tulee olemaan vasta joskus maaliskuun puolenvälin tienoilla, tuntuu että sinne on ikuisuus. Meilläkin tässä pidetään siis yksi välikierto, jonka alkamista kovasti odotellaan...eli ei menkkoja vieläkään vaikka punktiosta 8 päivää. Jotain oireita niiden alkamisesta ehkä on, esim eilen itkin koko päivän melkeen! Ehkä vähän jotain häikkää mielipuolella:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Mutta kysymys ovistesteistä! Oon aiemmin luomukierroissa + letrokierroissa testaillut ihan semmosilla halppisviivatesteillä, muistaakseni apteekin omilla, ja ne toimineet ihan ok. Mutta kuitenkin nyt suositeltiin digitestejä, minkä ymmärrän hyvin ja haluaisinkin niitä käyttämällä varmistella että tulos on oikeasti luotettava, mutta eikös ne ole ihan sikakalliita? Vai mitä testejä te olette käyttäneet?

Mutta kysymys ovistesteistä! Oon aiemmin luomukierroissa + letrokierroissa testaillut ihan semmosilla halppisviivatesteillä, muistaakseni apteekin omilla, ja ne toimineet ihan ok. Mutta kuitenkin nyt suositeltiin digitestejä, minkä ymmärrän hyvin ja haluaisinkin niitä käyttämällä varmistella että tulos on oikeasti luotettava, mutta eikös ne ole ihan sikakalliita? Vai mitä testejä te olette käyttäneet?
Inseminaatioissa piti käyttää digitaalista testiä, johon ilmestyy hymynaama (Clearblue). Ei tarvitse arvuutella viivojen kanssa (en ole niitä viivatestejä edes ikinä ostanut, täältä vaan lukenut kokemuksia). Digitaalisessa on laite ja kymmenen testitikkua. Hinta muistaakseni noin 30 euroa. Ärsyttävää tuossa on, että aina pitää ostaa kokonaan uusi pakkaus, kun testitikkuja ei myydä erikseen. Melkoinen bisnes. Kannattaa vertailla mistä saa halvimmalla, itse tsekkasin Prisman, Cittarin, Sokoksen ja pari apteekkia ja hintaeroa oli reippaasti. Kannattaa myös katsoa pakkauksesta vanhenemisaika, kun esimerkiksi Sokoksella myytiin seuraavassa kuussa vanhentuvia. Kysyin voisivatko myydä halvemmalla tai olisiko syytä ottaa pois myynnissä, mutta eivät tuntuneet kiinnostuneilta.

Muokattu viimeksi:
Ai niin Sideralista vielä, oon tilannu nettiapteekista aina kolme pakettia kerrallaan ja se tulee huomattavasti halvemmaksi kuin suoraan apteekista osto! :smiling-eyes: Jos joku sitä siis harkitsee niin suosittelen samaa taktiikkaa:thumbs-up:
Hyvä vinkki tuosta Sideralista 👌🏼 nyt on vielä Maltofer pakkausta jäljellä, mutta jos seuraavaksi haluaa vaihtaa niin tietääpähän tämän.

ja Äh muistinpas väärin tuosta gonalista. Menopur on joo samanlainen kynämallinen nykyisin, siinä se annosvalitsin kääntyy vaan niin pitkälle kuin lääkettä on jäljellä. Mutta parasta molemmissa on että kaiken voi käyttää ja just loput pistää sitten seuraavasta kynästä.

Ja kiitos kysymästä. Punktio meni hyvin, oli kyllä vähän kivuliaampi kuin edelliset - olisi ehkä pitänyt pyytää lisää lääkettä useammin, mutta kyllä sen näinkin kesti. Välissä olo oli jo tosi hyvä, mutta nyt kyllä vatsassa tuntuu kun lähtee liikkeelle.

Ovistesteistä, mä oon joskus tehnyt niin että eka testaan halvoilla tikuilla ja kun ovis lähestyy vaihdan tohon CB pinkkiin. Mutta nyt PAS yhteydessä oon käyttäny vaan suoraan pinkkejä. Mun mielestä halvimmalla on saanut raskauskeijulta tilaamalla, samalla on voinut tilata himotestaajana erilaisia raskaustestejä kaapit täyteen (tosiaan kun sitä rahaa ei muuten tarpeeksi kulu). Tulee kirjeenä perille, mutta toki hetki kestää ennen kuin saapuvat. Ja digejä taidetaan suositella siksi ettei ole just sitä tulkinnanvaraa - mä en esim liuskoilla oo ikinä saanu kontrolliviuvan vahvuista tai vahvempaa viivaa.

Ja onpas ärsyttävä toi Sokoksen suhtautuminen. Tosennököisestihän se laite toimii vielä vähän sen jälkeen, mutta on mahdollista että patterista on siinä vaiheessa elinkaari loppu ja menee testit hukkaan

Jos olet tottunut testailemaan liuskatesteillä, voithan jatkaa niillä testaamista ja sitten varmistaa positiivisen tuloksen digitestillä. Itse tein näin PAS-kierrossa, joten digitestiliuskoja kului vain yksi.

En tosin tiedä, tuliko tuolla tavalla oikeasti säästettyä, koska nyt minulla on jäljellä 9 liuskaa eikä mitään käsitystä, tuleeko laitteessa olemaan virtaa sitten kun digitestailu on jälleen ajankohtaista. Osaako joku sanoa, kauanko laitteella on käyttöikää tai voiko siihen vaihtaa paristoa?

Kuukautiset alkoi eilen ja silloin oli normaalia kuukautiskipua, tänään eri juuri mitään. Vuoto tuntuu olevan hiukan normaalia runsaampaa. Nyt on päivälleen kaksi viikkoa punktiosta eli ajattelin uskaltautua urheilemaan.

Lääkäri oli sitä mieltä, että voitaisiin edetä nopeasti toiseen hoitokierrokseen (joka meillä lasketaan ensimmäiseksi) ja voitaisiin ilmoittautua jo seuraavista kuukautisista. Pitää katsoa minkä pituiseksi kierto tulee ja millainen olo silloin, että olenko tarpeeksi palautunut edellisestä hoidosta.

Takaisin