Isyyspakkaus

Terkku

Kommentoinnin ninja
Tammikuunmammat 2016
Onko muilla suunnitelmissa "isyyspakkauksen" antaminen tulevalle isälle? Itse ajattelin jonkinlaisen kyhätä, ja antaa sen miehelle esimerkiksi tulevana isänpäivänä. Sisälle jotain tarpeellista, jotain hauskaa ja jotain isän ja lapsen "omaa". Esim. kofeiinitabletteja ja korvatulppia, joku kirja isyyteen liittyen, "vapaalippu" playstation-pelailuun ilman nalkutusta, jotain laatuolutta sekä vauvatavaraa miehen suosikkiurheiluseuran fanikaupasta ym. Suurimmaksi haasteeksi taitaa muodostua pakkauksen kokoaminen mieheltä salassa, meillä kun ei ole tällä hetkellä _yhtään_ vapaata kaappitilaa, mihin tavarat voisi piilottaa.
 
Miekin mietin tos kesä heinä kuun vaihteessa mut en kehannu viel kirjottaa nii "ajoissa" :D
 
Hei, tuo on hauska idea! Voisin toteuttaa isänpäiväksi hänelle tuollaisen, jos vaan saan aikaiseksi :) Miehellä on kyllä syyskuussa synttärit, mut ehkä se on vielä vähän liian aikaista, kun hänellä taitaa vielä kestää ennenkuin pääsee tulevan isyytensä kanssa sinuiksi ja synttärilahjaks oli jo muita ideoita :woot:
 
Musta_lammas, munkin miehellä on syyskuussa synttärit, mutta mietin myös että se on ehkä vähän aikaista. Ehtii mennä kaikki tavarat jo hukkaankin ennen kuin vauva syntyy :D
 
Mä olen miehelle tehnyt. Yritän työmatkalla kirjoitella sisällöstä. Vauvan ammeesta tuli meillä se itse "pakkaus".
 
No nyt on nuorimmainen päiväkodissa ja itse suuntaan bussilla töihin eli paremmin aikaa..

Meillä isyyspakkaus oli tosiaan vauvan amme jossa oli sisällä vauvalle pyyhe, isille pyyhe silmälasien kuivaamista varten, kylpyankka ja -vaahtoa. Lisäksi oli isälle Vauva - omistajan opas -kirja, korvatulpat, muoviesiliina, kumihanskat ja pyykkipoika synnytykseen ja vaipanvaihtoihin. Ja sit vielä pieni pullo suosikkiviskiä js sikari synnytyksen jälkeiseen rentoutumiseen ja energiajuoma ja suklaapatukoita synnytyseväiksi tai unettomiin öihin. Olikohan muuta.. Vauvalle oli Ilves-tutti miehen iloksi (kannatetaan eri joukkuetta eli mies oli onnellinen tuosta myönnytyksestä).
Annoin tuon miehelle samoihin aikoihin kun äitiyspakkaus tuli. Tyttö syntyi täpärästi ennen isänpäivää ja niin lähellä miehen syntymäpäivää ettei antamista voinut venyttää sinne asti.
 
Tosi kiva idea. En ole itse tälläisestä ennen kuullutkaan. Taidan alkaa kehittelemään jotain kivaa. Isänpäivään on vielä aikaa, joten kerkeää hankkimaan jotain pientä kivaa :)
 
Mä tein jo esikoisen isällekin, silloin pakkasin tavarat työkalupakkiin. Mulla on varmaan se lista tuolla jossain tallellakin...
 
Mieki tein esikoisen aikaan, mut en yhtää muista missä vaiheessa annoin. Iha pahvilaatikkoon pakkasin. Mukana oli ainaki hanskoja, suojalasit, hengitysmaski, suklaata, sisuja, kahvia, iltasatukirja, tutti... Monet laittaa myös i♡dad vaatetusta ym..
 
Ittelläki ois tarkotus askarrella isänpäiväksi miehelle tommonen kiva boxi ni ihana kun täältä saa hyviä vinkkejä :)
 
Mullakin oli siinä vaikka mitä, mm. isin tyyppi-tavaraa (body Mis luki toi teksti ja miehelle paita Mis luki et tyypin isi), ruokalappu "ääntä kohti", mute-tutti, hengityssuojain, shampanjapullo ja sikareita, suklaata, erilaisia vapaalippuja (tällä lipulla saat omaa aikaa, tällä vapaudut vaipanvaihdosta yms), sit sielä oli Se vauvan käsikirja-kirja ja vaikka ja mitä! Ja tein sen sellaiseen tarinanmuotoon, missä selitin milloin mitäkin tulee käyttää :)
 
Mä ajattelin tehdä, mutta teko on vielä ihan suunnittelu- ja listaamisasteella! Ajattelin myöskin sitä isänpäivää, tai jos ei siihen valmistu niin sitten sitä hetkeä kun äitiyspakkauskin avataan. Mutta en ota stressiä siitä että valmistuuko tiettyyn ajankohtaan mennessä (tai no, ennen lapsen syntymää varmaan olisi ihan kiva:)), luulen että mies ilahtuu joka tapauksessa. Suosikkikirjailijan kirjaa ajattelin omia hetkiä varten, korvatulppia, suklaata, jotain samantyyppisiä vaatteita lapselle kuin mieskin käyttää (vaikka ei vielä olekaan tietoa onko tulokas tyttö vai poika, mutta meidän lapsi käyttänee sitten sukupuolineutraalejakin vaatteita), ehkä jotain miehen harrastuksiin viittaavaa bodya tms. Musta tätä on ollut ihana kehitellä ja toivottavasti toteutuminenkin onnistuu :)
 
Mullakin ajatuksena isänpäiväksi miehelle isyyspakkaus kasata. Täältä saikin jo pari hyvää vinkkiä lisää siihen, mitä olin jo suunnitellut. Aikaisemmin ei ole tällaista pakkausta tullut kasattua, kun esikoista odotetaan.
 
Hitsiläinen, mä en voi tähän keskusteluun osallistua. :grin Mun mies on niin innostunut tästä odotuksesta, että on jäänyt stalkkaamaan näitä keskusteluja löydettyään foorumin joskus koneeltaan mun jäljiltä (terkkui vaan rakas, kumminkin vakoilet tätäkin).
 
Mullakin on suunnitelmissa isänpäivänä antaa tällainen pakkaus :)
Oon sinne jo jotain tilaillut, esim. viiksitutin, samanlaisen lippiksen kun miehelläni, miehen lempibändin bodyn. Ajattelin tehdä miehelleni ja vauvalle samanlaiset villasukat myös. Onneksi on vielä pari kuukautta aikaa miettiä sisältöä. :)
 
Musta nää on tosi hauskoja ja oon vieläki vähän rikki etten tajunnut ekassa raskaudessa miehelle tätä tehdä :sad001 nyt korjaan tilanteen tänä isänpäivänä :) ostin kyllä synnärille mukaan daddy-hupparin ja paidan joten ne ehkä vähän korvasi asiaa :wink
 
Mä olin ajatellut tehdä myös esikoista odottaessa, mutta johonkin väsymykseen se sit jäi. Nyt kolmannen kohdalla ois aika hassu koota tuollanen, kun lähes kaikkea löytyy jo ennestään :D mut vois isänpäivälahjaan laittaa jotain isälle ja vauvalle yhteistä. Sit toivottavasti tiedetään kumpi tulossa, niin tietää mitä ostaa :)
 
Takaisin
Top