influenssa rokote

Pikku_Myy85

Keskustelun kolmiottelija
Helmikuunmammat 2015
Miten, ootteko miettineet otatteko influenssa rokotetta?
Täällä ei oikeen osata päättää ottaako vai ei :eek:, neuvolassa kyllä kovasti sitä suositteli....
 
Minä otin. Oon ottanu ammatin takia kahtena vai kolmena viime vuotena. Samoin äitini miettii ottavansa ihan vauvan takia. =)
 
En ole aiemminkaan turhaan ottanut, enkä ota nytkään. Kaikki perusrokotteet on kuitenkin kunnossa, samoin kaukomatkusteluun tarvittavat, niin jos niillä pärjäis. En muutenkaan ole kovin sairastelevaa tyyppiä, maksimissaan nenä valuu joskus.
 
Mä ensin vähän epäröin, mutta sit kysäisin neuvolassa miten sen sais ja parin minsan päästä jo oli piikki pistetty!
 
Me kans aluksi epäröitiin, mut nyt aletaan kallistua sen ottamiseen... Pitää huomenna soittaa neuvolaan ja keskustella vielä asiasta
 
En mäkään oo ennen ottanut influenssarokotteita, mut niin hyvin se neuvolan täti sen perusteli, että kallistuin sen kannalle. Onhan se mukava jos säästyy joltain aivan kaamealta flunssalta tuon ansiosta, kun alkaa olla terveenäkin jo aika tukalat oltavat...
 
Influenssa on vaarallinen vauvalle, mutta rokote ei tietenkään suojaa esim. tavallista flunssaa vastaan. Onhan se kurja, jos rokotteesta saa sivuvaikutuksia muutamaksi päiväksi, mutta se suoja influenssaa vastaan on mielestäni sen arvoista. Itse otan ehdottomasti rokotteen! Nyt on taas niin paljon kaiken maailman pöpöjä liikkeellä ja kun olen vielä paljon pienten lasten kanssa tekemisissä (oma 1-vuotiaskin), niin mielestäni ihan järkevää. Raskaus myös lisää riskiä sairastua alentuneen immuniteetin takia ja vaikka normaalisti en sairastakaan, nyt on ollut niin paljon kaikenlaista vaivaa ja yksi flunssakin. En halua ottaa turhia riskejä.
 
En ota. Toissa vuonna tulin niin älyttömän kipeeks siitä piikistä, et päätin et oli ensimmäinen ja viimenen kerta. Ja siis sehän kuuluis mulle astman takia, mutta enpä oo koskaan ollu tosiaan niin kipee, kun sen piikin jälkeen.
 
Mulle tuli siitä rokotteesta parin päivän pikkuduha, että ei silleen olleskaan paha :)
 
Mä kans arvon että ottaako vai eikö. Aiemmin en oo ottanut, mutta nyt tosiaan neuvolasta suositeltiin kun suojaa kai vielä vauvaakin syntymän jälkeen jonkin aikaa. Yleensä en kauheesti sairastele, mutta nyt raskausaikana on ollu jo pari kertaa kunnon flunssa, joten mietityttää että tarttuuko se influenssakin sit helpommin. Ja vois olla aika tuskaista viimisten viikkojen aikana sairastua siihen. Vaikeita päätöksiä! :D
 
En ole ottanut aiemmin enkä ota nytkään. Influenssat ovat muutoinkin kiertäneet minut ja nyt jos vielä julkisissa paikoissa liikkuminen vähenee entisestään vauvan syntymän jälkeen, niin riski sairastumiseenkin pienenee. Sitten onkin jo kohta kevät ja virukset menneen talven lumia.
 
Mä taidan ottaa, oon sairastanut influenssan keväällä. Oli niin kamalaa, et luulin kuolevani. Hyi mitä muistoja!
 
Parina viime vuotena sen sairastaneena päätin että otan tänä vuonna rokotteen kun aiemmin en ole sitä ottanut. Saas nähdä mitä vaikutuksia tulee kun 10.päivä neuvolassa laittavat.
 
Mulla ei tullu mitään, ainakaan en oo tähän päivään mennessä huomannu (rokotus annettu 24.10.)
 
Minä otin eilen neuvolassa rokotteen. Eipä tässä mitään erikoista, mutta vähän nuhaisuutta tuli.. Ei siis lämpöä nostanut tai mitään muutakaan ja eiköhän tämä nuhakin lähde lepopäivällä + teellä.
Laittoivat muute myös miehelle rokotteen samalla ja se ei saanut edes nuhaa..
 
Mä pyysin viime viikolla että laittaisivat nyt ens kerralla, joten eiköhän maanantaina piikkiä näytetä meikäläisenkin olkavarrelle!
 
Ootteko te joutuneet tilaaman sen rokotteen? Mulla on ens viikolla lääkärineuvola, niin tökkääkö ne siellä suoraan jos pyydän vai pitäisikö soittaa etukäteen? (Tämähän toki selviäis helposti soittamalla sinne neuvolaan, mutta kun te ootte mun tukiryhmä... :wink )
 
Meillä on täällä yhessä paikassa (ei neuvola) vissiin viikon ajan rokotukset. Ja sukunimen alkukirjaimen mukaan rokotetaan viikon kunakin päivänä. Mulla sattu hyvin et sinä päivänä ku mä meen ni mun neuvolatäti sattuu oleen rokottajana sinä päivänä:)
En tiiä miten muilla paikkakunnilla. Joku oli vissii saanu sen neuvolassa ja käsitin et oisin saanu itekki sen viime neuvolassa mutten vielä tienny otanko sitä. Sun täytyypi kysyy asiaa neuvolasta :)
 
Takaisin
Top