Inseminaatio/muut hoidot 2018

Hei tässä menkkoja odotellessa tuli mieleen, että onko lugesteron tai lutinus vaikuttanut teidän menkkoihin? Mulla on yleensä melko niukat ja kivuttomat, niin mietin, että onko tiedossa paljon runsaammat menkat, mikäli tuo lääke on paksuntanut kohdun limakalvoa..?

Ihanaa vappua kaikille!
 
Hei tässä menkkoja odotellessa tuli mieleen, että onko lugesteron tai lutinus vaikuttanut teidän menkkoihin? Mulla on yleensä melko niukat ja kivuttomat, niin mietin, että onko tiedossa paljon runsaammat menkat, mikäli tuo lääke on paksuntanut kohdun limakalvoa..?

Ihanaa vappua kaikille!

Mulla on Terolut käytössä, eli melkein samaa kamaa kuin nuo muut.
Mulla ne myöhästytti ekassa kierrossa menkkoja ja menkat alkoi lopettamisesta noin 3päivän päästä. Nyt tokassa yritin siirtää menkkoja eteenpäin niillä, niin menkat alkoikin”väkisin”jo päivän päästä!o_O
Ja ekassa oli menkat tosi runsaat ja tokassa taas mulle normaalit! Ja molemmat olleet aika kivuliaat tai”tuntemuksia”paljon enemmän kuin normaalisti.

Ton keltarauhashormonin vuoksi ei sit viittikkään jännäillä plussaa niin, et odottelis alkaako menkat... vaan testeillä mennään. Koska nuo tosiaan viivästyttää useimmilla niitä menkkoja.
 
Nyt ne menkat alkoi, yhyyy! No, eipä ekaan inssiin kauheasti ollutkaan luottoa. Mulla olis vielä 3x lutinuskuuria jäljellä (ilta, aamu, ilta), en tiedä pitääkö mun nyt laittaa se loppuun vai ei.. Lääkäri ei sanonut mitään. Oletan, että ei, mut toisaalta ei haluais lopettaa ilman ohjetta.

Hohhoi. No mut uus yritys alkaa sit tän kierron jälkeen!
 
Nyt ne menkat alkoi, yhyyy! No, eipä ekaan inssiin kauheasti ollutkaan luottoa. Mulla olis vielä 3x lutinuskuuria jäljellä (ilta, aamu, ilta), en tiedä pitääkö mun nyt laittaa se loppuun vai ei.. Lääkäri ei sanonut mitään. Oletan, että ei, mut toisaalta ei haluais lopettaa ilman ohjetta.

Hohhoi. No mut uus yritys alkaa sit tän kierron jälkeen!

Voi paska! Mutta etiäpäin vaan ja kohti seuraavaa kiertoa!:smiley-bounce012:Heartred
Onko sullakin Lutinus määrätty siksi, että tukisi keltarauhashormoonitasoa tms mahdollista raskautumista silmällä pitäen?! Mulle ainakin ohje niin, että lopetan jos alkaa menkat tai tulee se nega testiin. :rolleyes:
 
Voi paska! Mutta etiäpäin vaan ja kohti seuraavaa kiertoa!:smiley-bounce012:Heartred
Onko sullakin Lutinus määrätty siksi, että tukisi keltarauhashormoonitasoa tms mahdollista raskautumista silmällä pitäen?! Mulle ainakin ohje niin, että lopetan jos alkaa menkat tai tulee se nega testiin. :rolleyes:

Joo just käsittääkseni noin. Mun kierto on välillä tosi lyhyt (esim. ovis+ kp 16 ja kierto vaan 24 pv). Vielä ei ole ihan sellainen normaali kunnon vuoto alkanut, joten ehkä laitan sen vielä tänään ja sit kyselen tarkemmin lääkäriltä seuraavaa hoitokiertoa varten.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla alkoi eilen kp1 :sorry: Tällä kertaa siis ennätyspitkä kierto - 30 päivää! :eek: Menkat alkoi vasta reilu 5vrk Lugesteronin lopetuksen jälkeen. Nyt välikierto ja sitten se kolmas inssi joskus kuukauden kuluttua... Toivottavasti tänne tulis plussia siinä välissä! :hello2
 
Moikka! Mä oon ihan uus täällä foorumilla. Lapsettomuutta takana kohta 4 vuotta ja nyt alotettiin inseminaatiohoito. Maanantaina oli eka inssi, käytössä oli gonal-f pistokset ja ovitrelle irrotuspiikkinä. Ja nyt tänään käyttöön lutinus 2x päivässä.
Kauhee jännitys tän asian kanssa ja ihan tuskallista odotella ajan kulumista. Toivottavasti täällä saa vertaistukea.
Meissä ei periaatteessa pitäis olla mitään vikaa mutta mä en luomusti ovuloi kovinkaan usein. Meillä oli aiemmin letrot käytössä 4 kiertoa mutta niillä ei tullut tulosta.
 
Moikka! Mä oon ihan uus täällä foorumilla. Lapsettomuutta takana kohta 4 vuotta ja nyt alotettiin inseminaatiohoito. Maanantaina oli eka inssi, käytössä oli gonal-f pistokset ja ovitrelle irrotuspiikkinä. Ja nyt tänään käyttöön lutinus 2x päivässä.
Kauhee jännitys tän asian kanssa ja ihan tuskallista odotella ajan kulumista. Toivottavasti täällä saa vertaistukea.
Meissä ei periaatteessa pitäis olla mitään vikaa mutta mä en luomusti ovuloi kovinkaan usein. Meillä oli aiemmin letrot käytössä 4 kiertoa mutta niillä ei tullut tulosta.

Täällä tismalleen sama lääkitys! Mulla alkoi nyt eilen välikierto ja noin kuukauden päästä alkais toinen inssihoito. Toivotaan sulle parempaa onnea ekaan inssikiertoon :Heartred
 
Tervetuloa porukkaan Nana89!:happy:
Lääkkeet voivat hyvinkin avittaa sulle”kunnon”ovikset ja tärppäysmahdollisuudet kasvaa!:happy090 Tsemppiä! Täältä saa vertaistukea ja näkökulmia. Ja itellä ainakin tuntuu, että yhdessä jännäillään jokaisen kiertoa ja tärppäämistä.:hug007

Itsellä kyllä noi Terolut keltsut aiheuttaa nyt sen verran sivuoireita, et jos seuraava kierto alkaa, niin vaadin vaihtamaan alateitse otettavaan... onko se nyt toi Lugesteron!?:smiley-angry019 ihan kauhu viikot aina nämä oviksen jälkeiset pari viikkoa!:meh:
 
Tuikku84 mulla on Lutinus niminen, taitaa olla ihan vastaavanlainen ku tuo lugesteron. Ei oo ainakaa vielä tullu pahoja sivuoireita, rinnat on vähän arat luulen että johtuu lääkkeestä.

Nää piinapäivät on kyllä pitkiä, onko vinkkejä että miten näistä selviää? Pitäis kai keksiä kaikkea muuta tekemistä ja ajateltavaa. Ootteko malttanut aina olla testaamatta oikeaan testipäivään asti? Ja onko teilläkin testipäiväksi sanottu 2vko inssistä vai kuinka? :)
 
Hei kaikki, tänään käyty naikkarilla ultrassa ja sydänäänet löytyi ja tyyppi oli oikeassa paikassa nyt ei auta kun jatkaa odottelua ja siirrynkin varmaan pikkuhiljaa tuonne joulukuisten18 puolelle. Toivon teille kaikille kovasti zemppiä ja tärppionnea ja kiitos kun ootte ollut tukena. Pitkät kuukaudet vielä itsellä edessä .
 
Muokattu viimeksi:
Hei kaikki, tänään käyty naikkarilla ultrassa ja sydänäänet löytyi ja tyyppi oli oikeassa paikassa nyt ei auta kun jatkaa odottelua ja siirrynkin varmaan pikkuhiljaa tuonne joulukuisten18 puolelle. Toivon teille kaikille kovasti zemppiä ja tärppionnea ja kiitos kun ootte ollut tukena. Pitkät kuukaudet vielä itsellä edessä .

Linnea!
Ihanaa ja oikein paljon kaikkea hyvää sulle ja vaavin kasvulle! ❤️
 
Hei kaikki, tänään käyty naikkarilla ultrassa ja sydänäänet löytyi ja tyyppi oli oikeassa paikassa nyt ei auta kun jatkaa odottelua ja siirrynkin varmaan pikkuhiljaa tuonne joulukuisten18 puolelle. Toivon teille kaikille kovasti zemppiä ja tärppionnea ja kiitos kun ootte ollut tukena. Pitkät kuukaudet vielä itsellä edessä .

Paljon onnea! Toivottavasti raskaus sujuu hyvin! :Heartred
 
Täälläkin uusi foorumilainen. Yritystä takana puolitoista vuotta ja matalan amh-arvon takia tästä kierrosta ensimmäinen inseminaatioyritys. Todennäköisyydet eivät taida olla hoidon onnistumisen puolella, mutta toiveikkaana ja onnellisena, että päästään eteenpäin hoitojen kanssa. Viikonloppuna alkaa Gonal-F ja pistokset jännittävät kovasti. Myös lääkityksen vaikutukset mielialaan mietityttävät.

Tsemppiä kaikille hoitoihin ja mukava lähteä yhdessä jännittämään miten menee :)

Se ensimmäinen pistoskerta jännitti muakin kovasti. Onneksi se ei satu paljoa kun se neula on niin ohut, muistaa vaan tehdä ohjeiden mukaan. Tsemppiä! :) mulla ei tullu gonal-f mitään sivuvaikutuksia, annostus oli 50.
 
Hei
Mitä teille kuuluu? :happy:
Inseminaatio lähenee ja olen kovasti yrittänyt löytää tietoa mitä silloin h-hetkellä tapahtuu? Lääkäri sanoi, että saattaa joutua odottamaan pitkäänkin, kun hoidot tehdään ”liukuhihnalta” ja valmisteluissa menee eri aikoja. Ilmeisesti itse toimenpide on kuitenkin melko pian ohi? Te, jotka käytte hoitoja pariskuntana, oliko mies mukana myös inseminaatiossa vai kävikö vain aamulla jättämässä purkin?
 
Hei
Mitä teille kuuluu? :happy:
Inseminaatio lähenee ja olen kovasti yrittänyt löytää tietoa mitä silloin h-hetkellä tapahtuu? Lääkäri sanoi, että saattaa joutua odottamaan pitkäänkin, kun hoidot tehdään ”liukuhihnalta” ja valmisteluissa menee eri aikoja. Ilmeisesti itse toimenpide on kuitenkin melko pian ohi? Te, jotka käytte hoitoja pariskuntana, oliko mies mukana myös inseminaatiossa vai kävikö vain aamulla jättämässä purkin?

Itse toimenpide ei kestänyt kauaa, koko käynti ehkä 15min, toimenpide ehkä 5min. Tutki eka munasarjat ja kattoi mikä tilanne siellä. Mulla oli mies mukana kun hänellä sattui olemaan vapaapäivä just silloin mutta jos tästä ei tärppiä tullut niin en usko että seuraaviin insseihin tulee mukaan.
Täällä piinaillaan, nyt 10 päivää inssistä ja enhän minä malttanut olla testaamatta. Testipäivä ens maanantaina. Olen muka näkevinäni jotai haamuviivoja/viivanpaikkoja testissä mutta en tiedä huijaako mun silmät ja tarkoittaako nuo edes mitään. Täytyy yrittää nyt odottaa vaan sinne maanantaihin. :)
 
Tsemppiä piinailuun Nana89! Toivottavasti viiva lähtee vahvistumaan! Pitkä viikonloppu edessä :)
 
Stella: mulla on mies ollut toisessa inssissä mukana, toisessa vain vei purkin etukäteen. meillä mennyt niin, että miehen on pitäny viedä purkki siis noin 45min ennen, jolloin siittiöiden pesu suoritetaan. ja mulla sen jälkee oma aika inssiin. Ja itse toimenpide on vienyt vain noin 5-10minuuttia. Ensin ultrattu follit ja sit kamat sisään.:woot:

Nana89: Mulla jännäilyt päällä... la tai su ois testin paikka ja kyllä sitä taas vaan koko ajan seuraa”menkkaoireiden”saapumista!o_O Meinasin jo testata tänään,mutta päätin etten ala nyt hosua taas. itse kun nään aina muka jotain haamuja testeissä ja toiveet salaa nousee ja sitten kun ei olekkaan ikuna tärpänny niin...:grumpy: Eli aion odottaa la tai su kun teen testin. Menkat kun ei kuitenkaan pärähdä päälle ennen kuin lopetan keltsun ottamisen. piinailua todella ja ärsyttävää! möh!
Tsemppiä ja tärppäystä sinne myös toivoen!:happy::happy090
 
Takaisin
Top