Imetysliivit ja imetys

liljaana

Vauhtiin päässyt keskustelija
Olettekos imetysliivejä hankkineet? Mulla on rinnat kasvanu niin paljon suuremmiksi että parin vuoden takaiset imetysliivit puristaa ja rinnat tursuilee ulos, kokemuksesta tiedän että kun lapsi on maailmassa ja maito nousee rintoihin niin kuppikoko on vieläkin suurempi. Edelliset liivit olen ostanut KappAhalista ja Lindeksiltä mutta nyt mä päätin vähän panostaa ja tilasin netistä paljon kehutut Bravadot, ovat kuulemma hyvät käyttää myös yölläkin.
 
Mä oon hankkinut tässä raskauden aikana kappahlilta pehmeät imetysliivit, kun en oo kestänyt pitää normaaleja liivejä enää kuukausiin. Eikä ne mahtuiskaan..
Ajattelin sitten vauvan synnyttyä ja maidon noustua hankkia jotkut hieman paremmat liivit. En muista olikohan ne just nuo bravadot, mitä sisko suositteli..
 
Mulla on nyt kolmet liivit hankittu. Kahdet Lindexiltä ja yhdet H&M:stä.
Saa nähdä pärjäänkö noiden kanssa, vai pitäiskö tosiaan panostaa vähän parempiin..
Kolme imetyspaitaa olen myös hankkinut.
 
Carriwell-liivit on mielestäni parhaat!
Niitä mulla on.
Tosin nyt vielä käytössä normiliivit. Joissain liiveissä tosin tarvitsen jatkopalan rinnanympärykseen.
 
Imetättekö julkisilla paikoilla?
Itse olen imettänyt ihan missä vaan ja pidän sitä niin luonnollisena. En ymmärrä miksi joku häpeilisi.
Kertokaahan....
 
Kyllä mä kans imetin missä vaan ja aion myös nytkin imettää. Välillä käytin harsoa suojana jos siltä tuntui
 
Joo, joka paikassa. Usein harso mun ja vauvan "välissä" eli rinnan alla, koska maitoa valui välillä liikaa ja vielä kevyesti toinen harso tai huivi tai neuletakin lieve näkösuojana.
Ei olis tullut mieleenkään mennä yksin imettämään aina jonnekin syrjään. Mutta toisaalta en myöskään esitellyt avoimesti nänniä. (Ja sehän vilkkuu vähintään aluksi ja lopuksi.)
Ikinä en ole saanut inhottavia kommentteja tai katseita.
Ja mielestäni on hyvä vauvakin totuttaa syömään missä vaan, ettei asia rupea rajoittamaan arkea. Siis kun toiset vauvat ei rauhotu syömään jos ääniä, uusi paikka jne. Mutta usein se johtuu siitä, että niitä tilanteita on liian harvoin, koska äiti pyrkii aina vetäytymään jonnekin kaksin.

Mielestäni imetyksen paras puoli onkin sen helppous, kun sen voi tehdä ilman välineitä, missä vaan! Toki myös ilmaista, terveellistä jne.
 
Aina olen imettänyt kun vauvalle on nälkä tullut mun mielestä se on jo ihan lapsen oikeus saada ravintoa silloin kun tarvitsee, vessassa en ole ikinä imettänyt mutta erillisessä imetystilassa kylläkin ja ihan huippujuttu että sellasiakin joistain paikoista löytyy.

Liiveistä vielä senverran että kun tyttö syntyi sain rintatulehduksen kun liivien kaarituki painoi, tästä oppineena en enää kaarituellisia imetysliivejä hanki, toki siihen vaikutti myös maidon ylituotanto ja mahallaan nukkuminen.
 
Muuten imetin ihan missä satuin oleen mut hautajaisissa menin kyl sit vessaan kun ei muita huoneita ollu mihin ois voinu mennä.. siellä ois jotenki ollu ikävä itellekki imettää..
 
Mä olen sen verran "häveliäs", etten halua julkisesti kaikkien nähden imettää. Olen ostanut sellaisen Lässigin allover- huivin, joka toimii "näköesteenä" imettäessä. Sitä siis käytän silloin, jos on pakko "julkisesti" imettää
 
Muuten imetin ihan missä satuin oleen mut hautajaisissa menin kyl sit vessaan kun ei muita huoneita ollu mihin ois voinu mennä.. siellä ois jotenki ollu ikävä itellekki imettää..

Mä imetin kaksikuista vauvaa hautajaisissa kirkossa. Ei sitä varmaan kukaan edes huomannut ja ajattelin, että se on osa elämän jatkumoa.
 
Mä imetin kaksikuista vauvaa hautajaisissa kirkossa. Ei sitä varmaan kukaan edes huomannut ja ajattelin, että se on osa elämän jatkumoa.

Meillä nukku kirkon mut se kahvi/ruokatilaisuus sen jälkeen ni en siellä sit viittiny
 
Vielä menee ihan tavalliset vanhat liivit. Eipä oo rinnat juurikaan kasvanu :P Luulin että kasvais jotenki nopeemmin ja enemmän, mut varmaan vasta sit ku alkaa maitoa nousta...
 
Vielä menee ihan tavalliset vanhat liivit. Eipä oo rinnat juurikaan kasvanu :P Luulin että kasvais jotenki nopeemmin ja enemmän, mut varmaan vasta sit ku alkaa maitoa nousta...

En mäkään vois sanoa että olis rinnat kasvaneet juurikaan, kaarituet kävi ahdistamaan jo aika aikasessa vaiheessa raskautta ja ympärysmittaa on tarvinnut enemmän, niin sillä oon muutamia kaarituettomia liivejä hankkinut.
 
Täällä on rinnat kasvanu 75G -> 85L ja sen kyllä huomaa, meinaan nää painaa ku synti! Mä olen kans sen verran häveliäs, että harson alla oon aatellu imettää julkisilla paikoilla. Kaikki ei niitä tissejä halua nähä ja vaikka olis vauvan ruokinta kuinka luonnollista, niin mä jotenki ymmärrän heitä. Mua ei itseä koskaan ole haitannu, mut ymmärrän et jotaki ihmistä voi haitata, eikä se oo iso työ laittaa harsoa eteen. :) Maitoahan mulla on tihkunu jo ainaki heinäkuusta asti ja koko ajan vaan enemmissä määrin...joutuu jo käyttää liivinsuojiaki. Nyt vaan sormet ja varpaat pidettävä ristissä, että imetys onnistuu. Päättäny täysimettää 6kk asti ja jatkaa imetystä 1v. asti jos ei mitää ongelmia tuu. :) Imetysliivejä muuten kannattaa tilata NursingBra:lta. Brittiläinen sivusto, mut halvalla saa ja isojaki kokoja! Toimii hyvin heillä maksut ja lähetykset. Ite tilasin kahdet imetysliivit ja loppusumma oli about 35€!! :wink
 
Mulla on sellaisia imetysvaatteita, ettei tissiä näy vaikka yrittäisi kytätä. :D
Mutta ymmärrän toki, jos itsestä tuntuu paremmalta käyttää jotain näkösuojaa. Jokainen tyylillään. :)
 
Mäkin oon sitä mieltä, että vauvan oikeus on saada ruokaa silloin kun hänellä on nälkä. Mieluummin itsekin menen rauhallisempaan paikkaan imettämään, mutta tarvittaessa heitän harsoa tms. näkösuojaa ja annan vauvan syödä. :-)
 
Mä oon kyl ajatellu imettää missä vaan mut laittaa jotain rättiä eteen. En halua et kukaan saa kiksejä toimitusta seuratessaan. Kaiken maailman fetissejä ku ihmisillä on :S
 
Takaisin
Top