Itsetehtyä vauvalle

Joo ja hyviä kaavavinkkejä otetaan myös vastaan! Paapiin kirja löytyy ja mm. Jujunan kaavoilla oon tehnyt esikoiselle, mutta vauvalle en oo koskaan ommellut :angelic:
 
Osaisin varmaan neuloa sukat ja tumput vauvalle. :grin Ompelukone kyllä löytyy ja intoa ois ainakin yrittää. :) Viimeksi oon kyllä ommellu joskus yläasteella. Viime vuonna innostuin tytöille tekemään villasukat ja esikoiselle lapaset. :)
 
Mä tykkään hallonsmulanin kaavoista eniten. Ainakin vauvakoossa. Ja sieltä löytyny myös ihan pienen koon kaavojakin hyvin. Ja mitoituksesta oon tykänny. Baggydress ehdoton suosikki :Heartred Paapiin kirjan kietaisubody oli hyvä myös vastasyntyneelle :)
 
Jokaiselle lapselle olen raskausaikana tehny vaunupeiton. Kahdelle ensimmäiselle virkkasin ne ja kolmannelle ompelin :) neljännellekin varmaan ompelen :)
 
Itse liputan kanssa hallonsmulanin puolesta, ne on sopinut meidän kaposille lapsille :) meillä jujunan vauvakoon vaatteet oli järkyttävän isoja säkkejä päällä vaikka samaa kokoa kun muut vaatteet. OB on myös todella leveitä.

Itse olen ommellut jemmaan pieniä vauvavaatteita tytölle, ja kuopukselle piti kaikki ommella kavennettuna 44cm koossa kun se oli niin pieni syntyessään.
 
Minäkin ompelen mutta saumuri on nyt ex-anopilla. Nyt olen neulonut. Teen suvun isommille lapsille heijastinlangasta kissapipot ja vauvalle pitkiä villasukkia, tumppuja ja lakin.
 
8607ccc3742b5ddbbcc33ca2174df265


En vaan voinu vastustaa kun itteltä jäi pieni pala kangasta, kaks 62cm bodya ja headwrap :Heartred toinen body frillahihoilla ja toinen rusettiselällä, nepit puuttuu. Kunhan vaan tulis tyttö :D
 
Olen yrittänyt virkata vauvalle hatun, tossut ja peiton. Jotenkin ihmeellisesti ne meni kaikki pieleen ja mulla palo käämi. Nyt en ole pariin kuukauteen virkkaillut ja alkaa olla fiilis, että voisin vielä koittaa peiton kanssa uudelleen :grin

Edit. Hups, huijasin! Sain yhden hassun näköisen tuttinauhan tehtyä :p
 
Takaisin
Top