Influenssarokote?

Ite oon aiemmin ollut noita kausi influenssa rokotuksia vastaan, nykyään oon sen joutunut ottamaan jo ihan työnikin puolesta.

Siinä vaiheessa kun mulle syntyikin pari vuotta sitten yks kaks yllättäen koneissa ja letkuissa roikkuva pikkukeskonen, meni kaikki asiat ihan uuteen tärkeysjärjestykseen.
Hänelle olisi ollut suora tuomio jos isänsä, minä tai kukaan hoitohenkilökunnasta olisi kantanut taudin vauvateholle.
Kyllä mä sanoisin että jos suositellaan niin kannattaa ottaa. Koskaan ei tiedä mitä voi käydä.
 
Tänä vuonna influenssaa ollut vähemmän valloillaan kuin aikaisempina vuosina, lienee korona vienyt sen paikkaa jotenkin. Koulun puolesta itselle laitettu syksyllä tuo rokote.
 
En uskalla lähtee sairaalaan /terveyskeskukseen sitä nyt tässä tilanteessa ottaa :D
 
Oon ottanut aina rokotteen. Ihan jo perussairauden takia. Kerran oon sairastanut influenssan enkä toiste halua sitä kokea.
 
Neuvolassa ensikäynnillä suositteli ja sanoi, että nykyään suositellaan missä vaiheessa vain ottamaan. Otin sen samalla itsekin :)
 
Ajattelin, että näin myöhäisessä vaiheessa (vuotta, kun influenssaepidemian huippu on jo ohi) ja tässä tilanteessa rokotteesta ei ole hirveästi hyötyä. Työskentelen koronan takia etänä enkä labra/neuvolakäyntejä lukuun ottamatta tapaa muita kuin puolisoa, joten riski saada virus on aika pieni, ellei puoliso sitä kotiin tuo.
 
Oon perusterve ja todella harvoin muutenkin kipeenä enkä esikoisen aikana ottanut, en ottaisi siis edelleenkään.
 
Ajattelin, että näin myöhäisessä vaiheessa (vuotta, kun influenssaepidemian huippu on jo ohi) ja tässä tilanteessa rokotteesta ei ole hirveästi hyötyä. Työskentelen koronan takia etänä enkä labra/neuvolakäyntejä lukuun ottamatta tapaa muita kuin puolisoa, joten riski saada virus on aika pieni, ellei puoliso sitä kotiin tuo.

Meillä töissä ei viime keväänä edes tässä vaiheessa annettu rokotusta kenellekään just siksi kun huippu on jo ohi. En ottaisi enää. Viime vuonna otin työn puolesta ja tulevana syksynä varmaan myös, kun loppuraskaudessa otettuna se suojaa myös vauvaa.
 
Otin rokotteen työpaikan kautta jo ennen kuin tulin raskaaksi. Viime vuonna mies toi töistä influenssan ja silloin kadutti kyllä todella paljon, että rokote oli jäänyt ottamatta. Mun mielestä raskaana olevalle on turha riski olla ottamatta rokotetta.
 
Meillä töissä ei viime keväänä edes tässä vaiheessa annettu rokotusta kenellekään just siksi kun huippu on jo ohi. En ottaisi enää. Viime vuonna otin työn puolesta ja tulevana syksynä varmaan myös, kun loppuraskaudessa otettuna se suojaa myös vauvaa.
Raskauden jälkeen otettuna suojaa vauvaa myös äidinmaidon kautta. Jos siis imettää. Täytyy sit ensi syksynä kattoa ottaako ennen vai jälkeen synnytyksen.
 
Minä otan kaikki mahdolliset rokotteet, koska olen tutkinut viruksia aiemmassa elämässä työkseni ja vakuuttunut etten halua infektiota yhdestäkään niistä jos suinkin voin niiltä välttyä. Odotan koronarokotettakin kuumeisesti ja haaveilen että jos sellainen tulisi jo syksyllä raskaana olijat saisivat olla etusijalla niitä ottamassa..
 
Tänä talvena ei tullut otettua vaikka yleensä aina otettu koko porukka. Olin just silloin kipeä kun meille oli varattu aika, ja mies kävi lasten kanssa yksin siellä. Jäi sitten varaamatta mulle aika, ja sitten tuli koronapandemia.

varmaan syksyllä tulee otettua. Mun äiti on riskiryhmää, niin haluamme suojata myös häntä.
 
Mä olen ottanut aina siinä raskauden loppuvaiheessa. Suojaa sitten syntyvää vauvaa. Ja meinasin ottaa myös nyt.
 
Jos tätä tarjotaan raskaana oleville ja siitä ei ole vauvalle haittaa vaan hyötyä niin toki otan!
 
Mä en kans ennen ottanut, mutta viimeiset pari vuotta on tullut otettua kun on ollut töissä tarjolla, koska raskautta yritetty.

Viime syksynä ottanut viimeksi ja tässä miettinyt, että missä välissä se nyt syksyllä kannattaa ottaa. Varmasti jossain vaiheessa loppuvuotta tulee otettua. Influenssat on sen verran rajuja tauteja ja aikoinaan ennen rokotuksia kaataneet väkeä sen verran, että en halua omalle kohdalle raskaana tai lapsivuodeaikana. Toivotaan vaan että menee tämän vuoden viruksista ennuste kohdalleen ja on mahdollisimman tehokas rokote :)
 
Takaisin
Top