IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Sarsabutt ja @Merenneito pahoittelut ja halauksia❤️😭 kaikki tunteet ovat oikeutettuja vaikka olis jo yksi lapsi.

Toivon todella, että jäljellä olevista alkiot tulevat syliin asti🙏🏼

Olin huonolla mielellä ja progesteroni-pistos oli todella rankka kokemus henkisesti ja en ymmärtänyt yhtään tosta labra-arvosta niin luovutin. Klinikalta soittivat äsken ja tulkitsivat sen hyväksi ja normaaliksi lukemaksi. Eli ensimmäinen lääkkeellinen PAS onnistui. Vaikea käsittää asiaa, kun matkaan on mahtunut epätoivoa ja ahdistusta ja pelkoa saako koskaan kokea raskautta. Jään siis odottamaan varhaisultraa🥹

@Merenneito halaus sinne! Kamala tunne. Onneksi teillä on se yksi alkio. Pitää toivoa, että se toisi teille lapsen syliin.

Itsellä kans ahdistus päällä, koska meillä on enää yksi alkio (6pv) ja mä oon nyt ollu kipeäkin. Onneksi ei ole kuumetta ollut nyt pariin päivään. Nuhaisuutta on ja olen sairauslomalla vielä ja lepään. Huomenna ultraan ja sit selviää varmaan siirron ajankohta. Zumenonia oon nyt nappaillu 12,5 päivää. 🤞🏻

Mietin myös, että kun mulla todettiin toi ”piilevä endometrioosi”, niin sekin voi olla vaikuttanut alkioiden laatuun… Mutta ikä varmasti myös (40).

Jos tämä ei onnistu… Mä en haluaisi ehkä lahjasoluhoitoon, mutta sitten taas haluan lapsen. Mulla takana 6v. bonusäitiyttä, niin pelkään, että lahjasolulapsi ei tuntuisi omalta.
Kiitos ❤️ täytyy yrittää pitää nyt toivoa yllä tulevan suhteen.

Toivottavasti pian tervehdyt eikä vaikuttaisi siirtoon haittaavasti. Pidetään peukut pystyssä että tulisi positiivinen lopputulos sieltä 💖💖

Olen itsekkin ns bonusäiti, tai ehkä enemmän vielä sellainen yleinen bonusaikuinen kuin äiti miehen kahdelle pojalle. Ymmärrän sen että tässä muodossa lapsiin ei ole sitä vastaavaa sidettä kuin ns omiin lapsiin. Uskoisin kuitenkin että jos lapsen itse synnyttää ja olet lapsen virallinen huoltaja, niin lapsi kokisi sinut äidikseen ja sinä enemmän lapsen omaksesi. Bonusäitiydessä on se hieman väliinputoajan rooli enemmän. Mutta toki, täytyy tuossa asiassa kuunnella niitä omia fiiliksiä tietysti. Sekin on ymmärrettävää jos lahjasoluihin ei halua lähteä.

Puhdas negatiivinen oli joka ikinen testi, jonka tein. Tukilääke lopetettu ja odottelen kuukautisia alkavaksi. Vaikka meillä on vielä kaksi alkiota pakastimessa, en kyllä oo yhtään toiveikas niiden suhteen. :sad-face: Jotenkin sellainen olo, että syksyllä aloitetaan uudet hoidot. Vaikka mulla itse piikittelyt ym. oli hyvin oireettomat, niin endo otti kyllä nokkiinsa ja tuntuu että koko talvi ollut vaan kipua kivun perän...

Mä vaan haluaisin, että joku lääkäri ottais meidät tosissaan ja yrittäis miettiä että mistä kaikki johtuu ja mitä voitais yksilöllisesti tehdä, jotta onnistuttais. Tuntuu edelleen aivan helvetin käsittämättömältä, et miten esikoinen onnistui 4-5kk yrittämisellä, ilman mitään ongelmia ja nyt pian kahden vuoden yrittämisen ja IVF:n jälkeen ei olla yhtään lähempänä raskautta... Ja kun esikoinen on vasta 2,5v. niin kyse ei oo siitä että oltais vanhennuttu kymmenen vuotta välissä. Mut ilmeisesti endo ja ade on sitten pahentunut senkin edestä. :crying-face:
Ja pakollinen disclaimer perään, että tiedän kyllä miten onnekkaita ollaan että meillä on edes yksi ja hänestä oon niin kiitollinen että sydämeen sattuu! :red-heart: Eilen taas itkin ihan valtoimenaan Gazan lapsia ja mietin miten helvetin epäreilu tää maailma oikein on...
Ikävä kuulla 😞 ja on todella ikävää kun joudut noista endo-oireista kärsimään ja miten sekin vaikuttaa onnistumiseen. Onneksi on kuitenki vielä kaksi pakkasessa, toivottavasti niistä tärppäisi kuitenkin 💖💖

@Sarsabutt ja @Merenneito pahoittelut ja halauksia❤️😭 kaikki tunteet ovat oikeutettuja vaikka olis jo yksi lapsi.

Toivon todella, että jäljellä olevista alkiot tulevat syliin asti🙏🏼

Olin huonolla mielellä ja progesteroni-pistos oli todella rankka kokemus henkisesti ja en ymmärtänyt yhtään tosta labra-arvosta niin luovutin. Klinikalta soittivat äsken ja tulkitsivat sen hyväksi ja normaaliksi lukemaksi. Eli ensimmäinen lääkkeellinen PAS onnistui. Vaikea käsittää asiaa, kun matkaan on mahtunut epätoivoa ja ahdistusta ja pelkoa saako koskaan kokea raskautta. Jään siis odottamaan varhaisultraa🥹
Kiitos ❤️❤️

Ihana kuulla että sulla PAS onnistui 😍😍 tsemppiä hirmuisesti nyt raskauteen 🤗

Täällä viikko 3 päiväisen alkion tuoresiirrosta ja raskaustestit huutelee mun nimeä kylpyhuoneen laatikossa 😄 tekis niin paljon mieli testata vaikka tiedän että tuskin vielä mitään näkyisi vaikka siirto oliskin onnistunut. Rinnat olleet super kipeät mutta ilmeisesti se voi olla myös täysin Terolutista johtuvaa. Joulukuun kierrossa kun raskauduin niin silloin puhkes huuliherpes noin viikko inseminaatiosta, ja nyt viikonloppuna sellainen riesa ilmaantui taas 🤩😂 hulluna sitä pidän hyvänä merkkinä. Katotaan montako päivää tässä vielä kestää. Sunnuntaina vasta olis virallinen testipäivä.
Hyviä uutisia luin kannasta tänään, että kolme alkiota on saatu pakkaseen. Onpa siellä sentään jotain sitten jos tämä nyt ei onnistunut. Hyvällä tuurilla voisi yhden keretä vielä siirtää ennen kesäsulkua.

@Sarsabutt ja @Merenneito pahoittelut 🫶 Ja komppaan että kaikki tunteet todellakin sallittuja.

Ja @Ananas88 paljon onnea! 🩷 Todella hienoa että onnistui.

Täällä oli vika ultra ennen toista punktiota. Rakkuloita oli kehittynyt tosi hyvä määrä, mutta yritetään saada ne varmasti kypsiksi (biologi viimeksi puhelussa sanoi että saattoivat olla vielä raakoja, josta johtui huono hedelmöittymismäärä), joten vielä jatketaankin stimulaatiota ja punktio siirrettiin keskiviikosta torstaille.

Vaikka tämä onkin hyvä juttu ja tietenkin toivotaan että saadaan tuolta mahdollisimman monta, niin kävi ärsyttämään kun vatsa on jo arka ja täynnä mustelmia, niin vielä 5 piikkiä 🙄

Myös hedelmöittyminen herätti keskustelua. Viime kerralla 2/14 hedelmöittyi, minkä jälkeen päädyttiin icsiin. Nyt biologi ja lääkäri olivat palaverissa kuitenkin keskustelleet, ja biologi olikin ehdottanut 50/50 malja ja icsi. Koska kuitenkin hedelmöittyminen oli tapahtunut monissa, kehitystä ei? Ja tämä oli meille ihan uusi uutinen. Meille punktion jälkeisessä puhelussa vaan sanottiin että kaksi hedelmöittyi, mutta tämä sana taitaa tarkoittaa vähän eri asiaa heille kuin itselle. Siittiö oli siis päässyt moneen munasoluun, mutta sen jälkeinen kehitys ei tapahtunut. Erikoista. Joten nyt meille on vähän auki mitä meidän kannattaa tehdä. Huoh.

Onnea @Ananas88 ! :red-heart: Tarrasukkia matkaan!

Miten muuten yksityisellä puolella, miten helppo on päästä juttelemaan hoitovaihtoehdoista lääkärin kanssa ja saada hoitoa kesällä, onko kellään kokemusta? Ja onko kellään hyviä lääkärisuosituksia Turusta?

@Sarsabutt ja @Merenneito pahoittelut 🫶 Ja komppaan että kaikki tunteet todellakin sallittuja.

Ja @Ananas88 paljon onnea! 🩷 Todella hienoa että onnistui.

Täällä oli vika ultra ennen toista punktiota. Rakkuloita oli kehittynyt tosi hyvä määrä, mutta yritetään saada ne varmasti kypsiksi (biologi viimeksi puhelussa sanoi että saattoivat olla vielä raakoja, josta johtui huono hedelmöittymismäärä), joten vielä jatketaankin stimulaatiota ja punktio siirrettiin keskiviikosta torstaille.

Vaikka tämä onkin hyvä juttu ja tietenkin toivotaan että saadaan tuolta mahdollisimman monta, niin kävi ärsyttämään kun vatsa on jo arka ja täynnä mustelmia, niin vielä 5 piikkiä 🙄

Myös hedelmöittyminen herätti keskustelua. Viime kerralla 2/14 hedelmöittyi, minkä jälkeen päädyttiin icsiin. Nyt biologi ja lääkäri olivat palaverissa kuitenkin keskustelleet, ja biologi olikin ehdottanut 50/50 malja ja icsi. Koska kuitenkin hedelmöittyminen oli tapahtunut monissa, kehitystä ei? Ja tämä oli meille ihan uusi uutinen. Meille punktion jälkeisessä puhelussa vaan sanottiin että kaksi hedelmöittyi, mutta tämä sana taitaa tarkoittaa vähän eri asiaa heille kuin itselle. Siittiö oli siis päässyt moneen munasoluun, mutta sen jälkeinen kehitys ei tapahtunut. Erikoista. Joten nyt meille on vähän auki mitä meidän kannattaa tehdä. Huoh.
On kyllä harmillista, ettei potilaille kerrota kaikkea sitä tietoa, mitä lääkäreillä on. Varmaan ajattelevat ettei maallikon tarvitse tietää, mut musta se on kyllä ärsyttävää ihmisten aliarvioimista. Toivottavasti saatte kuitenkin hyvän saaliin ja paljon alkioita!

Onnea @Ananas88 ! :red-heart: Tarrasukkia matkaan!

Miten muuten yksityisellä puolella, miten helppo on päästä juttelemaan hoitovaihtoehdoista lääkärin kanssa ja saada hoitoa kesällä, onko kellään kokemusta? Ja onko kellään hyviä lääkärisuosituksia Turusta?

On kyllä harmillista, ettei potilaille kerrota kaikkea sitä tietoa, mitä lääkäreillä on. Varmaan ajattelevat ettei maallikon tarvitse tietää, mut musta se on kyllä ärsyttävää ihmisten aliarvioimista. Toivottavasti saatte kuitenkin hyvän saaliin ja paljon alkioita!
Yksityiselle saa yleensä heti ajan eli sikäli helppo päästä juttelemaan, kun vaan valmis maksamaan. Hoidot kin aloitetaan heti kun kierron puolesta mahdollista.

Itselläni on kokemusta molempien ivf:stä ja oman kokemukseni mukaan isoin ero on, ettei yksityisellä tarvitse jonottaa, mutta tarvitsee maksaa. Mutta mulla onkin hyvät kokemukset sattuneet julkiselta ja vähän ehkä sit tavallista heikommat yksityiseltä (useita eri lääkäreitä, eikä tunnu että kukaan olisi oikeasti kiinnostunut just musta), joten varmasti monella isommat erot kokemuksissa juurikin siihen suuntaan, että yksityisellä parempaa palvelua.

Mulla alkaa ehkä jo huomenna pistelyt seuraavaan ivf, hurjaa kun edellisestä punktiosta alle kaksi viikkoa...

Tsemppiä kaikille tilanteisiinne! Hienoa @Kaihonkukka, että mahdollisuus uuteen hoitoon onnistuu noin nopeasti. Tehtiinkö hoitosuunnitelmaan muutoksia?

Pahoittelen jo valmiiksi omanapaista kysymystulvaa:

Täällä on viisipäiväisen siirto luvassa huomenna, ellei nyt huomenna tule muuta tietoa. Mitään väliaikatietoa ei ole tullut perjantain jälkeen (jolloin tuli tieto hedelmöittyneista). Luulenkin, ettei aiempina päivinä pakastetakaan, jos saldo on matala - silloinhan voisi tuoresiirto estyä siksi, että sen päivälle ei riitäkään siirrettävää. 🤔

Miten vakavasti olette muuten ottaneet toiveen tulla hajusteettomana alkionsiirtoon? Olen pähkäillyt, uskaltaako laittaa meikkiä kuitenkin, kun kesken työpäivän pitäisi mennä.

Toinen mikä mietityttää on se, että luin että joskus käytetään Gonapeptyliä tukemaan kiinnittymistä. Onko sitä teillä käytetty tuoresiirroissa, varsinkaan ensimmäisessä? Mietin pitääkö siitä kysyä. Siirrolle näyttää varatun vain 10 min, joten siinä ei varmaan paljon ehdi jutella lääkärin kanssa.

Mietin myös sitä, että jos vielä huomennakaan ei ole mitään kirjauksia siinä Omapolun seurannan biologin kirjauksissa (HUS), onkohan alkioita vain se yksi, joka tuoresiirretään.

Tsemppiä kaikille tilanteisiinne! Hienoa @Kaihonkukka, että mahdollisuus uuteen hoitoon onnistuu noin nopeasti. Tehtiinkö hoitosuunnitelmaan muutoksia?

Täällä on viisipäiväisen siirto luvassa huomenna, ellei nyt huomenna tule muuta tietoa. Mitään väliaikatietoa ei ole tullut perjantain jälkeen (jolloin tuli tieto hedelmöittyneista). Luulenkin, ettei aiempina päivinä pakastetakaan, jos saldo on matala - silloinhan voisi tuoresiirto estyä siksi, että sen päivälle ei riitäkään siirrettävää. 🤔

Miten vakavasti olette muuten ottaneet toiveen tulla hajusteettomana alkionsiirtoon? Olen pähkäillyt, uskaltaako laittaa meikkiä kuitenkin, kun kesken työpäivän pitäisi mennä.

Toinen mikä mietityttää on se, että luin että joskus käytetään Gonapeptyliä tukemaan kiinnittymistä. Onko sitä teillä käytetty tuoresiirroissa, varsinkaan ensimmäisessä? Mietin pitääkö siitä kysyä. Siirrolle näyttää varatun vain 10 min, joten siinä ei varmaan paljon ehdi jutella lääkärin kanssa.

Mietin myös sitä, että jos vielä huomennakaan ei ole mitään kirjauksia siinä Omapolun seurannan biologin kirjauksissa (HUS), onkohan alkioita vain se yksi, joka tuoresiirretään.
Mulle ei kukaan missään vaiheessa ole maininnut mitään hajusteettomuudesta ym! Itse nähnyt siitä juttua vain amerikkalaisilta tiktok-tileiltä ja sen seurauksena itse olen jättänyt hajuveden käytön, mutta ihan normaalisti hajustettuja deodorantteja ja suihkusaippuoita ym käyttänyt. Myös alkionsiirtoon mennessä.

Mulla oli nyt ekassa tuoresiirrossa tukilääkkee ö gonapeptyl kolme päivää siirron jälkeen. Tämän oli määrännyt mulle jo toinen lääkäri aikaisemmin niin alkionsiirrossa lääkäri vielä kysyi ja varmisti että onhan mulla se gonapeptylin resepti ja ohjeet. Joten suosittelen siitä kysymään!

Joo nyt lyhyt kaava ja estrogen priming (olikohan oikea sana?) ja pari uutta lääkettä. Mut ei noita pidetty mitenkään ratkaisevina muutoksina tai siis et ei edellisissä lääkkeissä kai olisi ollut vikaa. Ihan kiva et lyhyt kaava niin nopeammin ohi, ei ole varsinaisesti Synarelaa ikävä.

Mä en ole edes muistanut mitään hajustettomuutta eli meikeissä mennyt, jos sellaista sattunut olemaan (aika kevyesti meikkaa). Hajuvettä en ole pariin vuoteen kyl käyttänyt. Oon kans saanut gonapeptylin yksityisellä, joten sillä perusteella määräsivät myös hussissa, mutta muistelen et eivät sitä innolla määrää, kun kai vähän epäselvää, onko apua. Mut aina kandee kysyä! Siirto itsessään nopsa et hyvin voi täsmäkysymyksiä esittää. Ja kirjauksista en vielä vetäisi mitään johtopäätöksiä, selvinnee siirrossa ja pakastekohtaankin varmaan sit tulis nolla, jos mitään ei olisi. Ainakin siirron jälkeen siihen tuli nolla, kun ainokainen siirrettiin, mut en toki ole varma tosta. Tsemppiä odotteluun!

Miten voikin tehdä itselleen näin hirveän jännityksen.. mulla on aikaisemmin kerätty eikä mitään ongelmaa ja nyt tiistaina pitäis olla keräys. Siitä olen saanutkin itselleni hirveän mörön 😅😭
Tsemiä keräykseen! Se on vaan käytävä läpi, kun hoitopolulle lähtenyt.

Mulla oli samantapaista, että kuvittelin tokan menevän jo konkarin otteilla ja vähemmällä jännityksellä, mutta pari päivää ennen operaatiota iski iso jännitys.

Hei! Meillä oli ensimmäinen IVF ilmoittautuminen Tilkan Viuhkaan, mutta emme mahtuneet mukaan. Jännittää, että ehtiikö ennen kesän sulkuja. Miten teillä on ollut, että onko ollut monta peräkkäistä kuukautta, ettei ole mukaan mahtunut vai onkohan yleensä seuraavasta jo
? Kiva kuulla kokemuksia!
Aiemmin oli keskustelua, että jos ilmoittavat tehneensä alustavan varauksen seuraavaan kuuhuun, niin silloin aika varmasti pääsee mukaan. Ellei kierto ole poikkeuksellisen lyhyt/pitkä, jolloin alustava viikkovaraus väärä.

Jos tulee vaan vastaus, että valitettavasti ette mahdu mukaan, mutta ei tietoa alustavasta punktiovaruksesta, niin voi olla seuraavakin kierto vielä sellainen, että edessä pidempään jonottaneita.

Juttelin juuri tänään lääkärin kanssa, joka sanoi jonon olevan 3 kuukautta. Yleensä saa ilmoittautumisluvan, mutta vielä ekalla ilmoittautumisella ei mahdu mukaan.

Tsemiä keräykseen! Se on vaan käytävä läpi, kun hoitopolulle lähtenyt.

Mulla oli samantapaista, että kuvittelin tokan menevän jo konkarin otteilla ja vähemmällä jännityksellä, mutta pari päivää ennen operaatiota iski iso jännitys.
Ja siis tää taitaa olla mun kuudes keräys että silloin on tuttua puuhaa 😅😂

Mut toivottavasti huomenna menee kaikki hyvin ja muutama munasolu hedelmöityyisikin..

Miten sie selvisit sinun jännityksestä?

Ja siis tää taitaa olla mun kuudes keräys että silloin on tuttua puuhaa 😅😂

Mut toivottavasti huomenna menee kaikki hyvin ja muutama munasolu hedelmöityyisikin..

Miten sie selvisit sinun jännityksestä?
Operaatioon oli vaan pakko mennä ja tiesin aiemmasta kokemuksesta, että jännitys helpottaa heti, kun pääsen klinikalle. Keräys on yksi osa tätä pirullista hoitopolkua, mutta kuitenkin ihanan konkreettinen ja vie asioita selkeästi eteenpäin.

Sanoin kyllä puolisolle edeltävänä iltana, etten haluaisi mennä keräykseen. Hän sanoi ihan vakavissaan, että eihän sinne ole pakko mennä. Kysyin, että miten olit sitten ajatellut munasolujen poistuvan, jos niitä ei kerätä pois. 😆

Aiemmin oli keskustelua, että jos ilmoittavat tehneensä alustavan varauksen seuraavaan kuuhuun, niin silloin aika varmasti pääsee mukaan. Ellei kierto ole poikkeuksellisen lyhyt/pitkä, jolloin alustava viikkovaraus väärä.

Jos tulee vaan vastaus, että valitettavasti ette mahdu mukaan, mutta ei tietoa alustavasta punktiovaruksesta, niin voi olla seuraavakin kierto vielä sellainen, että edessä pidempään jonottaneita.

Juttelin juuri tänään lääkärin kanssa, joka sanoi jonon olevan 3 kuukautta. Yleensä saa ilmoittautumisluvan, mutta vielä ekalla ilmoittautumisella ei mahdu mukaan.
Kiitos vastauksesta! En tiennytkään tästä punktiovarauksesta. Suunnittelukäynnin jälkeen vaan sanottiin, että saa seuraavasta ilmoittautua ja yleensä mahtuu, mutta jos ei niin sitten seuraavaan olisi jo edellä. Mutta jotenkin epäilytti, että voisi kesäkuu olla myös hyvin täynnä.

Oltiinkohan me Tilkassa viime torstaina molemmat? Siellä oli aika paljon porukkaa, kun kahdeksan potilasta. Kaikille annettiin 10 minuutin siirtoajat tiistai-iltapäiväksi.

Olen itse ajatellut, että hajuttomuus koskisi lähinnä deodoranttia, vaatteiden pesuaineita ja hajuvesiä. Hajusteiden käyttöähän suositellaan välttämään myös raskaana.

Hei, monentena päivänä teillä on testin teko virtsasta, jos siirretty 5 päiväinen? Minulle siirrettiin 5 päiväinen pakkasesta (vuorokausi kasvatettiin - 5 päiväiseksi). 14 vrk ohjeistettu testin tekoon siirrosta. Nyt kp 27/24-26.

Kiitos vastauksesta! En tiennytkään tästä punktiovarauksesta. Suunnittelukäynnin jälkeen vaan sanottiin, että saa seuraavasta ilmoittautua ja yleensä mahtuu, mutta jos ei niin sitten seuraavaan olisi jo edellä. Mutta jotenkin epäilytti, että voisi kesäkuu olla myös hyvin täynnä.
Jännän eri tavalla sanottu. Meille sanottiin, että milloin saa ekan kerran ilmoittautua, mutta että tuskin sillä kerralla vielä mahtuu hoitoihin. Olen kuullut muilta samaa.

Kesäkuussa mahtumiseen vaikuttaa varmasti se missä kohden kuuta kierto alkaa ja onko kyseessä pitkä vai lyhyt hoito. Tuntuvat jättävän aika paljon turvaväliä, ettei mikään keräys osu vahingossakaan sulkuun. Pääsäisenä ilmoittivat, etteivät tee kummallakaan pääsiäisviikolla keräyksiä, vaikka pyhäpäiviä oli vain kaksi.

Jännän eri tavalla sanottu. Meille sanottiin, että milloin saa ekan kerran ilmoittautua, mutta että tuskin sillä kerralla vielä mahtuu hoitoihin. Olen kuullut muilta samaa.

Kesäkuussa mahtumiseen vaikuttaa varmasti se missä kohden kuuta kierto alkaa ja onko kyseessä pitkä vai lyhyt hoito. Tuntuvat jättävän aika paljon turvaväliä, ettei mikään keräys osu vahingossakaan sulkuun. Pääsäisenä ilmoittivat, etteivät tee kummallakaan pääsiäisviikolla keräyksiä, vaikka pyhäpäiviä oli vain kaksi.
Joo! Näin kanssa itse luulin aluksi . Yllätyin sitten suunnittelukäynnillä ja olin nyt liian toiveikas, että mahdutaan. Ja nyt kun laitoin kysymystä niin ei yhtään osattu sanoa kesäkuun kierrosta. Sanoivat että katsovat sitten tilanteen mukaan. Mulla on lyhyt kaava ja katsoin, että
Ovulaatio osuu juhannuksen tienoille. Sehän on suunnilleen punktio niin voi kyllä olla hankala päästä.

Kiitos paljon tiedosta! Aika yllättävää, etteivät tehneet pääsiäisen aikana keräyksiä ollenkaan. Nythän on tää helatorstaikin.

Oltiinkohan me Tilkassa viime torstaina molemmat? Siellä oli aika paljon porukkaa, kun kahdeksan potilasta. Kaikille annettiin 10 minuutin siirtoajat tiistai-iltapäiväksi.

Olen itse ajatellut, että hajuttomuus koskisi lähinnä deodoranttia, vaatteiden pesuaineita ja hajuvesiä. Hajusteiden käyttöähän suositellaan välttämään myös raskaana.

Oltiin varmaan joo. 🤭 Oli kyllä kivasti suunniteltu heillä se palvelupolku, että ei ollut kiireen tuntua, vaikka oli tosiaan tupa täynnä väkeä. Mulle jäi hyvä kokemus punktiosta, mikä on siinäkin mielessä etu, että tämän ekan hoidon saldo jäänee meillä laihanlaiseksi. Toisaalta yksikin voi riittää. 🙏

Saanko kysyä, miten sulla sujui toipuminen, ja oletko saanut tietoa mahdollisista pakastetuista?

Takaisin