Kiitos Suvetar. Hassuahan tuosta menkkojen alkamisesta teki, että ekaa kertaa tätä raskautta yrittäessä minulla oli fiilis että nyt olisi tärpännyt, oli pahoinvointia ja lihan haju etoi ja rinnat oli tosi kipeänä ja on edelleen! Ehkä sitä alkaa olla "valeraskauden" oireita, kun toivoo niin kovin! Tajusinpa juuri, että taidan olla tämän palstan ainut jolla on jo lapsi. Toivottavasti teitä ei harmita, että täällä lapsettomien puolella kirjoittelen. Koen kuitenkin, kaiken jälkeen että minulla on enemmän yhteistä "tuskaa" ja tunteita jaettavana teidän kanssa. Muistan kuitenkin niin elävästi vielä kaiken sen hädän ja tuskan mitä koimme, ennenkuin sitten laspettomuushoidot lähtivät pyörimään ja toivat sitten uusenlaisia tunteita ja jännitystä ja pelkoa. Raskausaika oli minulla todella vaikea ja lapsemme menetys oli todella lähellä. Siksi tätä uutta raskautta pelkää ihan erilailla kuin aikaisemmin. Kuitenkin meilläkin ikää jo (minulla 32, miehelläni 34) ja pelkään että jos en ikinä pääse peloista yli ja emme yritä tosissamme kadun sitä vuosien päästä. Mutta kiitos jos saan jatkaa kuulumisia teidän kanssanne täällä
Samassa "veneessä" tässä ollaan ja kaikkien päämäärä on saada se oma pieni, mutta en kuitenkaan yritä edes sanoa että tuska olisi sama tai tunteet samat, kun meillä kuitenkin jo on se odotettu rakas. Muistan hyvin, kun itse toivoimme ensimmäistä ja luin sekundäärisesta lapsettomuudesta kärsivien tekstejä ja mietin, että mitä he tuskasta tietää kun heillä on jo lapsi. No, meillä on lapsettomuutta takana jo ennen esikoista ja nyt uudelleen, joten ymmärrystä kyllä riittää.
Mutta inseminaatiosta siis, meillä oli tosiaan ensin se ultra, jossa todettiin 2 follia ja kysyttiin ollaanko mietitty kaksoiraskautta, Kerroimme että kaikki raskaudet ovat tervetulleita ja saimme luvan päästä inseminaatioon. Itse toimenpide oli kivuton ja todella nopeasti ohi. Lääkäri kertoi mitä tapahtuu ja oikeastaan kaikki oli todella nopeasti ohi. Vähän tuntui jotain ja kaikki oli jo ohi. Sitten vain housut jalkaan, onnea matkaan ja kiitos hei. Minä kyselin moneen kertaan, että saanko jäädä makaamaan jotta siittiöillä olisi parempi suunta sinne oikeaan paikkaan niin lääkäri vain kehotti nousemaan ja kiitti ja hoputti huoneesta ulos. Siinä sitä sitten käytävässä itkettiin sylitysten miehen kanssa ja mietittiin, että nytkö vihdoin lapsemme voisi saada alkunsa. Ja TODELLA harvinaista oli, mutta niin hän sai, ekalla inseminaatio kerralla! Voitte vain kuvitella mitkä kamalat paineet olen päässäni kehittänyt, kun nyt yritystä alkaa olla kohta taas jo se vuosi takana ja eka inseminaatio kerta on edessä. Miten kestän sen pettymyksen jos se ei toimikaan?! Pettyykö sitä sitten niin pahasti, että stressi aiheuttaa ongelmia seuraavassa yrityksessä. Ei saisi miettiä liikaa... Varsinkin nyt kun meille ei inseminaatiota tehdä jos folleja on useampi, lääkäri ei suosittele edellisen ongelmaraskauden takia meille kaksoisraskautta, joten sekin voi olla edessä että odottelemme pitkään että folleja syntyisi vain yksi ja saadaan lupa inssiin. Tuon lääkkeen minkä lääkärini määräsi pitäisi olla sellainen, että sillä syntyisi vain yksi folli.
Oletteko muut miettineet kaksoisraskauksia? Kannattaa ehkä jutella etukäteen miehen kanssa, koska jos folleja onkin useampi ja lääkäri kysyy asiasta ja jos siitä ei ole etukäteen miettinyt voi olla ettei suosittele. Tai meille ainakin lääkäri sanoi, että jos emme olisi olleet miettineet asiaa etukäteen hän ei olisi antanut siitä kierrossa suositusta inseminaatioon.