Istukan paikka

Viimeksi tunsin liikkeet vko 17+0, ja sitten pari viikkoa myöhemmin ei tarvinnut enää epäillä kun muistaakseni mieskin ne jo tunsi. Silloin istukka oli takaseinässä.

Nyt istukka käsittääkseni olisi ylhäällä edessä..? Selitti ultrassa sitä vähän oudosti kun kysyin, mutta tuohon lopputulokseen muistan tulleeni.

Liikkeitä odotellessa! Nyt 14+2.
 
Mulla on istukka takaseinässä alhaalla osittain vielä kohdunsuun päällä. Kätilö sano että ajan kanssa se nousee ylemmäs.
 
jjonsku kyllä se varmaan siitä vielä nousee. Mullakin oli edellisessä raskaudessa rakenneultrassa osittain kohdunsuun päällä. Myöhemmäksi otettiin kontrolliultra ja oli noussut ylemmäs.

Nyt oli takaseinämässä. Muutaman kerran oon pientä hipaisua tuntenut niinkuin olisi liikkeitä. Muistaakseni edellisestäkin tunsin aika aikaisin mutta viikkoja ei ole mielessä.
 
Ensimmäisestä en muista yhtään missä istukka oli, mutta tässä toisessa se on takana.
 
Ultrassa selvisi, että nyt on istukka takaseinässä ja vielä vähän kohdunsuun päällä. Lääkäri tuntui oikein ihmettelevän, ettei mulla ole missään vaiheessa ollut mitään vuotoja... Noh, eiköhän se rakenneultraan mennessä ole sieltä jo noussut ylemmäs.
 
Ultrassa selvisi, etta istukka on edessa ylhaalla. Tuo oli uutta itselle, etta sen paikka vaihtelee raskauden aikana..
 
Mulla on molemmissa raskauksissa nt-ultrassa sanottu, että istukka on siellä missä pitääkin eli ei kohdunsuun päällä, mutta istukka on peittänyt niin suuren osan kohdusta, että tarkempaa sijaintia en ole saanut kun vasta rakenneultrassa. Viimeksi rakenneultrassa istukka oli takaseinässä ylhäällä. Kävin vielä rv29 ultrassa ja siellä istukka olikin etuseinässä ylhäällä. Vatsa oli ottanut kovan kasvuspurtin ja istukka on siirtynyt kasvavan kohdun mukana. Paikka saattaa siis todellakin vaihdella raskauden edetessä :)
 
Nt-ultrassa tänään kätilö sanoi istukan olevan takaseinämässä. Esikoisen ajalta en muista tarkkaan, mutta taisi olla silloinkin takana.
 
Mulla oli kans istukka nyt takaseinässä! Kahdessa aiemmassa raskaudessa istukka ollut edessä, joten jännää että nyt onkin takana :) Olenkin jo ollut tuntevinani liikkeitä, ultrannut kätilö sanoi että liikkeet voi tuntua paljon aikaisemmin :)
 
Tänään selvisi että istukka on etuseinässä alhaalla oikealla. Liikkeet tuntuu ja sydänäänet löytyykin aina vaan vasemmalta, toimii istukka hyvänä vaimentimena :p
 
Omassa nt-ultrassa kysyin että missäköhän mahtaa istukka olla... Se on kuulemma vähän kaikkialla ja vasta rakenneultrassa sitä katsotaan tarkemmin. Pöh, ois ny voinu vaan kertoo...
 
Istukka on yleensä nt ultrassa sen verran laajalla alueella, ettei siitä oikein varmuudella voi sanoa, missä on. Minullakin kätilö arvioi, että olisi enemmän edessä, kun oli "kaikkialla", mutta nyt rv16 lääkärineuvolassa ultrattiin ja istukka onkin takana. Sinänsä sillä tiedolla ei tässä vaiheessa raskautta edes tehdä vielä mitään. Lähempänä synnytystä on tärkeämpää tietää istukan sijainti ja silloin sijainnin määrittäminenkin on paljon tarkempaa jo.
 
Minulle sanottiin 12+4 ultrassa, että istukka on kohdunsuun päällä. Ei kyllä ole mitään vuotoja ollut. Kätilö sanoi, että siitä se vaihtaa kyllä paikkaa. Toivottavasti rakenneultrassa sitten noussut jo pois kohdunsuun päältä.
 
Täällä sama kun sulla fikus, lääkäri sanoi ultrassa että istukka tällä hetkellä kohdunsuun päällä, ja vaihtanee siitä paikkaa. Mulla ei myöskään ole ollut mitään vuotoja. Samalla kehotti erityiseen varovaisuuteen esim. nosteluiden kanssa. Saitko sä mitään erityisiä ohjeita? Menin tietysti googlaamaan (pöh) ja luin että jotkut on saaneet esim kieltoja harrastaa seksiä? Ja nyt en sit oikein tiedä että uskaltaako vaikkei mun lääkäri siitä mitään maininnu.. :smiley-angelic006
 
Ei kyllä maininnu mitään joten en oo mitään vältellytkään [emoji3] töissä joutuu kyllä aika paljon nostelee ja seksiä ei oo jätetty joten en aio vieläkään vältellä [emoji4]
 
Minä kun kysyin oman istukkani paikkaa niin ultratäti sanoi että "tuola se takaseinässä mutta älä ihmettele jos rakenneultrassa se onkin sitten jossain muualla kun se voi liikkua vaikka minne".:wideyed: Täytyy varmaan sielä sielä sitten kysyä uudestaan että no missäs se nyt sitten onkaan :wacky:
 
Mulla istukka on takana vasemmalla puolella. Pieniä kuplia on tällä viikolla (17+) alkanut tuntua, mutta aika vaimeasti eikä edes ihan päivittäin.
 
Mulle ei olla edes sanottu missä istukka on, neuvolassa kun kysyin et miksei ultrassa sanottu niin sain vastaukseks että se muuttaa vielä paikkaansa niin sen takia ei sanottu. Jos sit rakenneultrassa sais tietää
 
Täällä istukka takana, siksi ilmeisesti tunnen tosi hyvin potkuja :) nyt rv 20+6, mutta liikkeitä tuntenut jo useamman viikon, jokusen viikon jopa jo ihan kunnolla. En sitten tiedä miten muuten Tuo istukan paikka vaikuttaa raskauteen tai synnytykseen....
 
Ja mulla kerrottiin rakenneultrassa istukan paikka. En tiedä olisiko saanut aikaisemmin selville, mutta en ole tullut kyllä asiaa kysyneeksikään..
 
Takaisin
Top