influenssarokote

Mä saan tiistaina. Saako sen tai kannaattaako ottaa jos on vähän jo flunssa valmiiks?
 
No johan nyt on, itse oon inttänyt sitä vaikka mistä kun oon viel terveysasemalla/sairaalassa harjoittelussa marraskuun puoleenväliin ja olis toooosi kiva saada se suoja mahd. pian ennenkuin asiakkaat tulee pärskimään.. :shifty:
 
Mä sain neuvolassa tasan kaks viikkoo sitten :) oli juuri tullut sinne.
 
KultaHippu, kuume on este rokottamiselle, pieni flunssa sinänsä ei.. Rokotus voi vähän pahentaa flunssan oireita.
 
Minä sain rokotteen kanssa viime viikolla neuvolakäynnin yhteydessä. Ainoastaan pistoskohta oli vähän kipeä seuraavana päivänä, muita sivuvaikutuksia ei tullut.
 
En o tietääkseni ikinä saanu muksuna enkä aikuisena ottanut joten me mennään ilman :) Mies on joskus työkavereitten kanssa käyny mut viimekerrasta taitaa olla aikaa.
 
En ole koskaan aikaisemmin ottanut. Nyt otin. Tutkimukset kuulemma osoittavat, että äidin ottama rokotus raskausaikana antaa syntyneelle vauvalle 6 kk ikään asti suojan. Tämän jälkeen en miettinyt ottamista.
 
Eilen otin influenssarokotteen neuvolassa. Käsivarsi on kipeenä, muuten ei vielä oireita.
 
Mä kävin kuukaus sitten ottamas rokottajalla, sen jälkee jatkuvaa repäisevää yskää alkanu tulemaa, eipä oikee muuta :)
 
Mä otin ma, aiempien vuosien tapaan vähän pistoskohta kutisee. Olen terveysalalla töissä joten siksi otan aina muutenkin. Nyt olen myös patistanut lähipiirin, isovanhemmat ym, ottamaan rokotteen vaikkeivät riskiryhmään kuuluisikaan muuten. Vauva syntyy keskelle pahinta influenssa-aikaa eikä hänellä ole oikein omia resursseja vielä vastustaa tautia. Vastasyntyneelle influenssa voi olla tappava, tehohoitoa vaativa tauti jälkitauteineen enkä todellakaan ota sitä riskiä. Myös aikuinen, joka ei itse sairastu, voi tartuttaa heiveröisen vauvan. Suosittelen siksi kyllä kaikille rokotusta vauvaperheeseen :)
 
Meillä ottaa myös kaikki jotka saa. Äiti, iskä ja taaperot. Rokotusaikaan 3kk ikäinen vauva ei vielä taida saada? Muistaako joku minkä ikäinen lapsi saa rokotteen nenäsuihkeena? Piikkikammoisille taaperoille olis parempi niin. [emoji21]
 
Ootteko ajatelleet pyytää isovanhempia ja muita läheisiä ketä tulee viettämään vauvan kanssa paljon aikaa niin ottamaan rokotteet?
 
Ei pyydetä. Itselle otan lähinnä työni ja vauvan vuoksi ja esikoiselle häntä itseään ja vauvaa ajatellen. Muiden rokotteen ottamisen tai ottamatta jättämisen ajattelen olevan heidän täysin oma asia :) Tiedän esimerkiksi äitini jättävän sen ottamatta vaikka hoitoalalla hänkin, enkä aio asiaan puuttua.
 
En aio puuttua, mutta varmaan kannustan ottamaan, jos tulee puheeksi. Tarkka aion kyllä käsien pesun ja sen kans, et vauvaa ei tulla pikku nuhassakaan katsomaan. Isompana lapsi sitten syököön vaikka pikkukiviä ja juokoon lätäköstä, mutta joku influenssa ihan pienelle olisi tosi kurja.
 
Mä en oo ennen ottanut mut nyt otan koska haluun suojata kaksoset kun ne viel usein syntyy ennen aikojaan ym
 
Iskä oli käynyt ottamassa tänään, kun me saatiin eilen ja neuvolatäti suositteli muunkin lähipiiristä sen ottamaan, jos saavat :)
 
Takaisin
Top