Isojen tyttöjen mammavaatteet

Tiukuliisa

Piirimestaruustason postaaja
Toukokuunmammat 2015
Helmikuun äidit 2019
Mistä ihmeestä tämmöinen XXL-kokoinen leveäperäinen mamma oikein löytää mammahousuja?? Vai pitääkö mun kulkea verkkareissa koko raskausaika?

Pari 46-koon mammafarkut oon H&M:stä ostanut jotka just ja just menee. Slim-vaihtoehto ei vaan oikein nappaa. Muut saman puljun 46-koon housut kinnaavat ahterista.

Onkos muilla samoja ongelmia?? Ja mistä ootte löytäneet ongelmaan ratkaisun?
 
Moikka, mulla on kanssa vähän vastaavanlainen ongelma. Oon ostanut hennesistä parit housut ja sitten käytin aika paljon legginsejä ja niiden kanssa jotain tunikaa/mekkoa. Nyt kasvaa maha tosi paljon nopeemmin, joten oon ottanut jo mammavaatteet käyttöön.
Mamalicious merkkisiä vaatteita oli kanssa muutama kaapissa, ne tais tarttua kärkkäisten reissulta mukaan :) niitä oli jossain nettikaupassakin myynnissä, olisko ollu zalando.
Lindexille oli kans tullut mammamallisto, ne on tosin vaan netissä, niin mulla ei oo siitä mitotuksesta mitään havaintoa..
Tää nyt ei vielä oo kovin ajankohtasta mut löysin prismasta imetysliivejä joissa oli isompi rinnanympärys :)
Olikohan tästä nyt yhtään mitään apua :D
 
Jee, tänne oli tullu tämmönen keskustelu. Mietin itekki että pitäiskö alottaa.

Tiukuliisa, Ite oon tosta vielä piirun verran isompi ja aika paljon miettiny että mmitenän sitä saa ittensä puettua varsinki ku talvi tulossa. Kun laskettu aika on toukokuussa ni siihen loppuun mahtuu onneks ehkä jonku verran vähän lämpimiäki päiviä ni sillon varmaan vähän helpompaa ku voi pitää jotain leggareita ja tunikoita.

Tilasin Missymomilta jotain. Siitä on jo nin kauan etten edes muista kunnolla tilausta. Pitää toivoo että ne on edes suurin piirtein sopivat. Siellä oli/on oppuunmyynti joten kokoja oli rajotetusti. En oo vielä saanu pakettia. Paitoja mutta ainaki on itelllä jonku verran mitkä mahtuu ainaski jonnekki asti raskautta, Riippuu ihan että miten toi maha alkaa kasvaa. Oon muutenki omenavartaloinen että on tota vatsaa ennestäänkin jo aika tavalla.
 
Henkkiksellä on paidat kyllä isoja ja ne sopii, mutta housut.. Siis en _todellakaan_ kokenut olevani kokoa 46, mutta semmoset mammahousutpa sitä piti loppuraskaudesta viimeksi ostaa! Oon siis joo isoahterinen emäntä, ja käytän normaalisti tyyliin 40-44 kokoa riippuen valmistajasta.

Nyt oon pohtinut ihan samoja, eli talvivaatteita. Kamoon, mitä tähän ruhoon muka voi laittaa?? :confused:
Onneksi osaan ommella, ja olenkin päättänyt etsiä kirppikseltä tms. jotkut isot toppikset ja muokkaan vyötäröön jonkun ison resorin peittämään vatsan ja joustamaan lanteilta. Takin kuulema saan tutultani, joka on myös raskausaikana ollut isompaa kokoa. :)

Sisävaatteista en ota stressiä. Housuja sain myös tuolta tuttavaltani, ja siellä on vielä kasvunvaraa persuuksellekin. Ja kaikkia vaatteita voi muokata. Resorit kunniaan! :grin

Mut jos jotain nättiä pitäis laittaa päälle..Kuten tammikuussa ystävän häihin. KRHM. Niin, että mitä? :oops:
 
Paidat on joo aika isoja, niistää menee pienempi ku normisti.. joo toi talvitakki kanssa vähän mietityttää. Eipä tässä oikeen muuten muutenkaan huvittas ostella kauheesti vaatteita, kun kotihoidontuella elelen. Joku sellanen toppaviitta varmaan tarttis hankkia :D kesällä olis niin kiva kun vois kulkea jossain maksimekossa, mahtuis maha hillumaan siellä.
Tietysti nyt ei oo arkisin niin väliä, kun oon tytön kanssa kotosalla. Voi siis ihan rauhassa käyttää verkkareita :) tai teen mä satunnaisesti keikkaa, mut oon vaan tyytyny avaamaan napin työhousuista nyt alkuun :D


Mamsi, me mentiin naimisiin silleen että olin viikolla 35 raskaana, mä tilasin jenkeistä äitiysmallin mekon hintaan 80€! Sellasen ihanan empiremallisen mikä piteni takaa. Värinki sai valita joka malliin sellasesta taulukosta. Suomesta en edes löytänyt vastaavia.
Semmonen ku Jennyjoseph. Sieltä löytyy vaikka millasia äitiysmallin mekkoja. :)
 
Mekin mentiin naimisiin raskausaikana, mutta taisin olla viikolla 27 tms. Löysin häämekon Cubukselta, hintaan 39,90€. Olin kiertänyt ihan kaikki mestat ja kokeillut tonnin mekkoja myös, mutta näytin kaikissa aivan naurettavalta ja halusin jotain tosi neutraalia ilman blingbling-prinsessajuttuja. :)

Kyllä mä varmaan siis jotain löydän, mutta kun talvi! Kesällähän se olis ihan sama johonkin maxiin pukeutua - oltiin esikoiselta aivan loppuraskaudesta loppukesän häissä ja just nätti maximekko päällä. Nyt täytyy tunkeutua joihinki villasukkiksiin. Minä oon niin vilukissa. :p

Tosin, jotku mustat housut ja tyylikäs tunikamainen paitakin voisi olla korujen kanssa aivan hyvä. :) Panostaa sitten vaikka hiuksiin!
 
Mää kävin tänään ettimässä semmosia kivoja kotirintsikoita, ei kaaritukia ja semmoset venyvät ja nätit. Ei jumankekka, eihän näihin mun utareisiin löytyny yksiäkään?! Mun kuppikoko nyt rinnoissa on jotain F-G, en mää mikään valtavan suuri oo mutten keijukainenkaan. Kaikki imetysliivitkin tsekkasin, mut kaikki oli niin armottoman pieniä!!! Entäs sitte siinä vaiheessa kun maito nousee ja hinkit on kipeet ja täyteläiset pallerot?? Kaivelin wanhat imetyskamppeet esiih mut ehei, jostakin ihmeestä oon keränny kaiken lihomiseni edellisen raskauden jälkeen ilmeisesti rintoihini... Onko teillä tietoa mistä sais tilattua hyviä imetysliivejä? :confused004

Mää ostin itelleni käytettynä Polarn o. Pyretin äitiystakin. Semmonen missä on irrotettava teddy-vuori. Koko oli M ja aattelin, ettei se ikinä mee päälle mut sen sais kuitenkin myytyä eteenpäin, ni sehän olikin aika reilu. Että jos vaan saatte P.o.P:in takkeja käsiinne niin ne on reilua kokoa kyllä. :)
 
janezki, täällä rintavarustus myös about 80F. :D

Mulla on liivit ostettu babystylestä, semmoset melko edulliset. Oli ainoat, mitkä mulle passasivat, koska kaikista muista tuli ihmemalliseksi. :P Määpä katon, jos löydän linkkiä..
 
Hei dänks Mamsi! Tuollahan oli noiden lisäksi monia muitakin kivan (mukavan) näköisiä! :)
 
Täällä myös yksi 80F liivejä käyttävä. Onneksi vanhastaan on muutamat imetysliivit olemassa, ettei paljon tarvi uudia hankkia. Löytyy ihan jopa kuppikokoa H, joka ensimmäisten viikkojen aikana ollut tarpeen. Parit oon ostanut oz babysta (oiskohan Anita merkkiset) ja sit ihan changesta oon ostanu.
 
Mua hirvittää tämä rintsikka-asia! Normaalistikin on vaikea löytää liivejä, kun kuppikoko on pieneen ympärykseen verrattuna kohtuuttoman suuri, mutta miten sitten nyt käykään! Ja erikoisen kokoiset kun tuppaa olemaan myös meidän pieneen budjettiin melkoinen kuluerä.. Kaipaisin jo nyt kaarituettomia liivejä edes kotikäyttöön, kun normaalit painaa, mutta en taida raaskia ostaa, jos käyvät sitten pieniksi.
 
Mä janezki itse asiassa just katsoin, että nuo hieman kalliimmat liivit saattaisi olla tukevammat näin isoille rinnoille, kun peittää korkeammalta asti.
Taidan hankkia siispä enemmän kangasta tällä kierroksella. :D
 
suvitus itte ainakin kotona piän urheiluliivejä, sellasia toppi mallisia mitkä on ehkä urheiluun himpun isot mut kotona ei paina liikaa
 
Ehkä tuollaiset rennot urheilurintsikat on hyvä vaihtoehto, nyt oon ollu tosi paljon ilman rintsikoita, mutta jahka olo mahdollistaa enemmän puuhailun, voi olla taas mukavampi, et tissit ei heilu sinnetänne :D
 
Meinasin kanssa kirjottaa aiemmin, et just tollaset sporttiliivit on aika jees! Tosin ne ihan ohuet ei mulla sovellu urheiluun ollenkaan, mut kotosalla ajaa asiansa :)
Mä ostin tosiaan prismasta imetysliivit, ja ne oli ihan sairaan hyvät, aika tukevat. Makso ehkä 12€ :) tartten 90-95 ympäryksen materiaalista riippuen niin siellä oli.
 
Tietysti voi toivoa, että imetysliiveissä kokoja löytyy paremmin :) en siis kuulu tähän ketjuun muuten, tulin vain noista rintsikoista keskustelemaan, mutta normaalisti yhtälö 70-75 ympäryksestä ja f-g -kupista on lievästi haastava..
 
Kiitos vinkeistä! Lindexillä kävin katsastamassa sivuja. Muuten oli kivan näköisiä paitoja, joita saatan ostella, mutta housuissa koot loppuivat taas 42-44:ään.. Itse kun tarvisin kokoja 48-50.. Elloksellakin koot ovat pieniä. Eli lisää vinkkejä otetaan vastaan.

Rintsikoissa oon huomannut, ett parhaat oon ei topatut liivit, niissä menee vieläkin melkis sama koko kuin ennenkin. Itsekään en omaa mitään pieniä meijereitä. Mekoissa oon huomannut, että parhaiten menee 50-luvun tyyliset kellohameet. Kävin justiinsa ostamassa itselleni sen tyylisen häämekon Somerolta Muotiputiikki Helmestä (SUOSITTELEN!!) Tyylejä ja kokoja löytyy jokaisen makuun.

Itse justiinsa muistelin, että ostin viime talvena megasuuret toppahousut, ne varmaan/toivottavasti menee nyt tämän talven mahankin kanssa.
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Mulla on kaapissa h&m mama legginsit kokoa L, mut ne venyy aika hyvin, nyt kun katsoin niin nettikaupasta löytyy myös koko xl, sillon ei ollut kun nuo ostin. Ja ellokselta on yhdet farkut ja sellaset lököhousut kokoa 46/48 mut niitä ei ollut enää myynnissä kun äsken katsoin. Ne lököhousut kyllä venyy paljon, farkut ei. Muistelen et juuri niissä lököissä piti elää loppuaika. Ja perus äitiyspaita ei enää riittänyt, maha vilkkui... Nyt ajattelin et pitää tilata sellanen masutuubi, ja kokeilla jos sen kanssa menis ne "napapaidat" :D niin jos se tuubi edes mahtuu päälle! Ja tosiaan kirjoitin johonkin toiseen ketjuunkin, et piti kirppikseltä hakea sellanen jätti muodoton mummomallinen villakangastakki ja sekin teki tiukkaa lopussa. Näytin valaalta. Onneks ei ole laskettuaika keskellä talvea taas.
 
Takaisin
Top