IVF/ICSI 2020

Voi mahoton! Viikonloppuna täällä avauduin, kun vuoto alkoi ennen testipäivää. Vuoto oli ensin vaaleanpunaista sitten muuttui tosi ruskeaksi ja oli tosi niukkaa. Nyt vuoto lakannut ja tänään aamulla virallisena testipäivänä tein elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin :Heartred Hyvin epätodellinen olo!

Kiitos kaikille viesteistä ja toivon niin paljon lisää plussia! Kaikille kenellä hoito menossa niin paljon tsemppiä ja haleja.
JEEEE :Heartred Onnea
 
Voi mahoton! Viikonloppuna täällä avauduin, kun vuoto alkoi ennen testipäivää. Vuoto oli ensin vaaleanpunaista sitten muuttui tosi ruskeaksi ja oli tosi niukkaa. Nyt vuoto lakannut ja tänään aamulla virallisena testipäivänä tein elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin :Heartred Hyvin epätodellinen olo!

Kiitos kaikille viesteistä ja toivon niin paljon lisää plussia! Kaikille kenellä hoito menossa niin paljon tsemppiä ja haleja.[/QUOTE

Ihanaa, oon niin onnellinen sun puolesta :Heartred

Siirrettiinkö sulla blasto? Entä monesko pp menossa? (Anteeksi en oo ehtinyt kaikkia viestejä lukemaan)
 
Täällä sama edessä(siirretään 6 pv blasto) joten kysynkin sulta,että montako päivää ovisplussan jälkeen sulla oli siirto? Eli minä päivänä sulla näytti ovulaatiotesti plussaa ja minä päivänä siirto?
Miulla siirrettiin tällä kertaa lääkkeelliseen kiertoon, kun nuo luomukiertojen siirtoyritykset osu aina viikonlopulle.
Luomusti kun yritettiin ni ovisplussapäivästä viis päivää eteenpäin ois ollu siirto. Miulla toki todistetusti ovis tapahtuu tosi nopeesti plussan jälkeen eli siis jos aamulla plussa ni iltapäivällä jo usein ovis, et en tiiä onko sillä väliä.. eli jos ma plussa ni siirto ois ollu la. En tiiä auttoiko yhtään..
 
Voi mahoton! Viikonloppuna täällä avauduin, kun vuoto alkoi ennen testipäivää. Vuoto oli ensin vaaleanpunaista sitten muuttui tosi ruskeaksi ja oli tosi niukkaa. Nyt vuoto lakannut ja tänään aamulla virallisena testipäivänä tein elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin :Heartred Hyvin epätodellinen olo!

Kiitos kaikille viesteistä ja toivon niin paljon lisää plussia! Kaikille kenellä hoito menossa niin paljon tsemppiä ja haleja.

Ihanaa, onnea mahdottoman paljon! :Heartbigred Minulla on aika usein etiäisiä asioista ja mietin lauantaina, kun kirjoitit tuon, että vuoto alkoi, että ihan varmaan on vain joku alkuraskauden vuoto ja saat plussan vielä. :happy3 Tarrasukkia! :Heartred

Minulle laitettiin lauantaina dpo6 ekaa kertaa Gonapeptyl pistos kiinnityksen tueksi. Lauantaina illalla rintani alkoivat kipeytymään ja kohdussa on ollut pieniä nipistelyjä/kouraisuja lauantaista asti. Lisäksi nyt aamusta on ollut huono olo, väsyttänyt järkyttävästi ja huimannut. Onko täällä Gonalpeptyliä käyttäneitä, tuliko teille siitä oireita ja kuinka nopeasti ja kauan ne kesti? Vai voisiko nämä olla todella raskausoireita? Tänään ei ollut testejä aamusta käsillä, mutta huomenna ajattelin testata dpo9. Niin jännittävää taas! :excited001
 
Voi mahoton! Viikonloppuna täällä avauduin, kun vuoto alkoi ennen testipäivää. Vuoto oli ensin vaaleanpunaista sitten muuttui tosi ruskeaksi ja oli tosi niukkaa. Nyt vuoto lakannut ja tänään aamulla virallisena testipäivänä tein elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin :Heartred Hyvin epätodellinen olo!

Kiitos kaikille viesteistä ja toivon niin paljon lisää plussia! Kaikille kenellä hoito menossa niin paljon tsemppiä ja haleja.

Ooohhh ihania uutisia Huskymama!!! Onnea!!! :Heartred Ja toivotaan että muillakin piinailijoilla on onnea matkassa!

Mulla on eilinen haamu vahvistunut ihan selkeäksi! En voi uskoa tätä todeksi. 5 vuotta positiivista koitettu saada tikkuun ja nytkö se tapahtuu??! :happy093 Torstaina vasta virallinen testipäivä mutta ei kai positiivinen tulos voi tulla virheellisesti?? Mies ei haluaisi kuulla "epävirallisia" tuloksia mutta en malta olla kertomatta! Hän on toisella paikkakunnalla opiskelemassa niin täytyisi kertoa puhelimessa jos tänään. Apuaaa :love017
 
Voi mahoton! Viikonloppuna täällä avauduin, kun vuoto alkoi ennen testipäivää. Vuoto oli ensin vaaleanpunaista sitten muuttui tosi ruskeaksi ja oli tosi niukkaa. Nyt vuoto lakannut ja tänään aamulla virallisena testipäivänä tein elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin :Heartred Hyvin epätodellinen olo!

Kiitos kaikille viesteistä ja toivon niin paljon lisää plussia! Kaikille kenellä hoito menossa niin paljon tsemppiä ja haleja.

Tosi paljon Onnea ensimmäisestä plussasta!! :happy093 Ihan mahtavaa!
Tarrasukkia ja hyviä vointeja! :)

Edit: Kanna ja Cvalda, ihania uutisia! Toivottavasti testit vahvistuu :Heartred
 
Muokattu viimeksi:
Voi mahoton! Viikonloppuna täällä avauduin, kun vuoto alkoi ennen testipäivää. Vuoto oli ensin vaaleanpunaista sitten muuttui tosi ruskeaksi ja oli tosi niukkaa. Nyt vuoto lakannut ja tänään aamulla virallisena testipäivänä tein elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin :Heartred Hyvin epätodellinen olo!

Kiitos kaikille viesteistä ja toivon niin paljon lisää plussia! Kaikille kenellä hoito menossa niin paljon tsemppiä ja haleja.

Onnea Huskymama :love017 aivan mieletöntä!

Ja ihanaa Cvalda että viiva vahvistunut! Täällähän on ihan oikea plussa-aalto :Heartbigred:wav toivottavasti jatkuu jatkuu vaan!
 
Ihan uskomattoman hyvin on alkanut tämä viikko tällä foorumilla! Lämpimät onnittelut kaikille plussanneille ja onnea kaikille jatkoon! :Heartred Itse kävin tänään verikokeessa estradioli-arvon tsekkauksessa. Saas nähdä jatkuuko ennallaan vai soitteleeko lääkäri iltapäivällä muutoksista lääkitykseen. Kyllä nämä hermoja kysyy ja kynsiä nämä hoidot. Jännittää,hirvittää ja pelottaa vuorotellen ja kaiken ympärillä leijuu suuret toiveet ja unelmat sekä pelko pettymyksestä. Varsinaista vuoristorataa....
 
Nuo luvut koskevat yleensä kai yhtä alkionsiirtokertaa. Oliko se niin, että alle 35-vuotiailla on 30% todennäköisyys tulla raskaaksi yhdellä alkionsiirtokerralla.

Palaan tähän prosenttiluvuista puhumiseen. Kyllä, alle 35-vuotiailla on aivan eri prosentit kuin 40v täyttäneillä. Nupo80 saanut samoja todennäköisyyslukuja kuin me (minä olin hoitojen alussa 41.)
Jokaisen IVF hoidon kohdalle tulee myös omat prosentit, eli kyllä nekin kasvaa meillä vanhemmilla naisilla jokaisen hoitokerran kohdalla, mutta eivät kovin korkeaksi nouse. Ovat kuitenkin aina mahdollisuus :Heartred

Mutta lähtöprosentit on oikeasti tämän ikäisellä näin matalat.
Eli vain alle 35-vuotiaille voi käyttää noin korkeaa todennäköisyyslukua. :)


Tervehdys. Olen uusi täällä. Ensimmäinen IVF kierros, joka varmaan jää viimeiseksi, koska ikää mulla on 40v. Pitkään yritettiin luomusti (vuosia). Sitten yksityisellä tehtiin kaikki tutkimukset, kummastakaan ei löytynyt mitään "vikaa". Siellä yritettiin myös lääkkeellisiä kiertoja ja irrotuspiikillä muutama kerta. Ei sitten niin mitään tulosta. Sinänsä äärimmäisen ärsyttävä tuo selittämätön lapsettomuus, kun ei siinä ei voi hoitaa mitään syytä. Nyt ollaan julkisella hoidossa, pitkän kaavan mukaan mennään, lähes kolme viikkoa ollut nyt Synarela-suihke ja Gonal-F pistokset alkoi pari päivää sitten. Ensi viikon alussa verikoe ja perjantaina nähdään sitten onko siellä mitään punktoitavaa ja päätetään punktiopäivä. Toivoa on paljon, mutta uskoa vähän, siihen että lopputulos olisi toiveiden mukainen. Lääkärit esitteli niitä kaavioita raskauden todennäköisyydestä näin vanhalla ja eihän ne lukemat hääveiltä vaikuttaneet. Taidettiin puhua jostain 10-15% todennäköisyydestä. Oli niin masentavaa kuultavaa, että meni osin ohi koko asia. Rahat ei riitä siihen, että jatkettaisiin yksityisellä puolella. Siellä IVF ja ICSI-hoidot on niin kalliita, ettei ne sano edes ääneen hintaa. Tutkimuksiin ja muutamaan yritykseen lääkkeellisenä paloi jo heti alussa muutama tonni. Miehelle oli niin korkea kynnys lähteä hoitoihin, että sen takia täällä nyt ikäloppuna yritetään viimeistä oljenkortta. Onko foorumilla muita näin varttuneeseen ikään ehtineitä?

Heippa Nupo80 ja tervetuloa foorumille! :)
On täällä meitä varttuneita. Itse olen nyt 42. Hoidot alkoi kunnolla vasta kun olin 41. Meillä myös selittämätön lapsettomuus. Ollaan minun iän vuoksi oltu hoidoissa yksityisellä. Maksaahan se kyllä, mutta plussaa on se, että asiat etenee nopeasti, eikä jouduta jonottamaan mitään.

Hienoa, että saitte aloitettua tutkimuksenne julkisella puolella, kun olit alle 40. Säästää kyllä pitkän pennin. Kannattaa koittaa saada tutkimuksia teetettyä julkisella niin paljon kuin mahdollista, jos hoito ei pian tuo haluttua tulosta. Yksityisellä yhteen IVF- kierrokseen menee n.4000€ ilman testejä. Testeistä voi tulla muutama tonni lisää, joten sen vuoksi kaikki testit vaan mitä tekevät, niin julkiselta :D
Kyllä tuo onnistumisprosentti oli meillekin shokki. Vähän naiiveja ollaan oltu muutama vuosi ennen hoitoon menemistä, kun luomuna koitettu. Olisi vaan pitänyt 2017 jo mennä tekemään ensimmäisiä testejä. Tsemmppiä hoitopolulle!
Jos haluat jutella 40 veenä hoidoissa olemisesta jne. niin mulle voi laittaa yksityisviestiä :)
 
Ihanaa, onnea mahdottoman paljon! :Heartbigred Minulla on aika usein etiäisiä asioista ja mietin lauantaina, kun kirjoitit tuon, että vuoto alkoi, että ihan varmaan on vain joku alkuraskauden vuoto ja saat plussan vielä. :happy3 Tarrasukkia! :Heartred

Minulle laitettiin lauantaina dpo6 ekaa kertaa Gonapeptyl pistos kiinnityksen tueksi. Lauantaina illalla rintani alkoivat kipeytymään ja kohdussa on ollut pieniä nipistelyjä/kouraisuja lauantaista asti. Lisäksi nyt aamusta on ollut huono olo, väsyttänyt järkyttävästi ja huimannut. Onko täällä Gonalpeptyliä käyttäneitä, tuliko teille siitä oireita ja kuinka nopeasti ja kauan ne kesti? Vai voisiko nämä olla todella raskausoireita? Tänään ei ollut testejä aamusta käsillä, mutta huomenna ajattelin testata dpo9. Niin jännittävää taas! :excited001

Mulla ei muistaakseni ole Gonapeptylistä tullut mitään oireita. Kuulostaa kyllä, että oireet on alkanut melko aikaisin, mutta voihan hyvin olla kyse raskausoireistakin. Toivotaan niin! Tsemppiä piinapäiviin!
 
Ooohhh ihania uutisia Huskymama!!! Onnea!!! :Heartred Ja toivotaan että muillakin piinailijoilla on onnea matkassa!

Mulla on eilinen haamu vahvistunut ihan selkeäksi! En voi uskoa tätä todeksi. 5 vuotta positiivista koitettu saada tikkuun ja nytkö se tapahtuu??! :happy093 Torstaina vasta virallinen testipäivä mutta ei kai positiivinen tulos voi tulla virheellisesti?? Mies ei haluaisi kuulla "epävirallisia" tuloksia mutta en malta olla kertomatta! Hän on toisella paikkakunnalla opiskelemassa niin täytyisi kertoa puhelimessa jos tänään. Apuaaa :love017

Mahtavaa, lämpimät onnittelut! Kyllä toinen viiva raskaustestissä yleensä tarkoittaa, että olet raskaana! :happy: Toki kannattaa varmistaa tulos vielä parin päivän päästä/testipäivänä, niin näet, että viivat vahvistuvat. Onko sulla torstaina verikoe vai teetkö kotona testin?
 
Ooohhh ihania uutisia Huskymama!!! Onnea!!! :Heartred Ja toivotaan että muillakin piinailijoilla on onnea matkassa!

Mulla on eilinen haamu vahvistunut ihan selkeäksi! En voi uskoa tätä todeksi. 5 vuotta positiivista koitettu saada tikkuun ja nytkö se tapahtuu??! :happy093 Torstaina vasta virallinen testipäivä mutta ei kai positiivinen tulos voi tulla virheellisesti?? Mies ei haluaisi kuulla "epävirallisia" tuloksia mutta en malta olla kertomatta! Hän on toisella paikkakunnalla opiskelemassa niin täytyisi kertoa puhelimessa jos tänään. Apuaaa :love017

Kiitos ja samoin paljon onnea plussasta! Ollaan aika samoilla päivillä :) nyt tarrasukkia meille molemmille ja paljon. Kauan tekin ootte joutunut sitä plussaa odottamaan!
 
Ihanaa, onnea mahdottoman paljon! :Heartbigred Minulla on aika usein etiäisiä asioista ja mietin lauantaina, kun kirjoitit tuon, että vuoto alkoi, että ihan varmaan on vain joku alkuraskauden vuoto ja saat plussan vielä. :happy3 Tarrasukkia! :Heartred

Minulle laitettiin lauantaina dpo6 ekaa kertaa Gonapeptyl pistos kiinnityksen tueksi. Lauantaina illalla rintani alkoivat kipeytymään ja kohdussa on ollut pieniä nipistelyjä/kouraisuja lauantaista asti. Lisäksi nyt aamusta on ollut huono olo, väsyttänyt järkyttävästi ja huimannut. Onko täällä Gonalpeptyliä käyttäneitä, tuliko teille siitä oireita ja kuinka nopeasti ja kauan ne kesti? Vai voisiko nämä olla todella raskausoireita? Tänään ei ollut testejä aamusta käsillä, mutta huomenna ajattelin testata dpo9. Niin jännittävää taas! :excited001

Kiitos! ja mahtavaa, että sulla on ollut tuollainen etiäinen :Heartred Mä näin viime yönä unta, että tein positiivisen testin ja se toteutukin sitten aamulla, ihmeellistä.

Mä otin tuon gonapeptylin kanssa tuolloin dpo 6 eli ihan samaan aikaan kuin sinä. Mulla kyllä sinä päivänä alkoi tuntemuksia vatsassa. Rinnat oli jo pregnylisä kipeät, mutta paheni sen pistämisen jälkeen ja se asteittain on pahentunut koko ajan. Yhdistin itse tuntemukset ennemmin siihen, että jotain kohdussa tapahtuu kuin gonapeptyliin. Mulla tuli myös tuota huimausta jokunen päivä gonapeptylin jälkeen ja kahtena viime päivänä eli viikonloppuna nukuin sekä la että su päiväunet, mitä en yleensä ikinä tee. Eli vaikuttaa Kanna lupaavalta :wink Ihan samanlaisia tuntemuksia kuin minulla!
 
Mahtavaa, lämpimät onnittelut! Kyllä toinen viiva raskaustestissä yleensä tarkoittaa, että olet raskaana! :happy: Toki kannattaa varmistaa tulos vielä parin päivän päästä/testipäivänä, niin näet, että viivat vahvistuvat. Onko sulla torstaina verikoe vai teetkö kotona testin?

Kyllä se on uskottava :love017 torstaina on virallinen testipäivä ja käyn verikokeessa, eli siitä saa sitten vahvistuksen!

Kiitos ja samoin paljon onnea plussasta! Ollaan aika samoilla päivillä :) nyt tarrasukkia meille molemmille ja paljon. Kauan tekin ootte joutunut sitä plussaa odottamaan!

Kiitos Huskymama! Onnea! :Heartred
 
Onnea plussanneille, aivan mahtavaa :smiley-bounce016

Tänään Synarela käynti. Kaikki ok ja illalla lähti ekat sumut. Tästä se taas alkaa :)

Onko teillä ohjeistuksia maskien käytöstä polilla? Ihmettelin tänään kun olin ainoa, kun oli maskin kanssa odotustilassa. Vaikka HUS on ohjeistanut, että käynneille maskin kanssa. Mua katsottiin vähän oudosti. Mutta kun muuta kutsuttiin sisään, niin pyydettiin maski laittamaan kyllä ennen sisälle menoa..
 
Takaisin
Top