Itsetehtyä

Ihania Lilliputtis! :)

Laittakaa muutkin kuvia, kun ootte saanu jotain valmiiksi!

Mä neulon aika paljon ja esikoiselle on tullut tehtyä kaikenlaista. Tälle pikkusisarukselle en oo vielä alottanut mitään, ehkä en osaa sisäistää edes vielä koko asiaa :D Villasukat, haalari ja norjalaismyssy tms olisi ainakin listalla syksyksi :)
 
Noniin nyt iski innostus, kun nää olotkin alkaa hieman helpottaa.

Eli mulla tiedossa:
Peitteen virkkaus
Reunapehmusteen tuunaus (tällä kertaa haluan sisustukseen sopivan)
Pinniksen tuunaus (maalia ja jtn tapettia tms)


Oon nimittäin vasta esikoisen synnyttyä ruvennut tekee itse mitä päähäni saan. Silloin aikoinaan ostin kaikki kaupasta.
 
Kannattaa sitten raskaana ollessa varmistaa et on turvallista maalata niillä maaleilla mitä käyttää. :) kaikki maalit ei oo turvallisia.
 
Herätellääs tämäkin ketju taas... Mitäs on vauvalle syntynyt? Itsellä eka pari junasukkia pian uunista ulkona ja seuraaviin jo langat odottamassa :shy: Vauvapesästä olisin kiinnostunu, onko muut tehny itse? Oon aikamoinen ryppyräätäli, mut jos yrittäis :grin Aika hintavia ovat valmiina...o_O
 
Mäkin haaveilin että tekisin unipesän. Sitä ennen haluaisin ostaa oman ompelukoneen niin ei tarvitse anopilta aina olla lainaamassa. Tori.fi:stä olen löytänyt ihan hyvän hintaisia mutta toki osa niistä on käytettyjä.
Haluaisin tehdä normipohjan lisäksi irrallisen pohjan, jonka voi sitten paremmin pestä tarpeen tullen. Jos jollakin on hyväksi koettuja ohjeita näihin, niin tänne voisi pistää niitä :)
 
Pelkän pohjan kokoinen levyvanutäytteinen "irtotyyny"? Siinä ois kyllä ideaa, jos tulokas on niskap*skoja!:p
 
Joo sellaista juuri ajattelin :D :D Pitäisi tutkia miten ne reunat menee, eli että saisiko irtopohjan sullottua vähän reunojen alle että pysyisi paremin paikoillaan.
 
Mie oon tehny tuttinauhan itse ja nyt työn alla virkattavana päiväpeitto pinnikseen baby wool harmaasta langasta ja sit tänään kävin ostaa söpöjä värejä, että jotai tulee vauvalle.. Ja sitten mulla odottaa kankaat ja täytteet unipesää varten ja kankaat myös esikoisen reunapehmusteen uudelleen kuosittamista varten. Ja plus pinniksen maalaus ja hoitotason teettäminen ja sen maalaaminen.... Ohan noita :rolleyes:
 

Liitteet

  • 2017-03-20 09.56.33.jpg
    2017-03-20 09.56.33.jpg
    856.9 KB · Katsottu: 67
  • 2017-03-23 11.16.39.jpg
    2017-03-23 11.16.39.jpg
    407.5 KB · Katsottu: 67
  • 2017-03-24 09.43.29.jpg
    2017-03-24 09.43.29.jpg
    269.8 KB · Katsottu: 67
Mulla on tosta kuvasta peitto pidentynyt vielä 15cm:llä ja kolmen päivän aikana oon virkannut silloin milloin esikoinen on antanut tehdä ja vielä ois virkattavaa, että on pinnikseen sopiva. :) Tosi nopsaan on valmistunu, huomioon ottaen, että on oikeastaan miun ihka ensimmäinen virkkaustyö (jos ei lasketa yläasteen pakko rättikässejä). :D
 
Hienoja töitä Pilvilinna!

Mä meinasin kans unipesän tehdä ja siihen erillisen "irtopohjan". Materiaalit jo hankittuna, kun vaan ehtis alottaa...
 
Kiitos Lemona &Pallo :)

Minä meinasin unipesän todennäköisesti vain suojata muovifroteesuojalla ja tehdä samasta kankaasta kuin pesän niin siihen sopivan vaihtolakanan :) Jos teen mitään vaihto systeemia, meillä ainakin esikoisella ei sattunu vahinkoja vauva-aikana.
 
Tilasin Pikkumurusta http://pikkumuru.fi/fi/tuoteryhma/390730-hexagon-silikonihelmet Tulivat tosi nopeasti postissa ja nuo kolme maksoivat 25€ (esim. norsu oli vähän hintavampi). Tilasin aiemmin tarvikkeet myöskin neljään imetyskaulakoruun ja niille tuli hintaa vähän alle 20€. Selvästi edullisemmin saa, kun tekee itse.
 

Liitteet

  • korut.jpg
    korut.jpg
    71.6 KB · Katsottu: 59
Sainpa korun jo kyhättyä kasaan. :wink Värit ei ehkä toistu kuvissa ihan okein. Ne ovat siis: minttu, harmaa ja musta. Kivoja helmiä, mutta huono puoli näyttäs olevan, että ne kerää helposti pölyä.
 

Liitteet

  • koru.jpg
    koru.jpg
    163.6 KB · Katsottu: 59
  • koru2.jpg
    koru2.jpg
    135.7 KB · Katsottu: 57
Ihanat väriyhdistelmät! Joo pöly näkyy aika hyvin mutta näähän pystyy onneksi pesemään.
 
Takaisin
Top