Influenssarokote?

Jane Doe

Sukkela juttelija
Kesäkuiset 2022
Mites oletteko ajatelleet ottaa influenssarokotetta?

Meillä työpaikan kautta se olisi mahdollista saada. THL suosittelee sitä kovin raskaana oleville. Silti, jotenkin nämä hormonit on pehmentäneet aivotoiminnan niin että silti mietin että otanko vai en?
Ilman raskautta en miettisi hetkeäkään vaan ottaisin.
 
Mites oletteko ajatelleet ottaa influenssarokotetta?

Meillä työpaikan kautta se olisi mahdollista saada. THL suosittelee sitä kovin raskaana oleville. Silti, jotenkin nämä hormonit on pehmentäneet aivotoiminnan niin että silti mietin että otanko vai en?
Ilman raskautta en miettisi hetkeäkään vaan ottaisin.

Mä en aio ottaa influenssarokotetta raskausaikana. En ottanut esikoisenkaan raskausaikana vaan vasta sen jälkeen ensimmäisen kerran suojatakseni vauvaa.

Tsemppiä pohdintaan!
 
Mites oletteko ajatelleet ottaa influenssarokotetta?

Meillä työpaikan kautta se olisi mahdollista saada. THL suosittelee sitä kovin raskaana oleville. Silti, jotenkin nämä hormonit on pehmentäneet aivotoiminnan niin että silti mietin että otanko vai en?
Ilman raskautta en miettisi hetkeäkään vaan ottaisin.

Otin koronatehosteen ja aion ottaa influenssarokotteenkin.
 
Mites oletteko ajatelleet ottaa influenssarokotetta?

Meillä työpaikan kautta se olisi mahdollista saada. THL suosittelee sitä kovin raskaana oleville. Silti, jotenkin nämä hormonit on pehmentäneet aivotoiminnan niin että silti mietin että otanko vai en?
Ilman raskautta en miettisi hetkeäkään vaan ottaisin.

Mun mielestä aika kiinnostavaa kuulla miten eri ihmiset ajattelee näistä asioista ja tähän samaan heti totean että onneksi kaikilla on oikeus itse valita itselleen paras ratkaisu.

Mä ite ajattelen just eri päin tän raskauden kanssa, että nyt kun olen raskaana, en mieti hetkeäkään vaan ehdottomasti otan influenssarokotteen. Jos en olis raskaana niin sit harkitsisin ja ehkä en ottais (vaikka mulle virallisesti suositellaan ja saisin julkiselta).
 
Mä ottaisin kyllä influenssarokotteen mutta mulla kananmuna-allergia estää sen Confused Face
Koronarokotteet sain otettua kun ne ei ollut viljeltyjä rokotteita.
 
Mä ehdin jo ottaa ennen kuin tiesin raskaudesta (saatiin esikoisen neuvolassa myös vanhemmat) niin eipä tarvinnut miettiä. Mutta kyllä sitä viimeksikin suositeltiin, niin varmaankin olisin ottanut joka tapauksessa
 
Mä en oo oikeasti juuri koskaan kipeänä, niin en vielä tiedä. Muulloin en ottaisi, kun oon kokenut sen aika turhaksi. Lisäksi pidän vastustuskyvystä huolta pesemällä käsiä saippualla, huolehtimalla vitamiineista, syömällä värikkäästi erilaisia kasviksia, ja nauttimalla luonnosta päivittäin :) Työterveydestä sen onneksi saan nopeasti jos tarvii ja haluankin, täytyypä tutustua :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: e90
Otan influenssarokotteen viikon päästä työn kautta. Kysyin siitä erikseen meidän lapsettomuuslääkäriltä ja hän sanoi että ehdottomasti suosittelee ottamaan. Mulla on myös koronarokotteet ja otan myös kolmannen jos sitä mulle ens vuoden alussa tarjotaan.
 
En ota. En ole ikinä vielä ottanut, enkä siis aio nytkään ottaa. Koronan 2.rokotteen otin juuri seuraavana päivänä siitä kun olin tehnyt plussatestin, ja senkin ottamista siinä kohtaa jonkin verran pähkäilin, mutta nyt olen aivan tyytyväinen että otin sen. Mutta influenssarokotetta en siis ota.
 
Otan ehdottomasti, influenssan vaikutuksia raskausaikana sikiöön ei tiedetä ja joka tapauksessa esim. kuume tai parasetamolin käyttö yms voivat olla vahingollisia. Aion estää siis kaikin tavoin sen että en tule sairaaksi. Anekdoottisesti: Tuttu sairasti influenssan raskausaikana ja lapsi on todella infektioherkkä vaikka perheen muut lapset eivät sairastu lähes koskaan.

Otin edellisessä raskaudessa ja otan nytkin ja olen ottanut koronarokotteet jo ennen raskautta.
 
Otin influenssarokotteen. Koronarokotteetkin ovat molemmat. Kolmatta jos tarjotaan, niin otan varmaan raskauden jälkeen.
 
Takaisin
Top