influenssarokote

Keskustelun 'Laskettu aika helmikuussa 2017' aloitti perhonenz, 29 syys 2016.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. perhonenz Satasella mukana keskusteluissa

Kaveri puhu mulle siitä ja samantien yhdistin sen narkolepsiaan, mutta jos lapsi olisi turvassa niin voisin harkita. Mitä muut olette mieltä?
  2. -tuike- Satasella mukana keskusteluissa

Ei normaali kausi-influenssasta ole sikiölle vaaraa, eikä se suojaa tulevia influenssa-aaltoja vastaan :), vain nykyistä...Näiden hyödyistä varmasti on eri mielipiteitä, mutta itse en ainakaan perusterveenä menisi ottamaan.
  3. kotikissa Sanaisen arkkunsa ammentaja Helmimammat 2017

Influenssarokotteet ovat turvallisia. Siinä yhdessä influenssarokotteessa, Pandemrixissä, oli apuaine joka yhdessä antigeeniseoksen kanssa altisti jotkut henkilöt narkolepsialle. Nykyisissä rokotteissa ei ole tällaista apuainetta. T. proviisori :)
    • Tykkään Tykkään x 1
  4. Candys Näppärä viestien naputtelija Helmimammat 2017

Mä sain esikoisen odotusaikana ja otan nytkin. Raskausaikana otettu influenssarokote suojaa myös vastasyntynyttä ja on kyllä niin kurja tauti... Jokainen päättää itse. Mutta jos sairastuu influenssaan, käsittääkseni riskit ovat suuremmat kuin rokotteen ottamisessa
    • Tykkään Tykkään x 1
  5. perhonenz Satasella mukana keskusteluissa

mä olen sen kerran käynyt läpi ja luoja se oli yhtä helvettiä. onneks ei tarvinu sentää sairaalahoitoo lähteä mutta en uudestaa haluis.
  6. Wadalma Puuhakas puhuja Helmimammat 2017

Mä aion ottaa heti ku mahdollista, täytyy jo harjoittelunkin takia ottaa, ettei joudu hengaa siellä suunenäsuojus naamalla..
    • Tykkään Tykkään x 1
  7. Maikki_89 Vieras

Joka raskaudessa ja muutenkin olen ottanut ja aion nyttenkin kyllä ottaa :)
    • Tykkään Tykkään x 1
  8. Candys Näppärä viestien naputtelija Helmimammat 2017

Joo, mä en kans uran alkutaipaleella sitä perusterveenä kokenut tarvitsevani, mut sit kun osastolla työssä sain toisen kerran tartunnan, niin oon kyllä ottanut, eikä oo ollu influenssaakaan.
    • Tykkään Tykkään x 1
  9. baabuska Näppärä viestien naputtelija Helmimammat 2017

En ole aiemmissa ottanut, eikä meillä ole lapsiakaan rokotettu influenssasta. En oo tarkemmin pohtinut otetaanko nyt vai ei. Viime keväänä oli nuoremmalla lapsella influenssa a, joka todettiin kyllä vasta taudin mennessä ohi...aika lievänä tuli. Mutta toki, en halua lapsia turhille taudeille altistaa...jää siis vielä mietintään
  10. Kaku15 Sukkela juttelija Maalisäidit 2020 Helmimammat 2017

Nää muksut syntyy pahimpaan influenssa-aikaan, joten todellakin otan rokotteen (ja koko muu perhe ottaa myös) et suojataan vauvaa jolla ei vastustuskykyä ole. Esikon syntymän jälkeen sairastin eka pahan tissitulehduksen ja siihen perään heikentyny vastustuskyky nappas jostain kyytiin influenssan rokotteesta huolimatta (sillo 2v sitte se rokote ei ollu niin tehokas).. oli miehelleki melkonen rääkki ku 2viikon ikäsen äiti ei kyenny mitään muutaku makaamaan ja imettään. Onneks mies oli työttömänä sillon, muuten en tiä miten olis selvitty ku ite ei meinannu päästä ees vessaan! Yht.2vkoa meni kuumees, ku eka tissitulehus.. se kuumeku laski ni influenssa piti kuumeen 5pv liki 40asteessa... hyi ja iuh.. oli kyllä rankka eka kuukaus :confused: et juu.. rokotteen otan innosta vinkuen heti ku tarjotaan!
  11. Overa86 Kommentoinnin ninja Heinämammat 2014 Helmimammat 2017

Mä ajattelin myös ottaa, normaalisti en oo ottanut mutta esikon raskaudessa otin ja lisäksi esikoinen on saanut molempina talvina rokotteen ja samoin itse oon ottanut. Mies on ollut nihkee eikä oo ottanut :-\ mutta samaa ajattelin et nuo influenssarokotteet on tietääkseni ihan turvallisia ja en vauvaa tai pientä lasta halua altistaa jos vaan voin sen tuolla estää. Itsekään en toki mokomaa tautia halua mutta ennemmin kuitenkin lasten takia ajattelin meidät rokotuttaa.
  12. KultaHippu Hyväntuulinen höpöttäjä Helmimammat 2017

Minä oon työn puolesta saanut tähän asti ja kyllä aion ottaa myös nyt, ei oo ikinä tarvinnut sitä sairastaa ja toivottavasti ei jatkossakaan. :)
  13. Runoilijatar89 Näppärä viestien naputtelija

Kyl miekin taidan sen käydä ottamassa : ) pitää masu-asukkia suojella.
  14. Jossulla Satasella mukana keskusteluissa Marrasmammat 2018

Minä myös aattelin ottaa, varsinkin kun oon töissä apteekissa, jossa niitä influenssapotilaita välillä piipahtaa ostamassa troppeja :D Koskaan en oo influenssaa onneksi sairastanu, enkä kyllä välittäisikään.
  15. Marttaa Satasella mukana keskusteluissa Helmimammat 2017

Mä ajattelin varmaan ottaa :)
  16. Adelheid Jostain jotain jo tietävä

Mua tää aihe tosi kovasti mietityttää eli mielelläni lukisin ihmisten ajatuksia!
  17. perhonenz Satasella mukana keskusteluissa

mä kävin just ottaa eile ja tänää alkanu niska kipeilyt ja flunssan kanltaset oireet :///// en nyt just voi tulla kipeeks :sad001((( töihin pitäis palata maanantaina
  18. Wadalma Puuhakas puhuja Helmimammat 2017

perhonenz, mistä sä sait sen jo nyt?? :eek: mä luulin ettei niitä tuu ainakaan terveysasemille ennen marraskuuta!
  19. Candys Näppärä viestien naputtelija Helmimammat 2017

Mä sain kans jo neuvolassa 13.päivä.
  20. baabuska Näppärä viestien naputtelija Helmimammat 2017

Me oltais kans saatu jo eilen, jos oltais haluttu ottaa...ihan neuvolassa