Istukan paikka

Sanzqqq

Vauhtiin päässyt keskustelija
Syysmammat 2017
Missä teillä on istukka? itsellä etuseinämäistukka, esikoinen tulossa. Ihmetellyt kun vatsa jo selvästi raskausmahan näköinen ollut jo jonkin aikaa, ilmeisesti tämä etuseinämäistukka voi tämän selittää. Nyt rv 13+2. Te, joilla raskauksia jo takana niin milloin olette tuntenut liikkeet ja onko istukan sijainti mielestänne vaikuttanut onko mahan kasvuun tai sijaintiin (onko edessä vai "leviääkö")?
 
Mulle sanottiin alkuraskauden ultrassa, että istukka on siellä missä pitää?![emoji1] ei kans ihan auennut että missä se sitte on...
 
Minulla on istukka kätilön mukaan "kaikkialla".. :D Lähinnä kai edessä, mutta jotenkin hassusti sivussa ja ilmeiseti vielä melko alhaalla. Noussee raskauden myötä kyllä taas ylemmäs.

Kaksosista toisella oli edessä ja toisella takana. Takana olleen istukan lapsen liikkeet tunsin rv15 lähtien ja toisen paljon myöhemmin. Maha oli valtava, mutta johtui varmasti vain tuplasisällöstä. :D
 
Täällä myös istukka etuseinämässä. Hoitaja sanoi että tulen todennäköisesti tuntemaan vauvan liikkeet myöhemmin.
 
Mulla perussairauksien takia lääkäri ultras ja se oli kyl tosi tarkka muutenki. Vaikka ihan yhtä lailla kätilökin voi olla :dead: Ilmeisesti siellä missä pitää on joko etu- tai takaseinämässä. eteisistukka vaatii tarkempaa seurantaa ja voi olla este alatiesynnytykselle. Mulla se lääkäri tosin ei sanonu mitä syke oli, se ois ollu kiva tietää :) Piti kysyä mut unohdin kun lääkäri rupes naurattaa ja sain kunnon hepulin:smiley-bounce012 sano vaa heti ku alotti että hienosti sykekin näkyy.
 
Täällä istukka on takaseinämässä, saas nähdä tuntuuko liikkeet aikaisemmin kuin edellisessä raskaudessa. :)
 
Minulla oli ekassa raskaudessa istukka edessä. Aloin tuntemaan liikkeet vasta rv 15-16. Myöhemminkin liikkeet olivat vaimeammat, eikä näkyneet vatsan päältä. Lopussa vähän näkyi, kun vauva oli jo iso [emoji4]

Nyt tässä toisessa raskaudessa toivon, että istukka olisi takana. Se selviää vasta nt-ultrassa 3 viikon päästä.
 
Mulla on istukka takaseinässä, niin ku on muistaakseni ollu joka raskaudessa. Eka lapsi hipaisi jo vkolla 15, ja sieltä synty oikee villikko. Tokasta tunsin liikkeet vasta 20vklla ja hän onki itse rauhallisuus. Kolmas meni kesken ennen ku tunsin ja nyt on neljäs 13+3. Toivon että tulis rauhallisempi tapaus joten en oota hirmu liikehdintää. Vaikka ei se välttämättä luonteeseen viittaakaan. Kunhan nyt ajattelen vaan.
 
Mulla ei oo tietoa istukan paikasta tässä raskaudessa.
Lintupieni tuossa kirjoitteli vauvan liikkeet verraten luonteeseen. Itsellä kyllä kans jokaisen lapsen liikkeet jo mahassa on näkynyt myöhemmin luonteessa. En tiedä onko sitten vain sattumaakin täällä. Kolmas varsinkin oli yks stressinaihe jo mahassa kun jatkuvasti melskasi menemään ja loppuun asti kääntyili ympäri vaikka sanottiin ettei enää mahtuisi kääntymään. Yhtä rauhaton tapaus on edelleen.
 
Olipa kiva kuulla, että joku muukin on huomannut saman vauvan liikkeistä ja luonteesta. Jos se pitää paikkansa niin toivon että huomaisin liikkeet vasta 20vklla :wink.
Meidän tyttö oli pienenä tosi hulivili ja on vieläkin vaikka on ekalla. Keskittyy kyllä, mut muuten on energiaa kahden edestä.

Mulla on nyt maha vähä jo pullahtanut esiin, vaikka istukka onkin takaseinässä. Voi kyl johtua aiemmista raskauksistakin. Ei oo enää timmi vatsa muutenkaan. Sen verran on sisemmät vatsalihakset huonot.
 
Takaseinämässä. Jouduin viikolla 30 tarkistukseen kun ei aiemmin nähty ettei varmasti ollut istukka kohdunsuunpäällä.
 
Mulla oli ees istukka ja olin hyvän kokonen ja liikkeet alko tuntuu tosi myöhää eka tunsin ne kyl joskus 14vkl mut sit istukka ilmeisesti nous? Ja loppu ku seinää ja sit joskus 20+ alko tuntuu taas paremmin mut ei siltikään mitenkää erittäin hyvin:) sit vasta ku rupes näkyy päällepäin ni tuntu myäs;D
 
En kyllä yhtään huomannut ultrassa kysyä että missä se istukka on. Katottiin kyllä että tossa on istukka mutta en sitten tiedä missä. Villi veikkaus olis että on edessä, kun dopplerilla kuuluu tosi voimakaasta huminaa tosta keskeltä edessä ja vauvan sykkeet löytyy aina jommalta kummalta sivulta.
 
Tästä rakaudesta en tiedä missä istukka (ei oo ultra kutsua vielä tullut vaikka 11+3). Mutta kahdessa edellisessä istukka oli etuseinässä ja liikkeet tunsin 16+ viikolla. Ja mulla ei kyllä yhtään vaimeat potkut ollut. Kummatkin on poikia joten pisti kyllä monottaa oikeen olan takaa [emoji2]
 
Mulla oli ekalla kerralla edessä istukka ja selkeät liikkeet tunsin muistaakseni joskus rv 18-19. Hyvin ne siitä lähtien tuntuivatkin (ja myöhemmin myös näkyivät) istukan sijainnista huolimatta. :joyful:
 
Istukka olikin takaseinässä vaikka itse vähän epäilin sen olevan edessä. Kohtukin oli jo selkeästi noussut useamman sentin häpyluun yläpuolelle, ehkä noin puolessa välissä häpyluu-napa. :)
 
Mä tänään kysyin np-ultrassa istukan sijaintia ja edessä on kuten edellisessäkin raskaudessa. Ensimmäisestä en muista/tiedä, kun ei ole merkattu minnekään papereihin sitä tietoa.
 
Mulla istukka etuseinässä oikealla niinkuin olen vähän epäillytkin kun dopplerilla kuuluu tosi voimakkaana istukan äänet. Silti saanut myös sydänäänet kuulumaan jo 9+0 alkaen eli eipä ole siihen vaikuttanut :)
 
Etuistukka kuulemma tämäkin niinkuin oli esikoisen kohdallakin. Silloin ensikertalaisena tunsin ekan kerran liikkeet vasta rakenneultrassa. Ai noiko on liikkeitä ja tältäkö se tuntuu kysyin kun näin monitorilta vauvan liikkuvan ja samalla tunsin masussa otua tuntemusta.
Nyt uskon että tunnen jo hieman aikaisemmin kun tiedän mitä kuulostella :)
Mutta itsellä etuistukka kyllä vaimensi paljon liikkeitä, ei juuri näkynyt masun ulkopuolelle liikehdintä lasketunajan tienoillakaan..
Nyt kuitenkin onnistunut dopplerilla löytämään sydänäänet jo rvk 9+
mutta näin viikolla 12+ saa edelleen aina hakea ääniä dopplerilla ja vaimeasti monesti vain kuuluu istukan takaa..
 
Takaisin
Top