Influenssarokotus

Meillä on nyt koko perhe ottanut rokotteen, viikko sitten minä ja tyttö ja tällä viikolla isäntä. Mulla ja tytöllä vähän särki niveliä seuraavana päivänä, mutta miehellä ei mitään.
 
Otin ja näköjään turhaan kun seuraavana päivänä tuli uutinen että valitsivat väärin sen rokotteen kun onkin toinen kanta liikenteessä
 
Eikö lapset saanu sen joka tehoaa myös tähän liikkeellä olevaan?

Meidän perheessä ei ole kukaan koskaan ottanut rokotetta, eikä oteta nytkään
 
Mulle ei vieläkään ole tarjottu koko rokotetta eikä keskusteltu tulevasta influenssa kaudesta ja mahd.riskeistä.. enkä olisi ottanutkaan rokotetta mut pitää ens kerralla neuvolassa mainita ja kysyä et miten on.. luulen et asiaan vaikuttanut se että nyt neuvolan täti vaihtunut niin monesti mut silti, vai lie oma alotteisuuden puute. :cool:
 
Mun mielestä toi rokote tulee ihan neuvolan rokoteohjelmaan kaikille. Meillä ainakin poika saa 4 vee neuvolassa
 
ei ainakaa meijä neuvolassa enkä antas pistää ku yks paskan hailee rokote. näkihä tuon jo tän vuoden rokotteestakin että turhake rokote on. JA ei todellakaa lapset oo saanu sitä parempaa rokotetta ainakaa täällä. ellei ole käyttäny yksityisen puolella
 
Mulle ei vieläkään ole tarjottu koko rokotetta eikä keskusteltu tulevasta influenssa kaudesta ja mahd.riskeistä.. enkä olisi ottanutkaan rokotetta mut pitää ens kerralla neuvolassa mainita ja kysyä et miten on.. luulen et asiaan vaikuttanut se että nyt neuvolan täti vaihtunut niin monesti mut silti, vai lie oma alotteisuuden puute. :cool:


Kyllä neuvolatäti pitäisi mainita koska kuulumme riskiryhmään ja riskit on korkeammat myös syntyneellä lapsella saada kun ei ole ottanut rokotusta raskauden aikana, ei raskauden aikana kehittynyt vastustus kykyä vauvalle.

Oireet vie sairaala kuntoon heikon immuunikyvyn takia pienet lapset,vanhukset(sairaudet) sekä myös raskaus lisää riskiä joutua sairaalaan. Sekä jälkitaudit on sit todennäköisemmäksi sekä kohonnut riski menehtyä.
 
Mulle ei vieläkään ole tarjottu koko rokotetta eikä keskusteltu tulevasta influenssa kaudesta ja mahd.riskeistä.. enkä olisi ottanutkaan rokotetta mut pitää ens kerralla neuvolassa mainita ja kysyä et miten on.. luulen et asiaan vaikuttanut se että nyt neuvolan täti vaihtunut niin monesti mut silti, vai lie oma alotteisuuden puute. :cool:


Mutta taas pelkään sitten mitä voi kehittyä rokotteesta muutakin kuin suoja. Jonka vuoksi on sekavat ajatukset rokotetta vastaan ja sen ottamista turvaa tuoden.:schocked028
 
Takaisin
Top