IVF-hoitoja odottavien keskustelu

Ivf aloituskeskustelu takana ja kovin on helpottunut olo, ja innostunut. Korkean amh:n ja pco-munasarjojen takia mennään lyhyellä kaavalla, joka oli vähän omissakin ajatuksissa.

Seuraavista menkoista saa ilmoittautua ja toivottavasti päästään aloittaan - ruuhkaa kun on ja lyhyessä kaavassa se ajankohta on niin paljon tarkempi kuin pitkässä, niin voi myös olla että joutuu odottaan seuraavaa kiertoa. Maanantai on kuulemma se huonoin päivä menkkojen alkaa kaikista viikonpäivistä - arvatkaa vaan alkaisko mulla kierto just seuraavaks nyt su tai ma 🙈 no, toivotaan et päästään!

Pikkanen pillastuminen kyllä tuli siellä vastaanotolla, kun lääkäri totesi että me ei olla jonossa, että se on sit sen 5-6kk --- mä olin et MITÄ?! me ollaan odotettu tätäkin aikaa tyyliin maalikuusta asti! Että kyllä meidät jonoon piti laittaa kun ilmoitin et vika inssi ei onnistunut. Noh, selvittelyjen jälkeen kätilö löysi meidät jonosta, se edeltävä lääkäri ei vaan ollut sit merkannut joka paikkaan mihin kai kuuluis, siitä jonoon asettamisesta. Joten ei uutta jonotusta - mä olisin lähtenyt sieltä ovet paukkuen jos se ois jäänyt kiinni jostain hiton yhdestä täpästä tietokoneen ruudulla!

Keskenmeno riskiä he eivät meidän kohdalla kuulemma mitenkään tule muuttamaan näillä rankemmilla hoidoilla, voi jopa lisääntyä se riski. PGA testejä ei julkisella tehdä, et sit aina voi siirtyä yksityiselle jos sitä toivoo. Ollaan harkittukin et jos saadaan pakkaseen kavereita niin ne vois yksityiselle siirtääkin, mikäli talous antaa myöden - ja just nyt se ei ainakaan anna. Koko ivf:stä puhumattakaan.

Mutta tällästä siis, copy pasteen tän saman varmaan moneen ketjuun, et pahoittelen jos porukka näkee tän sata kertaa 😅
 
näitä syöty ubiqinonia lukuunottamatta, kun farmaseutti ei suositellut imettävälle. se tosin loppumetreillä, että pian voi sitten senkin aloittaa. ferritiini 25 raudansyönnistä huolimatta…

Raudan kanssa pitää olla tarkka. Kaikilla ei imeydy yhtä hyvin kaikki tuotteet, joutuu ehkä testaamaan muutamaa tuotetta. Sekä mun mielestä (myös lääkäri tämän suositteli) minimi määrä pitäs ottaa 100mg joka toinen päivä. Jos tarvii nopeasti nostaa ferria, eli parissa kuussa, niin joka päivä 200mg sano meidän lapsettomuuslääkäri. Mutta tuon tein tosiaan kuurina 2kk ajan. Sen jälkeen taas 100mg joka toinen päivä.
Sekä pitää muistaa että kahta tuntia ennen tai jälkeen raudan oton, ei saisi nauttia mitään kalsiumtuotteita, eikä kofeiinia. Tee blokkaa jopa pahemmin rautaa kun kahvi. Tää oli mulle uutta ja muutinkin sen jälkeen kun opin tuon mun raudan otto aikaa. Otan nykyään just ennen nukkumaanmenoa.
Aiemmin otin aamulla muiden vitamiinien kanssa sekä tietty join aamukahvit, että oikein olin tehostaut raudan blokkaamisen ittelleni :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:
 
Eikös aina esim. ivf-aloituskeskustelustakin pitäisi tulla kirjallinen kutsu? Jäänyt vaivaamaan, kun mies soitti sillon tesen jälkeen KYSiin ja hoitaja sanoi päivämäärän ja kellonajankin, millon olis suunnittelukäynti. Ja että lokakuun menkoista pitäis olla yhteydessä sinne. Mitään ei oo kuulunut, ja tää haamukäynti on jo 1,5 viikon päässä... toisaalta miehelle tuli lokakuun alkuun kutsu perinnöllisyyskäynnille, että sekö tässä sitten onkin seuraava askel. Jotenkin ärsyttää, ei vieläkään oo luottavainen fiilis KYSiä kohtaan, vaikka mies painotti sekä tälle hoitajalle että lääkärille, jolta oli soittoaika elokuun lopussa, meidän asioiden eteenpäin laittoa usean vuoden ihmettelyn ja kummastelun jälkeen.
 
Eikös aina esim. ivf-aloituskeskustelustakin pitäisi tulla kirjallinen kutsu? Jäänyt vaivaamaan, kun mies soitti sillon tesen jälkeen KYSiin ja hoitaja sanoi päivämäärän ja kellonajankin, millon olis suunnittelukäynti. Ja että lokakuun menkoista pitäis olla yhteydessä sinne. Mitään ei oo kuulunut, ja tää haamukäynti on jo 1,5 viikon päässä... toisaalta miehelle tuli lokakuun alkuun kutsu perinnöllisyyskäynnille, että sekö tässä sitten onkin seuraava askel. Jotenkin ärsyttää, ei vieläkään oo luottavainen fiilis KYSiä kohtaan, vaikka mies painotti sekä tälle hoitajalle että lääkärille, jolta oli soittoaika elokuun lopussa, meidän asioiden eteenpäin laittoa usean vuoden ihmettelyn ja kummastelun jälkeen.

Ei ainakaan HUS:lla tullut mitään kovin virallista paperia tms. Tuli tekstiviesti ivf jonoon laitosta ja sit tieto varatusta ajasta. Samat tiedot tuli hus:n käyttämään terveyskylän omapolkupalveluun. Koska aloituskeskustelu koski sekä puoliso että isteä, tiedot löytyi sekä miehen että minun tiedoilla, esim HUS:n käyttämästä maisasta. Kirjauksia näkyy myös omakannassa molemmilta. KYS:stä en osaa sanoa, toivottavasti joku Kyssiläinen linjoilla antamaan siitä tarkempaa tietoa.
 
Eikös aina esim. ivf-aloituskeskustelustakin pitäisi tulla kirjallinen kutsu? Jäänyt vaivaamaan, kun mies soitti sillon tesen jälkeen KYSiin ja hoitaja sanoi päivämäärän ja kellonajankin, millon olis suunnittelukäynti. Ja että lokakuun menkoista pitäis olla yhteydessä sinne. Mitään ei oo kuulunut, ja tää haamukäynti on jo 1,5 viikon päässä... toisaalta miehelle tuli lokakuun alkuun kutsu perinnöllisyyskäynnille, että sekö tässä sitten onkin seuraava askel. Jotenkin ärsyttää, ei vieläkään oo luottavainen fiilis KYSiä kohtaan, vaikka mies painotti sekä tälle hoitajalle että lääkärille, jolta oli soittoaika elokuun lopussa, meidän asioiden eteenpäin laittoa usean vuoden ihmettelyn ja kummastelun jälkeen.
Pitäiskö teidän vielä soittaa ja varmistaa onko käynti silloin 1,5 vkon kuluttua? Voihan olla että kutsu on vaikka joutunut postissa hukkaan tms.
 
Eikös aina esim. ivf-aloituskeskustelustakin pitäisi tulla kirjallinen kutsu? Jäänyt vaivaamaan, kun mies soitti sillon tesen jälkeen KYSiin ja hoitaja sanoi päivämäärän ja kellonajankin, millon olis suunnittelukäynti. Ja että lokakuun menkoista pitäis olla yhteydessä sinne. Mitään ei oo kuulunut, ja tää haamukäynti on jo 1,5 viikon päässä... toisaalta miehelle tuli lokakuun alkuun kutsu perinnöllisyyskäynnille, että sekö tässä sitten onkin seuraava askel. Jotenkin ärsyttää, ei vieläkään oo luottavainen fiilis KYSiä kohtaan, vaikka mies painotti sekä tälle hoitajalle että lääkärille, jolta oli soittoaika elokuun lopussa, meidän asioiden eteenpäin laittoa usean vuoden ihmettelyn ja kummastelun jälkeen.
Moi!

Täältä sivusta "huutelen". Meille Kysiltä ei ole tullut erillistä kirjettä silloin, kun ajan varaaminen on tehty puhelimitse. Ollaan sitten menty sinne sovittuna päivänä ja kellonaikana ja ajat ovat toteutuneet normaalisti.

Muistelen, että joskus ne ajat on joskus näkyneet etukäteen Omakannassa kun menee katsomaan terveystietoja ja painaa alhaalta "Muut tapahtumat". Kannattaa tsekata se jos epäilyttää, mutta muuten uskon että voitte luottavaisina mennä miehesi sopimaan aikaan paikalle.

T. KYSillä asioiva
 
Ivf aloituskeskustelu takana ja kovin on helpottunut olo, ja innostunut. Korkean amh:n ja pco-munasarjojen takia mennään lyhyellä kaavalla, joka oli vähän omissakin ajatuksissa.

Seuraavista menkoista saa ilmoittautua ja toivottavasti päästään aloittaan - ruuhkaa kun on ja lyhyessä kaavassa se ajankohta on niin paljon tarkempi kuin pitkässä, niin voi myös olla että joutuu odottaan seuraavaa kiertoa. Maanantai on kuulemma se huonoin päivä menkkojen alkaa kaikista viikonpäivistä - arvatkaa vaan alkaisko mulla kierto just seuraavaks nyt su tai ma 🙈 no, toivotaan et päästään!

Pikkanen pillastuminen kyllä tuli siellä vastaanotolla, kun lääkäri totesi että me ei olla jonossa, että se on sit sen 5-6kk --- mä olin et MITÄ?! me ollaan odotettu tätäkin aikaa tyyliin maalikuusta asti! Että kyllä meidät jonoon piti laittaa kun ilmoitin et vika inssi ei onnistunut. Noh, selvittelyjen jälkeen kätilö löysi meidät jonosta, se edeltävä lääkäri ei vaan ollut sit merkannut joka paikkaan mihin kai kuuluis, siitä jonoon asettamisesta. Joten ei uutta jonotusta - mä olisin lähtenyt sieltä ovet paukkuen jos se ois jäänyt kiinni jostain hiton yhdestä täpästä tietokoneen ruudulla!

Keskenmeno riskiä he eivät meidän kohdalla kuulemma mitenkään tule muuttamaan näillä rankemmilla hoidoilla, voi jopa lisääntyä se riski. PGA testejä ei julkisella tehdä, et sit aina voi siirtyä yksityiselle jos sitä toivoo. Ollaan harkittukin et jos saadaan pakkaseen kavereita niin ne vois yksityiselle siirtääkin, mikäli talous antaa myöden - ja just nyt se ei ainakaan anna. Koko ivf:stä puhumattakaan.

Mutta tällästä siis, copy pasteen tän saman varmaan moneen ketjuun, et pahoittelen jos porukka näkee tän sata kertaa 😅
Onko teillä aiemmin tutkittu keskenmenojen syytä? Tehty esimerkiksi niin sanotut toistuvien keskenmenojen tutkimukset? Minulla on tästä kokemusta jos haluat tietoa.

Paljon tsemppiä hoidon aloitukseen ! ✨
 
Onko teillä aiemmin tutkittu keskenmenojen syytä? Tehty esimerkiksi niin sanotut toistuvien keskenmenojen tutkimukset? Minulla on tästä kokemusta jos haluat tietoa.

Paljon tsemppiä hoidon aloitukseen ! ✨

Meillä on joo tutkittu keskenmenojen syytä, selittävää ei niistä ole löytynyt valitettavasti :sad-face: ja niidenkin jälkeen kaksi varhaista km tullut. En tiiä onko kyse sit pcos:stä (munasolujen laatu) vai jotai muuta, meillä on kuitenkin taustalla yksi onnistunut raskaus, jonka jälkeen tosiaan nämä 5 menetystä.
 
Moi!

Täältä sivusta "huutelen". Meille Kysiltä ei ole tullut erillistä kirjettä silloin, kun ajan varaaminen on tehty puhelimitse. Ollaan sitten menty sinne sovittuna päivänä ja kellonaikana ja ajat ovat toteutuneet normaalisti.

Muistelen, että joskus ne ajat on joskus näkyneet etukäteen Omakannassa kun menee katsomaan terveystietoja ja painaa alhaalta "Muut tapahtumat". Kannattaa tsekata se jos epäilyttää, mutta muuten uskon että voitte luottavaisina mennä miehesi sopimaan aikaan paikalle.

T. KYSillä asioiva
Hei kiiiiiitos!!! 💎

Piti kaivella jonkin verran Omakantaa, mutta lopulta löytyi meidän päivämäärällä oleva Naisten poliklinikan ajankohta (ei tietenkään mitään kellonaikaa, joten luotetaan miehen muistiin ja merkintään jonnekin paikkaan X). Jotenkin hermoille käy tää jatkuvan oman aktiivisuuden ja oma-alotteisuuden vaatiminen 😬
 
Täällä käyty ottaa Puhdin verikokeet Mehiläisessä. Nyt odottamaan tuloksia! Ens maanantaina on se meijän suunnittelukäynti, joten kiva jos kaikki tai ainakin suurin osa tuloksista on sitten valmiina, että voi tarvittaessa kysyä lääkärin mielipidettä.
 
Moi kaikille!
Uutena täällä keskusteluissa. Meillä on ensikäynti tulossa Kanta-Hämeeseen kuukauden päästä. Miehellä (33v)tällä viikolla selvisi alentenut hedelmällisyys, määrä alentunut ja normaalimuotoisia vain 1%. Minä (37v.)sain omat tulokset tänään, AMH vain 0,23. Meillä yhteinen tytär 8/2020 Letrojen avulla vuoden yrityksen jälkeen, 2019 amh oli 1,1. Nyt letrot (yksityisen määräämänä) olleet käytössä neljässä kierrossa, ovulaation tuntenut ennen näitä kiertojakin. Ilman ehkäisyä ollaan oltu pari vuotta, menkat aina 28päivää. Minulla useassa kierrossa kohdussa nestessä ennen ja jälkeen oviksen (ilmeisesti vanhaa verta, otettu paristi 2019 ruiskulla pois). Lapsettomuushoidot, varsinkin ivf ja icsi, meille ihan uutta, viestejä lukemalla voisi kuvitella, ettei inseminaatiosta olisi hyötyä? Onkohan tässä nyt toivoakaan raskautumisesta? Ja mitenkähän ripeästi mahdolliset hoidot alkaisi ensikäynnin jälkeen, pitääköhän tässä alkaa yksityistä harkitsemaan? Mikähän keskusteluryhmä mulle olisi paras, vertaistuki tulisi todella tarpeen.
 
@Röllineiti en osaa vastata kysymykseesi, mutta uskon, että täältä löytyy kyllä vertaistukea! Mielestäni olen useamman kerran bongannut nuo alhaiset AMH-arvot. Jos juuri niiden suhteen kaipaat vertaista. Ootko tutustunut jo It starts with the egg -teokseen? Voisi olla hyödyllinen sinunkin lukea 🙂

Eiliset labratulokset tulivat! Olin iloinen ferritiinistä, joka oli 121, eli ymmärrykseni mukaan erinomainen hoitoja ajatellen. TSH oli viitearvoissaan, mutta täytyy vielä kysyä mielipidettä lääkäriltä hoidoista. D-vitamiini oli 66 nmol/l, sekin oli viitearvoissa, mutta sen suhteen ei ole mulla ymmärrystä, onko jotain ideaalia arvoa olemassa.
 
Hoitajapula sentään! Eikö se osunut tietenkin kohdalle, kun tämän päivän ivf-info peruttiin sen takia 😔 viikko lisää odottelua. Katotaan saisinko kuitenkin jo kilpparilääkitykseen reseptin jo sähköisenä ennen tuota, kun kerroin omasta tilanteesta. Mutta kylläpä osasi aamulla harmittaa!

Mites muitten odotteluaika on sujunut?
 
Heipä hei! Ajattelin tänne jo tulla esittäytymään ja saamaan vertaistukea, vaikkei meillä ole vielä ollut minkäänlaista ensikäyntiä mihinkään. Mutta 99% varmuudella meidän tie lähitulevaisuudessa ivf/icsi hoitoihin vie.

Taustatietona, mulla ikää 29 ja miehellä 28. Meillä on 7/21 syntyny esikoinen, joka saanut luomusti alkunsa. Vajaa pari kk minipillereitä vedin synnytynyksen jälkeen, kunnes viime vuoden syyskuussa ne lopetin kun päätettiin toista lähteä yrittämään. Joulukuussa oli joku heikko kemiallinen ja siihen heti perään tärppäs uudelleen, mutta meni kesken helmikuussa 6+4. Sen jälkeen mun kierto ja kroppa ollu jotenkin omituinen ja ei oo haamun haamua ilmestyny tähän mennessä.
Viime kuussa kävin naistenpolilla ja ultran mukaan kaikki kunnossa ja näytti hyvältä, 20mm folli näky joka ovistestin ja kipujen perusteella irtos seuraavana päivänä. Sain lugesteronit 1×200mg tähän kiertoon lyhyen luteliaalin tueksi. Eilen dpo10 tehty puhdas nega, huomenna vielä varmistelen ja lopetan sit luget jos nega.

Meidän tilanteeseen tuli sit lisävaikeutta tossa elokuussa, kun miehellä perussairautena antifosfolipidi-oireyhtymä (mikä myös aiheuttanut munuaisten vajaatoiminnan ja mies tekee dialyysihoitoa ja odottaa siirrännäistä) ja siihen liittyvä arvo on noussut huolestuttavalle tasolle ja siihen pitäisi tiputtaa sitten solusalpaajaa mikä aiheuttaa 12kk raskautumiskiellon. Tämä kielto voi mahdollisesti jatkua vuosiakin, jos sitä joudutaan useammin tiputtamaan ja munuaisensiirtokin tuo oman taukonsa sitten. Miehen lääkäri on laittanut lähetteen taysiin spermapankkiin, jotta miehen spermaa voitaisiin sitten pakastaa. Ja kun tavaraa rajallisesti, niin en usko, että insseihin lähdetään vaan suoraan ivf ja miehen sperman laadustakaan ei tietoa, että missä kunnossa on. Meidän esikoisestakin tuli ihmettelyä miehen lääkäreiltä, koska toi munuaishomma dialyyseineen voi heikentää siemennesteen laatua. Odotellaan edelleen tietoa Taysista, että milloin pääsis talletuksen tekemään.

Tuntuu vähän turhauttavalta kieltämättä odotella ensin ensikäyntejä ja sitten vielä niitä hoitojonoja😔 varsinkin nyt kun päässä pyörii, et km laskettu olis ollu 6.10.

Kellään tietoa millaisia jonoja Taysissa tällä hetkellä?
 
@Juliet92 Tsemppiä teidän matkalle ja tervetuloa vertaistuen ääreen! ♥️

Me käytiin tänään miehen kanssa ivf-infossa. Tällä viikolla käyn kilppari- ja hoitoverikokeissa labrassa. Lisäksi seuraavat menkat ilmotan polille. Ja nehän oliskin määrä alkaa perjantaina! Jos kaikki menee aikataulussaan, joulukuussa punktio! Kummasti motivoi jälleen lähtemään lenkille ja kattomaan, mitä lautaselle tulee. Haluun tehä kaikkeni mitä voin, että eka hoitokierros onnistuu 🙏
 
@Juliet92 Tsemppiä teidän matkalle ja tervetuloa vertaistuen ääreen! ♥️

Me käytiin tänään miehen kanssa ivf-infossa. Tällä viikolla käyn kilppari- ja hoitoverikokeissa labrassa. Lisäksi seuraavat menkat ilmotan polille. Ja nehän oliskin määrä alkaa perjantaina! Jos kaikki menee aikataulussaan, joulukuussa punktio! Kummasti motivoi jälleen lähtemään lenkille ja kattomaan, mitä lautaselle tulee. Haluun tehä kaikkeni mitä voin, että eka hoitokierros onnistuu 🙏
Juuripa noin! Ryhtiliike, vaikkapa pienempikin lisää aina onnistumisen mahdollisuutta, sillä onhan ihminen on psykofyysinen kokonaisuus ja hyvällä mielellä on kummia vaikutuksia! 🌸
Jokos aloitit foolihapon ja D-vitamiinin syönnin? Kannattaa tarkastuttaa myös ferritiini ja hemoglobiini arvot!
Tuokoon hoidot pienen syyskäärön teillekin syliin; 🍀🍀🍀🍀🍀
 
Juuripa noin! Ryhtiliike, vaikkapa pienempikin lisää aina onnistumisen mahdollisuutta, sillä onhan ihminen on psykofyysinen kokonaisuus ja hyvällä mielellä on kummia vaikutuksia! 🌸
Jokos aloitit foolihapon ja D-vitamiinin syönnin? Kannattaa tarkastuttaa myös ferritiini ja hemoglobiini arvot!
Tuokoon hoidot pienen syyskäärön teillekin syliin; 🍀🍀🍀🍀🍀
Joo, kävin Puhdin terveystarkastus-labrapaketin ottaa, ja se kertoi ferritiinin olevan huimat 121 🥳 D-tä syön, se saa jonkin verran nousta ja kilpparilääkitys todennäköisesti alkaa taas, kun se jo kerran on 2018 aloitettu mahdollisia hoitoja varten. Folaattia syön mamavitamiinien ohella. Kiitos paljon kannustuksesta 💪♥️
 
Olin alkuviikosta jo niin odottavaisin mielin! Oli sovittu jo suunnitelmaa hoidoista ja tänään alkaneista menkoista olisin soittanut hoitajalle.

Mutta.

Pari päivää myöhemmin sainkin hoitajalta tietää, että haluamamme alkiodiagnostiikka (balansoituneen kromosomitranslokaation takia) on keskitetty HUSiin, ja että se on kokonaan sitten hoito heidän käsissä. Tämän vahvisti perinnöllisyyspolin lääkäri myös. Ja että ongelmia voi tulla tesestä pakastetuista siittiöitä.

Niinpä suunnitelmat muuttuivatkin siihen, että kävin verikokeissa, joista tsekataan myös minun kromosomit, odottelen KYSin gynelle aikaa, jossa katotaan, onko meillä edellytykset alkiodiagnostiikkaan ja sitten menee heidän harkinnan mukaan lähete HUSille, jossa taas he tekevät päätöksen, annetaanko meille diagnostiikka hoitojen yhteydessä. Ja jos he näyttävät vihreää valoa, odottelemme sitten HUSin jonossa omaa vuoroamme 😣 sikiödiagnostiikalla voisimme tietenkin aloittaa hoidot KYSissä, mutta se voisi tietää epäonnistuneita siirtoyrityksiä, keskenmenoja ja tietenkin huonolla tuurilla onnistuneen raskauden, mutta balansoitumattomat kromosomit saaneen sikiön. Ja jos tämä on estettävissä tai ainakin minimoitavissa alkiodiagnostiikalla, tottakai sitten jäämme odottamaan vuoroamme.

Mutta huh. Turhauttaa. Oltiin jo niin lähellä 😪
 
Olin alkuviikosta jo niin odottavaisin mielin! Oli sovittu jo suunnitelmaa hoidoista ja tänään alkaneista menkoista olisin soittanut hoitajalle.

Mutta.

Pari päivää myöhemmin sainkin hoitajalta tietää, että haluamamme alkiodiagnostiikka (balansoituneen kromosomitranslokaation takia) on keskitetty HUSiin, ja että se on kokonaan sitten hoito heidän käsissä. Tämän vahvisti perinnöllisyyspolin lääkäri myös. Ja että ongelmia voi tulla tesestä pakastetuista siittiöitä.

Niinpä suunnitelmat muuttuivatkin siihen, että kävin verikokeissa, joista tsekataan myös minun kromosomit, odottelen KYSin gynelle aikaa, jossa katotaan, onko meillä edellytykset alkiodiagnostiikkaan ja sitten menee heidän harkinnan mukaan lähete HUSille, jossa taas he tekevät päätöksen, annetaanko meille diagnostiikka hoitojen yhteydessä. Ja jos he näyttävät vihreää valoa, odottelemme sitten HUSin jonossa omaa vuoroamme 😣 sikiödiagnostiikalla voisimme tietenkin aloittaa hoidot KYSissä, mutta se voisi tietää epäonnistuneita siirtoyrityksiä, keskenmenoja ja tietenkin huonolla tuurilla onnistuneen raskauden, mutta balansoitumattomat kromosomit saaneen sikiön. Ja jos tämä on estettävissä tai ainakin minimoitavissa alkiodiagnostiikalla, tottakai sitten jäämme odottamaan vuoroamme.

Mutta huh. Turhauttaa. Oltiin jo niin lähellä 😪
Huh. Tuo teidän odottelu perspektiiviä omaan tilanteeseen ja odotteluun. Aivan kamalaa joutua odottelemaan ja odottelemaan. Vaikka tietysti tuossa odotus olisi varmasti sen arvoinen kun saisi varmemmin terveitä alkioita ja sitä myötä onnistuneen raskauden. Suuret sympatiat sinne❤ ymmärsinkö siis oikein, ettö sinun verikokeen tuloksesta nyt riippuu onko tarvetta alkiodiagnostiikallle?

Meillä mies menee nyt keskiviikkona antamaan talletuksen pakkaseen Tampereelle. Siitä riippuu, tarvitaanko toinenkin talletus. Viime loppuviikosta lääkäri myös laittoi lähetteen lapsettomuuspolille. Saapi nähdä kauan menee, ennenkuin ensikäynnille pääsee ja sitten jonoissa menee. Odottavan aika on pitkä ja mulle ei oo suotu sitten yhtään kärsivällisyyttä tämmösissä odotteluissa. Täytys koittaa keskittyä muihin juttuihin.

Huomenna on kp8 ja rupeen metsästää meiän vikan luomuyrityskierron ovista. Edelliset ovikset ollu kp12, kp14 ja kp16. Vähän jännittää millai osuu sitten tuon mahdollisen toisen talletuksen kanssa😅 kun tarvis vähintään 1pv pidättäytyä enne talletusta.
 
Saatiin jo miehen tulokset. Normaali tulos tuli. Siittiöiden määrä 25milj/ml 37% liikkuvia. Näytteentilavuus eli määrä oli vähän normaalia pienempi, mikä vähän pienentää siittiöiden kokonaismäärää. Kolme olkea saatiin pakkaseen. Ens viikolla sitten lisää. Eli ei nyt löytyny siitä sit syytä. Missäköhän vika sitten talletukset osunu kohilleen ja kaikkea ja ovuloin aika varmasti. Eikä ultrassa mitään näkyny. Tuli vähän taas masis fiilis et vika varmaankin sitten tavalla tai toisella mussa.😔
 
Takaisin
Top